بنایی و دکوراسیون

دکوراسیون خانه به سبک هوگه چگونه است؟ به همراه چک لیست

آرامش در خانه شما با اصول هوگه

در دنیای شلوغ و پرهیاهوی امروز، همه ما به دنبال جای دنج و خلوتی هستیم که بتوانیم در آن به استراحت بپردازیم و کمی از سختی ها و شلوغی های زندگی را دور بیندازیم تا بتوانیم به آرامش برسیم. برای این کار چه جایی از خانه خودمان بهتر؟ شما می توانید با طراحی دکوراسیون خانه به سبک هوگه، فضایی آرامش بخش و دنج را برای خودتان بسازید که می تواند سختی های زندگی و مشکلات را از شما دور کند و تجربه ای بسیار لذت بخش برایتان ایجاد کند. حالا شاید بپرسید هوگه اصلا چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مقاله می خواهیم در مورد دکوراسیون خانه به سبک هوگه صحبت کنیم و بگوییم که این سبک دکوراسیون چیست و چه اصولی دارد و چطور می توانید آن را در خانه خودتان پیاده سازی کنید تا فضایی آرامش بخش و بی نظیر در خانه ایجاد کنید و در آنجا زندگی شادتر و سالم تری داشته باشید.

اگر به دنبال آرامش بیشتری هستید و می خواهید دکوراسیون خانه به سبک هوگه را تجربه کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات فوق العاده ای در مورد این سبک دکوراسیون یاد بگیرید.

فهرست مطالب

هوگه چیست؟

اولین سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید، این است که اصلا هوگه یا Hygge چیست و چه معنایی دارد؟ هوگه یک کلمه دانمارکی است که در این کشور به معنی آرامش و راحتی است و این روش نوعی سبک زندگی بوده است که مردم اسکاندیناوی سنتی از آن استفاده می کردند تا دکوراسیون خانه و سبک زندگی خودشان را راحت تر و آرامش بخش تر کنند. می توان گفت که هوگه نوعی فلسفه زندگی به سبک اسکاندیناوی است که در چند سال اخیر توانسته پای خودش را به صنعت دکوراسیون خانه باز کند.

جالب است بدانید که این سبک دکوراسیون بر پایه راحتی و خلوت بودن و آرامش و رضایت از زندگی بنا شده است و اصلا به همین خاطر است که می تواند آرامش و رضایت از زندگی را در شما افزایش دهد و به راحتی در هر خانه ای قابل اجرا است.

اگر کمی در مورد فرهنگ کشورهای مختلف مطالعه کنید، متوجه می شوید که دانمارکی ها یکی از شادترین مردم دنیا هستند و خودشان این موضوع را به خاطر سبک زندگی هوگه می دانند که بر پایه راحتی و آرامش است و این راحتی و آرامش باعث شده است که رضایت بیشتری از زندگی داشته باشند و در نتیجه شادتر باشند.

حالا می خواهیم زودتر به سراغ این برویم که اصلا دکوراسیون خانه به سبک هوگه چه اصولی دارد و چطور میتوانید آن را در خانه خودتان پیاده سازی کنید. پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید.

دکوراسیون به سبک هوگه
دکوراسیون به سبک هوگه

دکوراسیون خانه به سبک هوگه

برای اینکه سبک هوگه را در خانه خود پیاده سازی کنید، این کارها را انجام دهید:

1- همه جا را به مکان آرامش تبدیل کنید:

یکی از اصول سبک دکوراسیون هوگه، این است که شما می توانید هر قسمت از خانه خودتان را به مکانی آرامش بخش تبدیل کنید. همه ما دوست داریم که در جاهای مختلف خانه بتوانیم آرامش را تجربه کنیم و به استراحت بپردازیم، به همین خاطر یکی از چیزهایی که در سبک هوگه بسیار استفاده می شود، پارچه های نرم و بالشت و پاف است.

شما می توانید قسمت های مختلف خانه را با پارچه های نرم و بالشت تزئین کنید که هم زیبایی و آرامش بیشتری وجود داشته باشد و هم بتوانید در تمامی بخش های خانه استراحت کنید. همه ما وقتی رختخواب خودمان را می بینیم به آرامش می رسیم و حس می کنیم که دنیا آرام است و می توانیم استراحت کنیم، این اصول هوگه دقیقا بر پایه همین موضوع بنا شده است.

اصول دکوراسیون سبک هوگه
سادگی فضا در دکوراسیون سبک هوگه

2- ساده ترین حالت ممکن را در نظر بگیرید:

این اصل دکوراسیون خانه به سبک هوگه، مانند سبک مینیمالیستی است و به ساده ترین ها اشاره دارد. مردم دانمارک عقیده دارند که ما برای اینکه بتوانیم شادتر و با رضایت بیشتری زندگی کنیم، باید بتوانیم از ساده ترین چیزها و حتی کوچکترین چیزها نیز لذت ببریم و به همین خاطر یکی از مهمترین اصول دکوراسیون به سبک هوگه ساده بودن است.

شلوغی همیشه می تواند باعث شلوغ شدن و آشفتگی در ذهن ما شود و این موضوع بسیار اذیت کننده است، به همین خاطر است که باید سعی کنید به جای شلوغ کردن خانه خودتان، با پیروی از دکوراسیون خانه به سبک هوگه دکورهایی را قرار دهید که ساده اما عمیق هستند و می توانند در آرامش شما نقش مهمی داشته باشند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟
آرامش در سبک هوگه
آرامش در سبک هوگه

3- جایی برای معاشرت با عزیزان ایجاد کنید:

جالب است بدانید که یکی از اصول دکوراسیون خانه به سبک هوگه، این است که مکانی را بسازید که بتوانید با خانواده و عزیزان خودتان در آنجا معاشرت کنید. به همین خاطر در این سبک دکوراسیون داشتن میزهای غذاخوری بزرگ با صندلی های زیاد بسیار رایج است و به مسئله معاشرت و ارتباط با افرادی که دوستشان دارید، اهمیت زیادی داده شده است.

اگر به این موضوع علاقه دارید می توانید از یک میز ناهارخوری بزرگ با صندلی های زیاد استفاده کنید که در یکی از بهترین مکان های خانه شما قرار داشته باشد.

استفاده از شمع در دکوراسیون هوگه
استفاده از شمع در دکوراسیون هوگه

4- شمع ها را فراموش نکنید:

شاید شنیده باشید که کشورهایی مانند دانمارک در قسمتی از کره زمین قرار دارند که خورشید در آنجا خیلی کم می تابد و این موضوع باعث شده است که نور کافی در خانه ها وجود نداشته باشد. اما دکوراسیون خانه به سبک هوگه برای حل این مشکل نیز چاره ای اندیشیده است.

برای اینکه بتوانید در بخش های مختلف خانه نورهای ملایم و کمی گرما ایجاد کنید، می توانید از شمع ها استفاده کنید. برای اضافه کردن شمع به دکوراسیون خانه محدودیتی نخواهید داشت. شمع های بزرگ و کوچک را می توانید در فضاهای مختلف خانه قرار دهید تا هم نور و گرمای آنها خانه را به محل آرامش تبدیل کند و هم بتوانید از زیبایی آنها در دکوراسیون خانه خودتان استفاده کنید.

دکوراسیون فضا به سبک هوگه
دکوراسیون فضا به سبک هوگه

5- سخت نگیرید:

اگر کمی به رفتار خودمان دقت کنیم، متوجه می شویم که اکثر اوقات ما خریدهای وسایل خانه و دکوراسیون را به این خاطر انجام نمی دهیم که خودمان بتوانیم در آن فضا آرامش و راحتی بیشتری داشته باشیم، بلکه اکثر اوقات هدف ما این است که بتوانیم نظر دیگران را جلب کنیم و تایید و تشویق دیگران را بشنویم.

اما دکوراسیون خانه به سبک هوگه، دقیقا خلاف این موضوع عمل می کند. این سبک دکوراسیون می گوید که به جای استفاده از وسایلی که فقط قشنگی دارند اما در استفاده از آنها راحت نیستید، سعی کنید وسایلی را خریداری کنید که بتوانید از آنها لذت ببرید و زندگی را برایتان با آرامش بیشتری همراه کنند.

به همین خاطر در خرید وسایل خانه مانند تخت و مبلمان و … سخت نگیرید و سعی کنید چیزی را خریداری کنید که خودتان با آن راحت هستید و برایتان حس خوبی را ایجاد می کند.

6- فضای خانه تان را گرم و دلنشین کنید:

وقتی صحبت از فضایی گرم می شود، همه ما ذهنمان به سراغ وسایل گرمایشی می رود، اما سبک هوگه ایجاد فضای گرم را در استفاده از بافت های متنوع می داند. به همین خاطر در این سبک دکوراسیون شما می توانید از بافت هایی مانند روکش های قلاب بافی، مبلمان حصیری و بافته شده با چوب، کاغذ دیواری های طرح چوب و… استفاده کنید تا بتوانید فضایی آرامش بخش و دلپذیر برای خودتان به وجود بیاورید.

یکی از رنگهای پرکاربرد در دکوراسیون به سبک مینیمال و سبک هوگه، رنگ سفید است. حتی برای نقاشی رنگ دیوار هم از رنگ سفید و رنگهای خنثی استفاده می شود. شما می توانید نقاشی دیوارهای ساختمان را به تیم هوم سرویز بسپارید.

آرامش در سبک هوگه
آرامش در سبک هوگه

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

7- نظم را در نظر بگیرید:

همانطور که قبل تر هم گفتیم، شلوغی می تواند ذهن و روح ما را شلوغ کند و آرامش را از ما بگیرد. به همین خاطر است که دکوراسیون خانه به سبک هوگه، بر پایه خلوت بودن و سادگی بنا شده است و می گوید که باید از کمترین چیزها استفاده کنید تا بتوانید آرامش بیشتری را تجربه کنید.

خیلی اوقات ما چیزهایی را خریداری می کنیم که شاید به آنها نیاز نداریم و از آنها استفاده نمی کنیم و با این کار هم پول خودمان را هدر می دهیم و هم خانه خودمان را شلوغ می کنیم. در سبک هوگه شما باید هر چند وقت یکبار خانه خودتان را بازبینی بکنید و چیزهایی که کاربردی ندارند و به درد بخور نیستند را دور بیندازید تا بتوانید از شلوغ شدن خانه جلوگیری کنید و آرامش خانه را از بین نبرید. از این لحاظ می توانیم بگوییم این سبک دکوراسیون کاملا در نقطه مقابل سبک بوهو قرار دارد.

8- فضایی را برای سرگرمی خودتان در نظر بگیرید:

یکی از چیزهایی که می تواند به ما آرامش زیادی ببخشد، این است که به انجام کارهای موردعلاقه خودمان بپردازیم. فرقی نمی کند که عاشق مطالعه کتاب باشید یا بخواهید به انجام بازی های دلخواه خودتان بپردازید، در هر صورت می توانید فضایی را در خانه در نظر بگیرید تا بتوانید در آنجا بنشینید و کار موردعلاقه خودتان را انجام دهید. اگر عاشق کتابخوانی هستید حتما ساخت کتابخانه جذاب را در نظر داشته باشید.

گوشه دنج در خانه
گوشه دنج در خانه

9- لایف استایل هوگه را تمرین کنید:

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، هوگه یک سبک دکوراسیون نیست، بلکه یک فلسفه و سبک زندگی است. به همین خاطر تصور نکنید که فقط باید فضای خانه خودتان را به سبک هوگه بچینید و نمی توانید در بیرون آرامشی را برای خودتان ایجاد کنید.

شما می توانید با استشمام اکسیژن کافی، بودن در کنار دوستان و عزیزان و لذت بردن از زیبایی های طبیعت و زندگی به سبک هوگه زندگی کنید و رضایت و شادی خودتان را در زندگی افزایش دهید. هوگه تنها یک روش برای دکوراسیون خانه شما نیست؛ بلکه فرهنگی برای زندگی کردن و فلسفه ای برای لذت بردن از زندگی است. هوگه نه تنها در فصل های سرد سال به حال خوب ما کمک می کند؛ بلکه در دیگر اوقات سال نیز عالی است و روحیه ما را با نشاط نگه می دارد.

دکوراسیون هوگه
دکوراسیون به سبک هوگه

پیاده سازی دکوراسیون به سبک هوگه با هوم سرویز

دوست دارید خانه شما به زیباترین و شیک ترین شکل ممکن دکوراسیون شود و فضایی زیبا و جذاب برای زندگی داشته باشید؟ پس اگر قصد بازسازی خانه و دکوراسیون منزل را دارید پیشنهاد می کنیم به طراحان داخلی هوم سرویز اعتماد کنید. تا این کار را به بهترین و زیباترین شکل ممکن برای شما انجام دهند و فضای خانه شما را شیک تر و جذاب تر کنند.

دکوراسیون شیک خانه با هوم‌سرویز

دکوراسیون منزل با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جمع بندی

در این مقاله در مورد دکوراسیون خانه به سبک هوگه صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید با استفاده از این سبک دکوراسیون، آرامش و رضایت خودتان را از زندگی افزایش دهید و لذت بیشتری را در زندگی خودتان تجربه کنید.

همچنین با هم بررسی کردیم که اصول و نکات مهمی که باید در سبک هوگه رعایت کنید چه هستند و گفتیم که فلسفه هرکدام از این اصول چیست تا بتوانید با رعایت آنها آرامش خودتان را بیشتر کنید. اگر علاقه مند به آشنایی با سایر سبک های دکوراسیون نظیر دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی و یا سبک روستیک هستید پیشنهاد می کنیم سری به وبلاگ هوم سرویز و یا مجله هوم سرویز بزنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با دکوراسیون خانه به سبک هوگه آشنا شوید و با اجرای این دکوراسیون، آرامش بیشتری را برای خودتان ایجاد کنید. شما می توانید طراحی دکوراسیون خانه خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و فضای خانه شما را شیک تر و زیباتر کنند.

اگر می خواهید سبک هوگه را در خانه خود پیاده سازی کنید، چک لیست اصول دکوراسیون به سبک هوگه را دانلود کنید و قدم به قدم این سبک زندگی را پیش بگیرید تا آرامش و نشاط به خانه شما وارد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا