تعمیر و سرویس خودرو

مینی کولر گازی چیست؟ خوب است یا نه؟

تابستان، فصل گرماست. آنقدر گرم که حتی گاهی کولر ماشین هم نمی‌تواند پاسخگوی این‌همه گرما باشد. اما همیشه تکنولوژی معجزه‌ای برای شما در آستین دارد. این بار معجزه‌ی تکنولوژی این است، مینی کولر گازی …

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

ثبت درخواست

استفاده از کولر ماشین، همیشه امکان‌پذیر نیست. گاه در جاده هستید و ماشین تحمل استفاده از کولر و حرکت در سربالایی جاده را همزمان ندارد. برخی مواقع نیز اتفاق می‌افتد که شارژ گاز کولر خودرو شما تمام می‌شود. باید چه‌کار کرد؟

گرمای تابستان
گرمای تابستان

کولرهای گازی همیشه پاسخ مثبتی برای شما دارند. خواه این کولر‌ها در منزل شما را خنک کنند، خواه در ماشین.درست است که همیشه باید به فکر سرویس کولرگازی با متخصصان مجرب باشید. اما گاه این مینی کولرگازی است که شما را نجات می‌دهد… راه نجات اینجاست.

کولر گازی قابل حمل یا مینی کولر گازی چیست؟

مینی کولر گازی، کولری با سیستم مبتنی بر گاز و قابل حمل است که می‌تواند ساعت‌ها محیط را خنک کند. برخلاف سیستم  کولرهای گازی یا آبی که به دیوار متصل می‌شوند کولر گازی قابل حمل، نیازی به اتصال دائم به برق ندارند. این کولرهای سبک وزن، دارای ابعاد حدود ۲۸ تا ۳۴ اینچ هستند. قسمت جالب توجه، چرخ‌هایی است که باعث می‌شود حمل و نقل آن‌ها آسان‌تر از چیزی شود که تصور می‌کنید.

مینی کولر گازی بیش از آنچه تصور می‌کنید قدرت سرمایش دارند و گزینه‌ی مناسبی برای کاهش دمای فضاهای کوچک محسوب می‌شوند. ماشین‌ها، کامیون‌ها یا حتی اتاق‌های کوچک، همان‌جاهایی هستند که مناسب این کولرها هستند. این کولرهای کوچک، درست مانند نسخه‌های بزرگ‌تر خود عمل می‌کنند.

مینی کولر گازی هوا را از فضای بیرون می‌کشند، آن را از طریق کمپرسور پردازش می‌کنند. هوای گرم نیز تخلیه می‌شود.

مینی کولر گازی مناسب کسانی است که باید ساعت‌ها با ماشین خود در فصل تابستان، به سفر بروند.

گرما در تابستان
مینی کولر گازی

عملکرد مینی کولر گازی به این نحو است که مساحتی حدود ۲۰۰ فوت را در دمای ۱۵ درجه حفظ می‌کنند.

البته فراموش نکنید که  کارخانه‌ی تولید کولر‌، اندازه، مدل و مواردی از این دست تاثیر مستقیم بر عملکرد کولر گازی قابل حمل دارند.

انواع مینی کولر گازی

سه نوع کولر گازی قابل حمل برای اتومبیل و کامیون در بازار موجود است:

کولر گازی قابل حمل 12 ولت برای ماشین

کولر گازی باتری دار برای کامیون ها یا اتومبیل ها

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ گاز کولر خودرو هم ارائه میده؟

مینی کولر گازی آداپتور خور

مینی کولر گازی چگونه کار می کنند؟

کولر گازی قابل حمل هوای گرم، مرطوب و کثیف ماشین را گرفته و آن را به هوای سرد، خشک و تمیز تبدیل می‌کند. شاید شما هم شنیده باشید که کار کردن با این مینی کولر گازی مانند آب خوردن است. کافی است کولر را از جعبه در آورید، شیلنگ اگزوز را نصب کنید و بعد آن را روشن کنید. اما بهتر است قبل از هر کار، از عملکرد این دستگاه مطلع باشید.

عملکرد کولرهای گازی پنجره‌ای، تهویه مطبوع مرکزی ومینی  کولر گازی  همگی به یک شکل است. جالب است بدانید که حتی یخچال‌ها نززواز همین روش کار می‌کنند.

هدف مینی کولر گازی، انتقال هوای گرم از ماشین به خارج از آن است. همین دلیل باعث شده تا هر کولر گازی قابل حمل از سه بخش تشکیل شود: 

  • مبرد (برای خنک کردن هوای گرم)

  • کمپرسور (برای فشرده سازی مبرد)

  • فن (برای پخش هوای سرد)

چرخه‌ی هوای سرد، اساس عملکرد مینی کولر گازی در ماشین است. در اینجا نگاهی گذرا به روند داخلی آن می اندازیم. 

سیستم داخلی مینی‌کولر گازی

گازی به نام مبرد در سیستم داخلی مینی کولر وجود دارد که در گردش هوا تأثیر می گذارد.

ویژگی گاز مبرد این است که می‌تواند به سرعت از فشار ضعیف به فشار قوی و از مایع به گاز تبدیل شود. همین ویژگی باعث تهویه‌ی هوا بشود.

گاز مبرد با فشار کم، از طریق کمپرسور حرکت می کند. سپس سریعاً تحت فشار قرار می گیرد. اکنون زمان آن است که گاز نسبتاً خنک را به گازی گرم، با فشار بالا تبدیل کند.

گاز داغ  از سیم پیچ‌های کندانسور عبور می کند. این‌ کار به منظور پایین آوردن دمای گاز و تبدیل آن به یک فشار مایع انجام‌ می‌پذیرد. 

در مرحله‌ی بعد، مایع وارد کویل‌های اواپراتور شده و در نتیجه فشار به سرعت افت‌ می‌کند. 

توجه: فرایندی که در بالا ذکر شد، مایع را به گاز تبدیل کرده و حتی با سرعت بیشتری آن را خنک می کند. این واکنش است‌ که به گاز مبرد اجازه می‌دهد هوای گرم را خنک و هوای خنک را در داخل ماشین پخش کند.

گام بعدی چیست؟

در این مرحله، گاز خنک شده به کمپرسور برمی گردد و فرآیند از نو شروع می کند.

هوای گرم داخل اتومبیل در طی این فرآیند و البته برای خنک شدن وارد این چرخه می‌شود. به این منظور هوا وارد سیم پیچ اواپراتور می‌شود. این کار دقیقا زمانی رخ می‌دهد که دمنده هوای سرد را به داخل ماشین سوق می دهد.

این واکنش تبادل هوا تا جایی ادامه پیدا می‌کند که دمای هوا به سطحی برسد که کولر را برای آن تنظیم‌ کرده‌اید. 

این فرآیند، به تهویه‌ی هوای داخل خودرو نیز‌ کمک‌ می‌کند. زمانی که هوای مرطوب به سیم‌پیچ‌های سرد برخورد می‌کند، رطوبت و بخار از طریق شلنگ منتهی به دستگاه از داخل خودرو خارج می‌شوند. نتیجه‌ی این فرآیند این است که هوای داخل ماشین، تازه است و مرطوب نیست‌.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ گاز کولر خودرو هم ارائه میده؟

در صورتی که کولر مدام رطوبت را از بین نبرد، هوای داخل کابین ماشین شرجی و چسبنده خواهد بود.

مینی کولر گازی
مینی کولر گازی

مینی کولرهای گازی‌چه تفاوتی باهم دارند؟

 بهترین دستگاه‌های تهویه مطبوع قابل حمل، از یک شلنگ استفاده می کنند. اما برخی دیگر از آنها دارای دو شلنگ برای تخلیه‌ی هوای داخل ماشین هستند. مدل‌های یک شلنگه هوا را از داخل اتاق خنک کرده و هوای گرم را از طریق شلنگ خارج می کند.

اما مدل‌هایی که از دو شلنگ استفاده می‌کنند، هم کمی پیچیده هستند و هم قیمت بیشتری دارند. وظیفه‌ی یکی از این شیلنگ‌ها این است که هوای بیرون را گرفته، خنک کرده و رطوبت آن رطوبت می گیرد.  

هوای مرطوب از طریق شلنگ دوم تخلیه شده و به اتاق باز می‌گردد. مدل‌های دو شلنگه چون به نحوی عمل می‌کند که هوای خنک از ماشین خارج‌ نمی‌شود، بسیار به صرفه‌تر است. 

کولرهای گازی قابل حمل یک شیلنگ، با بیرون آوردن هوای راکد از داخل اتاق کار می کنند. موتور داخل واحد سپس هوا را برای گردش در فضا خنک می کند. این واحد همچنین هوای گرم و رطوبت اضافی را گرفته و آن را از طریق شلنگ و از پنجره خارج می کند.

کلام آخر

مینی کولر گازی وسیله‌ای جذاب برای سفرهای طولانی مدتی است که تصمیم دارید در فصل تابستان انجام دهید. دیگر نیازی نیست با روشن کردن مداوم کولر، باعث بالارفتن استهلاک ماشین شوید. از طرفی مصرف بنزین خود را کاهش می‌دهید.

همه‌ی این‌ها مضاف بر این است‌‌ که مطمئن هستید زمان زیادی می‌توانید از آن استفاده کنید. شرایط جاده نیز‌ نمی‌تواند مانع از خنک شدن ماشین شما شود.

سیستم عملکرد مینی کولر گازی، دقیقا مانند نصب کولر گازی روی دیوار منزلتان است. به همان کیفیت و با همان روش هوای مرطوب و گرم داخل کابین گرفته شده و خنک شده با شما دوباره تحویل داده می‌شود.

کولر گازی قابل حمل 12 ولت به راحتی در ماشین یا کامیون شما جا می گیرد و در تابستان‌ها دما را پایین نگه می‌دارد. این کولرها مجهز به یک مخزن آب هستند که دائماً هنگام کار، هوای سرد را به درون کابین می‌دمند.

و اما …

قسمت جالب داستان اینجاست. اگر هنوز هم نتوانسته‌اید از این کولرهای گازی قابل حمل تهیه کنید نگران شارژ گاز کولر خودروی خود نباشید. هوم سرویز آماده‌ی خدمات رسانی به شماست. کافی است با هوم سرویز تماس بگیرید. پس از آن خیالتان راحت است که متخصصین خبره‌ی هوم سرویز می‌توانند در بدترین شرایط نیز کنار شما باشند و به شما کمک کنند. در هوم سرویز شما می توانید ضمن دریافت خدمات مختلف، از قیمت کلیه خدمات نظیر قیمت تعمیر اسپلیت و … نیز مطلع شوید.

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام وخسته نباشید، میخواستم بیشتر در مورد این کولر اطلاعات داشته باشم، و لازم دارم، چون که کولر ماشینم جوابگو نیست، یعنی داخلی زیر داشبورد شکسته شده و فرار باد دارم و هوای خنک و مطبوعی به داخل اتاق ندارم

  2. سلام وقتون بخیر کاش از نصبی های انجام دادین عکس میزاشتین و قیمت رو هم میزاشتین

    1. سلام حتما. البته میتونید از صفحه اینستاگرام هوم سرویز هم برای دیدن نمونه کارها، لایو خدمات هوم سرویز و فیلمهای آموزشی استفاده کنید

  3. سلام‌از ساوه پیام میدم اولا قیمت کولر ضمانت نامه و گارنتی چگونه هست و چگونه به دستم میرسه

    1. سلام دوست عزیز
      هوم سرویز با تعمیرات و سرویس کولر در خدمت شماست و فروش کالا با هماهنگی با همیاران قابل انجام هست.

    1. سلام
      سامانه هوم سرویز فعالیتی در حوزه فروش کالا نداره اما میتونید بعد از ثبت سرویس هماهنگی لازم با همیاران را انجام بدید و در صورت تمایل براتون تهیه کنند.

  4. درود و احترام
    من اگر یک دستگاه از این کولر ها بخوام چطوری میتونم تهیه کنم
    ممنون میشم اطلاع دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا