بنایی و دکوراسیون

ایده های جالب برای تزیین پرده های منزل

راهکارهای ارزان و خلاقانه برای زیبایی پرده ها

fvخانه بدون وجود پرده مناسب و زیبا، خانه ای بی روح است و جلوه چندانی ندارد. نصب پرده می تواند زیبایی خانه شما را دو چندان کند و پنجره های خانه با نورگیرهای بزرگ را به خوبی بپوشاند. اغلب افراد، پس از خرید پرده، به کمک ایده های خلاقانه، آن را زیباتر از قبل می کنند. لزوما خانم های خانه دار، همواره به دنبال راهی مناسب برای ایجاد جذابیت در فضای داخلی خانه هستند و خصوصا در مراسماتی مانند عید نوروز و مناسبتهای دیگر، به فکر تغییر دکوراسیون بخش های مختلف خانه اعم از سالن پذیرایی یا اتاق خواب می افتند.

برای زیباتر کردن فضای داخلی منزل خود، می توانید ایده هایی را برای تزیین پرده های منزل در نظر بگیرید. با کمک روش های مختلف و با وسایل ساده ای که در اختیار دارید، به راحتی می توانید پرده منازل خود را زیبا کنید و به آنها جلوه بهتری بدهید. در اینجا ما چند مدل ساده را برای شما آموزش می دهیم تا بتوانید به کمک آن ها و با کم ترین هزینه، خانه رویایی خود را زیباتر از قبل کنید.

نصب پرده با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

در ادامه این نوشته با ایده های جالب برای تزیین پرده های منزل آشنا خواهید شد.

ایده های جالب برای تزیین پرده
ایده های جالب برای تزیین پرده

استفاده از گل برای تزیین پرده

اگر به دنبال یک روش بدون دردسر هستید، انتخاب گل مصنوعی یا طبیعی برای نصب پرده بسیار مناسب است. در واقع شما می توانید با توجه به رنگ بندی پرده، دیوار منزل و رنگ وسایل خانه خود، گل مورد نظر را تهیه کنید و آن را در قسمت های مختلف پرده نصب کنید.

فرقی نمی کند گل مورد استفاده شما طبیعی یا مصنوعی باشد یا اندازه ای کوچک و بزرگ داشته باشد؛ زیرا استفاده از گل به طور کلی شادابی را برای خانه شما به ارمغان می آورد و به نوعی، بیانگر نشاط و سرزندگی است.

شما می توانید تنها قسمت های پایینی پرده را پر از گل های رنگارنگ کنید یا تعداد کمی از آن را در حاشیه قسمت های بالایی قرار دهید. با کمی سلیقه به خرج دادن، بهترین نتیجه برای شما حاصل می شود؛ فقط بهتر است نصب پرده را انجام دهید و با وصل کردن چند گل ساده روی آن، تنوع زیبایی ایجاد کنید.

استفاده از مروارید برای تزیین پرده
استفاده از مروارید برای تزیین پرده

استفاده از مروارید برای نصب و تزیین پرده

استفاده از ریسه های مرواریدی، یکی از راه های عالی برای زیبا کردن پرده منازل است. به کمک مدل های مختلف مروارید، شما می توانید تزیینات متنوعی روی پرده ایجاد کنید. گاهی می توانید برای گرده زدن پرده، از این ریسه های مرواریدی استفاده کنید و از سایزهای درشت این محصول، برای چسباندن روی قسمت های مختلف و نصب پرده استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

اگر در منزل ریسه مروارید ندارید، می توانید از نزدیک ترین خرازی ها آن را تهیه کنید؛ زیرا این مروارید های زیبا، با مدلهای مختلف در تمامی خرازی ها موجود هستند و قیمت های پایینی هم دارند و به همین دلیل است که ریسه های مرواریدی از بهترین و مناسب ترین تزیینات برای نصب و دکور پرده هستند.

تزیینات پرده
تزیینات پرده

تزیینات پرده به کمک پاپیون ها

پاپیون های پارچه ای، یکی از بهترین گزینه ها برای تزیین پرده منازل هستند؛ زیرا هم تنوع رنگی بالایی دارند و هم از لحاظ نوع پارچه متنوع هستند. به ویژه اینکه استفاده از پاپیون هیچ گاه از مد نمی افتد و تکراری نمی شود. اگر در منزل خود پاپیونی برای نصب پرده ندارید، می توانید با کمک یک تکه پارچه غیرقابل استفاده، پاپیون را به شیوه دستی درست کنید.

برای انجام این کار نیاز به چرخ خیاطی دارید تا پس از بریدن الگوی پاپیون بر روی پارچه، آن را برای استفاده نهایی آماده کنید. البته در صورت عدم وجود چرخ خیاطی نیز می توان به کمک یک نخ و سوزن ساده نیز مدل های متنوعی از پاپیون را بدوزید و روی پرده نصب کنید.

استفاده از نمد برای تزیین پرده ها
استفاده از نمد برای تزیین پرده ها

کمک گرفتن از نمد برای تزیین پرده

با کمک پرده های نمدی، می توانید مدل های متنوع و زیبایی از پرده گیرها را ایجاد کنید. برای انجام این کار نیاز به مقداری نمد با رنگ دلخواه دارید. برای شروع، ابتدا طرح دلخواه خود را بر روی نمد بکشید، سپس با کمک قیچی آن را جدا کنید و آن را به کمک چسب یا نخ و سوزن، به یکدیگر اتصال دهید. امروزه به کمک پارچه های نمدی، مدل های مختلفی از انواع گل، پاپیون و … را می توان درست کرد.

استفاده از نمد راهی کم هزینه برای تزیینات پرده است؛ زیرا قیمت نمد در مقایسه با پرده گیرهای آماده بسیار ارزان است و نصب آن روی پرده خیلی سریع و راحت انجام می شود. شما می توانید برای تزیین پرده های خانه خود از نمد استفاده کنید و آنها را تزیین کنید.

ریسه های نورانی در میان پرده
ریسه های نورانی در میان پرده

استفاده از ریسه های نورانی برای تزیین پرده

عده زیادی، پس از نصب پرده قسمت های مختلف مانند پذیرایی، اتاق خواب یا اتاق زیر شیروانی، در قسمت پشت پرده از ریسه های نورانی استفاده می کنند. این کار نور زرد رنگی را به تمامی قسمت های خانه بازتاب می کند و فضای رمانتیک و دلچسبی در خانه به وجود می آورد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

این ریسه ها به شکل های مختلفی در بازار موجود هستند و هزینه چندان بالایی ندارند؛ این ریسه ها با نورهای قرمز، آبی، زرد و سفید به فروش می رسند و شما می توانید با توجه به رنگ پرده یا رنگ دیوارهای خود، رنگ ریسه را انتخاب کنید. همچنین برخی از نمونه های ریسه ها وجود دارند که به جای استفاده از منبع برق، از باطری برای تغذیه استفاده می کنند.

پرده گیرهای آماده
پرده گیرهای آماده

خرید پرده گیرهای آماده

اگر دوست ندارید که خودتان در خانه اقدام خاصی برای تزیینات پرده انجام دهید، می توانید از پرده گیرهای آماده ای که در بازار به فروش می رسد، برای این کار استفاده کنید. پرده گیر را در تمام خرازی ها می توانید به راحتی پیدا کنید؛ زیرا با توجه به تقاضای بالایی که از سوی مشتریان دارد، در طرح ها و رنگ های مختلفی به فروش می رسد.

حتی خانم هایی که در زمینه مکرومه بافی مهارت دارند، به راحتی می توانند طرح دلخواه خود را تهیه کنند و به عنوان پرده گیر، از آن استفاده کنند. اغلب استفاده از رنگ متضاد پرده برای تهیه و بافت پرده گیر مکرومه، باعث می شود که نمای زیباتری پیدا کند و بیشتر به چشم بیاید.

ایده های جالب برای تزیین پرده ها
ایده های جالب برای تزیین پرده ها

استفاده از ریسمان های کنفی برای تزیین پرده

ریسمان های کنفی، می توانند به عنوان یک پرده گیر زیبا و هوشمندانه، انتخاب شوند. برخی اوقات، برای اینکه نور طبیعی خورشید را به خانه خود راه بدهیم یا به تماشای باران و برف مشغول شویم، نیاز داریم که پرده را کنار بزنیم و آن را در پنجره ها ثابت نگه داریم. با کمک ریسمان های کنفی زیبا و ضخیم، شما می توانید به راحتی پرده را کنار زده و آن را در گوشه ای گره بزنید.

انتخاب ضخامت ریسمان کنفی، بسته به سلیقه شما دارد. در واقع این محصول با ضخامت های متفاوتی در خرازی ها به فروش می رسد و شما می توانید با توجه به سلیقه خود مدل مناسب را انتخاب کنید. استفاده از ریسمان های کنفی، بیشتر برای پرده هایی که ضخامت زیادی دارند و خود از کنف تهیه شده اند، مناسب هستند و هارمونی مناسبی با پرده ها ایجاد می کنند.

پارچه های منگوله دار
پارچه های منگوله دار

تزیین پرده منزل به کمک پارچه های منگوله دار

برخی از انواع پارچه ها به صورتی آماده شده اند که منگوله هایی در قسمت پایینی خود دارند و بیشتر برای دوخت پرده استفاده می شوند. اگر در خیاطی اندکی مهارت داشته باشید، می توانید به کمک این پارچه ها، قسمت های یال داری برای پرده خود بدوزید و با نصب آن روی پرده، زیبایی منحصر به فردی را به آن هدیه کنید.

ریسه های منگوله دار نیز در خرازی ها موجود هستند و به صورت متری به فروش می رسند. اندازه آنها نیز بسته به نوع استفاده ای که دارید، متفاوت است و در سایزهای مختلفی موجود هستند. می توانید از این پارچه های منگوله دار، برای قسمت پایینی پرده استفاده کنید و آن را به صورت نواری، در پایین ترین بخش پرده،نصب کنید.

جمع بندی مطالب

حتی اگر خانه ای با متراژ بسیار بالا داشته باشید و داخل خانه مملو از وسایل و تجهیزات پیشرفته و لوکس باشد ولی هنوز پرده ای بر روی پنجره نصب نشده باشد، خانه شما زیبایی چندانی ندارد. برای زیبایی بیشتر خانه خود، شما می توانید از یک پرده ساده برای نصب روی نورگیرها استفاده کنید و سپس با کمک ایده های خلاقانه ای مانند استفاده از گل طبیعی، ریسمان های کنفی، مروارید، پارچه های نمدی و ریسه های برقی، ظاهر پرده را زیباتر کنید.

یکی از نکات مهم در زیبایی پرده، دوخت و نصب درست پرده ها است. شما می توانید دوخت و نصب پرده خانه خود را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند تا خانه ای زیباتر و شیک تر داشته باشید. جدول زیر، شامل هزینه خدمات نصب پرده توسط تیم هوم سرویز است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا