لوازم خانگی

علت خاموش شدن شمعک بخاری گازی و روشن نماندن آن چیست؟

در فصل‌های پاییز و زمستان که هوا سرد می‌شود، باید از وسایل گرمایشی مختلف در منزل استفاده کنیم تا بتوانیم فضای خانه را گرم و دلپذیر نگه داریم. بخاری گازی از جمله محبوب‌ترین وسایل گرمایشی در ایران است که کار گرم کردن فضا را به‌خوبی انجام می‌دهد. از بخاری گازی برای تامین گرمای منازل مسکونی، اداره‌ها و مدارس استفاده می‌شود. گاهی اوقات ممکن است بخاری گازی با مشکلاتی مواجه شود و به تعمیر نیاز داشته باشد. مواردی مانند خاموش شدن شمعک بخاری گازی و روشن نماندن آن از جمله مشکلات رایج بخاری گازی است.

در صورتی که شمعک بخاری گازی به‌درستی عمل نکند و بعد از چند دقیقه خاموش شود، بخاری نمی‌تواند محیط را کاملاً گرم کند و ممکن است مشکلاتی مانند نشتی گاز و… نیز اتفاق بیفتد. به همین دلیل باید ابتدا با دلایل خاموش شدن شمعک بخاری گازی آشنا شویم و سپس بهترین راه را برای حل این مشکل پیدا کنیم.

همچنین برای عیب‌یابی و رفع مشکل بخاری می‌توانیم از افراد باتجربه و متخصص برای تعمیر بخاری گازی کمک بگیریم تا خیلی سریع، کار تعمیر بخاری را برای ما انجام دهند.

اگر به دنبال این هستید که مشکل بخاری گازی خودتان را حل کنید و کاری کنید که شمعک آن خاموش نشود، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

علت خاموش شدن شمعک بخاری گازی
علت خاموش شدن بخاری گازی بعد از چند دقیقه

دلایل خاموش شدن شمعک بخاری گازی چیست؟

مشکل خاموش شدن شمعک بخاری گازی به دلایل مختلفی پیش می‌آید و در عملکرد بخاری اختلال ایجاد می‌کند. در صورتی که این مشکل در بخاری شما وجود داشته باشد، بخاری گازی شما غیرقابل استفاده می‌شود. در ادامه با مهم‌ترین دلایل خاموش شدن شمعک بخاری گازی آشنا خواهید شد:

1- خرابی ترموکوپل بخاری گازی:

ترموکوپل، قطعه‌ای در بخاری‌های گازی است که کار تولید برق را انجام می‌دهد. برق تولیدشده توسط ترموکوپل، برای روشن‌ شدن بخاری استفاده می‌شود. در صورتی که این قطعه خراب باشد، در عملکرد شمعک اختلال ایجاد می‌شود. حالا نکته‌ای که وجود دارد این است که چطور متوجه شویم ترموکوپل خراب شده است؟

برای دانستن این موضوع باید به فندک بخاری دقت کنید. اگر بعد از زدن فندک بخاری، گاز به شعله نرسد، شعله بخاری روشن نمی‌شود. خرابی ترموکوپل باعث خاموش شدن شعله بخاری گازی بعد از چند دقیقه نیز می‌شود. به همین دلیل در صورت وجود مشکل در ترموکوپل، باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

تنظیم درست ترموکوپل، یکی از موارد مهم برای نصب شومینه گازی و نصب انواع بخاری است که باید به آن توجه بیشتری داشته باشید.

خرابی ترموکوپل بخاری گازی
خرابی ترموکوپل بخاری گازی

2- مشکل در اتصالات گاز:

سوخت اصلی بخاری‌های گازی، گاز است. در صورتی که اختلالی در مسیر رسیدن لوله کشی گاز به بخاری وجود داشته باشد، بخاری شما دچار اختلال می‌شود و روشن نمی‌ماند.

به همین خاطر توصیه ما این است که حتماً اتصالات بخاری را به‌صورت کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید که اختلالی در عملکرد آن وجود ندارد. گاهی اوقات اتفاقاتی مانند تا خوردن شیلنگ گاز باعث می‌شود که بخاری گازی مقدار گاز کافی را دریافت نکند و عملکرد آن با اختلال مواجه شود. همچنین اگر شیر گاز به صورت کامل باز نشده باشد، مقدار کمی گاز به بخاری می‌رسد و به همین دلیل، بخاری اصلاً روشن نمی‌شود. بنابراین نیاز است که به این موضوع نیز توجه داشته باشید و مواردی مانند شیلنگ گاز و شیر گاز را به‌خوبی بررسی کنید.

اگر هنوز سیستم گرمایشی منزلتان را انتخاب نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که راهنمای انتخاب بهترین سیستم گرمایشی را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید و بهترین گزینه را برای گرمایش منزل خود انتخاب کنید.

وجود مشکل در اتصالات گاز بخاری
مشکل در اتصالات گاز بخاری

3- خرابی دکمه فرمان:

بخاری‌های گازی یک دکمه فرمان دارند که با پیچاندن آن به حالت‌های مختلف، می‌توانید شعله و دمای بخاری را کنترل کنید. در صورتی که دکمه فرمان را بچرخانید، بخاری شما روی حالت‌های مختلف قرار می‌گیرد.

یکی از دلایل خاموش شدن شمعک بخاری گازی نیز دقیقاً وجود مشکل در دکمه فرمان بخاری است. در صورت وجود مشکل در دکمه فرمان، حالت بخاری به‌درستی تغییر نمی‌کند. بنابراین بخاری شما به‌سرعت خاموش می‌شود و روشن نمی‌ماند.

در چنین حالتی، باید از فرد متخصص و کاربلد کمک بگیرید تا بخش‌های مختلف بخاری را بررسی کند و در صورت نیاز دکمه فرمان بخاری را تعویض کند. برای عیب‌یابی و تعمیر بخاری گازی، شما می‌توانید کار را به تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع، بخاری شما را تعمیر کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر بخاری گازی هم ارائه میده؟

علت خاموش شدن بخاری گازی بعد از چند دقیقه
دلایل خاموش شدن شمعک بخاری گازی

4- خفه شدن بخاری:

گاز وارد شده به داخل بخاری می‌سوزد و به گازهایی مانند دی اکسید کربن و مونوکسید کربن تبدیل می‌شود. این گازها باید از طریق دودکش به خارج از محیط منزل منتقل شوند؛ زیرا تنفس این گازها برای سلامتی انسان بسیار مضر است و عوارض خطرناکی را به دنبال دارد.

نصب درست دودکش برای بخاری، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا با انتقال گاز به بیرون از محیط، از سلامتی افراد محافظت می‌کند. همچنین وجود دودکش به عملکرد بهتر بخاری کمک می‌کند و از تجمع گازها و خفه شدن بخاری جلوگیری خواهد کرد. بهتر است مهم‌ترین نکات ایمنی برای نصب بخاری گازی و دودکش بخاری را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

گاهی اوقات گرفتگی دودکش بخاری و مسدود شدن آن، باعث خاموش شدن شمعک بخاری گازی می‌شود؛ زیرا این موضوع مانع از دریافت گاز توسط بخاری می‌شود. بنابراین اگر شاهد خاموش شدن بخاری بعد از چند دقیقه بودید و همزمان بوی گاز را در خانه حس کردید، بهتر است دودکش بخاری را بررسی کنید و مطمئن شوید که دودکش بخاری سالم و باز است.

در صورت بسته بودن دودکش با اشیای خارجی، بهتر است برای رفع گرفتگی دودکش اقدام کنید. همچنین در صورت وجود مشکل در اتصالات دودکش، بهتر است از افراد باتجربه و متخصص بخواهید که کار نصب صحیح دودکش بخاری را انجام دهند.

وجود مشکل در نازل گاز
وجود مشکل در نازل گاز

5- مشکل در نازل گاز:

نازل گاز، قطعه‌ای مهم در بخاری‌های گازی است که وظیفه رساندن گاز به شمعک بخاری را دارد. زمانی که مقدار گاز کافی به شمعک می‌رسد، شمعک بخاری خاموش می‌شود و بخاری نیز عملکرد درستی خواهد داشت.

گاهی اوقات دلیل خاموش شدن شمعک بخاری گازی، وجود مشکل در قطعه نازل گاز و انحراف این قطعه است. در این حالت، شما باید به صورت کامل قطعه نازل گاز را در بخاری گازی خود بررسی کنید تا از سلامتی این قطعه مطمئن شوید.

در صورتی که نازل گاز مشکل دارد و از جای اصلی خود منحرف شده است، باید نازل گاز را به مکان اصلی خود برگردانید و آن را تنظیم کنید. با این کار، روند گازرسانی به شمعک به‌درستی انجام می‌شود و مشکل بخاری شما به صورت کامل حل خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم که برای تنظیم قطعات و تعمیر بخاری گازی، حتما از افراد حرفه‌ای و باتجربه کمک بگیرید تا تمام مشکلات بخاری شما را برطرف کنند.

وجود مشکل در ژیگلور بخاری گازی
وجود مشکل در ژیگلور بخاری گازی

6- مشکل در ژیگلور بخاری گازی:

بخاری گازی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هرکدام از این قطعات، وظایف خاص خود را دارند. یکی از قطعات موجود در بخاری گازی، ژیگلور است. قطعه ژیگلور، وظیفه کنترل حجم گاز ورودی به بخاری را برعهده دارد. اگر قطعه ژیگلور به‌خوبی کار نکند، شاهد خاموش شدن شمعک بخاری گازی خواهید بود.

یکی از روش‌های تشخیص مشکل در ژیگلور بخاری این است که دکمه فرمان را بچرخانید و بخاری گازی را زیاد کنید. اگر همزمان با زیاد کردن بخاری، شمعک بخاری به صورت کامل خاموش می‌شود، ژیگلور بخاری خراب شده است.

در این حالت باید از فرد متخصص کمک بگیرید تا قطعه موردنظر را بررسی کرده و در صورت لزوم، ژیگلور بخاری را تعویض کند.

تعمیرکاران باتجربه هوم سرویز، آماده تعمیر بخاری گازی شما با بهترین هزینه هستند و هرگونه مشکل در قطعات بخاری را به‌سرعت برطرف می‌کنند.

تعمیر انواع بخاری گازی با هوم سرویز
خدمات تعمیر بخاری

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله، درباره اصلی‌ترین دلایل خاموش شدن شمعک بخاری گازی با شما صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که چرا بخاری گازی به صورت ناگهانی خاموش می‌شود. حالا که با دلایل خاموش شدن بخاری گازی آشنا شدید، بهتر است برای رفع مشکلات بخاری، از افراد حرفه‌ای و متخصص کمک بگیرید تا کار تعمیر بخاری گازی شما را خیلی سریع انجام دهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر بخاری گازی هم ارائه میده؟

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید باشد.

تعمیرکاران باتجربه هوم سرویز، همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. شما می‌توانید از خدمات متنوع هوم سرویز برای تعمیر بخاری برقی و گازی، تعمیر آبگرمکن، نصب رادیاتور شوفاژ، ساخت شومینه و لوله کشی پکیج استفاده کنید و انجام کارهای فنی را به تیم متخصصان هوم سرویز بسپارید.

برای استفاده از خدمات سایت هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای دریافت خدمات موردنظرتان ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست، کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا