بنایی و دکوراسیون

مدلهای جدید سقف کاذب سالن پذیرایی + نمونه کارهای جذاب و شیک

مزایای نصب سقف کاذب در پذیرایی

سقف سالن پذیرایی، یکی از مهمترین بخش های یک سالن پذیرایی است که می تواند در چشم نواز بودن این قسمت از خانه و دکوراسیون خانه تاثیر زیادی داشته باشد. خیلی از افراد برای ایجاد زیبایی بیشتر در سالن پذیرایی، از سقف کاذب سالن پذیرایی استفاده می کنند.

سقف کاذب یکی از جدیدترین روش های دکوراسیون داخلی است که برای سقف کاربرد بسیار زیادی دارد و می توانید در طرح های بسیار متفاوتی از آن استفاده کنید. این موضوع باعث شده است که دست شما برای انتخاب سقف کاذب باز باشد و محدودیتی از این بابت نداشته باشید و بتوانید به بهترین شکل ممکن، از سقف کاذب در خانه خود استفاده کنید.

در این مقاله میخواهیم در مورد مدلهای جدید سقف کاذب سالن پذیرایی صحبت کنیم و بگوییم که اصلا سقف کاذب چه مزایا و معایبی دارد و مدل های جدید آن چه خصوصیاتی دارند. این مطلب کمک می کند که بتوانید در هنگام خرید سقف کاذب انتخاب بهتری داشته باشید و طرح هایی را خریداری کنید که جدید هستند و طول عمر بیشتری دارند.

اگر به فکر نصب سقف کاذب سالن پذیرایی هستید یا می خواهید سقف کاذب سالن را تعویض کنید، حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در مورد این موضوع یاد بگیرید.

فهرست مطالب

سقف کاذب پذیرایی
سقف کاذب پذیرایی

سقف پذیرایی لاکچری با استفاده از سقف کاذب

برای اینکه بتوانید برای پذیرایی خانه خودتان یک سقف لاکچری و جذاب ایجاد کنید، دو راه دارید. راه اول این است که با کمک یک استادکار حرفه ای، سقف را گچبری کنید که این موضوع هم بسیار زمان بر خواهد بود و هم هزینه های بسیار بالایی دارد و می تواند برایتان خیلی گران تمام شود.

اما راه دیگری که وجود دارد این است که همان طرح هایی که دوست دارید را به صورت سقف کاذب خریداری کنید و آن را در سقف خانه خودتان نصب کنید. با این روش شما در زمان کم و با هزینه ای بسیار ارزان تر از گچبری می توانید یک سقف لاکچری و شیک داشته باشید که بسیار زیبا و چشم نواز است.

خیلی از افراد فکر می کنند که استفاده از سقف کاذب سالن پذیرایی خوب نیست و معایب زیادی دارد. باید بدانید که هر روشی مزایا و معایب خاص خود را دارد و سقف کاذب هم از این موضوع جدا نیست. به همین خاطر در ادامه می خواهیم به شما مزایا و معایب استفاده از سقف کاذب سالن پذیرایی را بگوییم تا بتوانید با این روش دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شوید.

اتاق پذیرایی لاکچری با سقف کاذب
اتاق پذیرایی لاکچری با سقف کاذب

مزایای استفاده از سقف کاذب سالن پذیرایی چیست؟

در ابتدا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که مزیت های استفاده از سقف کاذب سالن پذیرایی چیست و ببینیم که این نوع سقف به چه دلیلی استفاده زیادی دارد. پس با ما همراه باشید.

1- اجرای بسیار سریع:

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، اولین و مهمترین دلیلی که برای استفاده از سقف کاذب وجود دارد، این است که اجرای این سقف بسیار سریع انجام می شود و مانند کارهایی مثل گچبری نیست که زمان زیادی برای قالب گیری و طراحی و اجرا نیاز داشته باشد و سریعا می توانید آن را نصب و از آن استفاده کنید.

اگر از طرح های آماده سقف کاذب استفاده کنید و محیط خانه شما آماده باشد، شاید نصب آن یک روزه انجام شود و تیم نصاب بتوانند به راحتی این کار را انجام دهند؛ اما روشی مانند گچبری از چند روز تا حتی چند ماه بر اساس پیچیدگی طرح های موردنیاز شما زمان نیاز دارد که این موضوع می تواند بسیار خسته کننده باشد!

2- هزینه اقتصادی:

دومین دلیل مهم استفاده از سقف کاذب به جای روش های سنتی، این است که این روش هزینه ای بسیار مقرون به صرفه دارد. در روش های سنتی چون استادکار باید تمام طرح ها و نقش ها را طراحی کرده و تک تک قالب ریزی و اجرا کند، هزینه زیادی نیز دریافت خواهد کرد؛ چون قرار است کاری پرزحمت و بسیار ظریف را انجام دهد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بازسازی و دکوراسیون هم ارائه میده؟

اما در سقف کاذب سالن پذیرایی همه چیز از قبل آماده شده و قالب ریزی شده است. این موضوع می تواند هزینه های نصب سقف کاذب را چند برابر کمتر از روش های سنتی کند که این موضوع نیز دلیل مهم دیگر برای استفاده از سقف کاذب است.

3- عایق بودن:

یکی از مزیت های دیگر سقف کاذب، این است که این نوع سقف در برابر حرارت و رطوبت عایق است و مانع ورود و خروج هوا به داخل خانه می شود. البته این موضوع بستگی به نوع سقف کاذبی که انتخاب می کنید نیز دارد، اما در کل باید بدانید که سقف کاذب چنین امکانی را دارد و می تواند برای جلوگیری از رطوبت، بسیار کمک کننده باشد.

4- عایق صوتی:

سقف کاذب سالن پذیرایی می تواند عایق صوتی نیز باشد. حتما دیده اید که وقتی در یک خانه خالی صحبت می کنید، صدا بسیار بازتاب پیدا می کند و با برخورد با سقف و دیوارها، برگشت داده می شود.

اما سقف کاذب مانع بازتاب دادن دیوار شده و مانند یک پنل آکوستیک عمل می کند. این موضوع باعث می شود که خاصیت عایق صوتی را در خود داشته باشد که این موضوع برای مکان های پرسروصدا بسیار مهم است.

5- عدم محدودیت در طرح و نقش:

یکی از دلایل محبوبیت زیاد سقف کاذب این است که در این نوع سقف شما تقریبا هیچ محدودیتی نخواهید داشت و می توانید سقف خودتان را در طرح ها و سبک های بسیار متفاوتی نصب کنید. این موضوع باعث شده است که سقف کاذب طرفداران زیادی پیدا کند. پس اگر به دنبال طرح های بسیار متفاوت هستید، شاید بهترین انتخاب برای شما استفاده از سقف کاذب سالن پذیرایی باشد.

6- نصب آسان:

قبل تر هم به این موضوع اشاره کردیم که نصب سقف کاذب بسیار آسان است. همچنین به خاطر تکه تکه بودن، به راحتی قابل حمل است و می توانید آن را به خانه خودتان منتقل کنید. اگر سقف آماده باشد و توسط یک تیم حرفه ای نصب شود، نهایتا در یک الی دو روز نصب آن کامل شده و می توانید از دیدن آن در سقف خانه خودتان لذت ببرید.

7- مقاوم در برابر رطوبت، آتش و زلزله:

اگر از سقف های کاذب با جنس مناسب استفاده کنید، مطمئن باشید که این سقف در برابر عواملی مانند رطوبت و آتش و زلزله بسیار مقاوم است و به راحتی خراب نمی شود و می توانید سالهای سال از آن استفاده کنید.

البته نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که سقف کاذب باید به صورت اصولی و حرفه ای نصب شود و یک تیم مناسب باید کار نصب را انجام دهد تا به خوبی در سر جای خود فیکس شده و جدا نشود. در غیر این صورت ممکن است در اثر زلزله و ضربه جدا شده و از جای خود کنده شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بازسازی و دکوراسیون هم ارائه میده؟
مزایای سقف کاذب
مزایای سقف کاذب

معایب سقف کاذب چیست؟

در قسمت قبلی با هم به مزیت های مهم سقف کاذب سالن پذیرایی پرداختیم. در این بخش می خواهیم به معایب این نوع سقف بپردازیم و بررسی کنیم که معایب این سقف چیست. البته باید بدانید که سقف کاذب انواع گوناگونی دارد و ممکن است برخی از سقفهای کاذب هیچ ایرادی نداشته باشند. اما به صورت کلی برخی از مهمترین معایب سقفهای کاذب را در ادامه، بررسی خواهیم کرد:

1- عدم مقاومت در برابر رطوبت:

برخی از جنس های سقف کاذب، به صورتی ساخته می شوند که مقاومت مناسبی در برابر رطوبت ندارند و این موضوع می تواند برای آنها آسیب زننده باشد. ممکن است نتوانید از این سقف ها در مناطقی که رطوبت زیادی دارند مانند استان های شمالی استفاده کنید. این موضوع یکی از معایب سقف های کاذب به شمار می رود.

همچنین قرار گرفتن این سقف ها در برابر رطوبت باعث می شود که خیلی سریع تغییر رنگ داده و زیبایی و کیفیت خود را از دست بدهند. این موضوع می تواند باعث ناراحتی شما شود.

2- مقاومت کم در برابر ضربه:

سقف کاذب سالن پذیرایی به صورتی ساخته می شود که اسکلت بسیار نازک و ضعیفی دارد و این موضوع هم باعث مزیت و هم باعث ایراد این نوع سقف است. مزیت این سبکی، نصب بسیار راحت آن است؛ زیرا در صورت جدا شدن از جای خود و افتادن، آسیبی به کسی یا چیزی وارد نمی کند.

ایراد سقفهای کاذب این است که مقاومت بالایی ندارد و در صورت وارد شدن ضربه به راحتی خراب می شود. ممکن است که کودک بازیگوشی داشته باشید و او چیزی را به سمت سقف پرت کند و در این زمان است که ممکن است سقف شما خراب شده و زیبایی خود را از دست بدهد.

البته نکته مهمی که باید بدانید این است که مثلا سقف کاذب کناف، اگر دچار خرابی شود به راحتی توسط یک گچکار قابل ترمیم است و می توانید آن را به حالت اولش برگردانید. به همین دلیل جای نگرانی وجود ندارد.

3- نیاز به تیم حرفه ای برای نصب سقف کاذب پذیرایی:

قبل تر هم به این موضوع اشاره کردیم که مقاومت و زیبایی و ماندگاری سقف کاذب سالن پذیرایی، بستگی زیادی به این دارد که تیم نصاب شما چقدر حرفه ای و کار درست باشند. خیلی از اوقات افرادی که تخصص خاصی در این زمینه ندارند و نمی دانند که اصول مناسب این کار چیست، اقدام به نصب سقف کاذب می کنند.

شاید در ابتدا این موضوع مشکلی نداشته باشد و خیلی هم از خدمات دریافت شده خودتان راضی باشید، اما در آینده این مشکل خود را نشان می دهد و می تواند برایتان دردسرساز باشد.

مشکلاتی مانند شل شدن، افتادن قطعات سقف کاذب، مقاومت پایین در برابر ضربه یا زلزله و… از مهمترین ایرادهای این موضوع هستند و توصیه می کنیم که حتما برای نصب سقف کاذب خودتان از یک تیم متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. شما می توانید نصب سقف کاذب را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

4- متریال مناسب:

متریال سقف کاذب پذیرایی یکی از ایرادهای این نوع سقف است. همانطور که گفتیم سقف کاذب در جنس های مختلفی ساخته می شود. شما می توانید این سقف را به صورت های مختلفی از جمله کناف و پی وی سی خریداری و نصب کنید.

موضوعی که اهمیت دارد این است که حواستان باشد بهترین متریال ممکن را انتخاب کنید. از متریال هایی استفاده کنید که به مواد استفاده شده در خانه شما نزدیک تر هستند و قدیمی نمی شوند.

چون برخی از متریال ها فقط در بازه زمانی خاصی روی مد هستند و پس از آن زمان دیگر می توانند خانه شما را قدیمی و بدشکل کنند.

مدلهای متنوع سقف کاذب
مدلهای متنوع سقف کاذب

مدلهای جدید سقف کاذب سالن پذیرایی

در ادامه با ما همراه باشید تا با هم جدیدترین مدل های سقف کاذب سالن پذیرایی را بررسی کنیم و کمک کنیم که انتخابی بسیار شیک و ماندگار برای خانه خودتان داشته باشید.

1- سقف کاذب کناف برای پذیرایی:

یکی از جدیدترین مدل های سقف کاذب که به مواد سازنده دیوارها و خانه بسیار نزدیک است، سقف کاذب کناف است. این نوع سقف از ترکیب میله گرد و گچ و رابیتس ساخته می شود. به همین خاطر به راحتی با هر خانه ای که گچکاری شده باشد سِت خواهد شد.

خوبی این نوع سقف کاذب این است که در آینده در صورت نیاز می توانید آن را رنگ کرده و دکوراسیون خانه خودتان را به راحتی تغییر دهید. همچنین نوع سقف کاذب کناف می تواند باعث شود کارهای خلاقانه دیگری مانند نور مخفی و… را نیز در خانه خودتان استفاده کنید.

2- نوار چوبی برای سقف کاذب پذیرایی:

نوارهای چوبی یکی از متریال های جدیدی هستند که در سقف کاذب استفاده می شوند و طرح ها و جلوه های زیبایی را به سقف خانه شما می بخشند. شما می توانید این نوارها را به صورت تکی و چند تایی استفاده کنید. این موضوع می تواند جلوه بسیار زیبایی را به خانه شما ببخشد.

با استفاده از این نوع سقف می توانید بخش خاصی از سقف را از قسمت های دیگر متمایز کنید. مثلا دور لوستر خودتان را می توانید با نوار چوبی مشخص کرده و کاری کنید که آن قسمت برجسته تر شود و زیبایی بیشتری در خانه شما ایجاد کند.

3- سقف کاذب با نور مخفی پذیرایی را شیک می کند:

نور مخفی یکی از المان هایی است که در سقف کاذب سالن پذیرایی استفاده زیادی از آن می شود و این المان توانسته طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. اگر به نورانی شدن و جذاب تر شدن خانه خودتان علاقه دارید. می خواهید یک ظاهر شیک و مدرن به خانه ببخشید، نصب سقف کاذب به همراه اجرای نور مخفی، می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

4- مدل کناف سقف کاذب پذیرایی ساده و شیک:

سقف کاذب کناف به صورت های مختلفی وجود دارد که مدل های ساده آن معمولا طرفداران بیشتری دارند. اگر از افرادی هستید که طرفدار سادگی هستید و سبک مینیمال را در دکوراسیون خانه دوست دارید. توصیه ما به شما، استفاده از سقف کاذب ساده است. این نوع سقف کاذب بسیار ساده و به دور از شلوغی ساخته می شود. این موضوع می تواند خانه شما را به محیطی آرامش بخش تبدیل کند.

5- طراحی داخل سقف کاذب:

یکی از کارهای جدیدی که در ساخت سقف کاذب انجام می شود، این است که داخل آن نیز طراحی می شود. قبلا استفاده از سقف کاذب به این صورت بود که فقط دور سقف را پوشش می داد و وسط سقف کار خاصی انجام نمی‌شد. اما حالا این روند تغییر کرده است و تمام قسمت های سقف با استفاده از سقف کاذب سالن پذیرایی طراحی می شوند تا زیبایی بیشتری به فضای خانه شما ببخشد.

نصب سقف کاذب با هوم سرویز
نصب سقف کاذب با هوم سرویز

نصب سقف کاذب پذیرایی با تیم حرفه ای هوم سرویز

اگر می خواهید دکوراسیون خانه شما زیباتر و شیک تر شود. نصب سقف کاذب منزل خود را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا با هزینه مناسب و به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند. برای ثبت درخواست نصب سقف کاذب، روی دکمه های زیر کلیک کنید تا همکاران ما در هوم سرویز خیلی سریع با شما تماس بگیرند:

نصب سقف کاذب با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جمع بندی

در این مقاله در مورد مدلهای جدید سقف کاذب سالن پذیرایی صحبت کردیم و گفتیم که سقف کاذب چیست؟ چه مزیت ها و چه معایبی دارد؟ همچنین با هم تک تک مزایا و معایب این نوع سقف را بررسی کردیم. گفتیم که چرا سقف کاذب توانسته بسیار پرطرفدار و محبوب شود.

همچنین در ادامه بررسی کردیم که مدلهای جدید سقف کاذب سالن پذیرایی چه هستند. گفتیم که هر کدام از این مدل ها چه ویژگی هایی دارند و چه کارهایی جدیدا در این صنعت انجام می شود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد سقف کاذب اطلاعات بیشتری کسب کنید. بتوانید به بهترین شکل ممکن از این سقف در خانه خودتان استفاده کنید و زیبایی بیشتری را به محیط خانه خودتان ببخشید. شما می توانید نصب سقف کاذب و ساخت کمد دیواری را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند.

برای مشاهده محتواهای جذاب و نمونه کارهای هوم سرویز می توانید به آپارات هوم سرویز مراجعه نمایید.

جدول زیر، شامل هزینه خدمات نصب سقف کاذب هوم سرویز است:

قیمت اجرا و نصب سقف کاذب

در زیر، مدلهای زیبای سقف کاذب را مشاهده خواهید کرد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا