خانگی و ساختمانی

✔️ اصول آبیاری درختان در تابستان چیست؟ بهترین زمان آبیاری درخت میوه

آبیاری درختان در تابستان روی رشد و بالندگی گیاه، تاثیر زیادی دارد. گرمای هوا در فصل تابستان به طور ناگهانی زیاد می شود و درختان در معرض کم آبی و خشکی قرار دارند. وضعیت نهال های تازه کاشته شده خیلی حساس تر از درختان کهن و قدیمی با ریشه های عمیق است. زمان آبیاری درختان در فصل تابستان اهمیت زیادی در سلامت گیاه دارد. افرادی که در خدمات گلکاری در منزل شاغل هستند علاوه بر میزان آبیاری روی زمان نیز تاکید دارند. آبیاری در زمان نامناسب هیچ فایده ای برای گیاه ندارد و گاهی موجب آسیب به شاخ و برگ درخت می شود. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

بهترین زمان برای آبیاری درختان در فصل تابستان

شرکت های خدماتی در زمینه آبیاری فضای سبز، سرویس های ویژه ای را ارائه رده اند. این سرویس ها مناسب محوطه های سبز اداری- تجاری و ساختمان های مسکونی است. پروژه های آبیاری برای فضاهای بزرگ و با درختان بیشتر، بسیار مقرون به صرفه است. با آبیاری صحیح و اصولی هم سلامت درختان حفظ می شود و مقدار هدر رفتن آب و اتلاف آب، کاهش می یابد.

وجود باغچه ای کوچک با یک یا چند درخت، خانه را با صفا و دوست داشتنی تر می کند. اگر در حیاط یک باغچه کوچک دارید، به میزان آبیاری، نحوه و زمان آب دهی به درختان دقت کنید. پر آبی و کم آبی هر دو برای گیاه مضر است. در مورد باغچه های کوچک، معمولا آبیاری دستی انجام می شود. در روزهای گرم تابستان افراد زیادی را می بینید که شلنگ آبی در دست دارند و باغچه های پشت درب حیاط را آبیاری می کنند. برخی از افراد صبح ها و برخی دیگر عصرها، باغچه را آبیاری می کنند. سوال اینجاست که:

چه زمانی برای آب دادن به گیاهان و درختان باغچه مناسب است؟

آیا می توان در هر زمانی، باغچه را آبیاری کرد؟

زمان آبیاری درختان در فصل تابستان چه تاثیری در شادابی گیاه دارد؟

گل های بهاری باغچه ای و گلدانی را بشناسیم!

زمان آبیاری درختان در تابستان

آبیاری درختان در تابستان صبح زود

بحث های زیادی در ارتباط با زمان آبیاری در فصل تابستان وجود دارد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند صبح زود درختان باغچه را آبیاری کنند. این شیوه یک مزیت بزرگ دارد و آن اینکه، آب روی شاخ و برگ سریع خشک می شود و برگ های درخت به هاگ های قارچی مبتلا نمی شود. رطوبت بین برگ ها برای رشد قارچ ها محل مناسبی است. منظور از صبح زود، ساعت 5 و 6 تابستان است. مشکل اینجاست که واقعا همه افراد نمی توانند در صبح زود اقدام به آبیاری باغچه کنند. در واقع آبیاری در زمان خیلی زود انجام می شود که همیشه امکان پذیر نیست. اگر آبفشان های تایمردار نصب کنید می توانید زمان را به صبح زود تغییر دهید تا به طور اتومات، آبیاری باغچه سر تایم مشخص انجام شود.

آبیاری درختان در ظهر یا عصر تابستان!

تامین آب گیاهان در فصل تابستان بسیار ضروری است. گل ها و گیاهان باغچه ای در مقایسه با درختان تنومند، ضعیف تر هستند و خیلی زود نسبت به کم آبی واکنش نشان می دهند. درختان کمی دیرتر اثرات خشکی و کم آبی را آشکار می کنند اما این به معنای بی توجهی نیست. وقتی برگ های درخت خشک بشود دیگر برای آبیاری خیلی دیر شده و احتمال آسیب به ریشه درخت هم وجود دارد. با توجه به دشواری آب دادن باغچه در صبح زود، برخی افراد اقدام به آبیاری در ظهر و عصر می کنند که اصلا توصیه نمی شود.

تا وقتی که خورشید در آسمان است نباید گیاهان و درخت های باغچه را آبیاری کنید. به خصوص پاشیدن آب روی برگ ها اصلا کار درستی نیست. قطرات آب در زیر نور آفتاب مثل عدسی عملی می کنند و برگ های درخت را می سوزانند. بدترین زمان آبیاری درختان در فصل تابستان، بین ساعات 10 صبح تا 3 عصر است. در این زمان شدت نور در بالاترین حد است و به گیاه آسیب می رساند. در ضمن سرعت تبخیر آب خیلی بیشتر است و مقدار زیادی از آب اصلا به گیاه نمی رسد. اگر درختان را در ظهر یا عصر آبیاری کنید انواع بیماری های تابستانی نظیر سفیدک و قارچ گیاه را تهدید می کنند و برگ های درخت هم خیلی زود حالت سوخته و پژمرده می گیرد.

آموزش نگهداری از درختچه های آپارتمانی + عکس

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیستم آبیاری باغچه و فضای سبز هم ارائه میده؟
آبیاری درختان در فصل تابستان

آبیاری درختان در غروب تابستان

اگر وقت یا حوصله آبیاری باغچه در صبح زود را ندارید هرگز ظهر یا عصر اقدام به آب دادن درخت ها نکنید. آسیب این کار بیش از فواید آن است. غروب بهترین زمان برای آبیاری درخت ها در فصل تابستان است. اغلب افراد در هنگام غروب، فرصت کافی برای رسیدگی به باغچه را دارند. در ضمن مشکلات تابش مستقیم نور خورشید هم وجود ندارد. در این زمان آب به راحتی به زمین نفوذ کرده و تبخیر نمی شود. به این ترتیب آب بیشتری در اختیار ریشه گیاه قرار می گیرد.

در غروب می توانید به راحتی با شلنگ روی برگ های درخت را آب پاشی کنید تا گرد و خاک درخت، تمیز بشود. در این زمان خطر سوختن برگ ها و آسیب وجود ندارد و گیاه شاداب تر می شود. اگر روی برگ های درخت، لکه های سیاه می بینید، نشان می دهید که آبیاری گیاه در ظهر و عصر بوده و این سیاهی ها لکه های سوختگی آب روی برگ ها است. به طور کلی آبیاری در شب و غروب حتی از صبح های زود هم بهتر است زیرا در تمام طول شب، گیاه فرصت استفاده از آب را دارد و گمای تابستان موجب تبخیر آب نمی شود. موضوع مهم بعد از زمان، مقدار آبیاری است.

اسباب کشی در تابستان چه مشکلاتی دارد؟

نحوه آبیاری درختان در تابستان

میزان آبیاری درختان در تابستان

همه گیاهان در فصل تابستان به آب بیشتری نیاز دارند. گرمای هوا موجب تبخیر آب از طریق برگ های گیاه می شود و لازم است تا مقدار و دفعات آبیاری بیشتر شود. برای مثال آبیاری صبح و شب برای درخت ها بهتر است ولی در صورتی که آب کافی به گیاه برسد، یکبار در شب هم کفایت می کند. میزان آبیاری به سن گیاه، بستگی دارد. نال های تازه کاشته شده، ریشه های عمیق ندرند و خیلی ضعیف تر هستند. بنابر این به میزان آب بیشتری نیاز دارند تا در روزهای گرم تابستان، خشک نشوند.

علاوه بر این در مناطقی که هوا گرم و خشک است، میزان آبیاری به درخت ها بیشتر است. حتی در روزهای بسیار گرم تیر و مرداد، درختان به مقدار آب بیشتری از خرداد یا شهریور نیاز دارند. نوع خاک نیز در میزان آبیاری تاثیر می گذارد. خاک رسی آب را در خود نگه می دارد ولی خاک های ماسه ای و سبک، میزان آب کمتری را ذخیره می کنند. عامل بعدی نوع درخت است. همه درخت ها با یک میزان آب نیاز ندارند.

روش آبیاری درختان در تابستان

برای آب دادن به باغچه معمولا از شلنگ آب استفاده می شود. دقت داشته باشید که بعد از آبیاری حتما شلنگ را جمع آوری کنید زیرا داغ شدن شلنگ در زیر نور آفتاب، موجب می شود  تا چمن ها بسوزد. با آبپاش هم می توانید درخت حیاط را آبیاری کنید. مهم اینست که میزان آب مورد نیاز گیاه تامین شود.

بهتر است دورتادور درخت را چاله ای کوچک بکنید تا مثل یک حوضجه عمل کند و آب را به همین قسمت بپاشید. پاشیدن مقدار زیادی آب در سرتاسر باغچه هیچ فایده ای ندارد درست در پای درخت، آب بریزید تا به ریشه نفوذ کند. در باغچه های بزرگ تر و یا فضای سبز شهری و اداری و تجاری و … نیاز به سیستم های آبیاری حرفه ای است. شرکت های خدمات باغبانی در این زمینه متخصص هستند و می توانند سیستم های آبیاری قطره ای، مه پاش و روش های نوین و کارامدتری را طراحی کنند.

مراقبت از گیاهان در گرما

قیمت سرویس سیستم آبیاری باغچه و فضای سبز هوم سرویز

قیمت آبیاری باغچه و فضای سبز بستگی به وسعت باغچه و تعداد درخت ها، متغیر است. در این مورد نحوه کار و قیمت گذاری به صورت توافقی انجام می شود. از قبل نمی توان یک قیمت ثابت را برای همه پروژه های آبیاری فضای سبز در نظر گرفت. اگر به سرویس آبیاری باغچه و فضای سبز نیاز دارید با ما تماس بگیرید. انواع سیستم های آبیاری مناسب با محل، اطلاع رسانی می شود و مشتری می تواند بهترین سرویس را با توجه به نوع درختان انتخاب کند. هزینه ها کاملا منصفانه و به صورت توافقی در نظر گرفته می شود.

خدمات باغبانی و آبیاری باغچه و فضای سبز در تهران

در این سرویس، سیستم مورد نظر مشتری به صورت اختصاصی طراحی و اجرا می شود. پس از ثبت درخواست از طریق اپ این سامانه، هماهنگی برای بازدید از محل انجام خواهد شد. قبل از سفاارش می توانید نمونه کارهای اجرا شده قبلی پروژه های آبیاری را مشاهده کنید. پس از بازدید و کارشناسی موقعیت فضای سبز، سیستم مناسب به مشتری پیشنهاد داده می شود. انواع سیستم های آبیاری با مه اش، آبیاری قطره ای و …برای ساختمان های اداری و مسکونی طراحی می شود. آبیاری محوطه و فضای سبز را به حرفه ای ها بسپارید تا فضایی همیشه سبز و با طراوات داشته باشید.

مدت زمان اجرای پروژه و تعیین قیمت در کلیه درخواست ها به صورت کاملا توافقی انجام می شود و در هنگام عقد قرارداد، به طور واضح نوشته می شود. هوم سرویز پکیج های ویژه ای را برای آبیاری محوطه ساختمان های تجاری در نظر گرفته که با قیمت های باورنکردنی اجرا می شود. با ما تماس بگیرید.

سرویس سیستم آبیاری باغچه و فضای سبز  را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

یک دیدگاه

  1. سلام عرض ادب ،اولا ممنون از مطالب مفیدتون
    خدمت شما عرض کنم که در یک جا عرض کردین بخاطر بروز قارچ و بیماری در عصرها به گلها آب ندید بهتره ولی در جای دیگر فرمودین که در غروب موقع خوبی هست اگه در صبح زود وقت آب دادن ندارید این عمل رو انجام بدین من میخواستم فرق این دو رو متوجه بشم
    ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا