بنایی و دکوراسیون

آموزش ساخت و ترکیب رنگ استخوانی ساختمان و دیوار

 

رنگ استخوانی یکی از رنگ های پرکاربرد در نقاشی ساختمان است که از آن در بخش های مختلف خانه و مخصوصا دیوارها استفاده می شود. رنگ استخوانی، یک رنگ بسیار لطیف و در عین حال زیبا و جذاب است که می تواند به خانه گرمی و آرامش خاصی ببخشد، به همین خاطر است که خیلی از افراد به دنبال این ترکیب رنگ هستند. اگر می خواهید خانه خودتان را رنگ آمیزی کنید و از یک نقاشی حرفه ای کمک نمی گیرید، باید به خوبی ترکیب رنگ را انجام دهید تا رنگ موردنظرتان ساخته شود. در این مقاله می خواهیم بگوییم چطور ترکیب رنگ استخوانی ساختمان را به دست آورید و آن را برای دیوار ساختمان خودتان استفاده کنید، همچنین می خواهیم بگوییم که چطور می توانید با استفاده از رنگ استخوانی دکوراسیون جذاب تری برای خانه خودتان بسازید. اگر می خواهید از رنگ استخوانی برای رنگ آمیزی دیوار خانه خودتان استفاده کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

رنگ استخوانی چطور ساخته می شود؟

رنگ استخوانی ترکیب رنگ سفید، مشکی و رنگ گل ماش است که نسبت خوب و به اندازه این رنگ ها باعث می شود به رنگ استخوانی برسید. ترکیب درست نسبت های این رنگ ها بسیار مهم است و اگر به اندازه از هرکدام استفاده نکنید، قطعا رنگ دلخواه خودتان را به دست نخواهید آورد و این موضوع می تواند باعث ضرر شما شود.

در ساخت رنگ استخوانی شما می توانید براساس نیاز خودتان رنگ ها را باهم ترکیب کنید، مثلا اگر می خواهید ترکیب رنگ استخوانی تیره بسازید، می توانید کمی رنگ مشکی را بیشتر کنید و اگر هم می خواهید این رنگ روشن تر شود، می توانید رنگ سفید را اضافه کنید تا به رنگ استخوانی روشن برسید.

رنگ استخوانی چطور ساخته می شود؟
رنگ استخوانی چطور ساخته می شود؟

چطور ترکیب رنگ استخوانی را بسازیم؟

در ادامه می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که چطور می توانید ترکیب رنگ استخوانی را متناسب با نیاز خودتان بسازید. با ما همراه باشید تا اصول ترکیب و ساخت رنگ استخوانی را به صورت کامل یاد بگیرید. در ابتدا باید بگوییم که خیلی مهم است میزان رنگ موردنیاز برای رنگ آمیزی ساختمان را برآورد کنید و براساس نسبت های مناسب، ترکیب رنگ را انجام دهید. چون اگر رنگ شما کم باشد و ترکیب را انجام دهید و در خرید مجدد رنگ کمی نسبت ها اشتباه شوند، به صورت کامل تن رنگ شما تغییر می کند و دیوارها دو رنگ می شوند؛ پس سعی کنید ترکیب را در یک نوبت انجام دهید و نسبت ها را به درستی ترکیب کنید تا بتوانید تن رنگ دلخواه خودتان را ایجاد کنید.

برای شروع باید رنگ های سفید، مشکی و رنگ گل ماش را باهم ترکیب کنید. اگر بخواهید رنگ استخوانی معمولی را به دست بیاورید، ترکیب به این صورت است که در هر 4 کیلوگرم رنگ سفید خالص، نیاز است حدود 2 قطره رنگ مادر مشکی بریزید و 4 تا 5 قطره هم از رنگ گل ماش استفاده کنید. سپس این رنگ ها را به خوبی با یک وسیله مناسب بهم بزنید تا رنگ استخوانی به دست بیاید.

اگر می خواهید رنگ کرم استخوانی بسازید، می توانید چند قطره رنگ زرد و چند قطره رنگ گل ماش را هم به این ترکیب اضافه کنید و بهم بزنید تا رنگ دلخواه خودتان را به دست بیاورید. البته توصیه می کنیم نسبت ها را یادداشت کنید تا اگر نیاز به ترکیب مجدد داشتید، بدانید چه مقداری باید به رنگ ها اضافه کنید. براساس این نسبت ها باید رنگ ها را باهم ترکیب کنید، مثلا اگر شما رنگ 12 کیلویی سفید خریداری کرده اید، باید به آن 6 قطره رنگ مادر مشکی و حدود 12 تا 15 قطره رنگ گل ماش استفاده کنید تا به ترکیب رنگ استخوانی برسید.

طیف رنگهای استخوانی
ترکیب رنگ استخوانی

ترکیب رنگ استخوانی تیره:

ممکن است شما بخواهید برای دیوارهای منزل یا بخشی از آنها، ترکیب رنگ استخوانی تیره را بسازید، در این حالت می توانید در نسبت رنگ هایی که قرار است باهم ترکیب شوند، چند قطره رنگ مشکی را بیشتر کنید تا میزان تیرگی دلخواه خودتان را به دست بیاورید. البته باز هم تاکید می کنیم که حتما توجه کنید چند قطره رنگ اضافه می کنید تا در ترکیب های بعدی بتوانید همان رنگ را مجددا بسازید.

ترکیب رنگ استخوانی روشن:

برای ساخت رنگ استخوانی روشن، می توانید رنگ سفید را در نسبت های گفته شده بیشتر کنید و یا تعداد قطره هایی که رنگ مشکی و رنگ گل ماش را اضافه می کنید، کمتر کنید تا به یک ترکیب استخوانی روشن برسید و از آن برای رنگ آمیزی دیوار ساختمان خودتان استفاده کنید.

ترکیب رنگ کرم استخوانی:

بعضی از افراد دوست دارند به جای رنگ استخوانی معمولی، از ترکیب رنگ کرم استخوانی استفاده کنند، برای این کار کافی است نسبت های تعیین شده را باهم ترکیب کنید و در کنار آنها، چند قطره بیشتر رنگ گل ماش و چند قطره هم رنگ زرد به ترکیب اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا به رنگی که می خواهید برسید. با این کار می توانید رنگ کرم استخوانی را به دست بیاورید.

رنگ کرم استخوانی برای درب حیاط:

در بخش قبلی گفتیم که چطور می توانید با ترکیب نسبت ها و اضافه کردن کمی رنگ زرد رنگ کرم استخوانی را به دست بیاورید.

شما می توانید ساخت رنگ استخوانی و رنگ آمیزی درب حیاط با این رنگ جذاب را به تیم هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند و خانه شما را بسیار زیبا و جذاب کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟
ترکیب رنگ استخوانی برای درب منزل
ترکیب رنگ استخوانی برای درب حیاط

نکات مهم برای رنگ زدن درب حیاط با رنگ کرم استخوانی

خیلی از افراد دوست دارند از رنگ کرم استخوانی برای درب حیاط استفاده کنند و اگر شما هم جزو این افراد هستید، توصیه می کنیم ابتدا رنگ موردنظر را آماده کنید و سپس با رعایت نکات زیر، درب حیاط را رنگ آمیزی کنید.

1- بتونه کاری درب:

رنگ استخوانی یک رنگ شفاف است و به همین خاطر ناهمواری به راحتی در آن نمایش داده می شود. توصیه می کنیم قبل از رنگ آمیزی درب حیاط، حتما دروازه را بتونه کاری کنید تا تمامی ناهمواری های آن به صورت کامل برطرف شده و سطحی صاف داشته باشید.

2- سنباده کاری:

قطعا برخی از ناهمواری ها با استفاده از بتونه نمی توانند برطرف شوند، به همین خاطر نیاز است که سنباده کاری کاملی روی درب حیاط انجام دهید تا سطح آن کاملا صاف و یکدست شود و بتوانید به راحتی ترکیب رنگ استخوانی را روی آن بزنید.

3- تمیزکاری درب:

بعد از انجام کارهای بالا، درب حیاط را به صورت کامل پاک کنید تا گرد و غبار و کثیفی از روی آن پاک شود و بتوانید رنگ را روی آن بزنید. وجود گرد و غبار هم می تواند باعث شود رنگ به خوبی روی دروازه ننشیند و هم می تواند باعث شود گلوله های ریز گرد و غبار در زیر رنگ ایجاد شود و یک ظاهر بد به دروازه شما ببخشد. تمیز کردن درب حیاط را می توانید به نظافتچی که برای تمیز کردن مشاعات ساختمان سفارش داده اید بسپرید.

4- توجه به رنگ زمینه:

اگر درب حیاط فلزی باشد که در اکثر اوقات همینطور است، ممکن است دچار زنگ زدگی شود و این زنگ زدگی به راحتی در رنگ استخوانی نمایش داده خواهد شد. پس توصیه می کنیم برای جلوگیری از این موضوع، حتما یک رنگ زمینه را بر روی درب حیاط بزنید و پس از خشک شدن آن، رنگ استخوانی را بزنید تا در صورت زنگ زدگی، رنگ پایین خراب شود و رنگ استخوانی زیبایی خود را حفظ کند.

با انجام مراحل بالا به راحتی می توانید از رنگ کرم استخوانی برای درب حیاط استفاده کنید و درب حیاط خودتان را زیباتر کنید.

دکوراسیون منزل شما با هوم سرویز
ساخت و ترکیب رنگ استخوانی برای چوب

ترکیب رنگ استخوانی برای چوب

خیلی از افراد دوست دارند که وسایل چوبی خودشان را با یک ترکیب رنگ استخوانی برای چوب زیباتر کنند. باید بگوییم که برای این کار می توانید ابتدا رنگ مناسب برای چوب را تهیه کنید و به نسبت های مناسب آنها را با هم ترکیب کنید. برای رنگ آمیزی چوب نیاز است که ابتدا چوب را سیلرکاری کنید. وقتی به سطح چوب دست می زنید، متوجه سوراخ های زیادی که روی آن قرار دارد می شوید و این سوراخ ها به هیچ وجه برای رنگ آمیزی چوب مناسب نیستند. سیلر ماده ای است که به صورت کامل سوراخ های روی چوب را می پوشاند و با این کار کمک می کند به راحتی بتوانیم رنگ آمیزی را انجام دهیم. پس بهتر است قبل استفاده از ترکیب رنگ استخوانی برای چوب حتما سطح موردنظرتان را سیلرکاری کنید و منتظر بمانید تا خشک شود و بعد شروع به زدن رنگ استخوانی روی آن کنید.

رنگ استخوانی
رنگ استخوانی

در این مقاله در مورد ترکیب رنگ استخوانی صحبت کردیم و گفتیم که این ترکیب رنگ یکی از محبوب ترین ترکیب ها برای استفاده روی دیوارهای خانه است. در ادامه گفتیم که چطور می توانید با ترکیب رنگ های سفید، مشکی و رنگ گل ماش یک رنگ استخوانی زیبا برای خودتان بسازید؛ همچنین گفتیم که برای دستیابی به رنگ استخوانی روشن، رنگ استخوانی تیره و رنگ کرم استخوانی چطور می توانید نسبت های رنگ ها را تغییر دهید تا به یک رنگ متفاوت و زیباتر دست پیدا کنید.

در ادامه هم در مورد رنگ درب حیاط و چوب صحبت کردیم و نکاتی را در مورد این موارد گفتیم تا بهتر بتوانید این کارها را انجام دهید. در آخر توصیه می کنیم حواستان به ترکیب رنگ ها به صورت کامل باشد تا دیوارهای خانه تان دو رنگ نشود و همچنین به این موضوع دقت کنید که اگر خودتان نمی توانید به خوبی ترکیب رنگ را انجام دهید، حتما از یک نقاش خوب ساختمان کمک بگیرید برای این موضوع می توانید روی هوم سرویز حساب کنید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد با ترکیب رنگ استخوانی به خوبی آشنا شده باشید و بتوانید این رنگ زیبا و آرامش بخش را برای خودتان بسازید.

خانه ای زیبا و شیک با هوم سرویز

اگر دوست دارید محیط زندگی شما بسیار زیبا و جذاب شود، می توانید بازسازی خانه و طراحی داخلی منزل خود را به هوم سرویز بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برایتان انجام دهد و خانه ای شیک، زیبا و فوق العاده داشته باشید.

قیمت نقاشی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا