تعمیر و سرویس خودرو
موضوعات داغ

عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری

نکات مهم برای عیب یابی و تعمیر موتورسیکلت انژکتوری

نکات برگزیده مطلب
  • عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری
  • پاسخ به سوالات شما

نسل جدید موتورسیکلت ها به صورت انژکتوری تولید می شود که مزیت های بسیار زیادی دارند. عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری و تعمیر آن نسبت به انواع قبلی بسیار راحت تر است. اما گاهی اوقات ممکن است در زمینه عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری با مشکلاتی مواجه شوید که اگر اصول عیب یابی آنها را ندانید و با ساختار آنها به خوبی آشنایی نداشته باشید، نمی توانید موتورسیکلت خودتان را تعمیر کنید.

در این مقاله از هوم سرویز، می خواهیم در مورد عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری صحبت کنیم و با هم به بررسی چند مورد از شایع ترین مشکلات این موتورسیکلت ها بپردازیم تا بتوانید با بررسی این مشکلات، راه حل آنها را پیدا کنید و اگر این مشکلات برای خودتان ایجاد شد، به راحتی آنها را حل کنید.

فهرست مطالب

اگر خودتان موتورسیکلت انژکتوری دارید یا می خواهید این موتورسیکلت ها را خریداری کنید و نمی دانید که سیستم آنها چگونه است و چطور باید عیب یابی آنها را انجام دهید، توصیه می کنیم که به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید و حتما با ما تا انتهای آن همراه باشید تا بتوانیم با هم مشکلات شایع این موتورسیکلت ها را بررسی کنیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

موتور سیکلت انژکتوری بهتر است یا کاربراتوری؟

خیلی از افراد هنگام خرید موتورسیکلت این سوال را می پرسند. باید بگوییم که قطعا موتور سیکلت انژکتوری به خاطر امکاناتی که دارد و عیب یابی ساده آن، بسیار بهتر است و پیشرفت بیشتری داشته است؛ اما چون اکثر افراد با این سیستم آشنایی ندارند و برایشان ناشناخته است، فکر می کنند که موتورسیکلت های کاربراتوری بهتر هستند. حتی برخی افراد به دنبال این هستند که چگونه موتورسیکلت انژکتوری را به کاربراتوری تبدیل کنند.

اما در این مقاله ما شما را با روش عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری آشنا می کنیم تا بتوانید مشکلات عادی خودتان را با استفاده از نمونه هایی که در این مقاله گفته می شوند برطرف کنید و برای مشکلات جدی تر هم می توانید به تعمیرکار موتورسیکلت انژکتوری مراجعه کنید تا در سریعترین زمان ممکن عیب یابی و تعمیر آن را برایتان انجام دهد. شما می توانید تعمیر موتور سیکلت در محل را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع این کار را برای شما انجام دهند.

موتور سیکلت انژکتوری
موتور سیکلت انژکتوری

عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری

در ادامه با هم برخی از شایع ترین مشکلات موتورسیکلت های انژکتوری را بررسی می کنیم. باید بدانید که آشنایی با علامت های چراغ انژکتور بسیار مهم است که با استفاده از دفترچه راهنمای موتورسیکلت می توانید با این موارد آشنا شوید. اما در این مقاله ما می خواهیم چند مورد از مشکلات آن را بگوییم و سپس بگوییم که مشکل از کجای موتورسیکلت است تا بتوانید این مشکلات را برطرف کنید و موتورسیکلت خودتان را سالم و بدون مشکل نگهداری کنید.

علت روشن نشدن موتورسیکلت انژکتوری چیست؟

اولین مورد در عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری این است که موتورسیکلت روشن نشود. برای این موضوع باید ببینید کدام وضعیت برای شما وجود دارد:

1- موتورسیکلت با استارت روشن نمی شود:

اگر موتورسیکلت شما با استفاده از استارت روشن نمی شود ولی می توانید با استفاده از هندل آن را به راحتی روشن کنید و مشکلی در این بخش وجود ندارد، احتمالا توان باتری موتورسیکلت شما کم است و باتری نمی تواند انرژی موردنیاز برای استارت الکتریکی را تامین کند.

همچنین ممکن است این مشکل به خاطر فاصله زیاد بین پیکاپ و فلاویل باشد که باید این مورد را هم بررسی کنید و فاصله آن را تنظیم کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موتور سیکلت در محل هم ارائه میده؟

2- پمپ انژکتور صدای زیادی دارد و موتور روشن نمی شود:

در این حالت ممکن است اشکال از بنزین باشد. چک کنید که بنزین به خوبی به پمپ بنزین برسد و در مسیر بنزین قطعی وجود نداشته باشد. همچنین ممکن است این مشکل به خاطر این باشد که شیر بنزین موتورسیکلت بسته شده است و در این حالت باید آن را باز کنید.

همچنین ممکن است این موضوع به خاطر گرفتگی در لوله فلزی بنزین یا خراب بودن صافی بنزین باشد که در این صورت، باید این موارد را بررسی کنید تا بتوانید عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری خودتان را به بهترین شکل انجام دهید.

علت افت سرعت موتورسیکلت انژکتوری
علت افت سرعت موتورسیکلت انژکتوری

علت افت سرعت موتورسیکلت انژکتوری در سرعت بالا چیست؟

یکی دیگر از نکات مهم در عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری این است که گاهی اوقات ممکن است موتورسیکلت در سرعت های بالا، ناگهان افت سرعت داشته باشد و در این حالت نتواند سرعت واقعی خودش را داشته باشد.

برای این مشکل باید بخش های مختلفی را بررسی کنید و در صورت نیاز مشکلات آنها را برطرف کنید. یکی از ایراداتی که باعث این مشکل می شود، جابجا بودن سر سیم های کوئل است؛ در این حالت باید بررسی های لازم انجام دهید و سر سیم های کوئل را جابجا کنید.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد، شل بودن فیوز است و با بررسی این قطعه می توانید آن را محکم کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. از مشکلاتی که باعث ایجاد این حالت می شود، اتصال نادرست سیم های باتری و سوییچ است که باعث می شود گاهی اوقات در سرعت بالا اتصال قطع و وصل شود و شما این حالت را تجربه کنید که با بررسی این سیم ها می توانید آنها را محکم کنید.

همچنین نداشتن اتصال بدنه انجین و موتورسیکلت و همچنین مسدود بودن فیلتر بنزین از مشکلات دیگری هستند که باعث چنین حالتی می شوند و می توانید با بررسی آنها و رفع اشکالی که در آنها وجود دارد، به راحتی این حالت را برطرف کنید و مشکل را حل کنید.

علت دیر شتاب گرفتن موتور
علت دیر شتاب گرفتن موتور انژکتوری

علت دیر شتاب گرفتن موتور سیکلت انژکتوری چیست؟

در عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری ممکن است با این مشکل مواجه شوید که موتورسیکلت دیر شتاب می گیرد؛ اما در دورهای آرام مشکلی ندارد. در این حالت می توانید با روش هایی که در ادامه گفته می شود،به راحتی ایرادات موتورسیکلت را برطرف کنید.

این مشکل ممکن است به خاطر این باشد که روی شمع دوده جمع شده است و نیاز به تمیز کاری دارد یا چینی آن شکسته و نیاز است که آن را تعویض کنید. روغن زدگی شمع هم می تواند در این موضوع موثر باشد که در این حالت باید شمع موتور را بررسی کنید تا بتوانید متوجه ایراد آن شوید.

همچنین ممکن است اتصالات کوئل، قطع یا جابجا شده باشند. در این صورت توصیه می کنیم سیم های کوئل را بررسی کنید و اگر قطعی ندارند آنها را جابجا کنید تا عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری خودتان را به خوبی انجام دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موتور سیکلت در محل هم ارائه میده؟

گاهی اوقات هم ممکن است که این مشکل به خاطر بسته شدن مسیر بنزین باشد و بنزین به خوبی به موتور نرسد یا انژکتور دچار مشکل شده باشد که در این صورت توصیه می کنیم کار را به یک تعمیرکار حرفه ای موتورسیکلت بسپارید. تعویض روغن موتور را به هوم سرویز بسپارید.

مشکل دیگر این است که ممکن است در ارتفاع زیادی از سطح دریا باشید یا نشتی هوا از رینگ های پیستون و واشر سیلندر وجود داشته باشد که این موضوع هم تخصصی است و باید توسط یک مکانیک بررسی شود.

با بررسی این بخش ها که در این قسمت گفته شد، شما می توانید عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری خودتان را انجام دهید و سپس به تعمیر آن بپردازید تا راحت تر در سرعت های بالا شتاب بگیرد.

مصرف سوخت در موتور انژکتوری
مصرف سوخت در موتور انژکتوری

چرا مصرف سوخت موتورسیکلت انژکتوری بالا است؟

در عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری گاهی اوقات ممکن است با این مورد برخورد کنید که مصرف سوخت موتور بالا است؛ اما موتور قدرت کمی دارد و حتی دود مشکی از اگزوز خارج می شود. در این حالت می توانید با بررسی بخش های زیر مشکل موتورسیکلت را حل کنید.

ابتدا سنسور اکسیژن موتور سیکلت را بررسی کنید که مطمئن شوید مشکلی ندارد و به خوبی در حال کار کردن است. این کار را می توانید با استفاده از دستگاه دیاگ یا تعداد چشمک چراغ انژکتور بررسی کنید و متوجه شوید که سنسور اکسیژن خراب است یا خیر.

اگر این قطعه مشکلی نداشت، ممکن است سنسور دما دچار خرابی شده باشد یا مشکل داشته باشد که باید آن را هم بررسی کنید. می توانید آن را هم با استفاده از دستگاه دیاگ یا تعداد چشمک چراغ انژکتور متوجه شوید.

اگر این موارد را بررسی کردید و متوجه شدید مشکلی وجود ندارد، احتمال دارد مشکل از انجین موتورسیکلت باشد و باید انجین را باز کرده و سرویس کنید تا مشکل حل شود.

چرا موتورسیکلت انژکتوری سرعت کمی دارد؟

یکی دیگر از مشکلات رایج در عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری این است که موتور سیکلت نمی تواند به حداکثر سرعت خود برسد و کمی کند است. در این حالت می توانید با بررسی بخش هایی که در ادامه گفته می شود، مشکل را بررسی و حل کنید.

ابتدا باد تایرها را بررسی کنید که به اندازه مناسب باشند و با یک دستگاه آن را به خوبی تنظیم کنید. اگر مشکل از تایرها نبود باید هواکش موتور سیکلت را بررسی کنید که بسته نشده باشد. بسته شدن هواکش هم می تواند باعث به وجود آمدن این مشکل شود.

گاهی اوقات هم ممکن است این مشکل به خاطر ساییدگی دنده زنجیر یا خود زنجیر باشد. در این حالت بهتر است زنجیر را باز کرده و خود زنجیر و دنده را به خوبی بررسی کنید. در آخر هم ممکن است این مشکل به خاطر مسدود شدن مسیر اگزوز باشد که باید اگزوز را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید تا مشکل حل شود.

عیب یابی موتور سیکلت
عیب یابی موتور سیکلت

چرا دنده موتورسیکلت انژکتوری به سختی عوض می شود و قدرت موتور کم شده است؟

در این حالت عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری بسیار راحت است و مانند موتورسیکلت های کاربراتوری است. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، احتمالا یا صفحات کلاچ مشکل دارند یا خود کلاچ لقی دارد و باید با تعویض صفحات کلاچ و حل مشکل لق زدن کلاچ این مشکل را برطرف کنید.

جمع بندی

در این مقاله درباره عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری صحبت کردیم. در ابتدا گفتیم که آیا موتورسیکلت انژکتوری بهتر است یا موتورسیکلت کاربراتوری و این دو نوع موتور را از نظر تفاوت با هم بررسی کردیم. چنانچه تمایل داشتید به سایر محتواهای هوم سرویز نظیر تفاوت باتری اتمی و اسیدی ماشین و یا زمان مناسب برای تعویض روغن موتور سیکلت سری به وبلاگ هوم سرویز بزنید.

در ادامه چند مورد از مشکلات شایع موتورسیکلت انژکتوری را بررسی کردیم تا بتوانید عیب یابی موتور سیکلت انژکتوری را به راحتی انجام دهید و در صورت مواجه شدن با این مشکلات، آنها را به راحتی برطرف کنید.

شما می توانید تعمیر موتور سیکلت و یا تعمیر ماشین و رفع مشکلات آن را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید. برای این کار اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را ثبت بفرمایید تا متخصصان هوم سرویز خیلی سریع شروع به کار کنند و وسیله شما را با هزینه مناسب تعمیر کنند.

‫154 دیدگاه ها

  1. سلام از موقعی فلر گیری انجام دادم موتور بعضی مواقع کلاچ میگیرم یا دنده عوض میکنم موتور خاموش میشه چیکار کنم

    1. در بیشتر مواقع این مشکل ارتباطی به فلرگیری ندارد مگر اینکه فلرگیری بسیار سفت انجام شده باشد به شکلی که سوپاپ نتواند به خوبی عمل کند.

      1. سلام من یک موتور سیکلتنیکتاز دارم هی مچی یا قلوه گاه سمت استارت میسوزه اول فیوز می سوزونه بعدش که فیوز را عوض میکنی سوءچ را که باز میکنم داخل شاستی استارت دود بلند میشه و فنر شاستی می سوزه علتش چیهه؟؟؟

      2. سلام موتور انژکتوری صفر گرفتم البته مدتی خوابیده بود بعد چند کیلومتر راه رفتم و گذاشتم پارکینگ و بعد یه ساعت روشن کردم که دور بزنم خاموش میشد و هرکاری کردم دیگه روشن نشد بنزین پر کردم باتری به باتری کردم و… نشد که نشد بردم تعمیرگاه گفت تایم انژکتور بهم ریخته🤔 مگه همچین چیزی هم داریم؟ زنجیر تایم منظورش نبود. گفت انژکتورو ریست کردم بدون دیاگ درست شد. منظورش دقیقا چی بوده؟

    2. منم بعد تمیزکاری دریچه گاز این مشکلو داشتم
      اورینگ استپر موتور کج شده بود دریچه گاز هوای اضافه میکشید
      احتمالا برای شماهم این مشکلو داره البته برای من پلاتین شمع هم تموم شده بود اینارو چک کن شاید درست شد

    3. سلام وقتت بخیر
      منم یه موتور ۱۴۰۱خریدم از همون اول که از کارخونه آوردم خاموش میشد خلاصه هیچکس نفهمید آخرش فهمیدم یه پیچ آلنی بغل سیم گازه (قسمت مانیفولد )اونو یکذره سفت کردم دیگه خاموش نمیشه (دلیل اصلی سیم گازه اگه پارامتر های دیگه مشکل نداشته باشه پمپ بنزین انژکتور ،،،شمع،،کوئل و… ولی احتمال قوی سیم گاز باشه

    4. سلام خسته نباشید منم یه موتور رهرو 125 انژکتور دارم که یه چند وقتیه که کلی خرج رو دستم گذاشته ولی مشکل حل نشده مشکل اینه که موتور وقتی رویه حالت خلاس و رویه سلو هست هی سلو کمو زیاد میشود و خاموش میشه ولی وقتی میزنم رو دنده و کلاچ رو نگه میدارم همه چی نورمال میشه. بردم تعمیرگاه دیاگ زد همه چی نورماله احتمالن باید انژکتور شسته بشه ازم 400پول گرفت کامل شست ولی درست نشد چندجا دیگه بردم اوناهم میگن باید شیچسته بشه
      لطفاً کمک کنید دیگه دیونم کرده بس که هیچ تعمیر کاری درستش نکرده فقط خرج تراشیده

        1. سلام خسته نباشید چند وقتی هستش که موتورم جفت راهنما نمیزنه و موتور دور موتورشم از کار افتاده موتور انژکتور هستش همه چیشو هم نگاه کردم مشکلی نداشت ایا میتواند از کامپیوتر باشد ممنون

    5. سلام من یه موتور 1401پرواز 125خریدم خیلی زود روی دنده یک و دو داغ می‌کنه و بو را میندازه و اگزوز هم هفت رنگ شده باید چیکار کنم

  2. سلام من ی موتور سیکلت انژکتور نامی دارم ..
    بار اول بعد 8ما شارژرش سوخت وتعویض کردم.. باز امروز بعد یکسال در حین حرکت برق موتور قطع و وصل شد .. و دیگه برق پشت آمپرها نیومد که بخواهم استارت بزنم..خودم حدس میزنم باز شارژرش باشه.چون علاعمش مثل پارسال بود.. درضمن فیوز هم چک کردم سالم بود..
    میخواستم بدونم اگه شارزرش باشه چرا میسوزه .. دلیلش چیه.. سپاسگزارم 🙏🏼 پاسخ بدید🙏🏼

    1. در موتورهای انژکتوری احتمال سوختن شارژرها پایین هست به خصوص که فرمودید شارژر را به تازگی تعویض کردید به احتمال قوی اشکال از بوبین یا دینام باشد که با دیاگ زدن مشخص می شود ایراد در کدام قسمت می باشد در کنار دینام عملکرد نامناسب در باتری و سرباتری هم سبب سوختن شارزر می‌شود.

    2. سلام شارژر فضای کمتری در زیر باک داره هوای ورودی خوبی نداره و خنک بشه هی داغ میکنه حالا جدیدا بعضی شرکت ها میارین به میل بدنه جلویی نصب میکنن تا داغ نشه

  3. سلام دوستان عزیز موتور مدام پمپ انژکتور قطع و وصل میشه و لامپ خطا چشمک میزنه
    راهنما رو که میزنم پمپ از کار میفته
    موتورم اصلا روشن نمیشه

    1. سلام
      لطفا در سامانه ثبت سرویس کنید تا همکاران رایگان به صورت تلفنی راهنماییتون کنند اگر هم مشکل حل نشد در صورتی که تایید کنید میان برای رفع مشکل

      1. سلام موتور بعد‌ ۲ یا ۳ روز خواموش بود دیر روشن میشه بعضی موقع ۲ تا بعضی موقع ۳ هندل موتور صفر دو روز در اوردمش بهرو انژکتور

        1. سلام من تازه موتور۱۵۰بلوچ خریدم و انژکتوره سوالم اینه ک وقتی میشینم رو صندلی انگار ی سنسور داره و ب محض نشستن ی صدای بوقی میزنه و تا پا میشم قطع میشه ودرحال حرکت هم مدام صدای بوغ روشنه ایا این حرکت مشکلی ب موتور نمیزنه .وسوال بعدیم اینه ک موتور چراغ چکش روشنه همش

        2. بخاطر اینکه 2 روز خاموش بود 3 روز از موتور استفاده کنی درست میشه مال منم همینجوری بود 2 یا 3 روز خاموش بود بعد اومدم استفاده کنم با 3 تا استارت روشن میشد بعد که ازش استفاده کردم درست شد

        3. سلام من یاماهاوینو انژکتور دارم چراغ چک اش روشن شد ۱۰ دقیقه بعد سویچ باز کردم چشمک زد خاموش شد بعد استارت زدم موتور روشن کنم روشن شد ولی چراغ چک خاموش شد

      2. سلام موتور ۲۰۰ انژکتوری توی سرعت کم ریپ میزنه ، ولی توی سرعت بالا خوبه ، ممنون میشم راهنمایی کنید

    2. احتمالا اشکال از سرباتری هست که لرزش دارد و این لرزش باعث می شود تا نور به صورت یکنواتخت پشت آمپر نایستد اشکال در سیمکشی ها هم میتوانید از جمله عوامل اختلال در عملکرد باشد.

    1. سلام
      لطفا در سامانه ثبت سرویس کنید تا همکاران رایگان به صورت تلفنی راهنماییتون کنند اگر هم مشکل حل نشد در صورتی که تایید کنید میان برای رفع مشکل

      1. سلام گفته بودین مشکل ریپ زدن شمع عوض کردم درست نشد مسیر دود هم بازه هوا میاد بیرون بعد اگه خراب باشه نباید چراغ چک روشن بشه چراغ چک روشن نمیشه مشکلش چیه

        1. سلام
          موتور احسان ۱۲۵ بی کلاچ دارم مدل ۹۸ وقتی خلاص هستش پرگاز کار میکنه . چطور کم گاز کنم

      2. سلام ببخشید یه بنلی ۱۵۰ دارم موتور بعد از اینکه یکم کار میکنه وقتی خاموش میکنم چند دقه بعد میام استارت میزنم یه صدای تقی میاد ولی بار دوم روشن میشه وقتی یکم کار کرد خاموش میکنم دیگه استارت نمیخوره و هندل خیلی خیلی سفت میشه و نمیشه با هندل روشن کرد این مسئله چند وقت پیش برام پیش اومد بعد از چند روز خوابیدن موتور دوباره خودش درست شد دلیلش چیه؟

        1. سلام . موتور ساوین ۲۰۰ دارم . اصلا با استارت روشن نمیشه . هندل هم بیست دفه باید بزنم

    2. اختلال در عملکرد شمع باعث ریپ زدن موتور می‌شود. فقط مد نظر داشته باشید اگر هم در سرما و هم در گرما موتور با این مشکل روبه رو می‌شود از شمع است اما در اگر فقط گرما موتور ریپ می زند ممکن است از بوبین نیز باشد.

      1. سلام من موتور ۲۰۰ تیز پر توس دارم چند روزه که چراغ جلو روشن نمیشه و فقط با گرفتن کلاج روشن میشه چراغ چک هم درست کار میکنه بعد بوغش قطع شده زمانی که کلید چراغ رو باز میکنم چراغ راهنماها روشن شده اما ضعیف بدون چشمک دیاگ هم زدم مشکلی نشان نمیده درزمان روشن بودن موتور کلید چراغ رو بزنم دور موتور در کیلومتر صفر میشه اما موتور درست کار میکنه

      2. موتورم انژکتور نامی مدل ۱۴۰۰
        دنده یکو دو یهو گاز خاطی میکنه پرت میزنع بعد سرعت بالا هم یعو میبینی از ۱۰۰تا ب بالا دیگ گاز نمیخوره انگار خفه کرده. ب نظرتون برای چیه لطفا پاسخگو باشین

    3. سلام من موتور باکسر 150 دارم خود به خود گاز می خوره و وقتی دیم بالا چراغ می زنم بیشتر گاز می خوره لطفا راهنمایی کنید

    4. از تایم خارج شده و یا مشکل برق داری که نمیتونه بنزین محفظه احتراق رو بسوزونه و میاد تو اگزوز سوخته میشه

  4. باسلام موتور سیکلت انژکتوری ساوین 150 دارم مشکل جدید که بهم زده روشن نمیشه استارت میخوره ولی روشن نمیشه با هندل هم که خیلی سفت هست هم روشن نمیشه همه موارد رو برسی کردم داخل باک تمیز کردم پمپ بنزین سالمه سوزن انژکتوری تمیز سنسور گاز تمیز شمع وسرشمع و وایر سالم
    فقط زمانی که وایر شمع از شمع فاصله میدم با استارت راحت روشن میشه و دوباره خاموش میشه و شمع حسابی دود میزنه لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر

    1. سلام
      لطفا در سامانه ثبت سرویس کنید تا همکاران رایگان به صورت تلفنی راهنماییتون کنند اگر هم مشکل حل نشد در صورتی که تایید کنید میان برای رفع مشکل

      1. سلام خسته نباشید من موتور ایران دوچرخ 150 دارم
        چراغ چکش روشن شد بردم دیاک زدم مشکل از استیپر و سنسور اکسیژن بود
        خطای چکو با دیاک پاک کردم بعدش موتور اوکی شد فقط وقتی سویچ روی موتوره ولی نچرخوندمش تا برق بیاد پشت آمپر بازم میگم سوئیچو نچرخوندمش تا برق بیاد
        ی کد مینویسه 02-01-557 بعدش پشت آمگر ریستارت میشه هرچی ساعت تنظیم میکنم ریست میشه همه چیش انگار

    2. سلام من موتور انژکتورر۲۰۰ هست و خوب کار میکرد اما وقتی اومدم با ریموت روشن کنم انگار برق موتور قطع شد و فقط موقع هندل زدن روی کیلومتر یکم انگار برق میاد
      باطری هم شارژ داره با ریموت قفل میکردم و باز میکردم درست کار میکرد اما اومدم روشن کنم نشد

      1. به احتمال بسیار زیاد خود دزدگیر قطعی و اتصالی دارد، ممکن است سیم کشی ها هم اختلال داشته باشند اما پیشنهاد میکنیم از دیاگ استفاده کنید تا علت دقیق را متوجه شوید.

    3. شمع دچار سوختگی و یا اتصالی هست و باید تعویض شود. زمانی که سیم شمعی با فاصله کار میکند به این معنی هست که شمع اتصالی کرده و یا سوخته هست وقتی شمع از سیم فاصله میگیرد این اتصال قطع می‌شود.

    4. آخ مال منم همین موتوره، اینجوری شده،چراغ چک شش بار چشمک میزنه، ریپ هم میزنه،وسط خیابون خاموش میشه،دیوونم کرده

  5. سلام .
    کسی میدونه چجوری موتور تکتاز مدل ۱۴۰۰ رو بدون دستگاه دیاگ خطاهاش رو رفع کنم؟
    اینجا نه نمایندگی دستگاه و نرم افزارشو داره . و نه هیچ کدوم از تعمیرگاه ها .
    لطفا کسی اطلاعاتی داره منتقل کنه .
    ممنون از همتون

    1. متاسفانه این مشکل برای تمام دارندگان این موتور وجود دارد. شما برای رفع خطاهای موتور سیکلت بهتر است به نمایندگی های مجاز برند موتورسیکلت خود مراجعه کنید.

  6. سلام مغزی پمپ بنزین عوض جدیدا یه میلیمتری بزرگ تراست موتور توسرعت خوب کار می‌کند ولی سرعت پایین ریپ توی اگزو ش صدا می‌ده موتور هم نو ی است هنوز ۱۰۰۰ک کار نکرده لطفا راهنمایی کنید

    1. سوخت موتور پایین هست. صدا دادن اگزوز، داغ کردن و ریپ زدن از علائم سوخت پایین موتور سیکلت هست البته در موارد کمی هم با تعویض سوزن انژکتور مشکل برطرف می‌شود.

  7. سلام
    موتور ۲۰۰ساوین را سویچ روشن سرپایینی تو وضعیت دنده قرار دادم ولی استارت نزدم وبا دنده اومدم پایین.رسیدم پایین موتور خاموش شد و خواست دوباره با استارت روشن کنم صدای انژکتور نیومد وموتور روشن نشد.خیلی ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. به احتمال بسیار زیاد سیمکشی ها مشکل پیدا کرده‌اند اما بهتر است تا موتورسیکلت شما توسط کارشناس بازدید شود.

      1. سلام
        من یک موتور تریل ۲۰۰سی سی ۱۴۰۱
        دارم دوتا مشکل داره یکی اینکه آمپر بنزین کار نمیکنه دومیش هم اینکه خیلی داغ میشه از انجین گرفته تا اگزوز تاحدی که پاهام داغ میشه
        هنوزهم وقت سرویس اولیه نشده
        ممنون میشم راهنمایم کنید..حکمت

        1. کار نکردن آمپربنزین در موتورهای انژکتور می‌تواند از قطعی برق باشد و یا خراب شدن شناور داخل باک از عوامل قطعی آمپر بنزین هستند. داغ کردن موتورسیکلت نیز به دلیل مصرف سوخت پایین هست و چون موتورسیکلت سوخت مورد نیاز را دریافت نمیکند به موتور فشار وارد شده و داغ می‌کند. لازم هست دیاگ زده شود تا مصرف سوخت کمی بالاتر برود.

    1. در ابتدا قاب کیلومتر را بررسی کنید احتمالا مشکل از قاب باشد در غیر این صورت صدای پمپ بنزین است.

  8. سلام
    موتور پرواز 125 انژکتور دارم
    بعضی اوقات هنگام ترمز کردن و دنده کم کردن موتور در حال حرکت خاموش میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. فکر میکنم ایراد از سیستم سوخت رسانیش مثل انژکتور یا قطعات مرتبطش باشه، منم یه باکسر صفر دارم همینطوره، هر جا از موتورسازها سؤال کردم تقریبا همشون نتونستن حدس بزنن ایراد چیه؟ همشون میگن موتورو بذار بررسی کنیم که اینجوری بتونن خرج الکی و بالایی بتراشن/ گارانتی شرکت و خدمات پس از فروش هم که متأسفانه هیچ کاری برای آدم انجام نمیدن،فقط کارت گارانتیو مهر میزنن و فایل سیستم کامپیوترشونو پر میکنن و اصلا دست بموتور هم نمیزنن همونطور که خودت میبری میذاری روی جک همونطورم میری برمیداریش و میبری، مثل شرکت خدمات بعد از فروش باجاج

    2. گاز موتور سیکلت پایین هست هر موتورسیکلت یک عدد متوسط برای تنظیمات گاز دارد که در موتور شما از حالت نرمال پایین تر است به همین علت هنگام عوض کردن دنده و تکان موتور خاموش می‌شود.

  9. سلام؛
    کاوان125دارم موتور روشن نمیشه وقتی هم روشن میشه ریپ میزنه دلیلش چی میخاستم راهنمایی کنید!
    برق تاسرشمع میادشممع سالم
    دیوونه کرده منو لطفاکمکم کنید

    1. زمانی که برق به شمع میرسه یعنی شمع سالم است ایراد موتور شما از ضعیف شدن و یا خراب شدن پمپ موتورسیکلت است.

  10. سلام من یه موتور ۱۲۵ ساوین انژکتور دارم استارت نداره با هندل روشن میکنم ولی متاسفانه وقتی موتور سرد هس با هندل خیلی دیر روشن میشه به هرکی هم نشون میدم سر درنمیاره

    1. در موتورسیکلت های انژکتور چون مصرف سوخت پایینی دارند در هوای سرد نسبت به هوای گرم دیرتر روشن می‌شوند. احتمالا علت دیرروشن شدن موتور شما اشکال در استارت باشد بهتر است که توسط کارشناس بازدید شود.

  11. سلام من موتور ۲۰۰ انژکتور دارم گاهی اوقات خاموش میکنه یکم بد روشن میشه و صبح ها هم بد روشن میشه وقتی هم روشن میشه چندبار خاموش میشه و بعد هم که روشنش میکنن تو دنده یک و دو ریمپ میزنه تا موتور گرم شه

    1. موتورسیکلت های انژکتوری به دلیل کمکشان به کاهش آلاینده های هوا و کاهش الودگی، مصرف سوخت‌های پایینی دارند این مصرف سوخت پایین، باعث بروز یکسری مشکلات در موتورها مثل ریپ زدن، داغ کردن و اخلال در روشن شدن و … می‌شود چون سوخت موتور پایین هست و موتور سوخت کافی برای انجام کارهای خود را پیدا نمی کند.

      1. سلام جناب خسته نباشید بنده یه موتور ۲۰۰ نیکتاز انژکتور ۱۴۰۰ دارم امروز جفت راهنما زدم دیدم راهنما هی قطع و وصل میشه بعدش دیگه اصلا روشن نشد راهنمای چپ میزنم اصلا کار نمیکنه ولی راهنمای راست کار می‌کنه ولی جفت هم قطع شده باز بعد این موضوع موتور رو روشن میکنم دور پایین یکم خوبه ولی تا بخام گاز بدم موتور اصلا راه نمیره و گاز نمیخوره و خاموش می‌کنه ولی سویچ رو باز بست میکنم و موتور رو خاموش روشن میکنم یه اندازه ی ۳۰ ثانیه خوبه قشنگ‌گاز میخوره ولی به بعدش باز مثل قبل میشه و هی پرت پرت می‌کنه لطفاً کمکم کنید

  12. موقعی کلید موتور رو روشن میکنم و برق وصل میشه صدای پمپ انژکتور همینطوری شروع میشه حتی موقعی هم استارت میزنم همینطوریه صداش ادامه داره

    1. اگر پمپ به صورت یکسره کار میکند و یا صدا میدهد یعنی پمپ گیر کرده یا با تعمیر درست می شود و یا لازم هست که تعویض شود.

      1. سلام من کویر ۱۲۵ دارم موتور وقتی گاز میدی میگیره بعد گاز میخوره
        یدونم شمع رو باز میکنم خیلی دوده میبنده مشکلش چیه انژکتور هست

        1. سلام عزیز با عرض خسته نباشید و خدا قوت
          دوست عزیز من موتورم رهرو انژکتور تا الان هیچ وقت خاموش نمیشد
          تا اینکه توی دور بالا هی ریپ میزد و از سرعتش کاسته میشد
          بعد حتی شمع و سر شمع هم تعویض کردم همین مشکل برام پیش اومد تا اینکه استپر موتور و تمیز کردم دیگه روشن نشد موتور
          وقتی موتور و هول میدیم روشن میشه اما کم گاز که میشه دوباره خاموش میشه
          راهنمایی کنید عزیز

  13. سلام
    موتورم برق کلا قطع شده و نه استارت و راهنما و بوق و چراغ ها هیچ کدومشون کار نمیکنن
    ولی با هندل موتور روشن میشه
    ولی بازم کع روشن میشه هیچ کدوم از موارد گفته شده کار نمیکنن

    1. مشکل موتور شما می‌تواند از اختلال در سوئیچ، فیوز و یا باتری باشد اما به احتمال قوی باتری ایراد دارد. بهتر است به کارشناس مراجعه کنید تا به طور تخصصی بررسی کنند.

  14. سالم موتورم یه مودت یه شمع کویر روش بود سرعتش وحشت ناک شده بود در حدی که با دنده3 راحت 100 بعد از تعویض شمع رفتم یه شمع ایریدیم خریدم انداختم روش اما مثل اون راه نمی رفت در حدی که بزور 93 رو با دنده 3 پور می کرد علتش چیه

    1. سعی کنید از شمع های دو زمانه یا دو پلاتینه و مناسب موتورسیکلت خود استفاده کنید هم به موتور فشار نمیاد و هم کارایی بهتری برای شما خواهد داشت.

  15. سلام من ی موتور ۱۲۵انژکتور دارم …با استار به سختی روشن میشه یا بعضی وقتا نمیشه..برق باتری هم خوبه استارت هم میخوره ولی روشن نمیشه .ولی با هندل میشه..

    1. پمپ مشکل پیدا کرده احتمالا ضعیف شده باشد اما برای تشخیص دقیق‌تر با یک کارشناس موتور سیکلت مشورت کنید.

  16. سلام موتور طرح کلیک دارم ۶ ماه خریدم برای دومین بار که روغن ش رو عوض کردم بعد یک روز صدای موتور بشدت زیاد شده و وقتی روشنش میکنم در حد پنج متر که راه میری گاز سرخود زیاد داره

    1. تعویض روغن انجام بدید و روغن اتوماتیک بریزید اگر مجدد گازسرخود داشت انژکتور باید دیاگ بخورد.

  17. سلام من موتور هرم اسپید ۱۴۰۰ دارن انژکتور هستش موقع گاز دادن موتور کم میاره و سرعت موتور کم راه میره موتور ۱۳۰ سی‌سی حداقل باید ۹۰ یا ۱۰۰ تا راه بره ولی ۸۰ تا راه نمیره برای اون کم آوردن موتور یه راهنمایی بهم بکنید موتورو فیلر زدم ولی بازم کم میاره

    1. شارز باتری کم هست و یا باتری موتور ضعیف شده البته می بایست اتصالات برقی هم بررسی شوند البته شما نیز در نظر داشته باشید که از موتور با قدرت 130 سی سی نباید توقع سرعت بالا نیز داشته باشید.

  18. سلام من یک موتور ۲۰۰ انژکتور تیزپر دارم
    وقتی میخام موتور سیکلت رو بعد دویا چند روز یا حتی یک روز روشن کنم خیلی بد روشن میشه که باید انقدر استارت بزنم که باتری خالی شه یا تو سر پایینی بندازم وقتی که روشن میشه تو چند ثانیه اول دود مشکی از اگزوز خارج میشه
    فکر کردم بخاطر سرمایه موتور رو بردم تو خونه بازم فرداش برای روشن شدن اذیت کرد و انگار نه انگار
    ممنون میشم اگه بگید این مشکل از چیه 🙏

    1. دود مشکی در موتورسیکلت ها نشان از اشکال در مصرف سوخت بنزین است. انژکتور شما مشکل دارد و احتمالا سوزن آن بزرگ شده و نیاز به تعویض دارد.

  19. سلام خسته نباشید هوندا 200 انژکتور دارم بعد یه هفته که خاموش بود خواستم روشن کنم نه با استارت روشن میشه نه با هندل (البته باتریم ضعیفه به خاطر کم روشن کردن موتور ولی با تک هندل روشن میشد)
    گذاشتم رو دنده 2 هل دادم روشن میشه درجا خاموش میشه
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. به احتمال قوی باتری موتور ضعیف شده اما این امکان هم هست که سیم انژکتور مشکل داشته باشه که باعث می شه ولتاژ برق مورد نیاز موتور دریافت نشود.

  20. سلام وقت بخیر موتور صفر لیفان ۹۹ دویصت سی سی. دوهزارتام نرفتم ولی مشکل بدکار کردن و قبلشم. میزد تو اگزوز گاز ول میکردم شمعارو باز کردم یکم خیس بود

    1. سلام زمانی که شمع موتور خیس شده باید بررسی بشه که این خیسی از روغن هست یا دوده گرفته شده، اگر شمع آبی باشه و با روغن خیس شده باشه به این معنی هست که روغن سوزی دارد و موتور مشکل دارد اما اگر دوده گرفته شده باشد دریچه گاز باید بررسی شود.

        1. مهمترین علت ریپ زدن موتورسیکلت ها انژکتوری میتواند از گرفتگی مسیر دود، داغ کردن و یا خرابی شمع ها، کثیف بودن پمپ بنزین و یا بالا بودن دمای موتور باشد ولی دلایل دیگری نیز میتواند علت ریپ زدن موتور باشد که پیش از هر گونه تعمیرات لازم است توسط کارشناس بازدید شود.

          1. سلام من یه ns160دارم چند وقتی دور موتورش حالت درجا رو 3000 بالا پایین میشه بعد کار میکنه علت از کجا میتونه باشه ممنون میشم

          2. سلام من یه اپاچی ۲۰۰ دارم موتوروقتی گاز میدم تو دور بالا ریپ میزنه عطسه ای میزنه به نظرتون مشکل ازکجاست
            یه بارم توحین حرکت تودور خاموش کرد

      1. سلام موتور بهپر ۱۲۵ استارتی مدل ۱۴۰۱ انژکتوردارام
        مواقعی که موتور زیر آفتاب باشه یا کمی مسافتی طی کنم وخاموش میکنم وبخام دوباره روشن کنم روشن نمیشه حتما ۱۵ دقیقه صبر کنم تا کمی خنک بشه بعد روشن میشه کسی میتونه راهنمای کنه ؟

    2. سلام من موتور 200 انژکتور دارم بعد از کثیف شدن باک .و بد کار کردن موتور باک رو تمیز کردم و موتور درس شد و بعد موتور بعد از روشن شدن دود سیاه میکرد و حالا هم نه با استارت روشن میشه نه با هندل سوزنش رو هم تمیز کردم باز روشن نمیشه

      1. سلام من یه هندا ۱۵۰ انژکتور کویر دارم … بعضی وقتا در حال حرکت متور گاز نمیخوره هر چی گاز میدم اگه زیاد دسته گازو گاز بدم متور خفه می‌کنه خاموش میشه تو هر دنده ای که باشه و دوباره باید خاموش روشن کنم درست میشه…. لطف کنید هرکی بلده جواب بده خدا خیرش بده

        1. سلام اگه راه حل پیدا کردین بنده رو هم راهنمایی کنید دقیقا این مشکل رو دارم
          ۱۵۰ کویر یهو تو مسیر خاموش میشه یکی دو بار استارت میزنم روشن میشه بعضی وقتام روشن نمیشه چند بار هندل میزنم میشه
          چن باری هم خرجش کردم از سرشمع و لوازم برقی درست نشده

  21. سلام. چرا بعضی وقتا که موتور رو استارت میزنم و میخوام حرکت کنم موتور گاز ور نمیداره (کم میاره ) و باید خاموشش کنم و دوباره روشن کنم

  22. سلام برای دوستانی که موتور kld200 دارن یه تجربه دارم که میگم شاید کمکتون کنه
    اول از همه این که لنت عقب با مدل باکسر جنس خوب عوض کنید حتما
    اگر مشکل خاموش شدن تو دور آرام دارید حتما استپر باز کنید زیر فلاپ سمت راست بدون کشیدن فیشش و دست زدن به سرش با اسپر انژکتور شور و با فشار خود اسپری با نی قرمزی که داره تمیزش کنید تا دوده هاش بره کامل بعدش چندتا هندل بزنید چون موتور بد روشن میشه بعد استارت و دیگه بزارید چند دقیقه کار کنه تک استارت روشنه
    مورد دیگه حتما حتما شمع عوض کنید یه شمع معمولی مثل لیزر سر معمولی مثل شمع آپاچی بندازید چون شمع خودش کیفیت داغونه و هم استارت هم کارکرد خیلی ازیت میکنه
    آچار کشی هم بدید بیرون انجام بده نمایندگی ازیت میکنه خیلی و یه روز کامل نگه میداره در حالی که 1 ساعت کار داره کلا
    اگر صدای وز وز میده موقع گاز دادن از داخل باکه درب باک باز کنید یه ورق نازک میبینید اونو با دست فشار بدید عقب وتمام

    یا علی مدد

  23. سلام خسته نباشید من موتور انژکتوری پیشروگستر مارک تیزتک دارم و میخواستم بدونم چرا وقتی درحال حرکت هستم با سرعت ثابت موتور حالت تر تر کردن بهش دست میده و چطور انگار قطع و وصل میشه مشکلش چیه؟

  24. سلام ، کی وای 150 دارم وقتی خاموش میکنم و بعد از مدتی دوباره روشن میکنم چراغ چک روشن شده و بعد از مدتی چراغ خاموش میشود . و هنگام شتاب گیری هم ریپ میزند .
    با تشکر از وقتی که میگذارید .

  25. سلام من موتور انژکتور ایران دوچرخ ۱۵۰دارم یه هفته اس خریدم وقتی بنزین کامل پره گاز برنمیداره وخاموش میشه
    بردم نمایندگی اونم نتونست ایرادشو پیدا کنه گفت بنزین رو نصف بریز وقتی نصف بنزین داره مثل ساعت کار میکنه
    ولی یکم که زیاد باشه خطا میده و چراغ چک روشن میشه
    خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید 🌹🌹

  26. سلام من سه روز پیش یک موتور همتاز ۲۰۰خریدم الان وقتی سرعتشو میبرم بالا داخل دنده ۵ به زور به ۱۰۰تا میرسه وبعدش امروز که آچار کشی کردمش وقتی روشنش کردم موقعی که گاز میدم چه ثابت و چه در حرکت از داخل اگزوز صدا های زیرینگ زیرینگ بدی داره و بعدش انژکتور هم یکم صدا میده لطفاً این مشکل ها یک راهنمایی بکنید با تشکر

    1. سلام یه طرح کلیک دارم که ۶ ماه خوابیده بوده و باطری نو انداختم ولی الان وقتی موتور روشنه و گاز ندم خاموش میشه و پشت موتور لرزش داره و بعد سه بار استارت روشن میشه ممنون میشم راهنمایی کنید 🌹

  27. سلام من شاهین 150cc خریدم قبل سرویس هیچ مشکلی نداشت وبعد از این که از تعمیر گاه گرفتمش موتور گاز میخوره الگی نمیدونم مشکلش چیه دوبتره همونجا بردمش دیاگ زد گفتش چیزی نشون نمیده روی مانیتور دستگاه دیاگم خطا یا خرابی نشون نمیداد نمیدونم مشکلش چیه

  28. سلام من یک موتوره پیشتاز ۱۵۰ نیمه انژکتور که تازه خریدم دوهفته ای میه اوایل خوب کار میکرد ، ولی الان وقتی توجاده به دنده ۴ یا پنج که میزنم و دور موتور هم از ۵هزار بالا تر میره موتور یه هویی کم میاره و افت سرعت میکنه بعضی وقتا هم خاموش میشه . صدای موتوریتشم زیاده.

    یه بار کامپیوترشو بردم تعمیر گاه ریست زدن یکی دو روز خوب بود ولی باز همونجوری شد . نمیدونم واقعا مشکلش چیه اگه میشه لطفا راهنماییم کنید

  29. سلام من نامی ام کیو 170دارم زیر باک یه جعبه کوچیک سیاه رنگ هست از اون بنزین نشت می‌کنه منو راهنمایی کنید ممنون

  30. سلام همتاز ۱۵۰ انژکتور ۱۴۰۱ خریدم میخواستم بدونم اگه رله شتاب روش نصب کنم ب سیستم برق کشی یا بوبین موتور فشار وارد میش یا ن؟ دوم اینکه واقعا تاثیری رو شتاب موتور داره ؟؟ ممنون از شما

    1. سلام خسته نباشد
      یه موتور کی وای 150 دارم که موقع سربالایی هرچی گاز میدم راه نمیره همینطوری هی دور موتور میاد پایین مجبورم بزنم دنده پایین تر که آخرش میرم به دنده یک
      با دنده یک میرم بالا فتم صفحه کلاجشو عوض کردم بازم خوب نشوده

  31. سلام خسته نباشید ۳ماهی میشه یک موتور آزما ۲۰۰از برند ایران دوچرخ خریداری کردم و اینکه موتور تو دور موتور بالای ۴ریپ میزنه و حالتی مثل خفگی پیدا میکنه میکشه عقب موتور یا استارت نمیخوره روشن هم ک میشه سریع خاموش میکنه قسمت باتری موتورهم سیمهای متصل ب باتری کمی روکش روشون اب شده ممنون میشم راهنماییم کنین چون شهرستانم خیلی از موتور انژکتور کسی سردرنمیاره اینجا

  32. سلام وقتتون بخیر من یک هندا 125 احسان مدل 1400 هندلی صفر خریدم الان کارکردش ب 88 تا دونه رسیده ولی مشکل اصلیم اینه که در هوای گرم و سرد موتور چند روز خاموش باشه با بیش از دو بار بعضی اوقات روشن میشه همون روز هم شبش بخوام روشن کنم 4 بار هندل خواست و اینکه یک صدای تق مثل خفه میده ولی نه از اگزوز ولی بعضی از اوقات موتور وقتی که یک دقیقه کامل گرم میشه حتی تو دنده خاموش بشه سریع تر روشن میشه و اینکه ولی وقتی روشنه موتور هم خوب گاز میخوره هم و اصلا هم ریپ نمیزنه یک سوال دیگه این هست که از چرخ عقب وقتی موتور خاموشه و آروم هول می‌دیم یک صدای جیر جیر میاد ولی نه طوقه لقی داره نه چیز دیگر ولی ترمز میگیری صدا قطع میشه در پایان و سوال آخر از شما عزیز اینه کمک چپ عقب صدا جبیر جیر میده ولی عملکرد اش کاملا خوب ونرمه و ممنون میشم بگید مشکل این هم چی هست ممنون از شما

  33. سلام وقت بخیر
    موتور سیکلت طرح ایروکس پیشرو خریداری کردیم

    حدودا ۱۵۰۰ کیلومتر کار کرد دارد

    جناب گاهی خیلی کم پیش میاد در حالت حرکت ناگهان موتور بی جان می‌شود انگار گاز نمی‌خورد برای لحظه ای کوتاه رخ می‌دهد بعد سریع به حالت اول باز میگردد

    بد ترین مشکلی که باهاش دارم و متاسفانه کسی ازش سر در نمیاره اینکه هنگامی که می‌خوام توقف کنم و سرعتش حدودا به ۱۰ کیلومتر میرسه ناگهان موتور خاموش می‌شود

    خواهشمندم راهنمایی کنید بنده را 🙏

    1. سلام منم اسکوتر پیشرو طرح یاماها اف اس ۱۱۰ سی سی دارم دقیقا این مشکل رو داره ولی واسه من بعد ۲ ماه ریپ ها خیلی بیشتر شد الان وقتی دو ترکه میرم بعد نیم ساعت بی جون میشه گاز میخوره بعدش ول میکنه بیشتر از ده تا سرعت نمیره اونم با قطع و وصل گاز. اعصااااابم خورده

  34. سلام من موتورسیکلت بهرو ۱۵۰ انژکتوری دارم ۱۵۰۰تا هم کارکرده و از اگزوزش بوی دوده میاد. مشکلش چیه؟

  35. سلام🌺
    طرح اروکس هانی ۱۸۰
    تا حالا ۳۰۰ تا دونه کار کرده،از روز اول فیوز انژکتورش میسوخت عوض میکردم تا دیروز که تو اتوبان گذاشت منو و پنجتا فیوز انژکتور هم انداختم،هر پنجتا سوخت و روشن نشد. و با ماشین آوردمش منزل
    .
    میتونید راهنمایی کنید؟

  36. سلام وقت بخیر من موتورم رهرو ۱۲۵ مدل ۱۴۰۲ امروز تحویل گرفتم کیلومترش هم نیمه دیجیتاله از همون اول آمپر بنزین رو نشون نمیداد فروشنده گفت باک رو پر کن اوکی میشه پر کردم بازم نشون نداد کیلومترمم گیج میزنه سرعتو اصلا درست نشون نمیده علت چیه به نظرتون؟

  37. سلام
    به خاطر کیفیت پایین قطعات چینی و انحصار قطعات‌ چه خودرو و چه موتورسیکلت در اینجا همه عصبی شدند .
    انژکتور ژاپنی یا فرانسه صد سال عمرشه

  38. سلام
    موتورم انژکتور کبیر ۲۰۰مدل ۱۴۰۲هست و وقتی یکم که کار می‌کنه راهنما چپ و جفت راهنماش قطع میشه و علامتش رو کیلومتر نمیاد و وقتی که کلید راهنماش رو میزنم کیلومتر چشمک میزه هی کم‌نور پر نور میشه مشکل چیه بنظرتون؟

  39. سلام
    موتور دایچی صفر ۱۸۰ گرفتم وقتی باک بنزین رو پر کردم موتور روشن نشد واز زیر موتور بنزین میریزه از جایی که هواکش موتوره و حدودا ۲ لیتر کم میشه موتور خوب میشه و روشن میشه باک رو حتما نصفه بذارم تا روشن بشه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم

  40. سلام من یه موتور ۲۰۰ احسان خریدم خوب کار میکرد ولی بعد از چند روز شروع کرد به ریپ زدن وزود زود خاموش میشه بردم دست گاه زدم خطا نداشت شمع عوض کردم انژکتور تمیز کردم ولی بر ترف نشد گفتم ببینم اگه شما میدونید مشکل چیه راهنمایی کنید ممنون

  41. سلام وقت بخیر..
    من یک موتور انژکتوری 200 سی‌سی هفته قبل خریداری کردم..
    دیشب ترمزش جیر جیر می‌کرد داشتم تنظیم میکردم..
    حواسم نبود استارت باز هست و هی وقتی میزدم رو پدال خطر عقب روشن میشد
    منم حواسم نبود و هعی میزدم رو پدال که ترمز جیر جیرش قطع شده یا نه و همزمان خطر هم روشن میشد..
    بعد چند بار زدن رو پدال پشت سر هم یهو برق موتور رفت..
    هرکاری کردم برق داخلش نیمد..
    شمع و باتری هم چک کردم کلا برق توی موتور نمیاد..
    میشه راهنمایی کنید مشکل چیه

  42. سلام خسته نباشید من موتور انژکتور 150 عرشیا دارم اول اینکه تو سرعت کم موتور خیلی ریپ میزنه الانم چند وقته وقتی حرارتش میره بالا موتور یهو ریپ میزنه خاموش میکنه بعدش روشن میکنی بازم بعد یکم راه رفتن ریپ میزنه خاموش میکنه مشکل از چی میتونه باشه؟

  43. سلام
    موتور تریل انژکتور دارم
    صاف کار نمیکنه مشکل میتونه ازکجا باشه
    لطفا اگه میشه راهنماییم کنید

  44. سلام من بنزینم از شلینگی که به سوکت وصله نمیره تو انژکتور از شیر باک پخش میشه بیرون

  45. سلام دوستان من یه متور ۲۰۰ انژکتور دارم الان
    دوسه روز اینجوری شد همش دل میزنه وقتی میخان گاز بدم میخاد خاموش کنه بنظرت ایکنه سوزن هاشو پاک‌کنم چکارکنم‌ممنون

  46. سلام من یه موتور ۲۰۰ انژکتوری دارم که حدود۶ ماه هست که گرفتمش بعضی وقتها برق سرشمع نمیاره باید دست کاری سیم های زیر زین کنم بعد درست میشه الان دیگه اصلا برق سر شمع نمیاره

  47. سلام خسته نباشید ببخشید در برق و فلکه و بوبین متور ۲۰۰متین۱۴۰۰رو عوض کردیم ضربه خورده بود متور الان جون نداره روشن شده و اینکه متوریت یه صدایی میده هنگام گاز دادن کمی مسکویه

  48. سلام بنده یه موتور ۲۰۰ کبیر انژکتوری تازه گرفتم در بعضی مواقع از اگزوز صدای شلیک و… میاد اگزوز هم استیلی بود بعد یه اگزوز سیاه کاتالیزوری بستم صدای شلیک نمی اومد و هی داغ میشد بعد از سر سلیندر صدای می اومد بنظر صدای انگشتی بود و اگزوز در آوردم و اگزوز استیل سابق انداختم بازهم صدای شلیک و لگباری میده

  49. سلام یه موتور ۲۰۰ کبیر صفر گرفتم الان بعد ۴ ماه این ۲ باری میشه وقتی میخوام استارت بزنم روشن نمیشه و موقع استارت یک کم گاز میدم روشن میشه و دست رو از گاز میکشه خاموش میشه بعد چند دقیقه درست میشه میدونید چرا اینجوری میشه

  50. سلام و عرض ادب خدمت دوستان.
    من موتور بنلی ۱۵۰ نیوفیس مدل ۱۴۰۲ گرفتم. یک ماه بعد از خرید چراغ چکش روشن شد و چند روز بعد خاموش شد که بردم نمایندگی دستگاه زدن و گفتن سنسور اکسیژن مشکل داره. بعد چند سری رفت و آمد، یک سنسور اکسیژن جدید بستیم روش. ولی دوباره بعد از چند روز دوباره روشن شد وبعد چند روز خاموش شد. وقتی که ترک ندارم چک روشن نمیشه ولی وقتی ترک دارم با طی همون مسافت چراغ روشن میشه. نمایندگی میگه شاید خرابی ecu باشه با سیم کشی.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام ، ۷ماهه موتور آزما ۲۰۰ خریدم ، متأسفانه از اولین روز شروع به ریپ زدن کرد به مرور زمان بیشتر شد که الان دیگه نهایت سرعتی که میره با دنده پنج هفتادتاست رو هر دنده که میرم موتور نمی‌کشه و حالت خفگی میگیره که مجبورن باید دنده اضافه کنم ، لطفأ راهنماییم کنید

  51. من داشتم چراغ بر روی موتور نصب میکردم سیم هارو اشتباهی زدم که یدفعه برق موتور هندا 200انژکتور رفت علتش چیست

  52. سلام، من یه موتور انژکتور گرفتم مدل 99 تا حالا شش تومن خرج ظاهر و باطنش کردم، الان همه چی خوب به نظر میرسه ولی خفه میکنه الانم، قبلا کمتر بود ولی الان بیشتر شده تو ترافیک که وایمیستم موتور خاموش میشه و باید یه دیقه صبر کنم تا هندل بخوره روشن بشه، میتونه از باطری باشه؟ یا از پمپ بنزینه؟
    کجا ببرم نشون بدم ایرادشو برطرف کنه؟
    قبلا در حال حرکت رو دنده یک میذاشتم کلاجو ول میکردم روشن میشد الان کلا روشن نمیشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  53. سلام موتور من موتور200 مدل SANIN دارم ولی تو دنده یک و دو ریپ میزنه توپوق میزنه مشکل چیه دیگه هم زدم درست نشد

  54. سلام من یه tvs hlx150 دارم هنوز یه هفته نشده خریدم…صفر…ولی استارت میزنم…یذره کار میکنه خاموش میشه…خیلی رفته رو مخم..مشکلش از کجا می‌تونه باشه

  55. سلام وقت بخیر
    موتور بنلی ۱۸۰ دارم مشکلی که دارم وقتی شتاب میگیرم روی سرعت ۶۰ یا ۷۰ تا موتور حالت خفگی دست میده و گاز نمیخوره ولی بعد که صبر میکنم موتور حرکت میکنه
    اشکال از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید

  56. من 2 ماه موتور صفر در آوردم همتاز انژیکتور نمی‌دونم چرا پمپ بنزین کار میکنه ولی استارت و هندل کار نمیکنه ولی استارت میخوره کار نمیکنه میتونید راهنمایی کنید؟

  57. سلام . یه موتور نامی ۱۵۰ طرح کلیک دارم همش باهاش ۵۰۰ تا راه رفتم ولی جدیدا در حین حرکت وقتی چراغ چک روشن میشه موتور انگاری خاموش میشه اصلا گاز نمیخوره یه مواقعی مجبورم کامل وایسم دوباره استارت بزنم یه مواقعی هم خودش وقتی سرعتش میاد زیر بیستا چراغ چک خاموش میشه انگار دوباره موتور روشن شده وقتی گاز میدی حرکت میکنه . کلا یه مشکل عجیب غریبی پیدا کرده . میدونین ایراد از کجاست ؟

  58. سلام و عرض ادب موتور انژکتور بهرو دارم مدل۱۴۰۲ اول گاز پت میزنه ولی دور بالا نمیزنه
    کاتاف هم نمیزنه و دلیل نخوردن چیه و چیکار کنم کاتاف بزنه.

    1. سلام من یک موتور انژکتوری مدل ۹۹ دارم که خود به خود گاز برمیداره دیاگ زدم چیزی نشون نمیده استپر موتور و دریچه گاز رو هم دادم باز کردن و تمیز کردن ولی فرقی نکرده

  59. سلام داداش من یه موتور انژکتور ۲۰۰کویر ۱۴۰۲گرفتم بعد از چند ما صداش عوض شده یه طوریه بنظرتون فیلر گیری باید بشه یا چی

  60. سلام من یه موتور سیکلت ۲۰۰متین صفر خودم درآوردم هنوز ۳۰۰کیلومتر کار کرده این دو روزه که وقتی که خلاصه هی خاموش میشه یا موقع ی که میزنم دنده فورا خاموش میشه و بعضی موقع ها ها موقع حرکت کردنم ک خفه می‌کنه برم دیاگ زدم گفت هیچ مشکلی نداره بعد میبرم پیش هرکی میگه نمیدونم لطفاً اگه کسی می دونه کمک کنه چون دارم دیوانه میشم

  61. سلام یک موتور اهرم اسپید دارم در حین حرکت ناگهانی خاموش میشه دوباره روشن میکنی یک مسیر کوچیک میره دوباره خاموش میشه لطفادهرکس بلده منو راهنمایی کنه

  62. سلام من یه تریل۲۰۰ام کا زد دارم ۱۴۰۱وقتی سرده استارت میزنم روشن میشه بعد از ده ثانیه خاموش می‌کنه دوباره که استارت میزنم بد با ریپ روشن میشه و دود سفید از اگزوز خارج میشه اما بعد از یه تایم کارکردن مشگل حل میشه هیچکس نفهمید عیب کار چیه ممنون میشم راهنمایی کنین

  63. سلام وقت همگی بخیر.موتورم مدل تیزپر 1401هست و از سرعت 30کیلومتر بر ساعت بالاتر نمیره.کسی میدونه مشکل از چیست!؟

  64. سلام وقت بخیر و خسته نباشید
    من چندماهی هست موتور200لیفان خریدم
    یه مشکلی که داره اونم اینه که مثلا بعده مدتی کارکردن یهو میرسم به جایی که باید سرعتم رو کم کنم مثه سرعت گیر یا چراغ قرمز یهو موتور خاموش میشه و دیگه به سختی روشن میشه تا میخوام روشن کنم درجا خاموش میشه جوری که بعده سه چهار بار روشن و خاموش شدن اخرسر به زور گاز دادن روشن نگهش میدارم چندبارم نزدیک بود ماشین بزنه بهم چون یهویی خاموش میشه و دیگه به سختی میتونم روشنش کنم چند جا هم بردم گفتن مشکلی نداره پمپ بنزین و انژکتور موتور باید کلا دریچه گاز رو کامل عوض کنی خراب شده حتی گازم میدی گازش روون و سریع نیست چون یهو گاز بدی موتور خاموش میشه باید یکم با مکث گاز بدی بنظرتون علت چیه؟؟

  65. سلام لطفاً یک نفر راهنمایی کنه متاسفانه یک کاوان 125دارم تا الان کلی خرج گذاشتن رو دستم موتور که داغ می‌کنه برق میاد سرشمع و بنزین هم میاد ولی روشن نمیشه یک مکانیک گفت موتور سوزندی و کمپرس نداره کلی هزینه کردم بازهم ایراد داشت بعد از مدتی گفتن کامپیوتر ایراد داره کامپیوتر هم عوض کردم الان با نیش استارت بعد از یک هفته روشن میشه ولی وقتی داغ میشه خاموش که می‌کنی روشن نمیشه تا موتور سرد بشه روشن هم که میشه جون نداره لطفاً کمک کنید می‌تونه از مغزی پمپ بنزین باشه باطری و کامپیوتر و پیستون سوپاپ تمام نو کردم می‌خوام ببرم میدان رسالت آتش بزنم موتور ذیگه

  66. موتور روشن می‌شود حرکت می‌کنی وقتی خاموش می‌کنی دیگه روشن نمیشه تا یک تیم ساعتی روشن هم که میشه جون نداره‌کاوان 125

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا