نظافت و پذیرایی

نحوه شستشوی فرش پلی استر | چطور بشوریم که کمرنگ نشود؟

فرش یکی از مهم‌ترین وسایل خانه است که به زیبایی و جذابیت خانه کمک می‌کند. انتخاب فرش مناسب با رنگ زیبا، تاثیر زیادی روی دکوراسیون شیک خانه ما می‌گذارد. امروزه، انواع طرح‌های فرش با الیاف مختلف بافته می‌شوند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

یکی از الیافی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از آن برای بافت انواع فرش و تابلوفرش استفاده می‌شود، الیاف پلی استر است. زیبایی ظاهری فرش‌های پلی استر از فرش‌های ماشینی بیشتر است و به فرش‌های دستباف ایرانی شباهت زیادی دارد. همچنین هزینه فرش پلی استر، نسبت به فرش‌های دیگر کمتر است و به همین خاطر طرفداران زیادی دارد.

اما موضوعی که وجود دارد این است که شستشوی فرش پلی استر باید با دقت و ظرافت خاصی انجام شود؛ چون این نوع فرش به‌خاطر الیافی که دارد، در برابر شستشو کمی ضعیف و آسیب پذیر است. احتمال دارد با شستشوی نامناسب، رنگ الیاف فرش از بین برود و شما بمانید و فرشی بی‌رنگ‌ و رو که ظاهر زیبای خود را نیز از دست‌ داده است! به همین دلیل بسیار مهم است که با روش صحیح شستشوی فرش‌های پلی استری آشنا شوید.

در این مقاله درباره روش صحیح شستشوی فرش پلی استر صحبت می‌کنیم و به شما توضیح خواهیم داد که برای شستشوی فرش‌های پلی استر، باید چه نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید و هم فرش خودتان را تمیز کنید و هم از خراب‌ شدن آن جلوگیری کنید.

اگر به دنبال این هستید که در مورد نحوه شستشوی فرش پلی استر و جلوگیری از کمرنگ شدن آن، اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتوانید به‌راحتی این کار را در خانه انجام دهید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شستشوی صحیح فرش پلی استر
شستشوی صحیح فرش پلی استر

برای شستشوی فرش پلی استر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه چند نکته کوتاه را به شما می‌گوییم که رعایت آنها باعث می‌شود بتوانید بهتر و راحت‌تر فرش پلی استر خودتان را بشویید؛ بنابراین به این نکات دقت کرده و آنها را رعایت کنید:

1- به برچسب فرش توجه کنید:

معمولاً فرش‌های پلی استر برچسبی دارند که روی آن توضیحات کامل در مورد نحوه شستشو و الیاف آن داده شده است و می‌توانید با استفاده از آنها، به‌راحتی بهترین مواد شوینده و دمای آب را انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم که به این برچسب دقت کنید و دمای آب را با توجه به برچسب فرش تنظیم کنید. همچنین شوینده‌هایی را برای شستشو انتخاب کنید که به فرش شما آسیبی وارد نمی‌کند و تاثیر بدی برای فرش شما ندارند.

توجه به برچسب فرش
توجه به برچسب فرش

2- از وسایل تیز برای هدایت آب استفاده نکنید:

اگر می‌خواهید هنگام شستشوی فرش پلی استر آب فرش را تخلیه کنید، به‌هیچ‌وجه از ابزارهای تیز استفاده نکنید و سعی کنید که حتماً از وسایلی نرم مانند پاروی پلاستیکی و… استفاده کنید تا آسیبی به فرش وارد نشود. علت زردآب فرش هنگام شستشو را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید.

3- از فشار ملایم آب برای شستشوی فرش پلی استر استفاده کنید:

دقت کنید که برای شستشوی فرش پلی استر، به‌هیچ‌وجه نباید با آب فشار بالا استفاده کنید؛ چون این کار باعث می‌شود که فرش شما آسیب ببیند و ممکن است رنگ‌های آن با هم مخلوط شده و تغییر رنگ دهد.

در تمام مراحل شستن فرش‌های پلی استری، از آب با فشار ملایم استفاده کنید تا بتوانید فرش خود را راحت و بدون دردسر بشویید و آسیبی به آن وارد نکنید.

استفاده از شوینده مناسب برای فرش پلی استری
استفاده از شوینده مناسب برای فرش پلی استری

4- از پاک‌کننده‌های فاقد سفیدکننده استفاده کنید:

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که فرش‌های پلی استر نسبت به فرش‌های دیگر مانند اکریلیک، رنگ‌پذیری کمتری دارند و به همین خاطر امکان خراب‌ شدن رنگ آنها بسیار بیشتر است.

بنابراین، سعی کنید از مایع شوینده‌ای استفاده کنید که هیچ‌گونه مواد سفیدکننده در آن وجود نداشته باشد و بتوانید بدون مشکل و خراب شدن رنگ فرش، به شستشوی آن بپردازید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

همانطور که متوجه شدید، شستشوی فرش‌های پلی استری کاری حساس است و باید با ظرافت و دقت انجام شود. اگر می‌خواهید کار شستشوی فرش خود را به قالیشویی بسپارید، به دنبال بهترین قالیشویی باشید تا شستشوی فرش شما به بهترین شکل ممکن انجام شود و آسیبی به فرش شما وارد نشود.

مراحل شستشوی فرش پلی استر
مراحل شستشوی فرش پلی استر

نحوه شستشوی فرش پلی استر به‌صورت گام‌به‌گام

تا به اینجا نکات مهمی را گفتیم که با رعایت آنها می‌توانید با ایمنی بسیار بیشتری اقدام به شستشوی فرش پلی استر کنید، حالا می‌خواهیم به‌صورت مرحله‌به‌مرحله بررسی کنیم که چطور باید آن را بشویید.

1- تمیز کردن گردوغبار فرش:

در اولین مرحله از شستشوی فرش پلی استر، نیاز است که جاروبرقی را روی بیشترین درجه‌اش تنظیم کرده و آن را روشن کنید. حالا با استفاده از جاروبرقی، گردوغبار موجود روی فرش را بگیرید و آن را کاملاً تمیز کنید.

دقت کنید که هرگز برای چنین فرشی از روش آویزان کردن و ضربه‌ زدن به فرش استفاده نکنید، چون ضربه زدن برای فرش پلی استر شدیداً آسیب‌زننده است و الیاف فرش را از بین می برد.

برداشتن گردوغبار روی فرش
برداشتن گردوغبار روی فرش

2- پهن کردن فرش در فضایی با شیب مناسب:

فرش را روی سطحی پهن کنید که کمی شیب داشته باشد تا به این صورت بتوانید از ماندن آب در آن جلوگیری کنید. همچنین باید آب را از بالای فرش بپاشید تا آب داخل الیاف فرش، از طریق شیب از پایین فرش خارج شود.

3- خیس کردن فرش:

حالا دمای آب را متناسب با برچسب موجود روی فرش تنظیم کنید. در مرحله سوم از شستشوی فرش پلی استر، نیاز است که آب را با فشار ملایم، روی آن بریزید تا آن را خیس کند و شستشو راحت‌تر انجام شود.

مراحل شستشوی فرش پلی استری
مراحل شستشوی فرش پلی استری

4- ریختن مایع شوینده:

در مرحله بعدی مایع شوینده مناسب را روی فرش بریزید و به‌آرامی شروع به شستشوی فرش کنید. به‌هیچ‌وجه هنگام شستشو، سطح فرش را با فشار نشویید و از برس‌های زبر و ضخیم استفاده نکنید. چون این کار برای فرش مناسب نیست و الیاف فرش را از بین می‌برد.

5- تخلیه آب داخل فرش:

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز گفتیم، با استفاده از وسیله‌ای مانند پاروی پلاستیکی، اقدام به تخلیه آب موجود در فرش کنید. یادتان باشد که این کار را بدون فشار و با ملایمت انجام دهید تا آسیبی به الیاف و پرزهای فرش وارد نشود.

6- آویزان کردن فرش برای خشک‌ شدن:

در نهایت فرش خودتان را در فضایی قرار دهید که در زیر نور آفتاب باشد و خشک شود. خوشبختانه فرش‌های پلی استر در برابر نور آفتاب مقاومت مناسبی دارند و نیازی نیست نگران شدت تابش خورشید روی فرش باشید.

با این کارها، فرش پلی استری شما به صورت کامل شسته شده و تمیز می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟
شستشوی انواع فرش با هوم سرویز
شستشوی انواع فرش با هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد نحوه شستشوی فرش پلی استر و تمام مراحل شستشوی این فرش‌ها صحبت کردیم و به شما آموزش دادیم که چطور می‌توانید به‌راحتی فرش پلی استر خودتان را در خانه بشویید و آن را تمیز کنید. همچنین با هم بررسی کردیم که در هنگام شستشوی فرش پلی استری به چه نکاتی باید توجه کرد تا آسیبی به فرش شما وارد نشود.

نکته مهمی که باید بدانید این است که فرش‌های پلی استر بسیار حساس هستند و حتی با وجود رعایت این موارد نیز گاهی اوقات ممکن است فرش شما دچار مشکل شود و رنگ‌های آن با هم مخلوط شوند و زیبایی خود را از دست بدهند؛ به همین خاطر بهتر است فرش خودتان را به بهترین قالیشویی شهر با قیمت اتحادیه قالیشویی مناسب بسپارید تا فرش شما را با دقت کافی شسته و به شما تحویل دهند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با نحوه شستشوی فرش پلی استر آشنا شوید و بتوانید به‌راحتی این مدل فرش را شسته و برای نظافت آن اقدام کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند ترفندهای برق انداختن فرش و موکت بدون شستشو را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با راه‌های از بین بردن بوی بد فرش و قالی پس از شستشو آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مانند قالیشویی و شستشوی موکت با دستگاه است تا بتوانید کارهای منزل خود را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهید و خانه‌ای تمیز و شیک داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا