زیبایی

رشد و تقویت مژه و ابرو با وازلین + نحوه استفاده

تقویت مژه و ابرو با وازلین

برخی محصولات بهداشتی در طول زمان، جای خود را بین ما پیدا می‌کنند و محبوب می‌شوند. بنابراین دیگر، روی هر میز آرایش یا درون هر کیفی، می‌توان آنها را دید. وازلین یکی از این محصولات پر طرفدار است که در سرمای پاییز و زمستان‌، به داد دست‌های خشک ما می‌رسد و فواید دیگری نیز دارد. مثلاً در نظر برخی، وازلین برای مژه حکم یک تقویت ‌کننده فوق ‌العاده را دارد. بعضی دیگر نیز معتقد هستند که وازلین برای ابرو، معجزه می‌کند! اما آیا واقعاً همینطور است؟ این ماده چه تأثیری روی ابروها و مژه‌های ما دارد؟ در این مقاله، همراه ما باشید.

فهرست مطالب

کاشت مژه با تیم هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

همه آنچه باید درباره خواص وازلین برای مژه بدانید

وازلین، این ماده محبوب، شاید اولین محصول تهیه ‌شده از نفت باشد که می‌تواند تا این حد به چشم‌های ما نزدیک شود. در واقع، هیچ ماده نفتی به جز وازلین نمی‌تواند به رشد سریع مژه‌های ما کمک کرده یا آنها را ضخیم و پر پشت کند. علت این خاصیت مهم، به قابلیت جذب رطوبت در وازلین باز می‌گردد. به عبارت دیگر، این محصول برای مدت زیادی رطوبت را در خود نگه می‌دارد و نگهداری بیشتر رطوبت نیز، به رشد موها منجر می‌شود. در ادامه به شما می‌گوییم که وازلین برای مژه، چه می‌کند.

وازلین به مژه‌های شما حجم می‌دهد

شاید جالب باشد بدانید که وازلین، یک ماده انسدادی یا نگه‌ دارنده است؛ یعنی لایه‌ای را روی سطح پوست شکل می‌دهد که به طرز مؤثری، مانع از دست رفتن رطوبت می‌شود. این ویژگی، باعث می‌شود تا پوست، هیدراته و سالم باقی بماند. بنابراین، می‌توان گفت که وازلین برای پوست خشک، فوق ‌العاده است.

حالا، همین مزیت را به مژه‌ها هم تعمیم دهید. کافی است تا پوشش خیلی نازکی از وازلین را روی ریشه یا نوک مژه‌های خود به کار ببرید. در مدت کوتاهی، ظاهر حجیم و پر پشتی به آنها می‌دهد. گویا کاشت مژه در خانه یا آرایشگاه انجام داده‌اید! حتی برخی شواهد حاکی از آن هستند که وازلین برای ابرو و خشکی چشم هم مفید است.

احتمال واکنش آلرژیک به وازلین، بسیار کم است

وقتی تصمیم به استفاده از وازلین برای مژه گرفتید، خیالتان راحت است. چرا که طبق تحقیقات، این محصول برای پوست‌های حساس با شرایط خاص مثل درماتیت پلک یا بلفاریت، بهترین گزینه مرطوب‌ کننده مژه به شمار می‌آید. حتی مصرف وازلین برای ابرو و روی پوست اطراف چشم نیز اثر منفی ندارد. ضمن اینکه، واکنش‌های حساسیت ‌آمیز به آن هم بسیار نادر بوده است. به همین دلیل، افرادی که به دیگر محصولات آلرژی دارند، به راحتی می‌توانند وازلین را جایگزین آن کنند.

اما به خاطر داشته باشید در صورتی که مستعد عفونت‌های چشمی هستید، بهتر است پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید. چون، وازلین استریل نیست و ممکن است موجب عفونت چشم شود. علاوه بر این، هنگام استعمال به جای انگشت، از گوش پاک‌کن تمیز استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کاشت و اکستنشن مژه هم ارائه میده؟

مصرف وازلین برای مژه با یک روتین مراقبتی ساده

یکی دیگر از فواید وازلین این است که، هم پوست پلک و هم مژه‌ها را مرطوب نگاه می‌دارد. در این صورت، شما می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید. علاوه بر کمک به حفظ رطوبت پوست و مو، این ماده قابلیت نفوذ به لایه بیرونی پوست را هم دارد. از آنجایی هم که یک ماده جاذب است، روی لایه فوقانی پوست می‌نشیند. از این رو، برای استفاده به عنوان مرطوب ‌کننده صورت یا مژه، پیش از آرایش کارایی ندارد. پس اگر می‌خواهید وازلین را برای مراقبت از مژه‌ها، مصرف کنید، بهترین زمان این کار، بعد از پاک کردن آرایش یا قبل از خواب است.

استفاده از وازلین برای مژه، هزینه زیادی ندارد

کم نیستند کسانی که از قیمت محصولات مراقبت از پوست و مو، شکایت دارند. در این میان، وازلین با قیمت مقرون ‌به‌ صرفه و ارزان خود، فواید زیادی را به شما می‌رساند. به‌ علاوه، مقدار اندکی از آن می‌تواند کارتان را راه بیندازد. مثلاً اندازه مورد نیاز وازلین برای مژه‌ها، حتی از یک نخود هم کمتر است. با توجه به اینکه این ماده با دیگر محصولات پوستی، تداخل ندارد؛ با سایر کرم‌ها یا لوسیون‌ها هم قابل استفاده است.

وازلین برای مژه؛ گزینه ارزان و ضد آلرژی
وازلین برای مژه؛ گزینه ارزان و ضد آلرژی

طرز استفاده وازلین برای مژه چگونه است؟

اگر قصد دارید تا برای اولین بار، وازلین را روی مژه‌های خود بزنید؛ بهتر است این مراحل را دنبال کنید.

  • نخست، دست‌ها را کامل و تمیز، بشویید. دقت کنید که هیچگونه آلودگی، نباید روی دست یا زیر ناخن‌های شما وجود داشته باشد. با این کار، باکتری و میکروب‌ها را از پلک و مژه‌های خود دور نگاه داشته‌اید؛
  • حالا، پلک‌ها را خیلی آرام و به دقت، تمیز کنید. همانطور که همیشه، این کار را انجام می‌دهید. مژه‌ها باید عاری از باقیمانده ریمل، ژل شستشو و چیزهای دیگر باشند؛
  • سپس مقدار اندکی وازلین را، روی یک گوش پاک‌کن تمیز بگذارید؛
  • به آرامی، وازلین را روی خط مژه‌های بالا و پایین بزنید؛
  • در این مرحله، با استفاده از سمت دیگر گوش پاک‌کن، مقدار کمی وازلین را داخل مژه‌ها به کار ببرید. می‌توانید در حین استفاده، پلک بزنید تا وازلین، تمام خط مژه‌های شما را بپوشاند. احتمالاً لازم است تا برای هر پلک، دو یا سه بار این کار را انجام دهید. البته استفاده از یک فرچه ریمل تمیز و خشک، به جای گوش پاک‌کن هم مانعی ندارد؛
  • در صورت استفاده از وازلین برای مژه هنگام خواب، صبح روز بعد باقیمانده آن روی پلک و مژه‌ها وجود خواهد داشت. بنابراین با کمک پاک‌ کننده آرایش، گوش پاک‌کن مرطوب یا پارچه تمیز، مژه‌ها را پاک کنید؛
  • به خاطر داشته باشید که هرچند وازلین برای ابرو و مژه خطری ندارد، اما کمی احساس ناراحتی عادی است. به عبارت دیگر، چون این ماده غلیظ است، اگر وارد چشم شود؛ می‌تواند دید شما را تار کند. در چنین شرایطی، بهترین کار استفاده از قطره‌های چشمی است که ترکیبات مشابه اشک چشم را دارند.
طرز استفاده وازلین برای مژه
طرز استفاده وازلین برای مژه

عوارض وازلین برای مژه، شامل چه می‌شوند؟

در کنار فوایدی که وازلین برای ابرو، مژه یا حتی پوست دست‌ دارد، ممکن است عوارضی را هم به دنبال داشته باشد. اگرچه این خطرات احتمالی، زیاد و شایع نیستند؛ اما بهتر است در مورد آنها بدانید.

بافت سنگین وازلین، برای همه خوشایند نیست

حتماً تا کنون از وازلین استفاده کرده‌اید و با بافت چرب و سنگین آن آشنا هستید. همین سنگینی و چربی زیاد باعث شده تا همه نتوانند از خواص آن بهره‌مند شوند. به همین دلیل، گاهی وازلین روی مژه‌ها می‌چسبد و مجبور می‌شوید تا چشم‌ها را بمالید. در این صورت، ممکن است وازلین وارد چشم شود و ایجاد سوزش کند.

وازلین به سرعت، آلودگی را به خود جذب می‌کند

شما باید هنگام مصرف وازلین برای ابرو، مژه یا حتی دست‌ها؛ هم مانند هر محصول دیگری، نکات بهداشتی را رعایت کنید. مثلاً اگر روی خود محصول یا دست‌های شما باکتری وجود داشته باشد، احتمال دارد که به عفونت پلک یا گل‌ مژه مبتلا شوید. در صورت ابتلا به گل ‌مژه، پیشنهاد می‌کنیم که مصرف وازلین را به طور موقت، قطع کنید. سپس از یک پزشک، کمک بگیرید. در مجموع، حتی اگر بهترین مارک وازلین برای مژه را هم به کار ببرید، باید موارد بهداشتی را رعایت کنید.

برای کاهش چین و چروک، روی وازلین حساب نکنید

بدون شک، این را نمی‌توان از عوارض وازلین دانست، اما به هر حال بد نیست همینجا بدانید که: شواهدی مبنی بر پیشگیری از چین و چروک توسط وازلین وجود ندارد. دلیل هم روشن است. این ماده، عناصری مانند رتینوئیدها یا پپتیدها ندارد تا با خطوط ریز و چروک‌ها مقابله کنند. پس اگر نگران چین و چروک اطراف چشم‌های خود هستید، به فکر محصول دیگری باشید.

چند روش خانگی دیگر برای کاربرد وازلین روی مژه‌ها

همانطور که پیشتر گفتیم، مصرف وازلین با دیگر محصولات، تداخلی ندارد. بنابراین می‌توانید آن را با روغن‌های طبیعی یا حتی گیاهان مفید ترکیب کنید تا خواص آنها چند برابر شود. ما در اینجا، چند ماسک مفید وازلین را به شما معرفی می‌کنیم:

روغن نارگیل و وازلین، مژه‌ها را تقویت می‌کنند

همه ما درباره روغن نارگیل و فواید آن برای زیبایی، رشد و تقویت مو خبر داریم. بدون شک، ترکیب روغن نارگیل و وازلین برای مژه، فوق ‌العاده خواهد بود.

  • یک قاشق چایخوری وازلین و روغن نارگیل را خوب با هم ترکیب کنید؛
  • سپس آن را را با استفاده از گوش پاک‌کن، روی مژه‌ها بگذارید؛
  • اجازه دهید تا ماسک، شب روی مژه‌ها بماند و صبح، آنها را با آب ولرم بشویید.

ترکیب وازلین و روغن کرچک برای مژه؛ یک ماسک مغذی

روغن کرچک، یکی از مفیدترین روغن‌های طبیعی برای فولیکول‌های مو است.این مایع، خاصیت تغذیه‌ کنندگی دارد و در کنار وازلین، منجر به بهبود رشد مژه‌ها می‌شود.

  • برای تهیه ماسک، یک قاشق چایخوری روغن کرچک و وازلین را با هم مخلوط کنید؛
  • ترکیب حاصل را با گوش پاک‌کن یا فرچه ریمل، روی مژه‌ها به کار ببرید؛
  • می‌توانید ماسک را صبح با آب گرم، آبکشی کنید.
ترکیب وازلین و روغن کرچک برای مژه
ترکیب وازلین و روغن کرچک برای مژه

مزیت روغن زیتون و وازلین برای مژه چیست؟

از آنجا که روغن زیتون، حاوی ویتامین E و فولیک اسید است، برای تقویت مژه‌ها، بهترین گزینه به شمار می‌رود. ترکیب روغن زیتون با وازلین، خواص آن را بیشتر هم می‌کند.

  • بنابراین یک قاشق چایخوری روغن زیتون را به همین میزان وازلین، اضافه کنید؛
  • آنها را خوب با هم ترکیب کنید و سپس، روی مژه‌های خود، به کار ببرید؛
  • صبح و پس از بیدار شدن از خواب، مژه‌‌هایتان را با آب گرم، شستشو دهید.
ماسک روغن زیتون و وازلین برای تقویت مژه
ماسک روغن زیتون و وازلین برای تقویت مژه

پوست لیمو به وازلین برای رشد مژه، کمک می‌کند

احتمالاً درباره این ترکیب جالب و البته مفید، کمتر شنیده باشید. پوست لیمو، سرشار از آنتی ‌اکسیدان، ویتامین C و فلانوئید است. افزودن آن به وازلین، یک ماسک مفید و معطر برای مژه‌ها، می‌سازد.

  • ابتدا پوست لیمو را رنده کرده و پودر آن را استخراج کنید؛
  • سپس یک قاشق چایخوری وازلین را به 1 قاشق غذاخوری پودر پوست لیمو اضافه کنید؛
  • آن را روی مژه‌های خود بگذارید. مراقب باشید تا ماسک وارد چشم‌هایتان نشود؛
  • بعد از حدود 1 ساعت، مژه‌ها را بشویید.
ترکیب پوست لیمو و وازلین برای مژه
ترکیب پوست لیمو و وازلین برای مژه

یافته‌های علمی درباره نقش وازلین برای ابرو چه می‌گویند؟

شاید مطالب زیادی را با این عنوان خوانده باشید: رشد سریع ابرو در سه روز با کمک وازلین! بیشتر این مطالب سعی دارند تا در مورد فواید این ماده برای ابروها، اغراق کنند. اما حقیقت این است که:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کاشت و اکستنشن مژه هم ارائه میده؟

شواهد اندک یا صفری وجود دارد مبنی بر اینکه، ترکیبات موجود در وازلین می‌توانند به ابروهای پر و حجیم‌تر منجر شوند. به عبارت دیگر و برخلاف مژه‌ها، وازلین در رشد ابروها تأثیری ندارد. تنها خاصیت آن برای ابرو، مرطوب ‌کنندگی است که کمک می‌کند تا آنها، پر پشت و حجیم به نظر بیایند. حتی اگر، سرعت یا میزان رشد ابروها تغییری نکند.

جالب است بدانید که وازلین، از موم و روغن معدنی تهیه شده است. این ترکیبات، پوست و موی خشک را آبرسانی می‌کنند. موی مرطوب نیز بهتر رشد می‌کند. پس فایده وازلین برای ابرو این است که روی هر تار ابرو می‌نشیند و از این طریق به ابروهای شما، حجم می‌دهد. همانطور که گفتیم نباید برای رشد ابروها، روی وازلین حساب کنید، اما امتحان آن هم ضرری ندارد. چون نوعی مرطوب‌ کننده است که پوست خشک را آبرسانی می‌کند و مانع آسیب به آن می‌شود.

آشنایی با خواص وازلین برای ابرو
آشنایی با خواص وازلین برای ابرو

 با طرز استفاده وازلین برای ابرو آشنا شوید

درست است که وازلین نمی‌تواند ابروهای نازک را پر پشت کند، اما خواص دیگری برای آنها دارد. مثلاً می‌توانید برای حالت دادن به ابروها یا به عنوان ژل، بعد از رنگ ابرو در خانه، از آن استفاده کنید. برای این کار لازم است تا:

  • با کمک برس ابرو یا فرچه ریمل کاملاً تمیز، ابروهای خود را شانه کنید؛
  • حالا، مقدار اندکی وازلین (کمتر از یک دانه نخود) را روی ابروها بزنید؛
  • ابروها را به سمت بالا شانه کرده و با فرچه ریمل، آنها را حالت دهید؛
  • وازلین به علت چسبناک بودن، ابروها را ثابت نگه می‎دارد. اما می‌توانید آن را به راحتی با آب و ژل شستشو، تمیز کنید.

شما می توانید رنگ ابروهای خود را به آرایشگران حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید. برای این کار، روی دکمه های زیر کلیک کنید و درخواست خود را ثبت بفرمایید:

رنگ ابروها با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

درباره مضرات وازلین برای ابرو چه می‌دانید؟

وقتی از مضرات صحبت می‌کنیم، از عوارض جانبی احتمالی سخن می‌گوییم که ممکن است در برخی افراد اتفاق بیفتد. بنابراین همه افراد این عوارض را تجربه نمی‌کنند. باید مراقب باشید تا در صورت بروز هر یک از موارد زیر، ادامه مصرف را متوقف کنید.

  • وازلین یک ماده ضد حساسیت و تحریک است. اما موارد خیلی اندکی هم از آلرژی به نفت سفید گزارش شده است؛
  • انسداد منافذ می‌تواند یکی از ضررهای استفاده از وازلین باشد. به این معنا که چرب بودن بیش از حد آن، منافذ را مسدود می‌کند و منجر به آکنه می‌شود؛
  • ماندگاری خیلی طولانی وازلین ممکن است آن را مستعد آلوده شدن به باکتری کند. البته این اتفاق معمولاً، در صورت مصرف واژینال یا استفاده با دست‌های کثیف رخ می‌دهد.
طرز استفاده وازلین برای ابرو
طرز استفاده وازلین برای ابرو

سوالات رایج درباره وازلین برای ابرو و مژه

آیا وازلین برای مژه ضرر دارد؟

خیر. وازلین عوارض بدی را برای مژه به همراه ندارد. در حقیقت، این ماده باعث می‌شود تا مژ‌های شما، بلندتر و پر پشت‌تر شوند. این خاصیت هم به دلیل دارا بودن ویتامین‌های خاصی است.

چقدر طول می‌کشد تا وازلین، روی رشد مژه‌ها تأثیر بگذارد؟

وجود ویتامین‌های غنی در وازلین منجر می‌شود تا مژه‌های شما، به راحتی و در عرض حدود یک هفته بلندتر شوند. البته این زمان، به جنس مژه‌ها و رشد موهای شما نیز بستگی دارد. برای مثال، افرادی که رشد موهای آنها با تأخیر اتفاق می‌افتد، باید زمان بیشتری را برای دیدن نتیجه، منتظر بمانند.

آیا وازلین موجب رشد ابروها می‌شود؟

متأسفانه، پاسخ منفی است. اگرچه وازلین خواص زیادی دارد، اما رشد ابرو یکی از آنها نیست. در واقع، شواهدی وجود ندارد که نشان دهد مصرف وازلین، می‌تواند ابروهای شما را پر پشت و بلند کند.

خاصیت وازلین برای ابرو چیست؟

اگر چه، این ماده به رشد ابروها کمکی نمی‌کند، اما همچنان یک مرطوب‌ کننده عالی است. ضمن اینکه، استفاده از آن، ابروهای شما را درخشان‌تر می‌کند. وازلین همچنین به عنوان ژل ابرو هم کاربرد دارد.

سخن آخر

در این مقاله، درباره وازلین، یکی از محبوب‌ترین محصولاتی که در کشوی میز آرایش بیشتر خانه‌ها یافت می‌شود، صحبت کردیم. به طور مفصل؛ از فواید، مضرات و استفاده‌های وازلین برای مژه گفتیم. این نکته را نیز با شما در میان گذاشتیم که تحقیقات علمی، مدارکی از کاربرد وازلین برای ابرو به عنوان یک ماده محرک رشد نشان نداده‌اند. با این تفاسیر و رعایت موارد بهداشتی، شما می‌توانید از وازلین برای هر دوی آنها استفاده کنید.
علاوه بر این، مطالب دیگر ما در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز، نکات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اینکه چطور موهای خود را تقویت کرده، یک آرایش لایت را تجربه کنید و یا متدهای که در آرایش صورت و مو مد شده اند و یا اکستنشن مو در منزل مطالب متعدد دیگری از دنیای زیبایی و آرایش. پس، دیگر مقالات ما را بخوانید و ترفندهای آرایشی بیشتری را به تجربه‌های خود اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا