رایانه و تکنولوژی

دلایل کند شدن گوشی‌های موبایل اندرویدی چیست؟

راه‌‌های عالی برای حل مشکل کند شدن گوشی

یکی از مشکلات ناخوشایند و آزاردهنده، کند شدن گوشی موبایل است. زمانی که گوشی کند می‌شود، کار کردن با آن بسیار سخت می‌شود؛ به حدی که نمی‌توانیم کارهای خودمان را خیلی سریع با گوشی انجام دهیم یا نرم‌افزارهای موردنیازمان را روی موبایل نصب کنیم.

کند شدن گوشی موبایل به دلایل مختلفی پیش می‌آید که اگر این دلایل را بدانید و برای حل آنها اقدام کنید، می‌توانید تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کرده و سرعت گوشی خودتان را افزایش دهید.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد دلایل کند شدن گوشی‌های اندرویدی صحبت کنیم و بگوییم که چرا گوشی شما پس از مدتی کند شده است و عملکرد درستی ندارد. همچنین راه‌‌های موثر برای حل مشکل کند شدن گوشی را به شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید به‌راحتی مشکل موردنظر را حل کرده و سرعت گوشی خودتان را افزایش دهید.

اگر گوشی موبایل شما اخیراً کند شده است و این موضوع باعث شده که نتوانید به‌راحتی از گوشی خودتان استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرگونه هزینه تعمیر موبایل، حتماً در این مقاله با ما همراه باشید و راهکارهای حل مشکل کند شدن گوشی موبایل را یاد بگیرید.

دلایل کند شدن گوشی اندرویدی
دلایل کند شدن گوشی اندرویدی

اصلی‌ترین دلایل کند شدن گوشی‌های اندرویدی چیست؟

در ادامه این مقاله، را بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد ما این است که هرکدام از موارد را در گوشی خودتان بررسی کنید و راه‌حل آن را انجام دهید تا در نهایت بتوانید گوشی پرسرعت و باکیفیتی داشته باشید.

1- وجود اپلیکیشن‌های باز در پس‌زمینه علت کند شدن سرعت گوشی:

یکی از دلایل اصلی کند شدن گوشی موبایل، باز بودن تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه گوشی است. این موضوع باعث می‌شود که قدرت پردازش گوشی شما کم شود و سرعت آن افت کند. همچنین این موضوع باعث مصرف بسیار زیاد باتری در گوشی شما خواهد شد.

بنابراین، توصیه ما این است که حتماً برای حل این مشکل اقدام کنید. برای بستن اپلیکیشن‌های باز در گوشی موبایل، شما می‌توانید دکمه مربع را نگه دارید تا صفحه مدیریت برنامه‌ها ظاهر شود؛ سپس در این قسمت می‌توانید مشاهده کنید که کدام برنامه‌ها باز هستند. سپس تمام این برنامه‌ها را ببندید و مشاهده کنید که چقدر سرعت گوشی شما بهتر خواهد شد.

اگر نمی‌خواهید برنامه‌های باز در پس زمینه گوشی موبایل فعالیت کنند، باید به بخش تنظیمات گوشی و قسمت باتری بروید و به برنامه‌های خودتان اجازه اجرا در پس‌زمینه را ندهید تا با این روش از کند شدن گوشی خودتان جلوگیری کنید.

باز بودن اپلیکیشن‌های اندرویدی در پس زمینه
حل مشکل کند شدن گوشی موبایل

2- پر بودن حافظه گوشی مهمترین عامل کند شدن سرعت گوشی:

فضای حافظه گوشی موبایل شما، محدود است و تمام فایل‌های شما در حافظه گوشی ذخیره می‌شوند. گاهی اوقات ممکن است شما فایل‌های زیادی را در گوشی خودتان ذخیره کنید و این موضوع باعث پر شدن فضای حافظه گوشی شود. در این حالت معمولاً سرعت گوشی شما نیز کمتر خواهد شد و نمی‌توانید به‌راحتی کارهای مختلف را انجام دهید. برای حل این مشکل، توصیه ما این است که فایل‌های حافظه گوشی را پاک کنید تا حافظه گوشی آزادتر شود. اگر داخل گوشی موبایلتان فایل‌های مهمی دارید که خیلی نیاز به آنها ندارید و دسترسی سریع برایتان مهم نیست، آنها را در کامپیوتر خودتان یا یک هارد جداگانه قرار دهید تا در حافظه گوشی باقی نمانند.

همچنین می‌توانید از فضاهای ابری مانند «گوگل درایو» یا «مگا» استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهند فایل‌های خودتان را در این فضاها ذخیره کنید تا حافظه گوشی شما کمتر اشغال شود.

پر شدن حافظه گوشی
پر شدن حافظه گوشی

3- مشکل در باتری:

شاید برایتان عجیب باشد که سرعت گوشی موبایل، چه ربطی به باتری دارد و چگونه باعث افت سرعت گوشی موبایل می‌شود؟ اما باید بدانید که باتری گوشی‌ها معمولاً عمر محدودی دارند و پس از چند سال نیاز است که آنها را تعویض کنید تا گوشی موبایل شما به یک باتری جدید مجهز شود و مشکلی در عملکرد آن ایجاد نشود.

اگر باتری گوشی شما خرابی شده باشد و به‌درستی کار نکند، شارژدهی آن بسیار کم می‌شود و شما باید در طول روز، چندین بار آن را شارژ کنید. وجود مشکل در باتری گوشی باعث می‌شود که باتری، انرژی الکتریکی موجود را به گرما تبدیل کند و گوشی شما بسیار داغ شود که این حرارت شدید روی کارکرد پردازنده گوشی نیز تأثیر می‌گذارد و در نهایت باعث کند شدن گوشی شما می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

بنابراین، برای حل این مشکل نیاز است که سریعاً به یک تعمیرگاه موبایل مراجعه کنید و جهت تعویض باتری گوشی خودتان اقدام کنید. شما می‌توانید تعویض باتری گوشی موبایل خود را به تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا با بهترین هزینه، کار تعویض باتری گوشی پرسی را برای شما انجام دهند.

وجود مشکل در باتری گوشی
وجود مشکل در باتری گوشی

4- اتمام عمر حافظه داخلی:

شاید این موضوع را ندانید؛ اما حافظه داخلی گوشی شما نیز عمر مشخصی دارد و ممکن است پس از مدتی دچار خرابی و مشکل شود و همین موضوع، در کند شدن گوشی شما تاثیر می‌گذارد.

وقتی شما از حافظه داخلی گوشی موبایلتان زیاد استفاده کنید، پس از مدتی شاهد کند شدن گوشی خواهید بود و این موضوع باعث می‌شود که در نهایت حافظه دچار خرابی شده و نتوانید این مشکل را برطرف کنید. به همین خاطر است که پس از چند سال، گوشی‌های موبایل شدیداً کند می‌شوند و نمی‌توانید به‌راحتی با آنها کار کنید. در این صورت، شما نیاز به یک گوشی جدید دارید تا با استفاده از آن بتوانید نیازهای خودتان را برطرف کنید.

اتمام عمر حافظه داخلی گوشی
اتمام عمر حافظه داخلی گوشی

5- به‌روزرسانی برنامه‌ها و سیستم گوشی:

احتمالاً در گوشی‌های موبایل مشاهده کرده‌اید که هر چند وقت یکبار، برای شما اخطار به‌روزرسانی سیستم‌عامل و رابط کاربری و اپلیکیشن‌های مختلف می‌آید و از شما می‌خواهد که برای به‌روزرسانی این موارد اقدام کنید.

متأسفانه، خیلی از افراد این موضوع را جدی نمی‌گیرند و برای به‌روزرسانی برنامه‌های خود اقدامی نمی‌کنند و در نتیجه، شاهد کند شدن گوشی موبایل خود هستند. زمانی که اپلیکیشن‌های شما به‌روزرسانی می‌شوند، سازگاری بیشتری با گوشی موبایل شما پیدا می‌کنند و عملکرد باتری و سیستم عامل گوشی بهتر می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که در نهایت عمر گوشی شما بیشتر شده و سرعت آن نیز افزایش پیدا کند.

بنابراین، نیاز است که این موارد را جدی بگیرید و حتماً به‌روزرسانی‌های مهم را به‌خوبی انجام دهید تا با این کار، از کند شدن گوشی خودتان جلوگیری کنید.

کند شدن گوشی
کند شدن گوشی

6- نصب برنامه‌ها و بازی‌های زیاد:

گوشی‌های موبایل در کنار اینکه یک حافظه داخلی دارند، یک حافظه اجرایی یا رم نیز دارند. هرچه میزان این حافظه بیشتر باشد، سرعت و قدرت گوشی نیز بیشتر است و راحت‌تر می‌توانید از آن استفاده کنید.

وقتی شما برنامه‌ها و بازی‌های زیادی را روی گوشی خودتان نصب می‌کنید، میزان بیشتری از حافظه اجرایی را اشغال می‌کنید و به مرور زمان، شاهد این خواهید بود که گوشی شما شدیداً کند می‌شود و استفاده از گوشی موبایل برای شما خسته‌کننده خواهد شد.

برای جلوگیری از کند شدن گوشی اندرویدی خود، بهتر است تنها برنامه‌های ضروری را روی گوشی موبایلتان نصب کنید. همچنین بهتر است برنامه‌هایی که نیاز ندارید را کلاً حذف کنید یا آنها را غیرفعال کنید تا روی سرعت گوشی شما تأثیر منفی نداشته باشند.

همچنین حافظه کش یا فایل‌های دانلودی گوشی موبایلتان را حذف کنید تا حافظه گوشی را اشغال نکنند و باعث کند شدن گوشی شما نشوند.

دلایل کند شدن گوشی اندرویدی
دلایل کند شدن گوشی اندرویدی

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله درباره دلایل کند شدن گوشی‌های اندرویدی صحبت کردیم و توضیح دادیم که چطور از کند شدن گوشی خودتان جلوگیری کنید و دلایل این موضوع را با هم بررسی کردیم. همچنین برای هرکدام از موارد گفته شده، راه‌حل‌هایی را ارائه کردیم که با استفاده از آنها می‌توانید به‌راحتی مشکل گفته شده را حل کنید و سرعت گوشی خودتان را افزایش دهید. اگر کند شدن گوشی موبایل شما به دلیل مشکلاتی مانند خرابی باتری، تمام شدن عمر حافظه داخلی گوشی و … اتفاق افتاده است، بهتر است برای تعمیر گوشی موبایل و تعویض قطعات معیوب گوشی خود اقدام کنید تا خیلی سریع، این مشکل حل شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با دلایل کند شدن گوشی موبایل آشنا شوید و از راهکارهای گفته شده برای افزایش سرعت گوشی موبایلتان استفاده کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند روش کار با اسکایپ در گوشی موبایل را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با دلایل نصب نشدن برنامه‌ها در گوشی اندرویدی آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مانند تعمیر گوشی و تعویض ال سی دی گوشی به شما عزیزان است تا کارهای خود را به‌سرعت انجام دهید و مشکلات گوشی موبایل و کامپیوتر خود را خیلی سریع حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا