خانگی و ساختمانی

چک‌ لیست شرکت در نمایشگاه برای حضور موفق

نمایشگاه یکی از رویدادهایی است که هر کسب‌ و کاری دوست دارد در آن شرکت داشته باشد تا بتواند با مخاطبان خود از نزدیک آشنا شود و نیازها و دغدغه‌های آنها را بهتر درک کند. نمایشگاه‌های مختلفی مانند نمایشگاه الکامپ، نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، نمایشگاه کتاب و… فرصت‌های خیلی خوبی هستند که کسب‌وکار خودتان را به افراد بیشتری معرفی کرده و مشتریان خوبی را جذب کنید؛ اما موضوعی که وجود دارد این است که خیلی از افراد نمی‌دانند که دقیقاً برای حضور در نمایشگاه باید چه‌کارهایی را انجام بدهند و چگونه حضور موفقی را در یک نمایشگاه داشته باشند.

در این مقاله می‌خواهیم به شما چک لیست شرکت در نمایشگاه برای یک حضور موفق و حرفه‌ای را ارائه دهیم تا بتوانید با توجه‌ به این چک لیست، فعالیت‌های خودتان را سازماندهی کرده و حضوری موفق و هدفمند را در نمایشگاه‌های مختلف تجربه کنید و بتوانید فروش‌های خوبی را نیز از این روش به دست بیاورید.

اگر قصد شرکت در نمایشگاه را دارید و می‌خواهید که با چک لیست شرکت در نمایشگاه آشنا شوید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات جالبی را در این زمینه به شما یاد بدهیم تا در نمایشگاه بعدی، به عنوان تیمی حرفه‌ای و متخصص در نمایشگاه حاضر شوید.

چک لیست شرکت در نمایشگاه
اصول شرکت در نمایشگاه

چک لیست شرکت در نمایشگاه برای یک حضور موفق

در ادامه این مقاله، می‌خواهیم به شما چک لیست کارهای مهم برای حضور موفق در نمایشگاه را ارائه بدهیم و بگوییم که چطور می‌توانید در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کرده و به‌خوبی با مخاطبین خودتان ارتباط برقرار کنید.

برای حضور موفق در نمایشگاه، موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

1- مشخص کردن هدف از شرکت در نمایشگاه:

اولین موضوعی که خیلی مهم است و باید در مورد آن فکر کنید، مشخص کردن هدفتان از شرکت در نمایشگاه است؛ یعنی شما باید بررسی کنید که دلیل شما برای شرکت در نمایشگاه چیست؟

ممکن است قصد شما برندینگ و شناساندن محصولات به مخاطبین باشد یا اینکه بخواهید تنها محصولات خودتان را در نمایشگاه بفروشید. شاید هم شما استارتاپی باشید که می‌خواهید خودتان را به مخاطبان معرفی کرده و اطلاعات افراد را جمع‌آوری کنید.

قبل از شرکت در نمایشگاه، باید هدف خودتان را مشخص کرده و متناسب با این هدف، ببینید که دقیقاً چه چیزهایی نیاز دارید؛ مثلاً برای فروش محصولات خود باید به‌اندازه کافی محصولات، بنرها و پوسترهای تبلیغات را آماده کنید یا برای بازاریابی و جمع‌آوری اطلاعات مخاطبان، باید فرم‌های مناسبی برای این کار داشته باشید تا در نمایشگاه بتوانید هوشمندانه عمل کنید.

مشخص کردن هدف از شرکت در نمایشگاه
مشخص کردن هدف از شرکت در نمایشگاه

2- غرفه سازی نمایشگاه:

دومین کار مهمی که باید انجام دهید این است که بعد از تعیین اهداف و گرفتن مجوز شرکت در نمایشگاه، غرفه سازی را شروع کنید. غرفه سازی باید بر اساس هدف شما انجام شود تا بتوانید توجه دیگران را به خودتان جلب کنید.

مثلاً اگر هدف شما فروش است، باید ویترین مناسبی را آماده کنید تا بتوانید فروش بالایی را در نمایشگاه تجربه کنید. اگر هدف شما شناساندن محصولات و خدماتتان است، باید در غرفه خود، بخش‌هایی را برای کار با محصولات خودتان در نظر بگیرید. در صورتی که می‌خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و با آنها آشنا شوید، باید در غرفه خود، قسمتی را برای نشستن و گفتگوی افراد در نظر بگیرید.

غرفه سازی در اینکه چقدر نظر دیگران به شما و کسب‌وکارتان جلب شود بسیار مهم است و توجه‌ نکردن به این موضوع، باعث می‌شود که افراد کمتری از غرفه شما بازدید کنند. به همین دلیل از افراد حرفه‌ای و باتجربه برای غرفه سازی نمایشگاه کمک بگیرید تا افراد به سمت شما و سازمانتان بیایند.

غرفه سازی نمایشگاه
غرفه سازی نمایشگاه

3- بازاریابی برای غرفه خودتان:

اگر شما در غرفه سازی به بهترین شکل ممکن عمل کنید؛ اما غرفه خودتان را به هیچ‌کس معرفی نکنید، قطعاً نمی‌توانید مخاطبان را جذب کرده و آنها را به غرفه خودتان دعوت کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات غرفه سازی و طراحی غرفه نمایشگاهی هم ارائه میده؟

بنابراین، بخش بازاریابی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و کمک می‌کند که افراد بیشتری از کسب‌وکار شما بازدید کنند. به همین خاطر باید اطلاعات کسب‌وکار خودتان را در کاتالوگ نمایشگاه وارد کنید تا به سایر افراد معرفی شوید. همچنین سعی کنید در سالن موردنظر، بنرهای جذاب را نصب کنید تا افراد را به غرفه خودتان راهنمایی کنید. یادتان باشد که در جلوی غرفه نیز بنر معرفی کسب‌وکارتان را قرار دهید تا افراد با سازمان شما بیشتر آشنا شوند.

اگر کسب و کار شما مخاطبان خاصی دارد، یکی از بهترین روشها برای بازاریابی این است که با ایمیل و پیامک به آنها اطلاع‌رسانی کنید تا از غرفه شما در نمایشگاه بازدید کنند.

بازاریابی در نمایشگاه
بازاریابی در نمایشگاه

4- برنامه‌ریزی و تعیین وظایف:

بعد از انجام مراحل بالا، نوبت به حضور در نمایشگاه می‌رسد. در روزهای حضور در نمایشگاه، شما باید با مخاطبان خودتان تعامل داشته باشید تا بتوانید نتیجه خوبی را از نمایشگاه بگیرید. برای حضور موفق‌تر در نمایشگاه، بهترین روش این است که تعیین وظایف انجام دهید و هرکسی در غرفه کار مشخصی داشته باشد تا بتوانید نظم خودتان را به مخاطبان نمایش دهید.

مثلاً مسئول فروش، مسئول پر کردن فرم‌ها، مسئول پاسخگویی به سؤالات، مسئول پذیرایی و… باید کاملاً مشخص باشند تا بتوانید عملکرد مناسب و قابل‌ قبولی را ارائه دهید. همچنین برای امر مهم پذیرایی می توانید از مهماندار برای نمایشگاه کمک بگیرید.

تعیین وظایف در نمایشگاه
تعیین وظایف در نمایشگاه

5- هماهنگی کارکنان:

برای اینکه غرفه شما در نمایشگاه بیشتر به چشم بیاید، باید در هنگام غرفه سازی نمایشگاه، تم رنگی کسب‌وکار خودتان را مشخص کنید و رنگ‌ سازمانی خودتان را به نمایش بگذارید.

همچنین بهترین حالت این است که برای تمامی کارکنان خودتان لباس فرم زیبا و متناسب با رنگ‌ سازمانی تهیه کنید تا بتوانید یکپارچگی را در برند کسب‌وکار خودتان به نمایش بگذارید. این کار کمک می‌کند که در چشم مخاطبان، جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر دیده شوید.

هماهنگی کارکنان در نمایشگاه
هماهنگی کارکنان در نمایشگاه

6- پیگیری افراد بعد از اتمام نمایشگاه:

شما در طی روزهای شرکت در نمایشگاه، اطلاعات زیادی را جمع‌آوری می‌کنید. بعد از اتمام نمایشگاه، باید با کمک آن اطلاعات، ارتباط خود را با افراد حفظ کنید و سعی کنید پیگیری‌های لازم را انجام دهید؛ چون در غیر این صورت سریعاً از یاد آنها خواهید رفت و کسی به شما توجهی نخواهد کرد.

افراد در طول بازدید از نمایشگاه، با کسب‌وکارهای زیادی آشنا می‌شوند و کارت ویزیت و کاتالوگ اکثر آنها را دریافت می‌کنند، اما خیلی اوقات این اطلاعات را دور می‌اندازند و کسب‌وکار شما از یادشان می‌رود. به همین خاطر نیاز است که سریعاً بعد از نمایشگاه، برای برقرار ارتباط به‌صورت تلفنی یا پیامکی اقدام کنید.

همچنین اگر قولی به مخاطبان خودتان داده‌اید، به قولتان عمل کنید؛ زیرا این موضوع روی شخصیت برند سازمانی شما تاثیر می‌گذارد و ذهنیت افراد را در مورد کسب‌وکار شما شکل می‌دهد.

چک لیست شرکت در نمایشگاه برای حضور موفق
شرکت در نمایشگاه

7- خودداری از انجام کارهای اشتباه:

در قسمت‌های قبلی نکاتی را گفتیم که باید انجام دهید تا بتوانید حضور موفقی را در نمایشگاه داشته باشید، اما در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به شما برخی از کارهایی را بگوییم که نباید آنها را انجام دهید تا تأثیر منفی را در ذهن مخاطبان خود ایجاد نکنید. از انجام دادن کارهای زیر در طول نمایشگاه خودداری کنید:

  • با تلفن همراه خودتان سرگرم نشوید و برای ملاقات با افراد، اشتیاق نشان دهید.
  • در غرفه سیگار نکشید؛ چون این موضوع شخصیت بدی را از برندتان نمایش خواهد داد.
  • در حین بازدید افراد از غرفه‌ شما غذا نخورید یا هنگام صحبت با مخاطبان مشغول جویدن آدامس نباشید.
  • سؤالات نادرست نپرسید! منظور سؤالاتی است که به مخاطب نشان دهد شما تنها به دنبال فروش و کشاندن مخاطب به غرفه خود هستید و اهمیتی به مشکل او نمی‌دهید!
  • وقت مخاطبان را نگیرید و به آنها ارزش ارائه دهید.
  • به مخاطبان پشت نکنید و با استرس با آنها صحبت نکنید.

این کارها تأثیرات منفی را روی مخاطبان می‌گذارند و باعث می‌شوند که کسی اشتیاقی برای بازدید از غرفه شما نداشته باشد و در آینده نیز نخواهد از خدمات یا محصولات شما استفاده کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات غرفه سازی و طراحی غرفه نمایشگاهی هم ارائه میده؟

نمایشگاه
نمایشگاه

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد چک لیست شرکت در نمایشگاه برای یک حضور موفق صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید در یک نمایشگاه شرکت کنید و چه نکاتی را باید برای این کار رعایت کرده و انجام دهید.

همچنین در ادامه به شما تمامی نکات مهم از جمله غرفه سازی نمایشگاه را توضیح دادیم و گفتیم که برای کسب موفقیت در نمایشگاه چه کارهایی را باید انجام دهید و از انجام چه کارهایی باید خودداری کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با چک‌ لیست شرکت در نمایشگاه برای یک حضور موفق آشنا شوید و بتوانید به‌خوبی در نمایشگاه‌های موردنظر خودتان شرکت کرده و موفقیت‌های زیادی را کسب کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند ایده‌های جالب برای پارتیشن‌بندی شرکت، اصول فیلمبرداری با موبایل و روش ساخت آینه هالیوودی را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از ساخت کمد دیواری ارزان گرفته تا ساخت ویترین مغازه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا