خانگی و ساختمانی

معرفی گیاهانی که باعث دفع حشرات می شوند

فصل گرما که از راه می رسد حشرات هم سر و کله شان پیدا می شود. برای دور کردن حشرات از خانه و زندگی می توان از روش های ساده ای استفاده کرد. برای مثال با نگهداری برخی گیاهان خاص می توانید شر پشه و مگس را کم کنید. گیاهان دور کننده حشرات در عین زیبایی و طراوت، از خود ماده ای ترشح می کنند که اصلا خوشایند حشرات نیست. بعضی از گیاهان هم که دارای برگ های چسبناک هستند که مثل تله برای پشه و مگس عمل می کند. به طور طبیعی حشرات سایه و رطوبت اطراف گیاهان را دوست دارند و این راهکار می تواند بسیار موثر باشد. آبیاری باغچه خانه لذتبخش است به خصوص وقتی خیال تان بابت حشرات هم راحت باشد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

گیاهان دور کننده حشرات

تعویض گلدان و خاک گلدان ها، قلمه زدن و تکثیر گیاهان، آب دادن به گلدان ها از کارهایی است که حال و هوا را عوض می کند. این روزها بیشتر از هر زمانی لازم است تا به فکر حال دلمان باشیم. انواع گل ها و گیاهان آپارتمانی با شرایط نگهداری ساده ای وجود دارند که حتی در محیط های بسته هم به خوبی رشد می کنند. با نگهداری از چند گلدان گل، صفا و صمیمیت هم به داخل خانه ها بر می گردد. اما یک نکته مهم اینست که می توانید هم از زیبایی و طراوت گل ها استفاده کنید و هم شر پشه های ریز و حشرات مزاحم را کم کنید. این یک راهکار طبیعی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته برای دور کردن پشه ها در مهد کودک ها و پارک ها هم استفاده می شود.

آیا مشکل پشه های ریز و مگس سفید باغچه را دارید؟ پیشنهاد می کنم از این گل های زیبا و رنگارنگ نگهداری کنید. نتیجه خیلی بهتر از چیزی است که انتظارش را دارید. 

چگونه از شر پشه های ریز خلاص شویم؟

گیاه دفع کننده حشرات

اسطوخودوس از گیاهان دور کننده حشرات

 این گیاه زیبا به دلیل رایحه شیرینی که دارد به عنوان خوشبو کننده مورد علاقه بسیای از افراد است. گل های خشک شده اسطوخودوس می تواند بوی بد کمد لباس ها را از بین ببرد.جالب تر اینکه اسطوخودوس حشرات را دفع می کنند. با نگهداری این گیاه در گلدان نه تنها مگس ها و پشه ها بلکه بیدها و کک ها هم از خانه فراری می شوند. بر خلاف انسان ها، حشرات از بوی اطوخودوس متنفر هستند.

با کاشت و نگهداری از این گیاه در باغچه می توانید مگس ها را از خانه دور کنید. در بسیاری از پارک ها و فضای سبز نیز از اسطوخودوس برای دفع طبیعی حشرات استفاده می شود. کاشت گیاه در باغچه و فضای باز رایج تر است ولی می توان گلدان اسطوخودوس را در داخل آپارتمان هم نگهداری کرد.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاه ضد پشه علف لیمو

گیاه بادرنجبوبه دور کننده حشرات مزاحم

Lemongrass یا علف لیمو یا همان بادرنجبوبه که احتمالا در عطاری ها اسمش را زیاد شنیده اید، یک گیاه خودرو هست. معمولا بادرنجبوبه به عنوان گیاه زینتی در منازل نگهداری نمی شود ولی در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد. بادرنجبویه حاوی سیترونلا است، یک روغن طبیعی که اغلب در شمع های دفع حشرات یافت می شود. احتمالا شمع سیترونلا را در  فروشگاه ها دیده اید.

این گیاه کم توقع در گلدان یا زمین دارای خاک با زهکشی خوب و مکانی آفتابی به سادگی رشد می کند. به لحاظ زیبایی نیز این گلدان های بادرنجبوبه که در تصویر می بینید دست کمی از سایر گیاهان ندارند. از برگ های باریک و بلند علف لیمو (بادرنجبوبه) می توانید برای طعم دادن به گوشت و مرغ نیز استفاده کنید. این گیاه علاوه بر فراری دادن حشرات در تهیه غذا و سوپ و سالاد هم به کارتان می آید. برگ های گیاه خواص درمانی دارند.

گیاهان دافع حشرات ریز

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

نعنا دور کننده حشرات خانه

نعنا نیازی به معرفی ندارد. علاوه بر بوی خوش، این گیاه دور کننده حشرات هم هست. بهتر است نعنا را در گلدان نگهداری کنید. کاشت نعنا در باغچه موجب گسترش تهاجمی گیاه می شود. در وقع ریشه نعنا در زمین رشد زیادی دارد و کل باغچه تان را اشغال می کند. به این ترتیب فضای زیادی برای نگهداری از سایر گیاهان باغچه ای باقی نمی ماند. چنانچه نعنا را برای مصرف کشت می کنید با رشد گیاه نگرانی وجود ندارد. گهگاهی برگ های تازه نعنا را در سالاد و یا به صورت دمنوش استفاده کنید.

در صورتی که هدف دور کردن حشرات مزاحم باغچه باشد بهتر است رشد بی رویه گیاه را مهار کنید. به عنوان پیشنهاد می توانید نعنا را در گلدان های متعدد بکارید و گلدان ها را دورتادور باغچه قرار دهید. به این ترتیب هم باغچه زیباتر شده و هم حشرات از حیاط و خانه دور می شوند.

کاشت سبزی در گلدان؛ این ۱۰ سبزی را در خانه بکارید

گیاهان خودور دور کننده حشرات

آویشن از گیاهان ضد پشه

برای دفع پشه ها برگ های این گیاه مقاوم عالی است. حتی گلها و برگ های خشک شده آویشن هم در فراری دادن حشرات غوغا می کنند. آویشن وحشی در طبیعت به صورت خودرو رشد می کنند. در مناطق سبز اطراف تهران هم می توانید در اواخر فصل بهار، آویشن های تازه و وحشی را پیدا کنید. بوی این گیاه خیلی تند است و به عنوان یک ضد پشه ای طبیعی به حساب می آید. 

هر بار که باغچه را آبیاری می کنید روی گل ها آب بپاشید تا بوی آویشن در هوا پخش شود. با این کار پشه ها را دور می کنید. برای نتیجه بهتر می توانید چند شاخه آویشن را کنده و بین دست ها بمالید تا بوی گیاه کاملا فضا را پر کند. توصیه می شود قبل از دست زدن به هر گیاهی مطمئن شوید که نسبت به آن آلرژی ندارید. برخی از افراد نسبت به گرده های گلها و گیاهان حساسیت دارند. 

نصب انواع توری پشه ای در تهران

گیاه ضد حشره دارویی

گیاهان دور کننده حشرات رزماری

از گیاهان به اشکال مختلف نگهداری می شود. برخی از گیاهان به جهت ظاهر زیبا و برخی به دلیل خواص دارویی در سطح وسیع کشت می شوند. رز ماری از گیاهانی است که خواص دارویی بسیاری دارد و به خاطر روغن گیری و استفاده در طب سنتی در باغات بزرگ کاشته می شود. این گیاه دفع کننده حشرات مضر است. در زمین هایی که رزماری وجود دارد معمولا از پشه و مگس و … خبری نیست.

با نگهداری از یک گلدان رزماری هم یک گیاه خوشبو و خوش طعم را برای آشپزی در اختیار دارید و هم خیال تان از مزاحمت حشرات راحت است. برگ های گیاه دارای اسانس روغنی است و بوی بسیار شدیدی دارد.  اگرچه این بوی تند می تواند بوی بد گوشت و مرغ را بگیرد اما حشرات از آن متنفر هستند. اگر علاقه به نگهداری از رزماری را داشته باشید می توانید گلهای ریز و بنفش رنگ آن را نیز در فصل خود، مشاهده کنید. گلهای گیاه بسیار زیبا هستند و دوام خوبی دارند.

ترفندهای مراقبت از گل و گیاه در زمستان

گیاهان خوشبو ضد پشه

نگهداری از مریم گلی برای دور کردن حشرات

این تصویر زیبا و فریبنده یک گیاه خوشبو به نام مریم گلی است. کمتر کسی است که از یک گلدان مریم گلی، به عنوان گیاه زینتی در خانه نگهداری کند. به نظرم برگ های زیبا و جذاب گیاه دست کمی از سایر گیاهان آپارتمانی ندارند. این گیاه دارای بوی تندی است که به مشام خوش می رسد اما خوشبختانه حشرات هیچ علاقه ای به آن ندارند. مریم گلی گیاه چند ساله است و قابل نگهداری در حیاط، پاسیو و گلدان است.

این گیاه خوشبو دارای گل های زیبایی است که به صورت خوشه ای رشد می کنند. در حدود 30 عدد گل شیپور مانند کوچک روی یک هر سنبله رشد می کند. اگر به دنبال یک گیاه زینتی زیبا با خواص دارویی هستید، مریم گلی انتخاب مناسبی است. اما جالب تر اینکه با رسیدگی به گیاه، در واقع حشرات را از خانه و زندگی دور می کنید. بدون نیاز به حشره کش و سموم شیمیایی، مگس سفید، پشه و سایر حشرات مضر از حیاط دور می شوند.

گل ها و گیاهات متعددی وجود دارند که با بوی تند خود، حشرات را فراری می دهند. بسیاری از این گیاهان قابل نگهداری در گلدان هم هستند. می توانید این گیاهان ضد پشه را در داخل خانه، پاسیو و یا حیاط هم نگهداری کنید. اگر در مورد رسیدگی و نگهداری از گیاهان ضد حشره به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید با ما تماس بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

تعرفه مراقبت از گیاهان زینتی هوم سرویز

قیمت مراقبت گل و گیاه

خدمات باغبانی و نگهداری از گل و گیاه در تهران

برای نگهداری از گیاهان حساس و دارای شرایط خاص نیاز به تجربه دارید. برای اینکه گیاهان باغچه ای و گلدان ها همیشه سالم و با طراوت باشند روی کمک ما حساب کنید. خدمات باغبانی هوم سرویز در همه مناطق تهران سفارش می پذیرد. صفر تا صد کارهای روتین نگهداری از گل و گیاه را به باغبان حرفه ای بسپارید. این سرویس شامل خدمات هرس گیاه، کودپاشی و سم پاشی درختان و گیاهان، تعویض گلدان، قلمه زنی و ….. همه امور مروبط به نگهداری از گیاهان است. ثبت درخواست از طریق لینک بالای صفحه و اپ هوم سرویز کاملا رایگان است. قبل از هر اقدامی می توانید از لیست منتشر شده، قیمت خدمات باغبانی را مشاهده کنید. این لیست همواره به روزرسانی می شود. جهت زمان بندی و هماهنگی بهتر است برای سفارش های روزهای تعطیل از قبل، سرویس مورد نظر را رزرو بفرمایید.

سرویس مراقبت گل و گیاه را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا