بنایی و دکوراسیون

چسب کاشی چیست و کدام نوع بهتر است خمیری یا پودری؟

تا همین چند وقت پیش برای نصب کاشی از ملات استفاده می شد اما این روزها انواع چسب کاشی به بازار آمده که کار را خیلی راحت تر کرده است. این چسب ها به صورت پودری و خمیری موجود هستند و هر کدام مزایا و معایبی دارند. با انتخاب بهترین نوع چسب کاشی، نصف کار انجام شده و نصاب می تواند با سرعت و دقت بیشتری کار نصب کاشی را انجام دهد. حالا سوال اینست که چطوری چسب کاشی خوب را انتخاب کنیم؟ اصولا فرق بین چسب کاشی پودری و خمیری چیست و از هر کدام در چه مکان هایی استفاده می شود؟ در این مطلب به همه سوالات مربوط به چسب کاشی چیست پاسخ داده شده که در ادامه می خوانید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چسب کاشی چیست؟

برای نصب کاشی و سرامیک از چسب استفاده می شود. این چسب برای چسباندن کاغذ و استفاده های عمومی کاربردی ندارد و مخصوص کاشیکاری است. حتی نمی توانید از چسب کاشی برای تعمیر پارکت استفاده کنید. فرمولاسیون این ماده مناسب چسباندن کاشی و سرامیک طراحی شده و در ساختمان سازی و بازسازی بنا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. آیا می دانید چسب کاشی چیست؟

تا قبل از تولید این چسب ها برای نصب کاشی از ترکیب سیمان، ماسه نرم و آب استفاده می شد. این مواد با درصد مناسب در هم ترکیب می شدند و ملات نصب کاشی آماده می شد. کار با این ملات چندان راحت نبود و مشکلاتی را داشت. از مهم ترین موارد هم پروسه طولانی نصب کاشی و سرامیک بود که هزینه ها را به شدت افزایش می داد. با پیشرفت صنعت پتروشیمی، بهترین چسب کاشی نیز با ترکیبات جدید روانه بازار شد. این ماده از ترکیب مواد پلیمری و سیمان پرتلند تهیه شده و کارایی به مراتب ساده تری دارد. مهم ترین ماده در چسب کاشی، رزین آکریلیک است که نوعی ماده پلیمری به حساب می آید. این ماده ضریب چسبندگی بسیار بالاتری از ملات دارد

چگونه کاشی کاری آشپزخانه را انجام دهیم؟

چسب کاشی خمیری

مزایا چسب کاشی چیست؟

در مقایسه با ملات سیمان» چسب کاشی با اختلاف بهتر است. چسب کاشی قدرت چسبندگی بسیار بالاتری دارد و در زمان خیلی کمتری اجرا می شود. کار با این چسب ها نسبت به ملات سیمان، خیلی راحت تر است و ریخت و پاش و کثیف کاری زیادی به وجود نمی آید.

چسب کاشی قابلیت اجرای ظریف تر و نازک تر را دارد. در قیاس با ملات های قدیمی، این چسب ها ضخامت خیلی کمتری دارند و بار اضافی به سازه وارد نمی کنند. در ضمن حجم اضافی از بنا را اشغال نمی کنند. این مورد در ساختمان های نقلی خیلی بیشتر خودش را نشان می دهد. 

اما سومین مزیت مربوط به دوام و ماندگاری چسب است. این متریال مدت زمان خیلی بیشتری قدرت چسبندگی خود را حفظ می کند و دوام زیادی دارد.در ضمن چسب کاشی آنتی باکتریال است و از لحاظ بهداشتی نیز قابل مقایسه با ملات های سنتی نیست. با توجه به این مزایا می توان گفت که تقریبا ملات های سیمانی قدیمی کاربردی ندارند و در ساخت و ساز به کار گرفته نمی شوند.

معایب چسب کاشی و سرامیک چیست؟

بهترین نوع چسب کاشی را خریداری کنید و خیال تان بابت نصب کاشی ها راحت باشد. این چسب ها هر طور که نگاه کنید دارای مزیت هستند و کار نصب کاشی کف و دیوار را ساده کرده اند. به ندرت بتوانید ایرادی از چسب کاشی پیدا کنید. تنها نکته مهم اینست که قیمت این چسب ها کمی بیشتر از ملات های سنتی است که آن هم به دلیل استفاده از مواد پلیمری، منطقی است.

البته کار با چسب کاشی نیاز به مهارت بیشتری دارد. به دلیل اینکه لایه ای نازک از چسب در نصب کاشی استفاده می شود لازم است تا نصاب نهایت دقت را داشته باشد. البته این مورد هم ایراد به حساب نمی آید ولی به هر حال تنها نصاب  حرفه ای و با تجربه می تواند با چسب کاشی به درستی، کار کند و اجرای تمیز و مرتبی داشته باشند. 

مدل های متنوع کاشی آشپزخانه بین کابینت مدرن

نصب سرامیک کف

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کاشی کاری و سرامیک هم ارائه میده؟

بهترین نوع چسب کاشی کدام است؟

شرکت های تولید کننده انواع چسب کافی را با ترکیب تقریبا یکسانی عرضه کرده اند. این چسب ها در دو نوع پودری و خمیری وجود دارد. چسب کاشی پودری از ماده خشک استفاده می شود که در مجاورت آب یا رزین، چسب فعال می شود. برای استفاده از چسب پودری ترکیب مورد نیاز، با هم مخلوط می شود. برای این کار از دستگاه های هم زن استفاده می شود. البته چسب کاشی خمیری به صورت آماده در اختیار خریداران قرار دارد. خمیر کاشی در قوطی های در بسته و اندازه های متفاوت به فروش می رسد. برای استفاده از این خمیرهای چسب نیازی به افزودن هیچ ماده دیگری نیست. 

بهترین چسب کاشی از این دو نوع خارج نیست. هم چسب های پودری و هم خمیری می بایست در کمتر از یک ساعت، مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع وقتی قوطی چسب خمیری کاشی را باز می کنید چسب بعد از یک ساعت شروع به سفت شدن می کند. در مورد چسب های پودری نیز به محض اضافه کردن آب، در ظرف یک ساعت  چسب سفت می شود و دیگر قدرت چسبندگی مناسبی ندارد.

بهترین نوع چسب کاشی پودری است یا خمیری؟

از لحاظ مواد اولیه و ترکیبات به کار رفته در ساخت و تهیه این چسب ها، هیچ تفاوتی وجود ندارد. از لحاظ قدرت چسبندگی و دوام چسب نیز نمی توان هیچ تفاوتی بین این دو نوع چسب قایل شد. تنها تفاوت در نحوه آماده سازی و استفاده از چسب کاشی خمیری و پودری است. چسب خمیری نیازی به آماده سازی ندارد در حالی که چسب پودر کاشی را باید از قبل آماده کنید. در این مورد نصاب تصمیم گیرنده نهایی است و با توجه به محل و زمان و هزینه ها، پیشنهاد مناسب را ارائه می دهد. نحوه آماده سازی و کار با این نوع چسب ها در ادامه توضیح داده شده است.

۹ عامل اثرگذار بر قیمت نصب کاشی و سرامیک

طریقه چسباندن کاشی ها

  • طریقه استفاده از بهترین نوع چسب کاشی پودری

با افزودن آب، چسب فعال می شود. شرکت های تولید کننده درصد مناسب آب و پودر چسب را بر روی پاکت، درج می کنند. به طور معمول به ازای هر 20 کیلو پودر خشک به میزان 5 تا 6 لیتر آب استفاده می شود. میزان دقیق ندارد و بستگی به فرمولاسیون اختصاصی هر شرکت دارد. بهتر است طبق برچسب روی پاکت، مواد را ترکیب کنید. حتما مواد با هم زن به صورت کامل مخلوط شود. برای آماده سازی چسب پودری تقریبا 20 دقیقه زمان صرف می شود. بعد از اینکه چسب آماده شد تنها یک ساعت( 60 دقیقه) وقت دارید تا از آن استفاده کنید.

در نهایت لازم است تا از دوغاب برای بندکشی استفاده شود. کاشی های کف 24 ساعت بند با دوغاب، بندکشی می شوند. برای کاشی و سرامیک دیوار می توانید پس از 12 ساعت عملیات بندکشی را انجام دهید.

چگونه بهترین مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک را انتخاب کنیم؟

  • طریقه استفاده از بهترین نوع چسب کاشی خمیری

این چسب ها نیازی به آماده سازی یا هم زدن ندارند و با باز کردن درب قوطی قابل استفاده هستند. بهترین نوع چسب کاشی خمیری در قوطی در بسته قابل نگهداری طولانی است. اما وقتی درب قوطی باز بشود تنها یک ساعت وقت دارید تا از آن استفاده کنید. بعد از این مدت، چسب دیگر کارایی ندارد و باید دور ریخته شود. این چسب ها در مجاورت هوا به سرعت، سفت و خشک می شوند. هم چسب پودری و هم خمیری به صورت یکسان اجرا می شوند و بعد از اجرا نیاز به بندکشی است.

از زمانی که این چسب ها به بازار آمده، کارهای بازسازی و کف سازی بنا با سرعت و سهولت بیشتری انجام می شود. به طور معمول عملیات نصب کاشی و سرامیک در مراحل پایانی ساخت بنا انجام می شود. البته همیشه موقع بازسازی منزل نیز کاشی ها تعویض و نوسازی می شوند. به خصوص در این مرحله، استفاده از چسب کاشی بسیار کار راه انداز است و سرعت کار را بالاتر می برد.

بهترین رنگ کاشی توالت کدام است؟

انواع چسب کاشی

قیمت نصب کاشی و سرامیک هوم سرویز

قیمت سرامیک کاری و نصب سرامیک

خدمات نصب کاشی و سرامیک در تهران

نصب کاشی و سرامیک یک کار تخصصی است اگر چه چسب کاشی کار را خیلی راحت کرده است اما نمی توانید به تنهایی و بدون داشتن تجربه، کف ساختمان را کاشی کنید. هوم سرویز امکان ارتباط مستقیم با بهترین نصاب کاشی و سرامیک را فراهم کرده است. در صورت تمایل روی دکمه ثبت درخواست در بالای صفحه کلیک کنید تا وارد پروسه سفارش دهی شوید. بعد از ثبت درخواست هماهنگی برای اعزام نصاب به محل، انجام خواهد شد. قیمت های اعلام شده همیاران نصاب، طبق نرخ مصوب اتجادیه است و هیچ هزینه اضافی دریافت نمی شود.کیفیت کار نصاب های هوم سرویز هم که احتیاجی به گفتن ندارد ما به کار همیاران اطمینان داریم برای همین هم کلیه کارهای نصب کاشی و سرامیک به صورت تضمینی ارائه می شود.همین حالا تماس بگیرید تا از تخفیف های عالی برای پروژه های بزرگ برج ها و مجتمع های ساختمانی، مطلع شوید.

 سفارش رایگان نصب کاشی و سرامیک را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا