لوازم خانگی

تلویزیون ها در سال جدید چه قابلیتی باید داشته باشند؟

 تلویزیون یکی از لوازم پر استفاده هر خانه ای است و به همین دلیل است که باید از امکانات مناسبی برخوردار باشد تا بتواند نیازهای ما را به خوبی برطرف کند. خرید تلویزیون به خاطر قیمتی این که وسیله دارد، باید با تحقیق بسیار زیادی انجام شود تا بتوانیم بر اساس بودجه خودمان بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنیم. چون در غیر این صورت ممکن است تلویزیون ما امکانات موردنیاز را نداشته باشد یا خیلی سریع خراب شود و نیاز به تعمیر تلویزیون داشته باشیم. در این مقاله می خواهیم در مورد این صحبت کنیم که تلویزیون ها در سال جدید چه قابلیت هایی دارند و این قابلیت ها به چه دردی می خورند. با دانستن این موارد شما می توانید انتخاب بهتری داشته باشید و یک تلویزیون مناسب برای خودتان خریداری کنید. اگر به فکر تعویض تلویزیون خودتان هستید و یا می خواهید یک تلویزیون جدید خریداری کنید، توصیه می کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با امکانات بی نظیر تلویزیون های جدید آشنا شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تلویزیون های جدید چه ویژگی هایی دارند؟

در قدیم تلویزیون ها فقط وسیله ای برای سرگرم شدن با برنامه هایی بودند که شبکه های مختلف تولید می کردند و کاربرد دیگری نداشتند. در ادامه تعدادی از تلویزیون ها امکان بازی کردن با تلویزیون را هم اضافه کردند که این موضوع باعث شد بچه ها به تلویزیون علاقه بیشتری پیدا کنند؛ اما در چند سال اخیر، شاهد این هستیم که تلویزیون ها بسیار هوشمندتر و پر امکانات تر شده اند و حتی دارای سیستم عامل اندروید هستند تا بتوانید جدا از تماشای تلویزیون، از امکانات دیگری مانند بازی کردن، نصب برنامه های دلخواه، استفاده از سرویس های اشتراک فیلم و… دسترسی داشته باشید و بتوانید از تلویزیون خودتان استفاده های بی نظیری کنید و دیرتر به تعمیر تلویزیون خود نیاز پیدا کنید. به همین خاطر است که باید با امکانات جدید آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید و از دنیای دیجیتال امروز عقب نمانید.

در ادامه چند مورد از مهمترین امکاناتی که تلویزیون ها در سال جدید خواهند داشت را با هم بررسی می کنیم:

1- سایز بزرگتر:

یکی از چیزهایی که در چند سال اخیر، شرکت های تولید تلویزیون خانگی خیلی روی آن کار کرده اند، سایز تلویزیون بوده است. معمولا افرادی که طرفدار تلویزیون هستند، دوست دارند تلویزیون سایز بزرگتری داشته باشد تا با کیفیت بیشتری فیلم های دلخواه خودشان را تماشا کنند و کمتر نیاز به نزدیک شدن به تلویزیون داشته باشند.

در سال جدید هم شاهد این هستیم که برندهای مختلف اقدام به بزرگتر کردن سایز تلویزیون ها کرده اند و سعی می کنند با طراحی جذاب تر و با حاشیه های کمتر، درصد بیشتری از پنل جلویی تلویزیون را به صفحه نمایش اختصاص دهند تا شما لذت بیشتری از فیلم دیدن ببرید. البته برای انتخاب سایز مناسب تلویزیون، خیلی مهم است که به فضای خانه خودتان هم توجه کنید تا محل قرار گیری تلویزیون کوچک نباشد و تو ذوقتان نخورد.

تلویزیون های جدید
امکانات جالب تلویزیون های جدید

2- قابلیت HDR:

قابلیت HDR، صفحه نمایش های مختلف مخصوصا صفحه نمایش تلویزیون ها را متحول کرده است و توانسته کمک کند تصاویر را با وضوح و رزولوشن بسیار بهتر و شفافیت بیشتری داشته باشیم. این موضوع کمک می کند لذت بیشتری از فیلم دیدن ببریم و بتوانیم تصاویر را واقعی تر و دلنشین تر تماشا کنیم و از طرفی دیگر می تواند کیفیت فیلم ها را بیشتر کند تا این لذت دو چندان شود. همچنین این امکان کمک می کند که بتوانیم جزئیات بیشتری را در تصاویر ببینیم که خود این موضوع برای افرادی که فیلم‌باز هستند، یکی از لذت بخش ترین امکانات موجود در تلویزیون های جدید است.

اگر اهل فیلم دیدن هستید و دوست دارید فیلم ها را با بهترین کیفیت ممکن تماشا کنید، سعی کنید بودجه ای در نظر بگیرید که یک تلویزیون با قابلیت HDR تهیه کنید و با نهایت کیفیت در آن به تماشای فیلم بپردازید.

3- کیفیت 4K:

کیفیت تصویر در تلویزیون یکی از مهمترین پارامترها است و باعث می شود که بتوانیم تصاویر را با کیفیت و رزولوشن بالاتری ببینیم و چشممان هم اذیت نشود. در تلویزیون های قدیمی تر تصاویر به صورت پیکسلی دیده می شدند که این موضوع باعث می‌شد نتوانیم کیفیت ممکن را داشته باشیم و چشم هم بعد از تماشای زیاد تلویزیون خسته می شد. کیفیت 4K بالاترین کیفیت موجود در حال حاضر است که روی تلویزیون های جدید قرار گرفته تا شما بتوانید آن را هنگام تماشای فیلم ها و برنامه های دلخواه خودتان تجربه کنید و یک تجربه لذت بخش برای خودتان خلق کنید.

همچنین اگر کودکی دارید که به تلویزیون علاقه دارد، توصیه می کنیم حتما سعی کنید از تلویزیون هایی با رزولوشن بالاتر استفاده کنید تا در صورتی که کودک خواست نزدیک تلویزیون بنشیند، چشمش اذیت نشود و بتواند با خیال راحت به تماشای برنامه های موردعلاقه اش بپردازد.

4- ضخامت کمتر:

وقتی روند تکامل تلویزیون ها را نگاه می کنید، متوجه می شوید که این دستگاه هرسال کوچکتر و کوچکتر شده است در اندازه آن تا حد امکان به کوچکترین حد خود رسیده است. حالا هم شاهد این هستیم که شرکت های مختلف بر سر ضخامت کمتر تلویزیون باهم رقابت می کنند و هرکدام سعی می کنند که تلویزیونی با ضخامت بسیار کمتر از بقیه رقبا تولید کنند. این موضوع باعث می شود که تلویزیون وزن کمتری داشته باشد و به راحتی بتوانید آن را جابه‌جا کنید و از طرف دیگر زیبایی تلویزیون افزایش می یابد.

البته توصیه می کنیم برای خرید تلویزیون های با ضخامت کمتر، حتما به این توجه کنید که جنس بدنه مناسب باشد و مقاومت کافی داشته باشد و تلویزیون را از برندهای معتبر خریداری کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

کیفیت صدا
کیفیت صدا در تلویزیون های جدید

5- فناوری صدا:

در گذشته تلویزیون فقط وسیله ای بود که در آن کیفیت تصویر اهمیت داشت و شرکت ها به کیفیت صدا در تلویزیون توجه خاصی نداشتند. اما در دنیای امروز مخاطبان در کنار تصویر با کیفیت و بی نقص، یک صدای بی نقص هم می خواهند تا بتوانند یک تجربه سینمایی داشته باشند و فیلم ها و برنامه های دلخواه خودشان را با بهترین کیفیت ممکن دریافت کنند. در بسیاری از موارد، دلیل نارضایتی افراد از تلویزیونشان و درخواست خدمات تعمیر تلویزیون به این دلیل است که از کیفیت صدای خروجی رضایت ندارند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر تلویزیون هم ارائه میده؟

این موضوع باعث شده است که شرکت های سازنده تلویزیون مانند سونی، از فناوری های دالبی ویژن و دالبی اتموس در تلویزیون های خودشان استفاده کنند تا شما علاوه بر کیفیت بی‌نظیر تصویر، کیفیت بی نظیر صدا را هم اضافه کنند. اگر اهل فیلم دیدن هستید، توصیه می کنیم تلویزیونی تهیه کنید که کیفیت صدای بی نظیری داشته باشید تا لذت فیلم دیدن شما چند برابر شود.

ضخامت کم
ضخامت کم در تلویزیون های جدید

6- قابلیت هماهنگ شدن با دستگاه های مختلف:

هرچه که جلوتر می رویم، بیشتر این نیاز را حس می کنیم که وسایل خانه با هم مرتبط شوند و بتوانیم کنترل بهتری روی آنها داشته باشیم. در تلویزیون های جدید هم این قابلیت به کار گرفته شده است و مثلا با قابلیت اسمارت ویو سامسونگ شما به راحتی می توانید محتویات گوشی خودتان را بدون اتصال سیم، روی تلویزیون نمایش دهید. همچنین این امکان برای تبلت و کامپیوتر هم فراهم شده است تا به آسان ترین شکل ممکن از تلویزیون به عنوان صفحه نمایش استفاده کنید. اگر اهل کار کردن با گوشی و لپ تاپ در روی تلویزیون هستید، این امکان قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

7- استفاده از هوش مصنوعی:

هوش مصنوعی یکی از جدیدترین کشف های انسان است که توانسته کمک زیادی در زمینه های مختلف به ما بکند. از شبکه های اجتماعی گرفته تا خط تولید کارخانه ها همه جا می توانید حضور هوش مصنوعی را ببینید و حالا هم این امکان در تلویزیون های جدید وجود دارد.

در تلویزیون های جدید شاهد استفاده از هوش مصنوعی هستیم که کمک می کند شما براساس محیط خود، بهترین و بهینه ترین حالت صدا و تصویر را دریافت کنید. همچنین این هوش مصنوعی کمک می کند که بتوانید براساس سلیقه خودتان برنامه ها را مشاهده کنید و چیدمان صفحه برنامه ها براساس میزان علاقه ای که به آنها دارید، اتوماتیک انجام می شود.

قطعا در آینده شاهد حضور بیشتر هوش مصنوعی در تلویزیون های خانگی خواهیم بود و کارهای خارق العاده تری می توانیم با این تلویزیون ها انجام دهیم.

تلویزیون های دیواری
نسل جدید تلویزیون های دیواری

8- تلویزیون های دیواری:

قبلا در تلویزیون ها این امکان وجود داشت که با استفاده از پایه دیواری، آنها را روی دیوار متصل کنیم و دیگر به میز تلویزیون نیازی نداشته باشیم؛ اما حالا شاهد این هستیم که شرکت های مختلف تلویزیون های دیواری خودشان را معرفی کرده اند که مخصوص این کار طراحی شده است و به راحتی می تواند روی دیوار جای بگیرد و زیبایی دکوراسیون خانه را چند برابر کند.

معمولا سبک دکوراسیون مدرن به صورت مینیمالیسم است و افراد سعی می کنند فضای خانه را خلوت تر کنند تا دلبازتر باشد، وجود میز تلویزیون و وسایل وابسته به آن، می تواند فضای زیادی را در خانه اشغال کند. با خرید تلویزیون دیواری می توانید این مشکل را برطرف کنید و فضایی را روی دیوار برای تلویزیون خودتان تعبیه کنید تا زیبایی خانه چند برابر شود.

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که تلویزیون ها در سال جدید چه قابلیتی دارند و هنگام تهیه تلویزیون باید به کدام یک از این قابلیت ها توجه کنید. همچنان که جلوتر می رویم هر روز صنعت تولید تلویزیون و وسایل این چنینی رشد بیشتری می کند و امکانات بسیار بیشتری به تلویزیون ها اضافه می شود، بهتر است سعی کنید مطابق با نیاز خودتان و براساس بودجه ای که دارید، تلویزیون موردنیازتان را خریداری کنید. چون اگر تلویزیونی خریداری کنید که امکانات زیادی داشته باشد و هزینه زیادی بابت آن بپردازید و استفاده ای از آن نکنید، هیچ فایده ای برایتان نخواهد داشت. خرید تلویزیون خوب باعث می شود دیرتر به تعمیر تلویزیون نیاز پیدا کنید و برای مدت زمان بیشتری از تلویزیونتان استفاده کنید و از آن لذت ببرید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که با قابلیت های جدید تلویزیون ها آشنا شده باشید و بتوانید بهترین انتخاب ممکن را برای خرید تلویزیون انجام دهید.

تعمیر تلویزیون
تعمیر تلویزیون شما با هوم سرویز

تعمیر تلویزیون شما با هوم سرویز

اگر می خواهید تعمیر تلویزیون خود را به تیم حرفه ای و باتجربه بسپارید، به هوم سرویز اعتماد کنید و تعمیر انواع تلویزیون و تعمیرات سینمای خانگی خود را به متخصصان هوم سرویز بسپارید تا در سریعترین زمان ممکن و با بهترین هزینه، تلویزیون شما تعمیر شود.

قیمت تعمیر تلویزیون
قیمت نصب تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا