لوازم خانگی

چرا درب ماکروفر باز یا بسته نمی شود؟ 8 دلیل اصلی به همراه راه حل

ماکروفر، یکی از کاربردی‌ترین وسایل منزل است که با کمک آن، می‌توانیم انواع غذاهای خوشمزه را به صورت گرم و تازه سرو کنیم. اگر در آشپزخانه خود ماکروفر داشته باشید، احتمالاً مشاهده کرده‌اید که درب ماکروفر ناگهان قفل می‌شود و به هیچ عنوان باز نمی‌شود. درب ماکروفر، قفل داخلی دارد که این قفل، هنگام کار کردن با مایکروفر فعال می‌شود. در صورت قفل شدن درب ماکروفر، نمی‌توانید درب دستگاه را باز کرده و از آن استفاده کنید. در این حالت باید به دنبال راهی برای باز کردن قفل درب ماکروفر باشید. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده است که چرا درب ماکروفر باز و بسته نمی شود و چرا چنین مشکلی پیش می‌آید؟

در این نوشته می‌خواهیم درباره عوامل موثر بر قفل شدن درب ماکروفر و روش‌های حل این مشکل با شما صحبت کنیم و از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مطب با ما همراه باشید. بعد از مطالعه این مطلب، با عوامل موثر بر خرابی و قفل شدن درب ماکروفر آشنا خواهید شد و می‌توانید از بروز چنین مشکلی پیشگیری کنید یا در صورت قفل شدن درب ماکروفر، برای رفع این مشکل اقدام کنید.

چرا درب ماکروفر باز و بسته نمی شود
چرا درب ماکروفر باز و بسته نمی شود

چرا درب ماکروفر باز و بسته نمی شود؟

خراب بودن درب ماکروفر و باز و بسته نشدن آن، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که ممکن است بر اساس ماکروفر شما کاملاً متفاوت باشد. به همین خاطر نیاز است که بررسی کاملی روی این دستگاه انجام دهید و تک‌تک دلایل گفته شده را بررسی کنید تا بتوانید کار عیب‌یابی ماکروفر را بهتر انجام دهید.

البته به این موضوع دقت کنید که برخی از دلایلی که می‌گوییم کاملاً تخصصی هستند و برای بررسی آنها، بهتر است حتماً از یک تکنیسین ماهر برای تعمیر ماکروفر کمک بگیرید تا سریعاً مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف کند. در ادامه دلایل این موضوع را بررسی می‌کنیم که چرا درب ماکروفر باز و بسته نمی شود.

از جمله دلایل موثر بر قفل شدن درب ماکروفر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مشکل در کارکرد درب ماکروفر:

شاید پیش خودتان فکر کنید که درب ماکروفر یک قطعه بزرگ است که روی این دستگاه قرار دارد و چیز خاصی در آن وجود ندارد که بخواهد خراب باشد یا به‌درستی کار کند.

اما باید بدانید که درب ماکروفر دارای چندین قطعه کوچک است که تمامی این قطعات در کنار هم کار می‌کنند و باعث می‌شوند که قفل ماکروفر به‌درستی کار کند و این دستگاه بتواند کار گرم کردن غذا را برایتان انجام دهد.

یکی از دلایلی که منجر به قفل شدن درب ماکروفر می شود، مشکل در کارکرد درب یا خرابی درب ماکروفر است. در این حالت نمی‌توان دقیقاً گفت که کدام قطعه در درب ماکروفر مشکل دارد تا بتوانید آن را تشخیص داده و تعمیر کنید. این موضوع باید توسط تعمیرکاران حرفه‌ای ماکروفر بررسی شود تا سریعاً برطرف شده و بتوانید مجدداً از ماکروفر خودتان استفاده کنید.

2- خراب‌ شدن فنر درب ماکروفر:

دلیل دیگری که برای این سوال که چرا درب ماکروفر باز و بسته نمی شود وجود دارد، خرابی فنر درب ماکروفر است. احتمالاً توجه کرده‌اید که وقتی شما دکمه باز شدن درب ماکروفر را فشار می‌دهید، درب ماکروفر، پرشی را انجام می‌دهد و به‌ صورت کامل باز می‌شود.

دلیل این موضوع، فنر موجود در درب است؛ بنابراین اگر با فشردن کلید باز شدن درب ماکروفر، شاهد پریدن آن نیستید و درب را باید به‌صورت دستی باز کنید، احتمالاً فنر آن دچار مشکل شده است و در این حالت باید برای تعویض فنر درب ماکروفر اقدام کنید.

خرابی درب مایکروفر
خرابی درب مایکروفر

3- خراب شدن دکمه باز کننده درب ماکروفر:

همان‌طور که در قسمت قبلی نیز گفتیم، اکثر مایکروفرها دکمه‌ای دارند که با فشردن آن، درب ماکروفر باز شده و قفل آن غیرفعال می‌شود تا بتوانید غذا را در داخل آن قرار دهید یا از دستگاه خارج کنید.

موضوعی که وجود دارد این است که اگر با فشردن دکمه درب ماکروفر باز و بسته نمی شود، احتمال دارد که به‌خاطر استفاده نادرست و فشردن اشتباه این دکمه، میکروسوئیچ موجود در آن خراب شده باشد یا اتصال دکمه به‌درستی برقرار نباشد و کار باز شدن درب ماکروفر انجام نشود.

در این حالت شما باید از یک فرد متخصص درخواست کنید که این مشکل را بررسی کرده و عیب‌یابی انجام دهد و پس از آن برای تعمیر این قطعه اقدام کند. شما می‌توانید کار تعمیر قطعات ماکروفر را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با بهترین هزینه، دستگاه شما را تعمیر کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر مایکروویو هم ارائه میده؟

4- شکسته‌ شدن قلاب درب ماکروفر:

اگر به درب ماکروفر دقت کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که روی درب ماکروفر، دو قلاب وجود دارد که زمان بسته‌ بودن درب و شروع کار ماکروفر، به بدنه چفت می‌شوند تا درب ماکروفر را بسته نگه دارند. به همین خاطر است که هنگام روشن بودن ماکروفر، درب ماکروفر باز نمی شود.

گاهی اوقات، به‌خاطر استفاده نادرست از ماکروفر و کشیدن درب آن، این قلاب‌ها دچار شکستگی شده باشند و همین موضوع باعث می‌شود که درب به‌درستی بسته نشود.

در چنین حالتی شاید فکر کنید بهترین راهکار، چسب زدن قطعه شکسته روی قلاب است؛ اما باید بدانید که به‌خاطر حرارت موجود در محفظه ماکروفر، چسب سریعاً خراب شده و قطعه مجدداً دچار شکستگی خواهد شد.

در این حالت بهترین اقدام این است که از یک متخصص بخواهید تا قلاب درب ماکروفر را تهیه کرده و این قطعه را برایتان تعویض کند تا دیگر شاهد این نباشید که درب ماکروفر باز و بسته نمی شود.

تعمیر مایکروویو
تعمیر درب ماکروفر

5- خرابی پنل کنترل ماکروفر:

روی تمامی مایکروفرها، پنلی از دکمه‌های مختلف وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید دستور موردنظر خودتان را به ماکروفر منتقل کنید و به این دستگاه بگویید که چه کاری برایتان انجام دهد.

پنل قطعه‌ای الکتریکی است و این احتمال وجود دارد که با فشردن نادرست یا کار کردن زیاد، دچار مشکل و خرابی شود. خراب‌ شدن قطعه پنل می‌تواند در کارکرد برد ماکروفر نیز اختلال ایجاد کند و همین موضوع نیز باعث مشکل و کارکرد نادرست درب ماکروفر می‌شود.

بنابراین، اگر هیچ‌کدام از دلایل دیگر در ماکروفر شما وجود نداشت، باید از متخصص تعمیر ماکروفر بخواهید که این موضوع را بررسی کند تا در صورت نیاز، مشکل را حل کرده و دستگاه شما را تعمیر کند. برای کاهش هزینه تعمیر ماکروفر، این کار را به تیم حرفه‌ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا با بهترین هزینه، این کار را برای شما انجام دهند.

6- خراب‌ شدن دستگیره متحرک ماکروفر:

دستگیره متحرک، دستگیره‌ای است که روی درب ماکروفر قرار دارد و به‌عنوان یک ضامن عمل می‌کند که به باز شدن راحت‌تر درب ماکروفر کمک می‌کند. اگر مشاهده می‌کنید که دستگیره متحرک ماکروفر شکسته شده و خراب شده است، همین موضوع می‌تواند دلیل این باشد که درب ماکروفر باز و بسته نمی شود.

در این حالت نیاز است که از یک نمایندگی مجاز بخواهید دستگیره را بررسی کرده و در صورت نیاز، آن را تعویض کنند تا بتوانید بدون مشکل از دستگاه خودتان استفاده کنید.

تعمیر دستگیره و قفل داخلی ماکروفر
خراب شدن قفل داخلی ماکروفر

7- خرابی قفل داخلی درب ماکروفر:

ماکروفر یک دستگاه الکتریکی است که برد خاصی دارد و تمامی قطعات آن به هم متصل هستند. دقیقاً به همین خاطر است که تا دکمه باز شدن درب را فشار می‌دهید، فرآیند کار کردن دستگاه متوقف می‌شود و می‌توانید به غذای خودتان دسترسی داشته باشید.

گاهی اوقات دلیل اینکه درب ماکروفر باز و بسته نمی شود ، خرابی قفل درب ماکروفر است. اگر قفل خراب شود، نمی‌توانید به‌راحتی درب ماکروفر را باز و بسته کنید و در هنگام استفاده از ماکروفر با مشکل مواجه می‌شوید. در این حالت، بهترین راه کمک گرفتن از تعمیرکار متخصص است تا مشکل قفل ماکروفر را سریعاً برطرف کند.

بسیاری از مشکلات ماکروفر، به دلیل کیفیت پایین ساخت دستگاه است. به همین خاطر بهتر است راهنمای خرید ماکروفر را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با نکات مهم برای انتخاب بهترین مدل ماکروفر آشنا شوید.

8- تمیز نشدن اصولی ماکروفر:

آخرین دلیل قفل شدن درب ماکروفر، می‌تواند این باشد که ماکروفر خودتان را به‌صورت اصولی تمیز نکرده‌اید. ماکروفر وسیله‌ای است که با مواد غذایی سر و کار دارد و احتمالاً اینکه هنگام استفاده از آن، غذا پرتاب شود و به قسمت‌های مختلف آن بچسبد زیاد است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر مایکروویو هم ارائه میده؟

به همین خاطر باید تمیز کردن این دستگاه را به‌صورت اصولی انجام دهید. گاهی اوقات ممکن است قطعات غذا در لولای درب ماکروفر گیر کنند و همین موضوع باعث شود که درب ماکروفر به‌درستی باز نشود یا هنگام بسته‌ شدن به‌صورت کامل چفت نشود.

در چنین حالتی، نیاز است که خودتان با استفاده از یک اسکاچ، درب و لولای آن را تمیز کنید تا این مشکل حل شود. شما می‌توانید مراحل تمیز کردن ماکروفر را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و تمام بخش‌های مایکروفر را به صورت کامل تمیز کنید.

چرا درب ماکروفر باز و بسته نمی شود
تعمیر ماکروفر

تعمیرات تخصصی انواع ماکروفر با هوم سرویز

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که چرا درب ماکروفر باز و بسته نمی شود و چرا این مشکل پیش می‌آید. گفتیم که دلایل اصلی باز و بسته نشدن درب ماکروفر چه هستند و با هم بررسی کردیم که چطور باید کار عیب‌یابی ماکروفر را انجام دهید. در صورتی که باز هم عملکرد ماکروفر منزلتان با مشکل و اختلال مواجه بود، می‌توانید کار تعمیر ماکروفر را به تیم متخصص هوم سرویز بسپارید تا تمام مشکلات دستگاه شما را خیلی سریع رفع کنند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با دلایل قفل شدن درب ماکروفر، آشنا شده باشید و از دستگاه ماکروفر خود به‌درستی نگهداری کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند روش‌های رفع ارور ماکروفر سامسونگ را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع خدمت مختلف، آماده ارائه خدماتی نظیر تعمیر اجاق گاز برای شما عزیزان است تا بتوانید وسایل منزل خود را سریع‌تر تعمیر کنید و زندگی آرام‌تر و راحت‌تری را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا