زیبایی

کرم دور چشم چیست و چه فوایدی دارد؟ ترکیبات و نحوه استفاده

مزایای استفاده از کرم دور چشم

چشم‌ها بیشتر از سایر اعضای صورت، در معرض دید هستند. آنها می‌توانند احساسات ما را از قبیل خشم، شادی و ناراحتی نشان دهند. اما این عضو مهم و جذاب، با پوستی نازک و شکننده احاطه شده است که به راحتی آسیب می‌بیند و علائم اولیه پیری را منعکس می‌کند. پس طبیعی است که به محض دیدن نخستین چین و چروک‌ها، به تکاپو بیفتیم و به کرم دور چشم پناه ببریم. با این حال، ممکن است هنوز خیلی‌ها از فواید کرم دور چشم اطلاع نداشته و به سراغ آن نرفته باشند. اگر شما هم در این دسته هستید، مطلب زیر را حتماً بخوانید تا با مزایای استفاده از کرم دور چشم و تاثیر آن بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب

میکرودرم با آرایشگران هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

یک سوال ساده: کرم دور چشم چیست؟

پاسخ به این پرسش چندان پیچیده نیست. کرم دور چشم نوعی مرطوب ‌کننده است که فرمول آن به طور خاص برای ناحیه اطراف چشم طراحی شده است. احتمالاً افرادی را دیده‌اید که فرقی بین کرم‌های صورت و دور چشم قائل نیستند. اما باید بدانید که این ناحیه حساس به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد.

خوشبختانه یا متأسفانه پوست دور چشم به قدری نازک و شکننده است که به محض بالا رفتن سن، از چروک‌ها و حلقه‌های تیره استقبال می‌کند. البته افتادگی و گاهی پف هم به این مشکلات اضافه می‌شوند. پس تنها راه از بین بردن و حتی پیشگیری از این مهمان‌های ناخوانده، کرم دور چشم است. در واقع، این محصول با توجه به نوع فرمولاسیون خود قادر است تا همزمان با درمان مشکلات شایع، پوست را سفت و آبرسانی کند. بنابراین اگر حس می‌کنید که پیری، زودتر از موعد به سراغتان آمده، زمان استفاده از کرم دور چشم فرا رسیده است.

فواید استفاده از کرم دور چشم
فواید استفاده از کرم دور چشم

چند نکته مفید و علمی که باید درباره فواید کرم دور چشم بدانید

قبل از اینکه به سراغ لیست کمک‌هایی برویم که کرم دور چشم برای شما انجام می‌دهد، باید یک نکته را خاطر نشان کنیم. در میان متخصصان پوست، دو گروه متفاوت وجود دارند که شامل موافقان و مخالفان مصرف این کرم‌ها می‌شوند. در حالی که برخی به تأثیر آنها اعتقادی ندارند، بعضی دیگر به استناد آزمایشات علمی خلاف این نظر را دارند. به نظر می‌رسد فعلاً طرفداران گروه دوم بیشتر هستند.

فواید کرم دور چشم: کرم دور چشم از ظهور نشانه‌های پیری پیشگیری می‌کند

کم نیستند کسانی که هنوز درباره سن شروع استفاده از کرم‌های دور چشم مردد هستند. اما آیا این محصولات فقط برای درمان مشکلاتی مثل چروک یا خطوط پنجه‌کلاغی کارایی دارند؟ پاسخ منفی است. جالب است بدانید که پوست خسته، کدر و افتاده حاصل عوامل مختلفی است. از این میان، کم‌ آبی و استرس ‌دهنده‌های محیطی مهم‌ترین نقش را دارند. کرم دور چشم طبیعی، حاوی آنتی ‌اکسیدان‌ها و مرطوب‌ کننده‎هایی است که جلوی این عوامل را می‌گیرند.

از مهم‌ترین فواید کرم دور چشم، کاهش خطوط ریز و چروک‌ها است

این مزیت کرم‌های دور چشم به خاصیت درمانی آنها باز می‌گردد. یعنی در این مرحله شما، اولین خطوط کوچک را دور چشم‌های خود دیده‌اید و حالا در جستجوی راه‌حل هستید. آنتی ‌اکسیدان‌ها، آبرسان‌ها و ویتامین‌های موجود در کرم؛ پوست اطراف چشم را احیا و بازسازی می‌کنند. نتیجه هم، کاهش خطوط پنجه ‌کلاغی و چروک‌های نو ظهور خواهد بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات میکرودرم هم ارائه میده؟

فواید کرم دور چشم: وقتی پوست دور چشم شما سیراب می‌شود!

بدون شک زمانی که تشنه می‌شوید، آب می‌نوشید. در غیر این صورت، بیحال و بی‌ رمق خواهید شد. پوست هم همینطور است. به ویژه ناحیه اطراف چشم که به آبرسانی ویژه نیاز دارد. این کاری است که کرم دور چشم انجام می‌دهد و آب مورد نیاز پوست را تأمین می‌کند. البته ترکیبات آبرسان، به هیچ وجه قرار نیست که منجر به تحریک و خشک شدن پوست شوند. اگر چنین باشند، فواید کرم دور چشم را زیر سوال می‌برند!

فواید کرم دور چشم: پوست چشمتان روشن می‌شود

همانطور که می‌دانید پوست سالم و مرطوب، روشن‌تر به نظر می‌رسد. با مصرف کرم دور چشم، در حقیقت، آبرسان‌ها را به پوست تزریق می‌کنید. وقتی که پوست ظریف اطراف چشم به اندازه کافی مرطوب باشد، صاف و شفاف خواهد بود. ضمن اینکه ویتامین‌های جوان ‌کننده موجود در این کرم‌ها نیز به روشن شدن این ناحیه کمک می‌کنند.

زیرسازی اساسی برای آرایش؛ یکی از فواید کرم دور چشم

میکاپ نواحی اطراف چشم کار راحتی نیست. از آنجایی که این قسمت حساس است، هر محصولی را نمی‌توان برای آن به کار برد. به ‌علاوه، با آرایش دیگر بخش‌های صورت، خطوط زیر چشم هم بیشتر نمایان می‌شوند. کرم دور چشم می‌تواند با صاف کردن این ناحیه، آن را برای کانسیلر آماده کند. بنابراین دیگر نگران این نیستید که کانسیلر، بین خطوط ریز جمع شود و آرایشتان را خراب کند.

این کرم، کار تقویت پوست نازک اطراف چشم را هم انجام می‌دهد

تا اینجا از حساسیت و ظرافت پوست دور چشم، زیاد گفته‌ایم. در حقیقت با این میزان شکنندگی، مراقبت هم باید بیشتر شود. کرم‌های مخصوص دور چشم نیز با در نظر گرفتن این موضوع فرموله شده‌اند. در نتیجه دارای موادی هستند که علاوه بر تقویت، از پوست اطراف چشم‌ها محافظت هم می‌کنند.

تسکین چشم‌های خسته؛ یکی از فواید مهم کرم دور چشم

یکی دیگر از فواید کرم دور چشم این است که با ترکیبات آرامبخش و مغذی خود، پوست این قسمت را آرام می‌کند. به عبارت دیگر، این کرم‌ها قوی و کرمی یا سبک و غیر چرب هستند که خنکی خاصی دارند. درست مثل اینکه یک کمپرس آب سرد را روی چشم‌های خود گذاشته باشید.

تسکین پوست زیر چشم؛ یکی از فواید کرم‌های دور چشم
تسکین پوست زیر چشم؛ یکی از فواید کرم‌های دور چشم

ترکیبات کرم دور چشم؛ موضوعی که نباید نادیده بگیرید!

تا به این لحظه، هیچ عصاره معجزه ‌بخشی کشف نشده است که بتواند پروسه پیری را متوقف کند. دانشمندان هنوز در تلاش هستند. اما این به معنای آن نیست که استفاده از کرم‌های دور چشم بی ‌فایده است. بلکه پرسش این است که یک کرم مخصوص پوست اطراف چشم، چگونه و با چه ترکیباتی قرار است به آن کمک کند؟ به عبارتی بهترین کرم دور چشم، باید حاوی چه موادی باشد؟

  • کو‌آنزیم کیو 10: این ماده، پوست را از آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید محافظت می‌کند و خطر ایجاد چروک را کاهش می‌دهد؛
  • پپتیدها:  ترکیباتی هستند که به ساخت کلاژن کمک می‌کنند و در نتیجه، برای سفت کردن پوست و خطوط ریز مفید هستند؛
  • سرامیدها: کار این مواد، تقویت و مرطوب کردن پوست دور چشم است؛
  • نیاسین‌آمید: آنتی ‌اکسیدانی که تأثیر روشن‌ کننده و آبرسان داشته و در کنترل سبوم اضافی هم نقش دارد؛
  • هیالارونیک اسید: وجود این اسید، فواید کرم دور چشم را دو چندان می‌کند؛ چرا که با جذب آب، موجب رطوبت ‌رسانی به پوست و بهبود الاسیته آن می‌شود؛
  • آلفاهیدروکسی اسیدها (AHA):  اسیدهایی مثل لاکتیک، گلیکولیک و مندلیک که می‌توانند برای درمان پوست مبتلا به هایپرپیگمنت مفید باشند؛
  • ویتامین C: این ویتامین فوق‎ مفید، یک نوع آنتی ‌اکسیدان است که هم خواص روشن ‌کننده دارد و هم محافظت از آفتاب؛
  • ویتامین E: حضور چنین ویتامینی در کرم، به معنای مرطوب ‌کننده و تسکین ‌دهنده بودن آن است؛
  • کافئین: اگر کرم دور چشم برای رفع سیاهی یا پف می‌خواهید، حتماً باید کافئین داشته باشد؛
  • ویتامین K: کار این ویتامین کمک به کاهش تورم و حلقه‌های تیره زیر چشم است؛
  • رتینوئیدها: مهم‌ترین ترکیبات کرم‌های دور چشم را رتینوئیدها تشکیل می‌دهند؛ مشتقات ویتامین A که چروک‌ها را از بین می‌برند؛
  • اسید فرولیک: فواید کرم دور چشم بدون این ماده ناقص است. نقش اسید فرولیک، محافظت از پوست اطراف چشم در مقابل آسیب‌های محیطی است؛
  • بابونه: وجود یک گیاه طبیعی با خواص ضد التهاب، بهترین کرم دور چشم طبیعی را می‌سازد؛
  • اس‌پی‌اف (SPF): برای جلوگیری از آسیب اشعه‌های خورشید و چروک‌های دور چشم، حضور SPF الزامی است.
اصلی‌ترین ترکیبات کرم دور چشم
اصلی‌ترین ترکیبات کرم دور چشم

نحوه استفاده از کرم دور چشم؛ دستورالعمل زیر را رعایت کنید

همانگونه که دیدید، کرم‌های دور چشم باید حاوی عناصر و مواد خاصی باشند. اما این همه داستان نیست. اینکه چطور آنها را روی پوست لطیف دور چشم خود به کار می‌برید، هم اهمیت دارد. در نتیجه، علاوه بر محافظت از این ناحیه، فواید کرم دور چشم را نیز به حداکثر رسانده‌اید. حالا خود را برای زدن کرم آماده کنید:

  • برای استعمال کرم، به انگشت حلقه نیاز دارید که ضعیف‌ترین انگشت شما است. بنابراین فشار زیادی را به پوست حساس اطراف چشم وارد نمی‌کنید؛
  • اکنون مقدار اندکی از محصول را ( به اندازه یک نخود)، از ظرف خارج کنید؛
  • خیلی آرام، کرم را به صورت نقطه‌های کوچکی و با ضربات آهسته زیر چشم بزنید. بهتر است از داخلی‌ترین گوشه شروع کنید و به سمت بیرون چشم بروید. دقت کنید که کرم را نزدیک مژه‌های پایینی خود نزنید؛
  • سپس با همان ضربه‌های آهسته، نقطه‌ها را در اطراف چشم پخش کنید. از کشیدن یا مالیدن کرم نیز خودداری کنید؛
  • دو دقیقه زمان کافی است تا کرم دور چشم به خوبی جذب پوست شود.

نکته ای که باید بدانید این است که زیاده‌ روی در مصرف کرم، به معنای تأثیر بیشتر آن نیست. در این صورت، کرم وارد چشم‌های شما می‌شود و آنها را تحریک می‌کند. علاوه بر این، پزشکان توصیه می‌کنند که از استعمال کرم روی پلک اجتناب کنید؛ مگر آنکه بی‌ خطر بودن آن روی محصول ذکر شده باشد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که کرم دور چشم را پیش از مرطوب‌ کننده و ضد آفتاب استفاده کنید؛ چرا که ترکیبات آن سبک‌تر است. با این کار از فواید کرم دور چشم به بهترین شکل، بهره‌مند می‌شوید.

نحوه استفاده از کرم دور چشم
نحوه استفاده از کرم دور چشم

چقدر و چه زمان کرم دور چشم را استفاده کنیم؟

احتمالاً این سوال برای شما هم پیش آمده که چند بار در روز باید از کرم دور چشم استفاده کنم؟ ممکن است از خود بپرسید اگر دو بار را به یک مرتبه کاهش دهم، چه اتفاقی می‌افتد؟ بد نیست برای دریافت پاسخ ابهامات خود، نگاهی به الگوی زیر بیندازید:

مصرف کرم دور چشم در صبح: باید از فرمول سبکی استفاده کنید که اگر قصد بیرون رفتن یا میکاپ را دارید، راحت باشید. بهتر است کرم شما SPF هم داشته باشد که ضمن کاهش خطر ایجاد خطوط ریز به نوعی، به درمان چروک‌های کم عمق و سطحی نیز بپردازد.

مصرف کرم دور چشم در عصر: وقتی عصر را به مصرف کرم اختصاص می‌دهید، ترکیبات آن در طول شب جذب پوست می‌شوند. پس می‌توانید کرم سنگین‌تر و غنی‌تری را انتخاب کنید که فاقد SPF بوده، اما مواد آبرسان داشته باشد؛

مصرف کرم دور چشم در صبح و شب: برای بهره‌مندی از تمام فواید کرم دور چشم، آن را دو بار استفاده کنید. اما حواستان باشد که برای فعالیت‌های خارج از خانه، وجود SPF الزامی است. اگر نه، یک نوع کرم با یک فرمول هم کفایت می‌کند.

نکته مهم: ممکن است تا به امروز از یک کرم مرطوب ‎کننده برای دور چشم خود استفاده می‌کرده‌اید که مورد رضایت شما هم بوده است. با این‌ وجود، بهتر است از حالا و با توجه به نیازهای پوستتان، روی یک کرم دور چشم هم حساب باز کنید. اگر در دهه 20 زندگی خود قرار دارید، چندان نیازی به محصولات خاص نیست و همان مرطوب‌ کننده کافی است. به خاطر داشته باشید که کرم‌های دور چشم حاوی ترکیباتی هستند که نتایج هدفمند و سریع‌تری را از مرطوب‌ کننده‌های معمولی به همراه دارند. هر چند که کرم‌های مرطوب ‌کننده هم می‌توانند زیر چشم را آبرسانی کنند.

بهترین کرم دور چشم طبیعی
بهترین کرم دور چشم طبیعی

سوالات رایج درباره کرم دور چشم

چه کسانی باید از کرم دور چشم استفاده کنند؟

روشن است! هرکسی که به طور روزمره با مشکلاتی از قبیل حلقه‌های سیاه، پف، پوست خسته یا افتاده و استرس ‌دهنده‌های محیطی مواجه است. به ‌علاوه، آنهایی که می‌خواهند از نشانه‌های پیری جلوگیری کنند نیز در این فهرست قرار می‌گیرند.

آیا کرم دور چشم عوارض دارد؟

درست مثل هر محصول مراقبت از پوست دیگری، برخی ترکیبات ممکن است با پوست شما سازگار نباشند. در واقع، یک کرم دور چشم طبیعی که عاری از مواد شیمیایی و رایحه‌های مصنوعی است، پوست را تحریک نمی‌کند. بنابراین همیشه لیست ترکیبات کرم را چک کنید و پیش از مصرف نیز  تست حساسیت انجام دهید. در این صورت عوارض کرم دور چشم گریبانگیر شما نمی‌شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات میکرودرم هم ارائه میده؟

کرم دور چشم را می‌توان روی پلک هم استفاده کرد؟

این موضوع به نوع کرم مربوط است. مثلاً روی برخی محصولات قید شده است که مجاز به استفاده آن روی پلک هستید. این به معنای آن است که ترکیبات، خطری را متوجه چشم نمی‌کنند. با این حال، بیشتر پزشکان زیبایی این کار را توصیه نمی‌کنند. آنها می‌گویند که کرم باید نزدیک چشم باشد اما نه روی پلک بالایی یا خیلی نزدیک به خط ‌مژه پایین. پس سعی کنید فقط کاسه چشم را هدف قرار دهید.

از چه سنی باید شروع به استفاده از کرم دور چشم کنم؟

پاسخ این سوال بیشتر از سن به نیاز پوستی شما بستگی دارد. مثلاً ممکن است شما تنها 27 سال داشته باشید، اما خطوط پنجه‌ کلاغی زیر چشم‌هایتان ظاهر شده باشند. در این شرایط، چاره‌ای جز استفاده ندارید. برخی پزشکان معتقد هستند که بهتر است جهت پیشگیری، از اواخر نوجوانی و اوایل دهه 20 زندگی، یک کرم مرطوب ‌کننده را در روتین پوستی خود قرار دهید.

میکرودرم با آرایشگران هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

سخن پایانی

در مقاله حاضر، نگاهی عمیق و جامع به موضوع کرم دور چشم انداختیم و درباره نحوه مصرف و ترکیبات آن سخن گفتیم. همچنین فواید کرم دور چشم را نیز با شما در میان گذاشتیم. حالا دیگر می‌دانید که با در نظر گرفتن شرایط فعلی خود، باید از کرم دور چشم استفاده کنید یا خیر. ضمن اینکه نکات بالا، شما را در انتخاب یک کرم دور چشم استاندارد نیز کمک خواهند کرد.

اگر می‌خواهید پاسخ دیگر پرسش‌های خود را پیرامون روش‌های مراقبت از پوست و مو بدانید، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز سری بزنید. شما می‌توانید علاوه بر مطالب کاربردی، از خدمات ویژه ما نظیر پاکسازی صورت با دستگاه نیز بهره‌مند شوید تا پوستی زیباتر و جوان تر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا