رایانه و تکنولوژی

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی، چیزی است که خیلی از ما تا به‌ حال به آن فکر کرده‌ایم و حتی شاید اقداماتی هم انجام داده باشیم، اما متأسفانه به‌خاطر نبود آموزش‌های مناسب یا به‌خاطر سخت بودن آموزش‌ها، از این کار منصرف شده‌ایم و یادگیری زبان را نصفه‌کاره رها کرده‌ایم.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و زیاد شدن اپلیکیشن‌های موبایل، دیگر مانند گذشته نیازی نیست که به کلاس‌های آموزش انگلیسی برویم و هزینه و زمان زیادی را برای این کار صرف کنیم؛ بلکه می‌توانیم با نصب یک اپلیکیشن خوب و با پرداخت هزینه‌ای بسیار ناچیز، روزانه زمان کمی صرف کنیم و به‌تدریج لغات انگلیسی را نیز یاد بگیریم.

اما سؤال که وجود دارد این است که بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی چه هستند؟ آیا یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از اپلیکیشن مفید است و می‌تواند نتیجه‌بخش باشد یا خیر؟

در این مقاله می‌خواهیم به شما بهترین اپلیکیشن‌های آموزش انگلیسی را معرفی کنیم و بگوییم که این اپلیکیشن‌ها دقیقاً چه ویژگی‌هایی دارند و چطور به شما کمک می‌کنند که یادگیری خودتان را راحت‌تر انجام دهید.

اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید بهترین نتایج را در این زمینه کسب کنید و به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا به شما، بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی را معرفی کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی

آیا یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از اپلیکیشن نتیجه‌بخش است؟

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ بررسی بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی برویم و آنها را به شما معرفی کنیم، نیاز است که به این سؤال پاسخ بدهیم که آیا با استفاده از اپلیکیشن هم می‌توانید به یادگیری انگلیسی بپردازید یا خیر؟

باید بگوییم که قطعاً این کار ممکن است و به همین خاطر است که در سال‌های اخیر اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی تا این حد پرطرفدار شده‌اند؛ اما در کنار استفاده از اپلیکیشن باید کارهایی را انجام دهید که کمک می‌کنند یادگیری بهتر اتفاق بیفتد.

برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی، موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

1- متعهد باشید:

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای یادگیری زبان با اپلیکیشن وجود دارد، این است که متعهد باشید. در کلاس‌های حضوری دانشجویان پیگیری می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود که تعهد بیشتری نسبت به کار خودشان داشته باشید؛ اما در اپلیکیشن‌ها این امکان وجود ندارد و همه چیز به خودتان بستگی دارد.

به همین خاطر باید کارهایی انجام دهید تا تعهد خودتان را بیشتر کنید. مثلاً می‌توانید برای خودتان یادآور تنظیم کنید یا این کار را با یکی از دوستان خودتان انجام دهید تا بتوانید روند پیشرفت خود را پیگیری کنید.

2- اپلیکیشن‌ها را ترکیب کنید:

اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها کار یادگیری زبان انگلیسی را انجام دهید و البته بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم؛ اما گاهی اوقات ممکن است اپلیکیشن‌ها در حوزه‌های خاصی خیلی قوی نباشند و نیاز به اپلیکیشن دیگری داشته باشید.

مثلاً ممکن است یک اپلیکیشن در زمینه لغت بسیار قوی کار کرده باشد، ولی در زمینه گرامر خیلی خوب نتوانید با آن ارتباط برقرار کنید و به همین خاطر نیاز داشته باشید که از اپلیکیشن دیگری استفاده کنید.

بنابراین، این موضوع را مدنظر داشته باشید و بدانید که به یک اپلیکیشن خاص محکوم نیستید و می‌توانید از چند اپلیکیشن برای یادگیری موارد مختلف استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟
اهمیت تمرین و تکرار در یادگیری زبان انگلیسی
اهمیت تمرین و تکرار در یادگیری زبان انگلیسی

3- تمرین کنید:

سعی کنید برای یادگیری زبان انگلیسی، از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که حالت تعاملی دارند و می‌توانید تمرینات موردنیاز را انجام دهید تا یادگیری برایتان عمیق‌تر اتفاق بیفتد.

یادگیری زبان انگلیسی بدون تمرین‌ کردن واقعاً ممکن نیست و اگر نتوانید مواردی که یاد می‌گیرید را تمرین کنید، می‌توان گفت تمامی تلاش شما بی‌فایده خواهد بود و نتیجه خاصی برایتان به دنبال نخواهد داشت. پس تمرین را فراموش نکنید.

4- از منابع تکمیلی استفاده کنید:

برای اینکه بتوانید زبان انگلیسی را بهتر و سریع‌تر یاد بگیرید، باید از موارد تکمیلی نیز استفاده کنید و با کمک آنها، زبان خودتان را قوی‌تر کنید. مثلاً می‌توانید فیلم‌ها یا انیمیشن‌های زبان‌ اصلی مشاهده کنید. همچنین می‌توانید کتاب‌ها و مجلات خارجی را بخوانید تا به این صورت یادگیری بهتر اتفاق بیفتد.

دقت کنید که در ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی، شاید متوجه نشوید که دقیقاً چه چیزی نوشته شده است یا انیمیشن‌ها چه چیزی را می‌گویند، اما پس از مدتی ادامه‌ دادن این کار، به‌راحتی می‌توانید متوجه تمامی موارد شوید.

استفاده از منابع تکمیلی برای یادگیری زبان انگلیسی
استفاده از منابع تکمیلی برای یادگیری زبان انگلیسی

5- صدای خودتان را ضبط کنید:

برخی از اپلیکیشن‌هایی که حرفه‌ای‌تر هستند و از سیستم هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، این قابلیت را دارند که صدای شما را ضبط کنند. شما می‌توانید با گوش‌ دادن به صدای خودتان، متوجه شوید که تلفظ‌ها را چگونه انجام دهید و آنها را اصلاح کنید.

اما اگر اپلیکیشنی که استفاده می‌کنید چنین قابلیتی ندارد، توصیه ما این است که حتماً خودتان صدایتان را ضبط کنید و مجدداً به آن گوش دهید تا بهتر متوجه شوید که تلفظ‌ها را چگونه انجام دهید تا در نهایت لهجه زیباتری داشته باشید.

6- زمان کافی اختصاص دهید:

در اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی معمولاً وعده داده می‌شود که شما می‌توانید با روزانه 10 دقیقه یا کمتر زبان انگلیسی را یاد بگیرید؛ اما برای یادگیری بهتر سعی کنید به این زمان اکتفا نکنید و حتماً زمان بیشتری برای این کار اختصاص دهید.

با کمک بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی شما می‌توانید لغات یا درس‌های خاصی را در زمانی کم یاد بگیرید؛ اما باید بسیار تمرین کنید تا مطالب به‌خوبی در ذهن شما ماندگار شوند. روزانه حداقل یک ساعت زمان‌ گذاشتن برای یادگیری انگلیسی برای شروع، خوب است و به شما کمک می‌کند که پیشرفت تدریجی و مناسبی را تجربه کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی
بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی

تا به اینجا به شما گفتیم که برای انتخاب بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی و یادگیری بهتر، چه نکاتی را باید در نظر بگیرید. حالا در ادامه می‌خواهیم به شما برخی از اپلیکیشن‌هایی که کیفیت مناسبی دارند و می‌توانند در یادگیری شما بسیار مؤثر باشند را بررسی کنیم. پس همچنان با ما همراه شوید.

1- اپلیکیشن چرب‌زبان:

اپلیکیشن چرب‌زبان، یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های فارسی است که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت می‌کند. این اپلیکیشن برای یادگیری لغات، مکالمه، گرامر کاربرد دارد و برای سطوح مبتدی تا پیشرفته زبان انگلیسی مناسب است.

دروس موجود در اپلیکیشن چرب‌زبان کاملاً ویدئویی هستند و مدت زمان هرکدام از آنها حدوداً 20 دقیقه‌ است و این موضوع کمک می‌کند که بتوانید با روزانه چند دقیقه وقت‌ گذاشتن، یک ویدئو را مشاهده کرده و به‌راحتی یاد بگیرید که چطور مکالمه انگلیسی را انجام دهید.

2- اپلیکیشن وایت‌برد:

دومین اپلیکیشنی که برای آموزش زبان انگلیسی می‌توانید از آن استفاده کنید و یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است، وایت‌برد نام دارد. این اپلیکیشن ایرانی است و آموزش‌های بسیار کوتاهی دارد. مزیت چرب زبان این است که کاملاً تعاملی بوده و به شما کمک می‌کند که تمرینات را به‌خوبی انجام دهید.

این اپلیکیشن یک سیستم تعاملی برای مکالمه دارد که می‌توانید با ربات داخل آن گفتگوی صوتی انجام داده و صدای خود را ضبط کنید و مجدداً گوش کنید تا مشکلات احتمالی را برطرف کرده و لهجه بهتری داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

دروس اپلیکیشن وایت‌برد معمولاً حدود 10 تا 15 دقیقه زمان نیاز دارند و می‌توانید با اختصاص‌ دادن این زمان، به‌راحتی زبان انگلیسی را تمرین کرده و یاد بگیرید.

اپلیکیشن دولینگو
اپلیکیشن دولینگو

3- اپلیکیشن دولینگو:

اپلیکیشن دولینگو، یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که در جهان بسیار محبوب است و به یادگیری زبان انگلیسی کمک کند. این اپلیکیشن متأسفانه محیط فارسی ندارد؛ اما دروس آن بسیار کوتاه هستند و می‌توانید با استفاده از آن، به یادگیری لغات، جمله‌سازی و گرامر زبان انگلیسی بپردازید.

همچنین نکته جالب این است که اکثر امکانات دولینگو به‌ صورت رایگان در دسترس هستند و نیازی به پرداخت هزینه نیست و حتی می‌توانید با نسخه رایگان به یادگیری انگلیسی بپردازید.

4- اپلیکیشن ممرایز:

گزینه بعدی از لیست بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی، اپلیکیشن memrise است. این اپلیکیشن بیشتر برای یادگیری لغات و جملات کاربرد دارد و به شما کمک می‌کند که بتوانید در چت کردن به زبان انگلیسی قوی‌تر شوید.

اپلیکیشن ممرایز امکانات بسیار خوبی دارد و توسط بسیاری از افراد، دانلود و استفاده شده است. نکته جالبی که باید بدانید این است که ممرایز کاملاً رایگان است و می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه، به یادگیری زبان بپردازید. اما متأسفانه محیط این اپلیکیشن فارسی نیست و باید به زبان انگلیسی یادگیری را انجام دهید.

اپلیکیشن ممرایز
اپلیکیشن ممرایز

5- اپلیکیشن زبان‌شناس:

پنجمین اپلیکیشنی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، یک اپلیکیشن متفاوت و جالب است و کمک می‌کند که بتوانید با استفاده از داستان‌های صوتی و متنی، به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

اپلیکیشن زبان‌شناس، داستان‌هایی در سطوح متفاوت دارد. همچنین کتاب‌ها و مجلات انگلیسی نیز در آن قرار دارند که کمک می‌کنند بتوانید به‌راحتی با لغات انگلیسی آشنا شوید. همچنین بخشی برای گرامر نیز در این اپلیکیشن وجود دارد و می‌توانید گرامر را تمرین کنید.

نکته جالب بعدی که در این اپ وجود دارد، این است که می‌توانید لغات موردنیاز خودتان را به‌راحتی ذخیره کرده و مجدداً آنها را تمرین کنید تا یادگیری عمیق برای شما اتفاق بیفتد.

اپلیکیشن زبان بیاموز
اپلیکیشن زبان بیاموز

6- اپلیکیشن زبان بیاموز:

ششمین مورد از لیست بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی، اپلیکیشن بیاموز است. این اپلیکیشن نیز ایرانی بوده و به شما آموزش می‌دهد که زبان انگلیسی را به‌راحتی یاد گرفته و به این زبان مکالمه کنید.

اپلیکیشن بیاموز برای یادگیری گرامر، لغت، کاربرد لغات در جمله و مکالمه بسیار مناسب است و دروس کوتاهی دارد که می‌توانید با مشاهده آنها و تمرین، به یادگیری زبان بپردازید.

همچنین باید بدانید که این اپلیکیشن تنها مختص یادگیری زبان انگلیسی نیست و می‌توانید زبان‌های دیگری را نیز در این اپلیکیشن پیدا کرده و یاد بگیرید و با متد درسی این اپلیکیشن جلو بروید.

اپلیکیشن EF HELLO
اپلیکیشن EF HELLO

7- اپلیکیشن EF Hello:

این اپلیکیشن نیز یکی دیگر از گزینه‌های مفید برای یادگیری زبان انگلیسی است؛ اما تفاوتی که با اپلیکیشن‌های دیگر دارد این است که بیشتر برای کسانی مفید است که می‌خواهند یاد بگیرند چطور به زبان انگلیسی چت کنند.

اگر می‌خواهید چت کردن به زبان انگلیسی را یاد بگیرید، بهترین گزینه برایتان اپلیکیشن EF Hello خواهد بود که طرفداران زیادی دارد و می‌توان گفت برترین اپلیکیشن برای یادگیری چت به زبان انگلیسی است.

این اپلیکیشن به زبانی ساده و راحت به شما آموزش می‌دهد که چطور به زبان انگلیسی چت کنید یا پیام‌های دیگران را متوجه شوید.

8- آموزش زبان انگلیسی نصرت:

احتمالاً در سال‌های گذشته که حتی هنوز گوشی‌های هوشمند تا این حد همه‌گیر نشده بودند، با آموزش زبان نصرت آشنا بودید و نام آن را شنیده بودید. آموزش زبان نصرت یکی از بهترین متدهای یادگیری زبان در ایران است که شهرت بسیار زیادی دارد و حالا این متد در اپلیکیشنی به همین نام تدریس شده است.

شما می‌توانید از اپلیکیشن نصرت که یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است، گرامر و لغات و مکالمه و جمله‌سازی به زبان انگلیسی را یاد بگیرید و بتوانید به‌راحتی، در مدت زمانی کوتاه به انگلیسی مسلط شوید.

متد نصرت به‌ گونه‌ای است که می‌تواند شما را به نتایج خوبی برساند، البته نیاز است که در کنار تمرین با این اپلیکیشن، خودتان نیز تمرین کنید و زمان کافی برای این کار اختصاص دهید.

بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی
بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله، در مورد بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً آیا می‌توانیم با اپلیکیشن به یادگیری انگلیسی بپردازیم یا خیر؟ همچنین با هم نکاتی را بررسی کردیم که با استفاده از آنها، می‌توانید راحت‌تر به یادگیری انگلیسی بپردازید.

در مرحله بعدی نیز به شما 8 مورد از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی را معرفی کردیم و ویژگی‌های هرکدام را گفتیم تا با آنها آشنا شوید و پس از بررسی کامل، یک اپلیکیشن مناسب را برای خودتان انتخاب کنید.

اگر با کامپیوتر راحت‌تر هستید، می‌توانید از پکیج‌هایی که برای کامپیوتر مناسب هستند استفاده کنید؛ البته اگر خودتان موفق به نصب این پکیج‌ها روی کامپیوتر نشدید، می‌توانید از یک مرکز تعمیر کامپیوتر فوری یا مراکز نرم‌افزاری کمک بگیرید تا در این زمینه به شما کمک کنند و نرم‌‌افزارهای ضروری را روی سیستم شما نصب کنند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به‌راحتی اپلیکیشن آموزشی موردنیاز خودتان را پیدا کنید و با استفاده از آن به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم رفع مشکل قطع شدن اینترنت وای فای در کامپیوتر را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با روش دانلود از یوتیوب آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از نصب نرم‌افزار روی کامپیوتر گرفته تا خدمات شبکه و سرور آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا