نظافت و پذیرایی

طریقه استفاده صحیح از شامپو فرش | چگونه شامپو فرش بکشیم؟

تقریباً همه افراد هر ساله به فکر شستشوی فرش و موکت می‌افتند تا بتوانند از فرش و موکت تمیز در منزل استفاده کنند. فرش، یکی از مهم‌ترین وسایل خانه است که بیشتر در معرض آلودگی قرار دارد و احتمال لکه شدن و کثیفی آن زیاد است. بسیاری از افراد، شستشوی فرش را به قالیشویی می‌سپارند تا قالیشویی، کل قسمت‌های فرش را شستشو دهد و تمیز کند. گاهی اوقات نیازی به قالیشویی نیست و می‌توان با استفاده از شامپو فرش، لکه‌های سطحی و آلودگی‌های روی فرش را از بین برد. استفاده از شامپو فرش به ما کمک می‌کند تا بدون شستشوی کامل فرش، تمام قسمت‌های آن را تمیز کنیم و آلودگی‌های روی فرش را از بین ببریم.

نکته مهمی که باید بدانید این است که استفاده از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش، اصول و نکات خاصی دارد که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید شاهد بهترین نتیجه از انجام این کار باشید و انواع لکه‌های روی فرش را از بین ببرید.

در این مطلب می‌خواهیم روش استفاده از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش را به شما آموزش دهیم. همچنین به شما توضیح خواهیم داد که چطور انواع لکه‌های روی فرش را با کمک شامپو فرش تمیز کنید.

اگر دوست دارید با طریقه شامپو فرش کشیدن آشنا شوید و انواع فرش و موکت را با استفاده از شامپو فرش تمیز کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طریقه شامپو فرش کشیدن
طریقه شامپو فرش کشیدن

مزایای استفاده از شامپو فرش

قبل از آشنایی با مراحل استفاده از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش و موکت، خوب است با مزایای شامپو فرش آشنا شوید. موارد زیر از جمله مزایای استفاده از شامپو فرش لکه بر هستند:

1- نظافت سریع فرش:

با تهیه شامپو فرش، شما می‌توانید شستشوی فرش و موکت منزل خود را خیلی سریع انجام دهید و بدون فرستادن فرش به قالیشویی یا شستشوی فرش در منزل، فرش و موکت‌ها را حسابی تمیز کنید. این موضوع، یکی از مزایای بزرگ استفاده از شامپو فرش است که به ما کمک می‌کند تا خیلی سریع کار لکه‌گیری فرش را انجام دهیم و فرش یا موکت منزل را تمیز کنیم.

البته به یاد داشته باشید که علاوه بر استفاده از شامپو فرش، خوب است حداقل یک بار در سال، شستشوی فرش خود را به قالیشویی بسپارید تا انواع لکه و آلودگی روی فرش را تمیز کند.

2- از بین‌ بردن لکه‌های سطحی:

گاهی اوقات لکه‌های روی فرش چندان عمیق و زیاد نیست و تنها چند لکه سطحی روی فرش مشاهده می‌شود. در این حالت بهتر است از شامپو فرش برای از بین بردن لکه‌های سطحی روی فرش استفاده کرد. بنابراین با کمک شامپو فرش می‌توان خیلی سریع و راحت، تمام لکه‌ها و آلودگی‌های موجود روی فرش را از بین برد.

روش تمیز کردن لکه شمع از روی فرش را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

شامپو فرش لکه بر
شامپو فرش لکه بر

3- خشک شدن سریع:

بعضی اوقات شما زمان کمی برای نظافت منزل دارید و باید خیلی سریع تمام فرش‌ها و موکت‌ها را تمیز کنید. مثلاً زمانی که قرار است مهمانی بزرگی را در منزلتان برگزار کنید، باید تمام قسمت‌های خانه را خیلی سریع نظافت کنید. در این وضعیت، شما می‌توانید برای تمیز کردن فرش و موکت منزلتان، از شامپو فرش استفاده کنید. مزیت استفاده از شامپو فرش این است که نیازی به شستشوی فرش و پهن کردن فرش روی دیوار ندارید و می‌توانید فرش و موکت را خیلی سریع تمیز کرده و خشک کنید.

4- بدون نیاز به آبکشی:

یکی دیگر از مزایای شامپو فرش کشیدن این است که برای انجام آن، اصلاً نیازی به آبکشی فرش نیست. یعنی شما می‌توانید به‌راحتی شامپو فرش لکه بر را روی فرش خودتان بکشید و آلودگی‌ها را از بین ببرید و سپس بگذارید تا فرش به‌صورت کامل خشک شود. به همین راحتی می‌توانید نظافت فرش را انجام دهید و از وجود فرش تمیز در منزلتان لذت ببرید.

5- نظافت فرش به‌صورت ایمن:

امروزه انواع مواد شوینده برای نظافت فرش و موکت وجود دارد که بعضی از آنها بسیار قوی هستند و به الیاف فرش آسیب می‌زنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از شامپو فرش این است که الیاف فرش را از بین نمی‌برد و کار نظافت و شستشوی فرش را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید کار تمیز کردن فرش را بدون نیاز به شستشوی فرش انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم سایر روش‌های تمیز کردن فرش بدون نیاز به شستشو را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

استفاده از شامپو فرش
مزایای استفاده از شامپو فرش

روش استفاده از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش و موکت

حالا که با مزایای استفاده از شامپو فرش آشنا شدید، احتمالاً کنجکاو هستید که طریقه شامپو فرش کشیدن را یاد بگیرید تا بتوانید کار نظافت فرش‌های خودتان را به‌راحتی انجام دهید.

برای تمیز کردن فرش با کمک شامپو فرش، مراحل زیر را انجام دهید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

1- جارو کردن روی فرش:

قبل از شامپو فرش کشیدن روی فرش یا موکت، شما باید سطح آنها را تمیز کنید. برای انجام این کار، سطح فرش را با استفاده از جاروبرقی و به صورت کامل جارو کنید تا تمام گردوغبار و آلودگی‌های ریز روی فرش جارو شود. در هنگام انجام این کار، حوصله به خرج دهید و جاروکشی فرش را با دقت کافی انجام دهید تا سطح فرش از ذرات و آلودگی پاک شود.

2- جارو کردن قسمت زیرین فرش:

پس از جارو کردن روی فرش، بهتر است قسمت پشت فرش را نیز جارو بکشید تا تمامی گردوغبار موجود در زیر فرش نیز پاک شود. در صورت وجود گردوغبار در قسمت زیر فرش، هنگام کشیدن شامپو فرش این گردوغبارها مرطوب می‌شود و به فرش می‌چسبد. به همین دلیل بهتر است تمام قسمت‌های فرش را جارو کنید.

شامپو فرش لکه بر
شامپو فرش لکه بر

3- آماده کردن شامپو فرش:

 بسیاری از افراد بعد از خرید شامپو فرش، آن را در سطل یا ظرف مناسب می‌ریزند و شامپو فرش را با آب ترکیب می‌کنند تا کف کند. پس از ایجاد شدن کف زیاد، شامپو فرش را روی فرش می‌کشند و صبر می‌کنند تا لکه‌های روی فرش تمیز شود.

نکته‌ای که باید بدانید این است که برای ترکیب شامپو فرش با آب، باید به دمای مناسب آب برای شستشوی فرش توجه داشته باشید. روی برچسب زیر فرش، دمای مناسب برای شستشوی فرش نوشته شده است و شما باید دمای آب را با توجه به این اطلاعات تنظیم کنید. مثلاً در هنگام شستشوی فرش ابریشم، حتماً باید از آب سرد استفاده کنید تا الیاف ظریف فرش خراب نشود.

بنابراین قبل از ترکیب شامپو فرش و آب، به دمای آب توجه داشته باشید و از آب با دمای مناسب استفاده کنید تا فرش شما خراب نشود.

4- تمیز کردن فرش با شامپو فرش:

طریقه شامپو فرش کشیدن به این صورت است که شما دستمال حوله‌ای یا برس مناسبی را تهیه خواهید کرد و آن را به محلول شامپو فرش خانگی آغشته می‌کنید. سپس دستمال یا برس را روی تمام قسمت‌های فرش می‌کشید تا کاملاً تمیز شود و آلودگی‌های روی سطح فرش از بین برود.

روش شستشوی فرش پلی استر را در وبلاگ هوم سرویز یاد بگیرید.

طریقه استفاده از شامپو فرش
طریقه استفاده از شامپو فرش

5- تکرار مراحل قبلی:

اگر در بعضی از قسمت‌های فرش، لکه‌های بزرگ و عمیق را مشاهده کردید، بهتر است باز هم مرحله قبلی را تکرار کنید تا لکه‌های فرش کاملاً تمیز شوند و از بین بروند.

حواستان باشد که شامپو فرش کشیدن را نهایتاً 3 بار تکرار کنید؛ زیرا ممکن است در اثر استفاده زیاد از شامپو فرش، الیاف فرش آسیب ببیند و خراب شود.

6- خشک کردن فرش:

بعد از انجام مراحل قبلی، باید اجازه دهید که فرش کاملاً خشک شود. برای سریع‌تر خشک شدن فرش، بهتر است پنجره را باز بگذارید تا هوای آزاد وارد خانه شود. یادتان باشد که تا قبل از خشک شدن فرش، اصلاً روی فرش راه نروید تا مجدداً آلوده نشود.

بعضی از افراد، در زیر فرش و در قسمت‌های مختلف مانند وسط و گوشه‌های فرش، چند ظرف یا قابلمه قرار می‌دهند تا گردش هوا در زیر فرش بیشتر شود و سریع‌تر خشک شود.

در بسیاری از موارد، پس از کشیدن شامپو فرش، فرش در عرض 3 الی 4 ساعت خشک می‌شود.

7- تمیز کردن نهایی فرش:

پس از خشک شدن کامل فرش، بهتر است یک بار دیگر فرش را جارو کنید. این کار باعث می‌شود که هم رطوبت موجود در داخل فرش گرفته شود و هم گردوغبار یا آلودگی‌های سطحی روی فرش از بین برود. حالا دیگر کار شما تمام شده است و می‌توانید از تمیزی فرش‌های منزلتان لذت ببرید.

شستشوی انواع فرش و موکت با هوم سرویز
شستشوی انواع فرش و موکت با هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این مطلب درباره روش استفاده از شامپو فرش با شما صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که برای تمیز کردن فرش با کمک شامپو فرش چه کارهایی را باید انجام دهید. همچنین شما را با مزایای استفاده از شامپو فرش آشنا کردیم.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم این مطالب برای شما مفید و کاربردی باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

شما می‌توانید کار نظافت منزل و شستشوی موکت و فرش منزلتان را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا این کارها را با بهترین هزینه و کیفیت عالی برای شما انجام دهند.

برای استفاده از خدمات مختلف هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، همیاران متخصص هوم سرویز، با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

همیار شماییم تا پایان سرویس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا