لوازم خانگی

مناسب ترین محل برای قرارگیری ماشین لباسشویی

محل قرارگیری ماشین لباسشویی هم خودش داستانی شده. معمولا موقع نصب کابینت آشپزخانه یک فضایی را  برای نصب لباسشویی در نظر می گیرند اما گاهی این فضا خیلی جلوی چشم است و شاید کمی آزاردهنده باشد. ماشین لباسشویی یک وسیله بسیار به درد بخور است و بدون آن، واقعا شستن لباس ها عذاب آور است. البته از نظر اندازه این دستگاه کار راه انداز کمی حجیم است و نمی توانید آن را در هر جایی، قرار دهید. مکان مناسب ماشین لباسشویی باید شرایط خاصی داشته باشد روی همین اصل از قبل در موردش فکر کنید چون بعد از نصب، معمولا جابجایی لباسشویی، دردسر می شود. به نظرتان بهترین مکانی که می توان ماشین لباسشویی را در آن قرار داد، کجاست؟ 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ماشین لباسشویی را کجا نصب کنیم؟

جواب این سوال خیلی ساده است. محل قرارگیری ماشین لباسشویی باید جایی باشد که به لوله کشی آب، پریز برق و سیستم تخلیه فاضلاب، نزدیک باشد. اگر چنین شرایطی مهیا بود، به راحتی می توانید ماشین لباسشویی تان را در آنجا، قرار دهید.

در خانه های بزرگ و به اصطلاح لوکس، معمولا یک فضای جدا برای نصب ماشین لباسشویی در نظر گرفته می شود. این فضا laundry یا همان رختشوی خانه خودمان است. در این محل می توانید یک دستگاه لباسشویی و یک خشک کن قرار دهید. حتی کمد لباس و میز اتو و خیلی وسایل دیگر هم در این اتاق قرار داده می شود.

البته در خانه های نقلی و جمع و جور، مکانی مجزا برای نصب لباسشویی و خشک کن وجود ندارد. اغلب آپارتمان های امروزی هم، همینطور هستند و معمولا لباسشویی پای ثابت آشپزخانه ها می شود. اگر امکانش را دارید و می توانید آب و برق و سیستم تخلیه را مهیا کنید، کار خیلی ساده می شود. هنوز مکان های زیادی هست که برای نصب ماشین لباسشویی، مناسب است. در این مطلب به برخی از محل های مناسب برای قرار دادن ماشین لباسشویی اشاره می کنیم.

روش راه اندازی و نصب ماشین لباسشویی

مکان مناسب برای ماشین لباسشویی

محل قرارگیری ماشین لباسشویی در آشپزخانه

بین کابینت های آشپزخانه، بهترین مکان برای نصب ماشین لباسشویی است. به راحتی به قفسه ها و کشوهای زیادی دسترسی دارید و می توانید مواد شوینده و نرم کننده و … را در نزدیکی ماشین لباسشویی قرار دهید. در ضمن دسترسی به آب و لوله کشی تخلیه فاضلاب و پریز برق هم دارید.

تنها نکته مهم اینست که معمولا عمق کابینت آشپزخانه از عمق دستگاه لباسشویی کمتر است. بنابراین مکانی را در نظر بگیرید که خیلی وسط راه نباشد. در غیر این صورت موقع حرکت و آشپزی شاید ماشین لباسشویی، زیادی مزاحم باشد. موقع طراحی دکوراسیون آشپزخانه با در نظر گرفتن مثلث طلایی، چیدمان وسایل بزرگ بهتر خواهد شد. 

از فضای زیر میز جریزه هم می توانید برای قرار دادن ماشین لباسشویی استفاده کنید. دقت کنید درب لیاسشویی نباید از بالا باز بشود. دستگاه هایی که مثل تصویر دارای درب جلو هستند، برای میز جزیره مناسب هستند. حتما برای مخفی شدن دستگاه از کابینت درب دار استفاده کنید. بر خلاف اجاق گاز و یخچال، نیازی نیست ماشین لباسشویی خیلی در جلوی دید و در دسترس باشد.

چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را رفع کنیم؟

مثلث طلایی در آشپزخانه

محل قرارگیری ماشین لباسشویی در حمام

اگر بتوانید فضای دیگری برای قرار دادن دستگاه لباس شویی پیدا کنید خیلی بهتر است. گاهی فضای آشپزخانه به اندازه کافی جا ندارد و وجود یک لباسشویی حجیم و بزرگ هم کلی از سطح زمین را اشغال می کند. با برداشتن این دستگاه، جای بیشتری برای نصب کابینت دارید. حمام چطور است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی هم ارائه میده؟

ماشین لباسشویی در آشپزخانه یا حمام؟ این سوال چالش برانگیزی است. به طور کلی نمی توان در این مورد نظر داد. اگر فضای حمام خیلی بزرگ باشد امکان نصب یک سکو و جایگاه مخصوص برای، قرار دادن ماشین لباسشویی را دارید. اما در حمام های کوچک بهتر است اصلا به فکر نصب لباسشویی در حمام نباشید.

در این مکان لوله کشی آب و فاضلاب وجود دارد و به نظر ایده خوبی است اما با بخار حمام و رطوبت در این فضا چه می کنید؟ آب و رطوبت به بدنه دستگاه آسیب می زنند و طول عمر لباسشویی را کاهش می دهند. به هیچوجه نباید برای مدت طولانی، ماشین لباسشویی را در مکانی مرطوب و پر از بخار مثل حمام قرار دهید.

اگر فضای حمام و رختکن مجزا باشد در این مورد مشکلی وجود ندارد. در حمام های بزرگتر نیز می توانید با یک پرده ضد آب، فضای لباسشویی و حمام را جدا کنید تا دستگاه خیس نشود.

عیب یابی و ​تعمیر ماشین لباسشویی

محل قرار گرفتن لباسشویی

قرار دادن ماشین لباسشویی در زیر پیشخوان دستشویی

در برخی خانه ها فضای حمام و دستشویی توسط اتاقک روشویی از هم جدا شده است. اگر فضا به اندازه کافی جادار باشد می توانید یک کابین مخصوص برای زیر پیشخوان روشویی سفارش دهید که برای قرارگیری ماشین لباسشویی ایده آل است. شاید شانس این را داشته باشید که کشو و قفسه های اضافی را نیز در کنار روشویی، طراحی کنید. در این صورت یک فضای بکر را برای این کار، در نظر گرفته اید. کابینت طراحی شده باید دارای عمق بیشتر و دارای درب باشد. در این صورت خطر خیس شدن و آسیب به دستگاه هم وجود ندارد. 

نصب ماشین لباسشویی در زیر پله

لوازم خانگی داخل دیوار یک روش عالی برای دکوراسیون منزل هستند. از فضای زیر پله در خانه های شخصی هم می توانید به عنوان اتاق لباسشویی و خشک کن استفاده کنید. این فضا معمولا بدون استفاده رها می شود. حتی اگر ارتفاع محدود باشد هم می توانید برای طراحی اتاق لباسشویی اقدام کنید. بلندی ماشین لباسشویی زیاد نیست و شاید بتوانید چند قفسه در بالای آن نیز نصب کنید.

محل قرارگیری ماشین لباسشویی در راهرو

راهروی داخلی منازل هم می تواند محلی برای قرارگیری ماشین لباسشویی باشد. این فضا برای رفت و آمد است و کاربرد دیگری ندارد. اگر تعداد افراد خانوار، کم است می توانید از راهرو به عنوان اتاق رختشویی استفاده کنید. لازمه این کار فراهم کردن شرایط اولیه برای نصب ماشین لباسشویی است.

در صورت آماده کردن بقیه شرایط، بد نیست یک میز اتوی تاشو هم در این مکان قرار دهید و لباس ها را بلافاصله بعد از شستن و خشک شدن، اتو کشیده و در کمد لباس قرار دهید. در اغلب خانه ها، راهروها خیلی مهجور مانده اند وقتش رسیده که کمی بیشتر به این فضا توجه کنید شاید کاربری های بهتری هم برای آن پیدا شود.

نکات نگهداری از ماشین لباسشویی در منزل

نصب ماشین لباسشویی در خانه

انباری محل قرارگیری ماشین لباسشویی

دستگاه لباسشویی موقع روشن شدن و شستشوی لباس، سر و صدای زیادی دارد. برای خلاص شدن از این صدا می توانید به کلی، لباسشویی را از خانه خارج کنید. خیلی ها فضای انباری را برای قراردادن ماشین لباسشویی انتخاب می کنند. این فضا به اندازه کافی، برای نصب لباسشویی و ساخت چند طبقه و قفسه بزرگ، جا دارد.

در این مورد هم نمی توان به طور قطع هیچ توصیه ای داشت. اگر فاصله بین انباری و داخل خانه خیلی زیاد نیست و می توانید سختی رفت و آمد بین این دو محل را قبول کنید، خیلی هم عالی است. در انباری می توانید همه شرایط نصب ماشین لباسشویی را فراهم کنید. لوله کشی های لازم هم باید از قبل کشیده شود.

تنها نکته مهم در مورد ساکنین آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی است. برق انباری هم روی کنتور مشاعات است و باید از بقیه واحدها رضایت بگیرید. قبل از اینکه خرج اضافی برای ملزومات رختشورخانه انجام دهید از مدیر ساختمان بپرسید. شرایط داخلی ساختمان ها معمولا توافقی انجام  می شود. گاهی ساکنین اجازه نصب ماشین لباسشویی در فضایی خارج از خانه را نمی دهند.

قناسی ها بهترین محل قرارگیری ماشین لباسشویی

با کمی ابتکار و خلاقیت می توانید حتی از قناسی ها و مکان های پرت دیگر نیز برای قرارگیری لباسشویی استفاده کنید. به طور پیش فرض همیشه به مکان هایی با طول و عرض مناسب فکر می کنید ولی بد نیست توجه تان را روی فضاهای غیر عادی نیز جلب کنید. قناسی ها می توانند با یک طراحی اصولی و کاربردی، محل خوبی برای نصب ماشین لباسشویی باشند. از بقیه ارتفاع باقیمانده نیز برای نصب کابینت یا قفسه های مخصوص مواد شوینده و … استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی هم ارائه میده؟

نکته مهم اینست که محل قرارگیری ماشین لباسشویی کاملا خشک، صاف و هموار باشد. زمین های ناهموار دردسر ایجاد می کنند. حتما بعد از نصب، پایه های دستگاه را با آچار مخصوص تراز کنید تا جلوی لرزش و حرکت لباسشویی موقع کارکرد گرفته شود. به این ترتیب عمر دستگاه هم طولانی تر می شود و به این زودی ها مشکلی برای ماشین لباسشویی پیش نمی آید.

چرا ماشین لباسشویی روشن می شود ولی کار نمی کند؟

مکان نصب ماشین لباس شویی

تعرفه تعمیرات ماشین لباسشویی در هوم سرویز

قیمت تعمیر ماشین لباسشویی
قیمت نصب ماشین لباسشویی

خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی در تهران

دستگاه لباسشویی از وسایل برقی پر مصرف است و دائم در حال کارکرد و بشور و بساب است. طبیعتا خود دستگاه هم نیاز به رسیدگی دارد. با سرویس دوره ای لباسشویی می توانید طول عمر دستگاه را افزایش دهید. بسیاری از ایرادات کوچک و جزئی در حین سرویس ماشین لباسشویی، پیدا می شوند. در این صورت تعمیرکار می تواند به سادگی مشکل پیش آمده را برطرف کند. هزینه تعمیر ماشین لباسشویی هم خیلی کمتر می شود و به موقع می توان جلوی آسیب های بیشتر دستگاه را گرفت.

نصب، راه اندازی و تعمیر ماشین لباسشویی از سرویس های فعال هوم سرویز در تهران است. برای استفاده از خدمات فوق می تواند از طریق اپ این سامانه اقدام کنید. دکمه ثبت درخواست در بالای صفحه نیز شما را در این راه یاری می کند. با چند کلیک ساده، پروسه سفارش گیری انجام می شود. این سرویس به صورت صد در صد گارانتی ارائه شده است.

جهت ثبت سفارش رایگان  سرویس نصب و تعمیر ماشین لباسشویی از اپ هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا