بنایی و دکوراسیون

لایتینگ کابینت چیست و چگونه آشپزخانه شما را زیباتر می کند؟

آشپزخانه ای زیبا و جذاب با لایتینگ کابینت

آشپزخانه معمولا قسمتی از خانه است که در دید قرار دارد و به راحتی از اتاق نشیمن دیده می شود، این موضوع باعث می شود که آشپزخانه نقش مهمی را در زیبایی دکوراسیون خانه ایفا کند و به همین خاطر است که به دیزاین و طراحی آشپزخانه، اهمیت بسیار زیادی داده می شود. در سال های اخیر که صنعت دکوراسیون داخلی پیشرفت کرده است، شاهد نوآوری های جذاب و فوق العاده ای در این زمینه بوده ایم و یکی از موضوعات جذابی که به وجود آمده است، نورپردازی کابینت آشپزخانه یا لایتینگ کابینت آشپزخانه است. نورپردازی آشپزخانه کمک می کند که کابینت ها نمای جذاب تری داشته باشند و آشپزخانه بیشتر به چشم بیاید.

به همین خاطر است که باید با اطلاعات کافی در زمینه طراحی دکوراسیون آشپزخانه و لایتینگ کابینت ها اقدام به طراحی این قسمت کنید تا بتوانید دکوراسیون خانه خودتان را به بهترین شکل طراحی کنید و زیبایی آن را چند برابر کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد لایتینگ کابینت صحبت کنیم و بگوییم که اصلا ایده های جدید برای نورپردازی آشپزخانه چه هستند و چطور می توانید از آنها استفاده کنید تا هم بتوانید هزینه کمی بابت این کار بپردازید و هم به زیبایی و چشم نوازی خانه خودتان بیفزایید.

اگر به دنبال ایجاد یک طراحی بی نظیر در آشپزخانه خودتان هستید و می خواهید در زمینه لایتینگ کابینت اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات فوق العاده ای را به دست بیاورید.

ساخت کابینت آشپزخانه با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

نورپردازی کابینت آشپزخانه
نورپردازی کابینت آشپزخانه

نوار ال ای دی زیر کابینت یا لایتینگ کابینت چیست؟

در ابتدا قبل از اینکه بخواهیم به سراغ بررسی ایده هایی که در این زمینه وجود دارند برویم، بهتر است که ببینیم اصلا لایتینگ کابینت چیست و چه کاربردی دارد و چطور می تواند در زیبایی بیشتر آشپزخانه شما موثر باشد.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه این موضوع را توضیح دهیم، باید بگوییم که لایتینگ کابینت به معنای نورپردازی کابینت و آشپزخانه است؛ نورهای زیادی برای تزئین کابینت وجود دارند که هالوژن زیر کابینت یکی از آنهاست و احتمالا در چند سال اخیر زیاد با این نوع نورها برخورد کرده اید. در سال های اخیر به خاطر حرکت صنعت طراحی دکوراسیون به سمت سادگی، این نوع چراغ ها کمتر استفاده می شوند و دیگر کاربردی ندارند. حالا به جای استفاده از چراغ هایی که نور زیادی دارند و مصرف بالایی هم دارند، از ریسه های ال ای دی که در کابینت ها نصب می شوند و مانند نورهای مخفی عمل می کنند استفاده می شود. این نورها هم به صورت مخفی هستند که جذابیت زیادی ایجاد می کند و هم مصرف بسیار پایینی دارند و در مصرف برق شما صرفه جویی خواهد شد.

همچنین نکته مهم دیگر این است که استفاده از این ال ای دی ها نسبت به لامپ های دیگر و مخصوصا هالوژن ها، بسیار به صرفه تر است و می توانید به راحتی این سبک دکوراسیون را در کابینت های خانه خودتان اجرا کنید.

زیبایی و جذابیت لایتینگ کابینت کمک می کند که بتوانید به آشپزخانه خودتان جلوه زیبایی ببخشید و کابینت های آن را برجسته کنید و از حالت بی روح و خشک خارج کنید. این موضوع باعث می شود که در تمامی بخش های دکوراسیون خانه شما تحول بزرگی ایجاد شود و زیبایی در سراسر خانه وجود داشته باشد.

نوار ال ای دی در زیر کابینتها
نوار ال ای دی در زیر کابینتها

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اجرای نورپردازی و نورمخفی هم ارائه میده؟

چرا در لایتینگ کابینت، نور مخفی بیشتر استفاده می شود؟

ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که مگر نورهای هالوژنی چه مشکلی داشتند و چرا کمتر از آنها استفاده می شود و نور مخفی کاربرد بیشتری دارد. باید بگوییم که در گذشته کابینت ها معمولا به صورت فلزی بوده اند و با ساختاری فلزی نیز طراحی می شدند. به همین خاطر نورپردازی نمی توانست تاثیر خاصی بر زیبایی آنها بگذارد و هالوژن ها کاربرد بیشتری داشتند.

اما با توجه به اینکه در سال های اخیر استفاده از ام دی اف تقریبا جایگزین فلز در کابینت سازی شده است و در اکثر خانه ها شاهد نصب کابینت ام دی اف هستیم، نوع سلیقه ها و هماهنگی نیز تغییر کرده است.

در کابینت ام دی اف نورپردازی می تواند زیبایی بسیار زیادی ایجاد کند و نقش مهمی را در زیبایی آشپزخانه ایفا می کند. از طرفی استفاده از چراغ های هالوژنی برای کابینت ام دی اف خیلی جذاب و زیبا نیست و نورهای مخفی بهتر می توانند این کار را انجام دهند، به همین خاطر است که کاربرد این نورها در نورپردازی آشپزخانه بسیار بیشتر شده است.

نور مخفی در آشپزخانه
مزایای لایتینگ کابینتها

استفاده از نور مخفی برای لایتینگ آشپزخانه چه مزیت هایی دارد؟

همانطور که تا به اینجا گفتیم، نور مخفی در نورپردازی آشپزخانه جایگاه ویژه ای دارد و می تواند زیبایی زیادی را به آشپزخانه ببخشد. اما مزیت های این نوع نورپردازی آشپزخانه چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را باهم بررسی کنیم.

1- زیبایی شناسی:

اولین و مهمترین نکته ای که باعث می شود نور مخفی بتواند بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد، این است که از نظر زیبایی شناسی در طراحی دکوراسیون داخلی، این نوع نور می تواند زیبایی بیشتری را در دکوراسیون و کابینت ها ایجاد کند.

خیلی از افراد ممکن است که فقط بحث نور داشتن را در آشپزخانه در نظر بگیرند، اما از نظر دکوراسیون داخلی باید در کنار کاربردی بودن بحث زیبا بودن را نیز در نظر بگیرید و به همین خاطر است که نور مخفی کاربرد بیشتری پیدا کرده است.

2- ماندگاری:

احتمالا برای همه ما پیش آمده است که به خانه ای برویم که دیزاین زیبایی دارد و به بهترین شکل طراحی شده است و در کابینت ها از چراغ های هالوژنی استفاده می شود. معمولا در چند ماه اول این خانه زیبایی خود را دارد و از دیدن آن لذت می بریم اما بعد از چند وقت چراغ های کابینت از کار می افتند و نیاز به تعویض دارند اما به خاطر مشغله زیاد تعویض نمی شوند و این موضوع چهره زشتی را به خانه می بخشد.

این مشکل در چراغ های ال ای دی کمتر دیده می شود و لایتینگ کابینت با استفاده از این چراغ ها باعث می شود که ماندگاری بالایی را تجربه کنید و تا مدت های زیادی نیاز به تعویض چراغ ها نداشته باشید.

3- تعمیر آسان:

نورپردازی کابینت به صورت مخفی، یکسره انجام نمی شود بلکه به صورت بخش بخش است. این موضوع باعث می شود که تعمیر آن نیز بسیار راحت تر باشد و در صورت خرابی بتوانید تنها همان بخش را تعمیر کرده و به حالت اولش برگردانید.

این موضوع می تواند در هزینه های نگهداری و تعمیر نورپردازی آشپزخانه تا حد زیادی صرفه جویی کند و باعث شود که راحت تر بتوانید از دکوراسیون خودتان نگهداری کنید.

4- مصرف انرژی پایین:

نکته دیگری که وجود دارد این است که ریسه ال ای دی در لایتینگ آشپزخانه، می تواند مصرف انرژی بسیار پایینی داشته باشد و این موضوع باعث می شود که در هزینه های انرژی نیز صرفه جویی زیادی داشته باشید.

5- تنوع بالا:

نورهای مخفی یا ریسه های ال ای دی تنوع بسیار بالایی دارند و دست شما در استفاده از آنها بسیار باز است. رنگ ها و طرح های متنوع نوری و حتی سایزهای مختلف باعث می شوند که بتوانید به بهترین شکل و با دستی باز روی طراحی دکوراسیون آشپزخانه خودتان کار کنید و مشکل و محدودیتی در این زمینه نداشته باشید که این موضوع خود یکی از مزیت های مهم نور مخفی است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اجرای نورپردازی و نورمخفی هم ارائه میده؟

اصول لایتینگ کابینت
اصول لایتینگ کابینت

اصول لایتینگ کابینت یا نورپردازی آشپزخانه

تا به اینجا در مورد نورپردازی آشپزخانه صحبت کردیم و گفتیم که در این کار بیشتر از نورهای مخفی استفاده می شود چون زیبایی و جذابیت بیشتری ایجاد می کنند. حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که بتوانیم اصول مهمی که باید در انجام این کار رعایت کنید را بررسی کنیم. پس همچنان با ما همراه باشید.

1- دکوراسیون خانه را در نظر بگیرید:

اولین نکته که شاید بدیهی ترین نکته موجود در این زمینه باشد، این است که قبل از اینکه بخواهید نورپردازی آشپزخانه را انجام دهید، سبک دکوراسیون و دکور کلی خانه خودتان را در نظر بگیرید تا هماهنگی خوبی بین بخش های مختلف خانه برقرار باشد.

اگر سبک خانه شما مشخص نباشد، ممکن است هر تکه از خانه را با دیدن عکس خاصی طراحی کرده باشید و شاید این بخش ها زیبا هم طراحی شده باشند، اما وقتی کسی به خانه شما وارد می شود می تواند در همان ابتدا ناهماهنگی را در بین بخش های مختلف حس کند و این موضوع برای دکوراسیون خانه شما مناسب نیست.

پس سعی کنید سبک کلی دکوراسیون خانه را مشخص کنید و بر اساس آن انتخاب کنید که به چه روشی می خواهید نورپردازی را انجام دهید یا اصلا چه نورهایی برای این کار نیاز دارید.

2- سادگی را انتخاب کنید:

خیلی اوقات مشاهده کرده ایم که براساس ترندهای روز، برخی از مدل های جدید به بازار آمده اند اما چون فقط بر اساس ترند خاصی بوده اند، خیلی زود محو شده اند و بازهم از همان تکنیک های قبلی استفاده شده است.

توصیه می کنیم که در انتخاب نورها و روش نورپردازی آشپزخانه خودتان، حتما از ساده ترین ابزارها و روش ها استفاده کنید و سعی کنید از ابزارهای پیچیده استفاده نکنید؛ چون این موضوع هم باعث شلوغ شدن فضای خانه می شود و می تواند باعث شود که حس خوبی از خانه خودتان دریافت نکنید.

همچنین این موضوع باعث می شود که در آینده ای نزدیک نورپردازی خانه شما دیگر مد نباشد و قدیمی شده باشد که این موضوع برای هیچکس جالب نیست. پس سعی کنید که حتما سادگی را در سبک دکوراسیون خانه خودتان در نظر داشته باشید تا طراحی و بازسازی آشپزخانه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

3- کابینت ها را در نظر بگیرید:

نوری که در کابینت ها استفاده می شود، باید با آنها هماهنگی داشته باشد تا زیبایی خانه را بیشتر کند، در غیر این صورت ممکن است که هماهنگی جالبی در کابینت های شما وجود نداشته باشد. برای اینکه بتوانید این موضوع را رعایت کنید بهتر است از روی رنگ کابینت ها اقدام به انتخاب رنگ چراغ کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید.

البته معمولا رنگ های سفید و زرد در این نور استفاده می شوند؛ اما می توانید بر اساس سلیقه خودتان رنگ های دیگری را نیز انتخاب کنید، اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که رنگ موردنظر مربوط به ترند خاصی نباشد و از مد نیافتد.

4- خودتان را محدود نکنید:

اگرچه ما در این مقاله خیلی در مورد لایتینگ کابینت با نور مخفی صحبت کردیم و گفتیم که این نورها استفاده بیشتری دارند، اما باید این نکته را هم اضافه کنیم که سعی کنید خودتان را محدود نکنید و از روش های خلاقانه و ترکیبی نیز استفاده کنید.

مثلا ممکن است بخواهید برای اپن آشپزخانه خودتان حالتی مانند کافی شاپ ایجاد کنید و نیاز به نورهای خاص دیگری داشته باشید و یا ممکن است بخواهید برای کابینت های تزئینی از چراغ های خاصی استفاده کنید که در این زمینه می توانید هر خلاقیتی را پیاده سازی کنید.

5- از متخصصان کمک بگیرید:

گاهی اوقات ممکن است ما خودمان در یک زمینه تخصص کافی نداشته باشیم و نتوانیم ایده پردازی کنیم؛ اگر روی  آن موضوع پافشاری کنیم قطعا نتیجه مناسبی را به دست نمی آوریم و نمی توانیم به بهترین شکل کار موردنظر را انجام دهیم.

به همین خاطر گاهی اوقات بهتر است از متخصصان یک کار کمک بگیریم تا آن کار را به بهترین شکل برایمان انجام دهند و ایده های فوق العاده خودشان را برای انجام کار موردنظر ما در اختیارمان قرار بدهند.

در زمینه نورپردازی کابینتهای آشپزخانه نیز اگر خودتان ایده ای ندارید، حتما از طراحان دکوراسیون داخلی و کابینت سازان حرفه ای هوم سرویز کمک بگیرید تا بتوانید خانه خودتان را به شکلی جذاب و زیبا طراحی کنید که هم ماندگار باشد و هم خودتان از دیدنش لذت ببرید. برای سفارش ساخت کابینت به تیم باتجربه هوم سرویز، روی دکمه های زیر کلیک کنید و درخواست خود را ثبت بفرمایید:

ساخت کابینت آشپزخانه با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ساخت کابینت آشپزخانه
ساخت کابینت آشپزخانه

جمع بندی

در این مقاله در مورد لایتینگ کابینت صحبت کردیم و گفتیم که نورپردازی آشپزخانه اصلا چیست و چطور انجام می شود. با هم این موضوع را بررسی کردیم که اصلا نورپردازی چرا بیشتر اوقات با نورهای مخفی اجرا می شود و این موضوع چطور می تواند در زیبایی بیشتر آشپزخانه شما موثر باشد.

در بخش بعدی هم اصول و نکات مهمی که در نورپردازی آشپزخانه هستند را بررسی کردیم تا بتوانید با این اصول آشنا شوید و هنگام اجرای لایتینگ کابینت بهترین ایده های ممکن را پیاده سازی کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد در مورد نورپردازی کابینت آشپزخانه اطلاعات جالبی کسب کنید و بتوانید برای طراحی دکوراسیون خانه خودتان اصول لازم را به کار ببرید. شما می توانید ساخت و یا تعمیر کابینت آشپزخانه خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا کابینتهای زیبایی برای خانه شما بسازند و دکوراسیون آشپزخانه شما را زیباتر و جذاب تر کنند. جدول زیر شامل هزینه ساخت کابینت توسط تیم هوم سرویز است:

قیمت ساخت کابینت آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا