خانگی و ساختمانی

انواع دیوار سبز در منزل + مزایا و معایب

برای طراحی فضای سبز محوطه ایده های زیادی وجود دارد. از یک باغچه ساده گرفته تا ساخت آلاچیق فلزی برای گل های رونده، دیوارهای عمودی همگی برای زیباسازی فضای بیرونی ایده آل هستند. اما برای طراحی فضای سبز داخل منزل، محدودیت های زیادی وجود دارد. نگهداری از گل و گیاه قبل از هر چیزی به فضای کافی نیاز دارد. شاید در داخل خانه سطح کافی برای کشت گیاهان زیادی نداشته باشید ولی حتما می توانید یکی از انواع دیوار سبز را مناسب با فضای منزل، طراحی کنید. با کاشت انواع گل و گیاه در بهار امسال یک دکوراسیون متفاوت و خلاقانه را به خانه بیاورید. این دیوارهای سبز، به اندازه یک باغ بزرگ فضا برای نگهداری گل و گیاه دارند.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز یک ایده ابتکاری برای افزایش فضای سبز در محوطه بیرونی و داخل ساختمان است. این طراحی نوعی سازه فلزی است که برای کاشت گیاهان طراحی شده است. به طور معمول از دیوار سبز برای طراحی محوطه و نمای ساختمان استفاده می شود. در اغلب مجتمع های تجاری و فروشگاهی نمونه هایی از دیوار سبز عمودی طراحی شده است. این روزها حضور دیوارهای سبز در دکوراسیون داخلی منازل نیز بسیار پر رنگ تر شده است. دکوراتیوها توجه خاصی به این دیوارهای زنده و طبیعی نشان می دهند.

green wall یا دیوار سبز نوعی باغ عمودی است که گونه های متنوعی از گیاهان در آن وجود دارد. بر خلاف دیگر باغ هایی که دیده اید این باغ در سطح زمین واقع نشده بلکه به صورت عمودی بر روی دیوار یا سازه فلزی نصب شده است. انواع دیوار سبز با طراحی متفاوت و سیستم آبیاری متنوع ساخته می شود که همگی قابلیت استفاده از پوشش گیاهی زیادی را دارند. در فضای داخلی منازل که امکان نگهداری از گیاهان در تراکم بالا نیست می توان طراحی دیوار سبز را به کار گرفت. به این ترتیب حجم بالایی از گونه های گیاهی بر روی یک سطح عمودی قرار می یگرند. این گیاهان طبیعی، زنده و دارای حیات هستند که سال های زیادی عمر می کنند و جوانه می زنند و رشد خواهد داشت.

کاشت سبزه خاکشیر روی اسفنج برای نوروز ۱۴۰۰

انواع دیوار سبز عمودی

اهمیت نگهداری از انواع دیوار سبز

گرین وال دارای سیستم های عمودی پشتیبانی است و بر روی یک قیم و پایه نگهدارنده نصب می شود. در اغلب موارد این دیوارها بر روی دیوار ساختمان متصل شده است. امکان اجرای مستقل سازه های گرین وال نیز وجود دارد که برای جداسازی محوطه های داخلی استفاده می شود. در این صورت از هر دو طرف، فضای سبز طبیعی دیده می شود و تجهیزات نصب از دید پنهان هستند. در صورت متصل بودن گرین وال به دیوار، عملیات عایق بندی انجام شده و استحکامات لازم در نظر گرفته می شود.

با توجه به کمبود فضای سبز شهری و لزوم استفاده از طبیعت در حفظ روحیه،ساخت دیوار سبز یک ضرورت است. دود کارخانه ها، سوخت ناقص بنزین اتومبیل ها، ریز گردها و انواع و اقسام آلودگی هوا این روزها بسیار بیشتر از قبل شده است. با نگهداری از گیاهان آپارتمانی می توان فضایی سبز و هوایی مطبوع را در داخل منزل ایجاد کرد. دیوار سبز طبیعی در پاکسازی هوای داخل ساختمان بسیار موثر است. از طرفی دکوراسیون داخلی با دیوار سبز بسیار شیک تر و زیباتر دیده می شود.

انواع دیوار سبز مدل کابلی اکتیو

 برای طراحی این دیوار عمودی از کابل های ضد زنگ استفاده می شود. کابل ها با اسکوپ های استیل به هم اتصال دارند و به صورت یک سازه مستحکم و کاملا یکپارچه ساخته می وشند. در طول این سازه، از فلاور باکس های متعددی استفاده می شود. گرین وال کابلی برای گیاهانی که رشد سریع تری دارند، مناسب است.به طور معمول در این باکس ها گیاهان رونده کاشته می شوند و خیلی زود سطح دیوار، به طور کامل با گیاه پوشیده می شود. سیستم آبیاری با توجه به تعداد فلاور باکس ها به گونه ای متفاوت انتخاب می شود. این سازه بر روی تکیه گاه مناسب، کارایی بهتری دارد.

از مزایای انواع دیوار سبز ابلی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سرعت بالای نصب و اجرای گرین وال
  • قابلیت اجرا در مقیاس بزرگ تر
  • سبک بودن سازه در عین استحکام بالا
  • امکان اجرای طراحی های ابتکاری و متنوع
  • امکان استفاده از تجهیزات جانبی و تاسیسات در داخل سازه
  • آبیاری آسان و مصرف آب کم
  • هزینه نگهداری بسیار مقرون به صرفه

با همه این مزایا برخی معایب نیر در دیوارهای سبز کابلی دیده می شود که محدودیت انتخاب گونه های گیاهی، مهم ترین آن است. در ضمن چنانچه تکیه گاه مناسب وجود نداشته باشد، موقع اجرا امکان مانور کمی وجود دارد.

فوت و فن جابجایی گیاهان در اسباب کشی

انواع دیوار سبز در طراحی داخلی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

انواع دیوار سبز مدولار

در ساخت این سازه از داربست های فلزی استفاده شده است. داربست ها به صورت پنل های مجزا ساخته شده و برای نصب روی دیوار آماده می شود. اگرچه امکان پوشش کل دیوار با این پانل ها وجود دارد ولی در مقایسه با گرین وال کابلی، اجرای گرین وال مدولار در اندازه کوچک تری انجام می شود. این طراحی هم در فضای بیرونی و هم در فضای داخلی قابل استفاده شود. کل سازه بر روی یک دیوار، طراحی و اجرا می شود. برخی از مزایای دیوار سبز مدولار اینها هستند:

  • قابلیت اجرا در سطوح کوچک تر
  • قابلیت اجرا در عرض دیوار
  • تراکم و تنوع پوشش گیاهی
  • امکان بهره برداری از روز اول ساختقابلیت تطبیق طرح اجرایی با فضا‌های سبز ارگانیک

قبل از تصمیم گیری برای ساخت بهتر است در مورد ایرادهای دیوار سبز مدولار نیز اطلاعات کسب کنید. مهم تر از همه اینکه مصرف آب در این سیستم زیادتر از دیوار سبز کابلی است و هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری دارد. با توجه به تعداد زیاد گلدان ها وزن سازه بالاتر رفته است. رشد گیاهان کند است و نیاز به نورپردازی حرفه ای برای پوشش کامل همه گیاهان دارد. با توجه به تراکم بالای گلدان ها، نور به همه گیاهان تابش نمی کند.

ترفندهای مراقبت از گل و گیاه در زمستان

دکوراسیون داخلی خانه

انواع دیوار سبز پلیمری

جنس این سازه از نمد پلیمری است و طراحی آن به گونه ای متفاوت انجام می شود. در مقایسه با سایر طراحی ها، این نوع دیوار سبز، طراحی جدیدتری دارد. در این شیوه برخلاف گرین وال مدولار، گیاهان در ردیف های عمودی کاشته می شوند. در هر ردیف از چندین غلاف مخصوص برای نگهداری گلدان ها استفاده شده است. این غلاف ها شبیه به جیب لباس هستند و فضای کافی برای قرار دادن گلدان در آن وجود دارد. این سیستم موجب شده تا قابلیت زهکشی بسیار بهتری برای گیاهان در دیوار سبز، وجود داشته باشد. از مزایای این شیوه می توان به جدید بودن و طراحی مدرن تر اشاره کرد. در ضمن به دلیل طراحی ویژه عمودی، امکان تهویه مناسب گیاهان وجود دارد و به راحتی می توان گیاهان را تعویض کرد.

انواع دیوار سبز شبکه ای

این سازه از جنس فولاد است و استحکام فوق العاده زیادتری دارد. برای نصب سازه نیاز به قیم است و نمی توان Green Wall را به تنهایی و برای جداسازی فضا استفاده کرد. این دکوراسیون شیک و خلاقانه به سازه متصل است و معمولا به یکی از دیوارها نصب می شود. بهترین گیاهان برای نگهداری در گرین وال شبکه ای، گیاهان بالا رونده با سرعت رشد کند تر است.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

انواع دیوار سبز هیدروپونیک

تفاوت این سازه با دیگر موارد در طریقه نگهداری از گیاهان است. در گرین وال  هیدروپونیک از هیچ نوع خاکی برای گلدان ها استفاده نصب شده است. در واقع سیستم آبیاری و کاشت گیاهان در این سازه طوری است که گیاهان در آب نگهداری می شوند. همه نیازهای تغذیه ای گیاه نیز از طریق همان آب در اختیار گیاه قرار می گیرد. انواع مدل های مختلف را می توان با این نوع گرین وال اجرا کرد. جالب تر اینکه چرخه آب در این سیستم، طوری است که پس از عبور از همه گلدان ها به حالت چرخشی آبرسانی در جریان است. در واقع هیچ آبی هدر نمی رود و یک چرخه آبرسانی دقیق در گرین وال طراحی می شود. البته به دلیل شرایط خاص نگهداری از گیاهان، محدودیت انتخاب وجود دارد.

آموزش کاشت انواع سبزه عید نوروز

انواع دیوار سبز

تعرفه مراقبت از گیاهان زینتی هوم سرویز

قیمت مراقبت گل و گیاه

خدمات باغبانی و نگهداری از گل و گیاه در تهران

نگهداری از گل و گیاه باغچه ای و فضای سبز محوطه همچنین طراحی فضای سبز دیوار عمودی در داخل منزل، با کیفیت عالی پذیرفته می شود. نصب داربست و پایه قیم نگهدارنده گل و گیاه در پای دیوار و کلیه کارهای نگهداری از گیاهان آپارتمانی در تهران توسط باغبان حرفه ای انجام می شود. خدمات گل و گیاه و فضای سبز هوم سرویز در همه محله های تهران، سفارش می پذیرد. تعویض خاک باغچه و گلدان، تکثیر گیاهان و قلمه زنی، کددهی، هرس، سمپاشی و … با قیمت مناسب و در کوتاه ترین زمان امکان پذیر است. جهت ثبت درخواست از طریق اپ هوم سرویز اقدام کنید. ثبت سفارش کاملا رایگان است و هزینه های نهایی به صورت توافقی و بر اساس نوع درخوست، تعیین می شود. 

سرویس مراقبت گل و گیاه را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا