لوازم خانگی

رایج ترین مشکلات آبگرمکن دیواری بوتان

آبگرمکن دیواری بوتان در طرح ها و مدل های متنوعی تولید شده است. طرح های جدیدتر با رفع برخی اشکالات قبلی توانسته اند رضایت مشتری ها را جلب کنند. مشکلات آبگرمکن دیواری بوتان اغلب ناشی از نصب غیر اصولی و نگهداری نامناسب دستگاه است. در بسیاری موارد با سرویس دوره ای آبگرمکن و رسوب زدایی می توان، بازدهی دستگاه را در حد مطلوب نگاه داشت. این آبگرمکن های دیواری دائم در حال کار کردن هستند و طبیعی است که گاه و بیگاه ایراداتی در دستگاه پیدا شود. تعمیر آبگرمکن بوتان توسط متخصص حرفه ای انجام می شود. اگر در این زمینه تجربه ای ندارید و دوره های آموزشی را نگذرانده اید، اقدام به باز کردن دستگاه نکنید. تعمیرات غیر حرفه ای موجب صدمات بیشتر می شود و قیمت تعمیرات را افزایش می دهد. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اصلی ترین مشکلات آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟

بوتان از برندهای خوشنام در عرصه تولیدات آبگرمکن های دیواری و ایستاده است. هم اکنون در بسیاری از خانه ها، آبگرمکن های دیواری بوتان نصب شده است. این دستگاه ها کیفیت خوبی دارند و به نسبت کمتر دچار مشکل می شوند. بوتان علاوه بر آبگرمکن، پکیج دیواری را نیز برای کاربران خانگی تولید کرده که می تواند آب گرم مورد نیاز شوفاژ را نیز تامین کند. کارایی این دستگاه ها با هم تفاوت دارند به همین نسبت هم قیمت تعمیر پکیج با هزینه تعمیرات آبگرمکن یکی نیست. البته مشکلات رایج در هر آبگرمکن دیواری و ایستاده با پکیج، تقریبا یکسان است. در این مطلب رایج ترین مشکلات آبگرمکن دیواری بوتان مورد بررسی قرار گرفته است. با شناخت علت خرابی دستگاه، کار تعمیرات ساده تر می شود. 

تعمیر آبگرمکن بوتان در تهران

آبگرمکن دیواری بوتان

روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان

قبل از تماس با تعمیرکار بهتر است شیر ورودی آب و گاز را بررسی کنید. گاهی اوقات یکی از اعضا خانواده شیر اصلی گاز را بسته و فرد دیگر بدون اطلاع، سعی در روشن کردن آبگرمکن دارد. اول ورودی آب و گاز را چک کنید. در برخی مواقع نیز آب یا گاز کل ساختمان قطع شده است این مورد را نیز بررسی کنید.

دلایل زیادی برای این موضوع هست ولی در اغلب موارد مشکل از رسوب نوک الکترود یا به دلیل گرفتگی نازل شمعک است. اگر از آخرین سرویس آبگرمکن زمان زیادی می گذرد احتمال خرابی دیافراگم هم وجود دارد. در بیشتر مواقع سیستم جرقه زن دچار مشکل می شود. سر الکترود جرقه زن، کثیف شده و درست عمل نمی کند. با تمیز کردن نوک الکترود، دستگاه دوباره روشن خواهد شد. احتیاط کنید این قطعه خیلی ظریف است به آرامی دوده سر الکترود را تمیز کنید.

این قطعه به ظاهر ساده، وظیفه مهمی دارد و به طور کلی سیستم جرقه زدن دارای پیچیدگی های زیادی است. برای مثال حتی اگر فاصله بین نوک الکترود تا مشعل، به هم بخورد سیستم جرقه زن عمل نمی کند. در ضمن هر گونه فشار بر روی این قطعه نیز می تواند موجب آسیب به سیستم جرقه زن شود. پاک کردن دوده و گرد و خاک نوک الکترود کار دشواری نیست ولی سعی کنید خسارت وارد نکنید.

راهنمای نصب آبگرمکن دیواری در فضای بسته

نصب آبگرمکن دیواری بوتان

گرم نشدن آب در آبگرمکن دیواری بوتان

رسوب مبدل دلیل اصلی گرم نشدن آب در اغلب آبگرمکن ها و پکیج های خانگی است. آبی که در لوله ها جریان دارد دارای ناخالصی و املاح زیادی است. املاح آب لوله کشی می تواند رسوبات زیادی را در مسیر ایجاد کند. با توجه به دمای بالای آب در مبدل آبگرمکن، امکان تشکیل رسوب در این قسمت زیادتر است. برای اینکه از املاح آب مطمئن شوید نگاهی به کتری بیندازید. آیا دور تا دور بدنه داخلی کتری از رسوبات سخت، پوشیده شده است؟ در مخزن آبگرمکن دیواری بوتان هم مشابه همین اتفاق، دیده می شود. در این صورت آب گرم کاهش پیدا می کند حتی امکان کاهش فشار آب گرم هم وجود دارد. 

با رسوب زدایی، مشکلات آبگرمکن دیواری بوتان و دمای آب هم به کلی برطرف می شود. این کاری نیست که به تنهایی انجام دهید با تعمیرکار تماس بگیرید تا آبگرمکن را سرویس کند و در صورت نیاز عملیات رسوب زدایی هم انجام شود. قیمت رسوب زدایی آبگرمکن بسیار کمتر از آن چیزی است که تصور می کنید. در ضمن نمی توانید با یک آبگرمکن رسوب گرفته، سر کنید پس همین حالا با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

نصب و نگهداری آب گرمکن

مشکلات خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان

خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن هم یکی دیگر از مواردی است که در ابگرمکن های دیواری بوتان دیده می شود. این یک مشکل شایع است و دلیل مشخصی هم دارد. به طور کلی 6 عامل می تواند موجب خاموش شدن دستگاه شود که هر کدام به نوبه خود نیاز به بررسی دارد:

  • افت فشار ورودی آب: قطعی آب یا افت فشار مربوط به آب گرمکن نیست اما باعث خاموش شدن دستگاه در حین کارکردن می شود. گاهی لوله های فرسوده و جرم گرفته علت اصلی افت فشار آب در دستگاه آبگرمکن دیواری است. در این صورت با تعویض و نوسازی لوله کشی ساختمان، مشکل به کلی برطرف خواهد شد.
  • افت فشار گاز ورودی: هر گونه اختلال در سیستم گاز رسانی به دستگاه، چنین مشکلی را ایجاد می کند. افت فشار می تواند مربوط به نشتی لوله های گاز و یا افت فشار گاز منطقه باشد. نوسانات فشار گاز معمولا در فصول سرد سال بیشتر دیده می شود.
  • خرابی واشر دیافراگم آبگرمکن: راه حل نهایی تنها تعویض واشر است. این قطعه قیمتی ندارد ولی می تواند آبگرمکن را از کار بیندازد.
  • ایراد و اشکال در ترموکوپل: این وسیله در همه دستگاه های گازسوز دیده می شود. بخاری گازی و اجاق گاز و پکیج هم ترموکوپل دارند. گاهی نیاز به تعویض کامل این قطعه و اتصالات آن است.
  • نامناسب بودن محل نصب شمعک: چنانچه ارتفاع شمعک بالاتر باشد، دستگاه روشن می شود ولی به طور ناگهانی و خود به خود، آبگرمکن خاموش  خواهد شد.
  • مشکلات مشعل آبگرمکن بوتان: این بخش نیاز به بررسی دقیق تر دارد. جهت تعمیر آبگرمکن بوتان با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

نصب و تعمیر آبگرمکن دیواری با تخفیف استثنایی!

سرویس دوره ای انواع آبگرمکن

مشکلات صدای آبگرمکن دیواری بوتان

گاهی هم زمان با روشن شدن دستگاه و باز کردن شیر آب، سر و صدای زیادی از آبگرمکن شنیده می شود. ایجاد سر و صدا هم زمان با، باز کردن شیر ابگرم تا حدودی طبیعی است اما این صدا نباید از حد معینی بیشتر باشد. در هر صورت سر و صدای نابهنجار و غیر عادی به کلی نشان دهنده یک مشکل جدی است. ابتدا باید علت صدا را پیدا کرد. شاید رسوب در تانکر و مبدل دستگاه خیلی زیاد شده. در این صورت علاوه بر صدای زیاد با مشکل کاهش فشار آب یا گرم نشدن آب هم مواجه خواهید شد. برای تشخیص علت ایجاد صدای ناهنجار، حتما با یک متخصص تماس بگیرید. با کلیک روی دکمه ثبت درخواست در بالای همین صفحه نیز، به طور اتومات وارد صفحه ای می شوید که شما را به ارتباط با تعمیرکار هدایت می کند.

رنگ گرفتن آب داغ خروجی از دستگاه

این مشکل در آبگرمکن های قدیمی بوتان بیشتر دیده می شود. به این ترتیب که وقتی آب گرم را باز می کنید رنگ آب، شفاف نیست بلکه به رنگ زرد، سبز و یا قهوه ای و تیره در آمده. معمولا در این موارد علاوه بر رنگ، بو و طعم آب هم تغییر می کند. چنین مشکلی را ساده نگیرید اکسیده شدن لوله های مسی در آبگرمکن علت اصلی چنین وضعیتی است. رنگ گرفتن آب داغ خروجی از مشکلات آبگرمکن دیوار بوتان، آب گرمکن ایستاده، پکیج و همه دستگاه های قدیمی گرمایشی- آبی است. مصرف چنین آبی برای شستشو و استحمام اصلا توصیه نمی شود. از لحاظ بهداشتی و سلامتی، آب رنگ گرفته مشکلاتی را به وجود می آود.

برای تعمیر آبگرمکن لازم است تا لوله های مسی کامل تعویض شود. بعد از تعویض لوله ها نوبت به عوض کردن فیلتر آبگرمکن ضروری است. برخی از افراد از همان اول، فیلتر را عوض می کنند و تا حدودی رنگ آب، بهتر می شود اما تا وقتی که لوله های فرسوده عوض نشود، آب گرم خروجی به هیچوجه سالم نیست. تعویض فیلترها یک مسکن موقت است و مشکل اصلی هنوز برطرف نشده.

سرویس آبگرمکن دیواری

تعمیرات آبگرمکن دیواری بوتان

تعرفه خدمات آبگرمکن دیواری و ایستاده در هوم سرویز

قیمت سرویس و تعمیر آبگرمکن

خدمات نصب، تعمیر و سرویس آبگرمکن در تهران

تعمیرات انواع آبگرمکن دیواری بوتان در تخصص ماست. تکنیسین حرفه ای آبگرمکن در همه مناطق تهران سفارش می پذیرد. ثبت درخواست از طریق اپ هوم سرویز کاملا رایگان است. پس از هماهنگی، تعمیرکار حرفه ای بوتان درب منزل مراجعه می کند. بعد از عیب یابی و پیدا کردن ایراد دستگاه، بلافاصله اقدامات اولیه انجام می شود. هزینه تعمیرات آبگرمکن از قبل به مشتری اطلاع داده می شود. لیست قیمت ها را از جدول منتشر شده نیز می توانید مشاهده کنید. قیمت خرید قطعات شامل، دستمزدهای اعلام شده نیست. در صورت تهیه قطعات توسط همیار، فاکتور خرید ارائه می شود. حتی الامکان سعی می شود از قطعات اصل و دارای گارانتی استفاده شود. جهت احترام به مشتری کلیه سرویس های تعمیراتی هوم سرویز، دارای گارانتی کامل است.

برای ثبت سفارش رایگان سرویس نصب و تعمیر آبگرمکن از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

  90002021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا