نظافت و پذیرایی

نکات مهم شستن پتو در ماشین لباسشویی + تنظیمات لباسشویی

شستن پتو یکی از کارهایی است که در نظافت منزل باید انجام شود. مخصوصا اگر در حال خانه تکانی عید باشید، دوست دارید که تمامی قسمت های خانه از جمله پتوها و فرش و موکت ها را بشویید تا خانه رنگ و رویی تازه بگیرد.

اما مشکلی که وجود دارد این است که پتوها هنگام شستشو بسیار سنگین هستند و شستشوی پتو با ماشین لباسشویی، ممکن است ماشین لباسشویی را خراب کند و به تعمیر لباسشویی نیاز داشته باشید. اما جالب است بدانید که با تنظیمات خاص شستشوی پتو در ماشین لباسشویی، می توانید ماشین را برای شستشوی پتو آماده کنید و کاری کنید که فشار زیادی به آن وارد نشود.

در این مقاله می خواهیم در مورد شستن پتو در ماشین لباسشویی و انجام تنظیمات لباسشویی برای شستن پتو صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید به راحتی با استفاده از ماشین لباسشویی، پتوها را تمیز کنید و نیازی به اتوشویی در محل یا خشکشویی پتو نداشته باشید.

پس اگر به دنبال این هستید که نکات مهم برای شستشوی پتو با ماشین لباسشویی را یاد بگیرید و در این زمینه خودکفا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای شستن پتو در ماشین لباسشویی
راهنمای شستن پتو در ماشین لباسشویی

در کدام لباسشویی‌ها می توان پتو را شست؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی تنظیمات و اصول شستشوی پتو در ماشین لباسشویی برویم، نیاز است که ببینیم اصلا در چه ماشین های لباسشویی می توانید پتو را بشویید و مشکلی برای ماشین لباسشویی ایجاد نمی شود.

اگر ماشین لباسشویی شما حجمی بیشتر از 7 کیلوگرم دارد، پس می توانید به راحتی با استفاده از آن به شستشوی پتوها بپردازید و اگر حجم آن کمتر از 7 کیلوگرم است، بهتر است از خدمات خشکشویی یا اتوشویی در محل استفاده کنید و پتوها را خودتان نشویید یا حداقل پتوهایی که سایز کوچکتری دارند و تک نفره هستند را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید.

شستشوی پتو در لباسشویی
شستشوی پتو در لباسشویی

نکات مهم در شستشوی پتو با ماشین لباسشویی

در ادامه مقاله شستن پتو در ماشین لباسشویی، می خواهیم به شما نکات مهمی را بگوییم که رعایت آنها کمک می‌کند راحت تر این کار را انجام دهید و هم پتوهایتان کاملا تمیز شوند و هم به ماشین لباسشویی تان آسیبی وارد نشود.

در ادامه همچنان با ما همراه باشید:

1- از برنامه درست استفاده کنید:

ماشین های لباسشویی جدید و پیشرفته، برنامه های متنوعی دارند که با استفاده از این برنامه ها، می توانید تنظیمات خاصی را به ماشین بدهید تا بداند در حال شستشوی چه نوع پارچه ای است. معمولا اکثر ماشین های لباسشویی برای شستشوی پتو و لباس های سنگین برنامه مخصوصی دارند که بهتر است از همان برنامه استفاده کنید تا به لباسشویی فشار زیادی وارد نشود.

2- نرم کننده را فراموش نکنید:

پتو دارای بافتی است که باید نرم باشد تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و خشک و زمخت بودن بافت پتو باعث می شود که حساسیت های پوستی برایتان ایجاد شود. به همین خاطر باید توجه کنید که در هنگام شستشوی پتو با لباسشویی، حتما به همراه مایع لباسشویی که استفاده می کنید، مقداری نرم کننده نیز داخل مخزن مخصوص بریزید تا پتو نرم و لطیف شود و حالت نرمی خود را از دست ندهد.

3- به برچسب پتو دقت کنید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشکشویی و اتوی لباس هم ارائه میده؟

معمولا در روی پتوها یک برچسب خاص وجود دارد که روی آن نوشته شده است چطور می توانید پتو را بشویید و چه نکاتی را برای شستشوی آن باید رعایت کنید. مطالعه این برچسب به شما کمک می کند که بتوانید پتو را به روش مناسبی بشویید و به بافت های آن آسیبی وارد نکنید.

مثلا ممکن است پتوی شما نیاز به شستشو با آب سرد داشته باشد و اگر شما از آب گرم استفاده کنید، احتمالاً این کار باعث وا رفتن پتوی شما شود.

قرار دادن پتو در ماشین لباسشویی
قرار دادن پتو در ماشین لباسشویی

4- به همراه پتو چیزهای دیگری را در لباسشویی قرار ندهید:

پتو شاید در ابتدای شستن وزن خاصی نداشته باشد؛ اما وقتی خیس می شود و در هنگام چرخش ماشین لباسشویی، وزن زیادی پیدا می کند و به همین خاطر نباید در کنار پتو، لباس های دیگری را نیز قرار دهید، چون این کار می تواند به ماشین لباسشویی شما فشار زیادی وارد کند.

5- پتو را قبل از شستشو خوب تکان دهید:

معمولا به پتو کرک و چیزهای ریز زیادی می چسبد که بهتر است قبل از شستشوی پتو با استفاده از ماشین لباسشویی، به خوبی آن را بتکانید تا تمام این موارد از روی آن پاک شوند. چون وجود این اجزای ریز می تواند باعث شود که به ماشین لباسشویی آسیب برسد.

6- پتو را تا نکنید!

خیلی از افراد وقتی می خواهند پتو را داخل ماشین لباسشویی قرار دهند، آن را گرد می کنند یا تا می زنند تا به راحتی داخل ماشین لباسشویی جا شود؛ اما این کار اصلا درست نیست، چون باعث می شود در هنگام شستشو و چرخش به ماشین لباسشویی فشار زیادی وارد شود.

برای قرار دادن پتو سعی کنید آن را باز قرار دهید تا در مراحل شستشو وزن آن پخش شود و ماشین لباسشویی به راحتی کار تمیز کردن آن را انجام دهد.

تنظیم لباسشویی برای شستن پتو
تنظیم لباسشویی برای شستن پتو

7- پتو را خیس کنید:

قبل از اینکه برنامه مناسب برای پتو را اجرا کنید، بهتر است که پتو را خیس کنید تا آماده شستشو شود. برای این کار می توانید از برنامه pre wash که در تمامی ماشین های لباسشویی قرار دارد استفاده کنید و به راحتی پتو را خیس کنید.

8- اتوکشی پتو ممنوع!

اشتباهی که خیلی از افراد بعد از شستشوی پتو با ماشین لباسشویی می کنند، این است که آن را اتو می کنند تا خشک شود و بتوانند مجددا از آن استفاده کنند. اما اتو کشیدن پتو می تواند شدیدا به بافت آن آسیب بزند و باعث خراب شدن پتو شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشکشویی و اتوی لباس هم ارائه میده؟

به همین خاطر توصیه می کنیم که از این کار شدیدا خودداری کرده و پتو را کاملا صاف پهن کنید تا در زیر نور آفتاب خشک شود.

تنظیمات ماشین لباسشویی برای شستشوی پتو
تنظیمات ماشین لباسشویی برای شستشوی پتو

شستن پتو در ماشین لباسشویی + تنظیمات لباسشویی برای شستن پتو

تا به اینجا در مورد اصول شستشوی پتو با استفاده از ماشین لباسشویی صحبت کردیم، حالا می خواهیم به شما تنظیمات ماشین لباسشویی را بگوییم تا با استفاده از آنها، بتوانید به بهترین شکل ممکن پتو را بشویید.

1- برنامه شستن پتو در ماشین لباسشویی ال جی:

برای شستن پتو با ماشین لباسشویی ال جی، می توانید از برنامه DUVET که مخصوص پتوهای گشاد است استفاده کنید. همچنین برنامه BULKY مخصوص شستن پتو و حوله است و می تواند برای این منظور به شما کمک کند.

2- برنامه شستن پتو در ماشین لباسشویی سامسونگ:

برای شستن پتو با ماشین لباسشویی سامسونگ، می توانید از برنامه BLANKET COURSE استفاده کنید که مخصوص همین کار است و می تواند به راحتی پتو را برایتان بشوید.

3- برنامه شستن پتو در ماشین لباسشویی اسنوا:

برای شستن پتو با ماشین لباسشویی اسنوا، می توانید از برنامه Blanket استفاده کنید که برای شستن پتو و لباس های ضخیم طراحی شده است و می تواند به شما در این کار کمک کند.

راهنمای شستن پتو در لباسشویی
شستن پتو در لباسشویی

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد شستن پتو در ماشین لباسشویی + تنظیمات لباسشویی برای شستن پتو صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید با استفاده از ماشین لباسشویی پتو را بشویید و برای این کار چه اصولی را باید رعایت کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما امکان شستن پتو را به شما نمی دهد، نیازی نیست نگران این موضوع باشید، چون می توانید با استفاده از خدمات اتوشویی در محل هوم سرویز به راحتی این کار را انجام دهید و پتوهایی تمیز و خوشبو داشته باشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. شما می توانید سایر مطالب مانند روش های پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب و یا اصول شستشوی پرده در لباسشویی می توانید به وبلاگ هوم سرویز مراجعه کنید.

همچنین در کانال آپارات هوم سرویز، ویدئوهای آموزشی جذابی را مشاهده خواهید کرد.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از تعمیر یخچال، پرده شویی و مبلشویی گرفته تا ساخت کابینت آشپزخانه و موکت شویی آماده ارائه خدمات عالی به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا