بنایی و دکوراسیون

انواع مدلهای جذاب شومینه

انواع مدلهای زیبا و جذاب شومینه را در هوم سرویز مشاهده کنید

شومینه یکی از وسایل گرمایشی دکوری است که می تواند هم گرمای زیادی به خانه شما ببخشد و هم می تواند باعث شود که زیبایی دکور داخلی خانه شما چندین برابر شود. شومینه می تواند به مدل های مختلفی طراحی و اجرا شود و طراحی انواع مدل های شومینه چیزی است که باید با آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین مدل را برای خانه خودتان انتخاب کنید و بتوانید زیبایی دکور خانه را بیشتر کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد طراحی انواع مدل های شومینه صحبت کنیم و بگوییم که مدل های مختلفی به چه صورتی هستند و چطور می توانید آنها را برای خانه خودتان اجرا کنید. همچنین در مورد این صحبت خواهیم کرد که اصلا داشتن شومینه چه فوایدی خواهد داشت و جدا از زیبایی که می تواند به خانه شما ببخشد، چه استفاده های دیگری می توانید از آن داشته باشید.

اگر به این فکر افتاده اید که برای خانه خودتان یک شومینه طراحی کنید و دوست دارید با طراحی انواع مدل های شومینه بیشتر آشنا شوید تا براساس دکوراسیون خانه خودتان و بودجه ای که دارید، بهترین مدل های ممکن را انتخاب کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

شومینه
مزایای ساخت شومینه

ساخت شومینه در خانه، چه مزیت هایی دارد؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که اگر در خانه خودتان شومینه بسازید، چه مزیت هایی را می توانید از آن دریافت کنید و آیا یک خرج اضافی است یا خیر؟

باید بگوییم که اجرای شومینه مزیت های مختلفی در برابر انواع بخاری و شوفاژ دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

1- زیبایی و گرمابخشی:

شومینه ها علاوه بر اینکه می توانند مانند بخاری و شوفاژ به خانه شما گرما ببخشند و در سرمای زمستان کمک زیادی به شما خواهند کرد، می توانند زیبایی زیادی هم در دکور خانه شما ایجاد کنند.

در طراحی انواع مدل های شومینه، شما می توانید به این موضوع توجه کنید که می خواهید زیبایی شومینه تان بیشتر باشد و یا می خواهید گرمابخشی آن بیشتر شود. در این حالت می توانید انتخاب بهتری انجام دهید و شومینه مناسب تری را برای خودتان انتخاب کنید.

2- طاقچه های قابل استفاده:

روی بخاری معمولا امکان گذاشتن وسیله ای وجود ندارد و نمی توانید روی آن دکور کار کنید، اما روی شومینه شما این امکان را دارید که طاقچه های دکوری طراحی کنید و روی آنها دکور دلخواه خودتان را بچینید.

مثلا می توانید روی طاقچه بالای شومینه، عکس های خانوادگی خودتان را قرار دهید تا هر زمان که کنار شومینه می نشینید، خاطرات خودتان را مرور کنید. این امکان تنها در شومینه وجود دارد و در وسایل گرمایشی دیگر چنین امکانی را نخواهید داشت.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت شومینه هم ارائه میده؟
زیبایی شومینه در خانه
مزایای شومینه در خانه

3- طراحی انواع مدل های شومینه در خانه:

شما می توانید شومینه خودتان را با متریال ها و سبک های مختلفی طراحی کنید. مثلا اگر خانه شما دکور سبک کلاسیک داشته باشد، می توانید از شومینه سنگی کلاسیک استفاده کنید، اگر می خواهید در کنج خانه شومینه را بسازید، می توانید از شومینه کنجی استفاده کنید و اگر هم بخواهید برای دکور خانه مدرن خودتان یک شومینه طراحی کنید، می توانید از شومینه های شیشه ای استفاده کنید که جذابیت زیادی در خانه شما ایجاد می کنند.

در هر صورت شما می توانید براساس متریال و مدل دکوراسیون خانه خودتان، از شومینه ها در طرح ها و متریال های متنوعی استفاده کنید و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت.

این امکانی است که در شومینه ها وجود دارد اما در وسایل گرمایشی دیگر تنوع به این اندازه دیده نمی شود.

4- عدم نیاز به جمع کردن در فصل های گرم:

یکی از کارهایی که افراد برای بخاری در فصل های گرم انجام می دهند، این است که بخاری خودتان را جمع آوری می کنند تا جایی را اشغال نکند و مجددا برای فصل های سرد سال، باید آن را به جای خودش برگردانند. این کار هم وقت گیر است و هم می تواند حوصله سر بر باشد.

اما شومینه در فصل های سرد سال می تواند به شما گرما ببخشد و در فصل های گرم هم می تواند به عنوان جزئی زیبا از دکور خانه وجود داشته باشد و نیازی به جمع کردن آن نخواهید داشت.

طراحی انواع مدل های شومینه
راهنمای انتخاب و طراحی انواع مدل های شومینه

انواع مدل های شومینه چه هستند؟

در ادامه می خواهیم به سراغ بررسی طراحی انواع مدل های شومینه برویم و ببینیم که این مدل ها چه هستند و از چه مصالحی ساخته شده اند، شما می توانید با توجه به اینکه کدام یک از این مدل ها با خانه شما هماهنگی بیشتری دارند، آنها را انتخاب کنید.

1- شومینه سنگی:

شومینه سنگی یکی از مدل های شومینه است که می توانید از آن در طراحی شومینه خانه خودتان استفاده کنید. این مدل شومینه همانطور که از نامش پیداست، از سنگ ساخته می شود.

این نوع شومینه معمولا از سوخت ذغال یا چوب استفاده می کند و می تواند شما را به حال و هوای روستایی ببرد. اما باید دقت کنید که در این نوع شومینه اگر هیزم کافی نداشته باشید، نمی توانید از شومینه خودتان استفاده کنید.

البته شومینه سنگی را به صورت گازی هم می توان طراحی کرد که دیگر نیازی به هیزم نداشته باشید و بتوانید از متریال سنگ در ساخت آن استفاده کنید.

شومینه سنگی
شومینه سنگی

2- شومینه چدنی:

شومینه چدنی نوع دیگری از شومینه است که بیشتر جنس بدنه آن از چدن ساخته شده است و بیشتر از این نوع شومینه در خانه هایی که سبک دکور مدرن دارند استفاده می شود.

این نوع شومینه به خاطر جنسی که دارد، نسبت به شومینه های دیگر کمی گران تر است و باید هزینه بیشتری برای طراحی آن بپردازید، اما می تواند محیطی گرم و دلنشین را برای شما به ارمغان بیاورد.

همچنین این نوع شومینه معمولا از سوخت هیزم یا گاز استفاده می کند و به همین خاطر برای تخلیه دودهای تولید شده آن، به دودکش نیاز خواهید داشت.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت شومینه هم ارائه میده؟

3- شومینه شیشه ای:

یکی دیگر از متریال هایی که در طراحی انواع مدل های شومینه استفاده می شود، شیشه است. شومینه شیشه ای، همانطور که از نامش پیداست از شیشه ساخته می شود و بخش عمده بدنه آن شیشه ای است.

اما در این زمینه دست شما باز است و می تواند با استفاده از شومینه شیشه ای، شیشه هایی رنگ شده و هماهنگ با دکور خانه خودتان داشته باشید تا بیشتری هماهنگی در دکور خانه تان ایجاد شود. همچنین این نوع شومینه بیشتر در خانه های مدرن استفاده می شود و سوخت آن هم گاز شهری است.

البته باید بگوییم که دقت کنید حتما از شیشه های محکمی در ساخت این نوع شومینه استفاده کنید.

شومینه شیشه ای
شومینه شیشه ای

4- شومینه آجری:

نوع دیگری از شومینه که می توانید آن را در فضای خانه خودتان پیاده سازی کنید، شومینه آجری است. در طراحی انواع مدل های شومینه آجری، شما می توانید از آجرهای نسوز استفاده کنید که این موضوع کمک می کند عمر و ماندگاری شومینه شما افزایش پیدا کند و به راحتی از بین نرود. آجر را می توانید در طرح ها و رنگ های مختلفی انتخاب کنید و این موضوع کمک می کند که دست شما برای ست کردن این نوع شومینه با انواع دکور، بازتر باشد. به همین خاطر می توانید از آن هم برای دکورهای مدرن و هم برای دکورهای کلاسیک استفاده کنید.

5- شومینه سرامیک:

متریال دیگری که برای طراحی انواع مدل های شومینه استفاده می شود، سرامیک است. البته برای این کار از سرامیک های معمولی که برای کفپوش کاربرد دارند استفاده نمی شود و از سرامیک هایی استفاده می شود که مخصوص ساخت شومینه طراحی شده اند و مقاومت بسیار بالاتری در برابر حرارت دارند. این نوع شومینه هم می تواند در طرح های مختلفی اجرا شود و خودتان می توانید طرح سرامیک دلخواه خود را خریداری کنید تا در ساخت شومینه از آن استفاده شود.

6- شومینه بتنی:

بتن یکی از متریال هایی است که خاصیت نسوز بودن دارد و همین موضوع باعث شده است که به یکی از بهترین متریال ها برای طراحی انواع مدل های شومینه تبدیل شود. این متریال کمک می کند که شما بتوانید شومینه ای مقاوم و زیبا برای خودتان طراحی کنید و دستتان در اجرای انواع سبک و طرح کاملا باز باشد.

مثلا می توانید شومینه خودتان را به صورت سه بعدی طراحی کنید و یا می توانید آن را با طرح ها و نقش های دلخواه خودتان بسازید. در این متریال دست شما کاملا باز خواهد بود و محدودیتی نخواهید داشت.

شومینه سنگ مرمر
شومینه سنگ مرمر

7- شومینه سنگ مرمر:

متریال دیگری که در ساخت شومینه استفاده می شود، سنگ مرمر است. سنگ مرمر متریالی است که مقاومت بسیار بالایی دارد و از سنگ های طبیعی مرمر ساخته می شود. طبیعی بودن این سنگ ها باعث شده است که بتوانید آنها را در طرح ها و رنگ های مختلفی تهیه کنید و دستتان در این زمینه کاملا باز باشد.

همچنین با استفاده از سنگ مرمر در طراحی انواع مدل های شومینه، می توانید زیبایی خاص و شاهانه ای به خانه خودتان ببخشید و آن را بسیار لوکس تر و زیباتر کنید. این سنگ ها اگرچه هزینه بالایی دارند، اما می توانند شومینه فوق العاده را برایتان به ارمغان بیاورند.

طراحی و اجرای انواع مدلهای شومینه سنگی، آجری، سرامیکی، چدنی و شیشه ای را به تیم طراحی دکوراسیون هوم سرویز بسپارید تا شومینه های جذاب و زیبا را در خانه شما اجرا کنند.

شومینه
طراحی و اجرای شومینه با هوم سرویز

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد انواع مدل های شومینه صحبت کردیم و گفتیم که طراحی انواع مدل های شومینه به چه صورتی انجام می شود و چه مصالحی در آنها کاربرد دارد. همچنین تک تک این موارد را بررسی کردیم تا شما بتوانید براساس سبک دکور خانه خودتان و بودجه ای که برای ساخت شومینه در نظر گرفته اید، بهترین متریال و مدل شومینه را برای خودتان انتخاب کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید اطلاعات بیشتری را در مورد انواع مدل های شومینه به دست بیاورید و بهترین مدل شومینه را برای خانه خودتان انتخاب کنید تا زیبایی آن را چندین برابر کنید.

طراحی انواع مدل های شومینه
اجرای انواع مدل های شومینه با هوم سرویز

طراحی انواع مدل های شومینه در خانه شما با هوم سرویز

شما می توانید طراحی و اجرای انواع مدل های شومینه و همچنین تعمیر شومینه را به تیم هوم سرویز بسپارید تا زیباترین مدل شومینه را در خانه شما اجرا کنند. با استفاده از خدمات بنایی هوم سرویز می توانید هر مدل تغییراتی را در خانه خود ایجاد کنید و از داشتن خانه ای زیبا لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا