نظافت و پذیرایی

ترفندهای برق انداختن فرش و موکت بدون شستشو

شستشوی فرش و موکت یکی از کارهایی است که باید هر چند وقت یکبار انجام شود تا خانه ظاهری زیباتر و تمیزتر داشته باشد. مشکلی که وجود دارد این است که همیشه امکان شستشوی فرش یا موکت وجود ندارد و گاهی اوقات نیاز است که تمیز کردن فرش و موکت را سریع انجام دهیم.

یکی از روش‌هایی که می‌توانیم استفاده کنیم، شستشوی موکت با دستگاه است که می‌توانید از خدمات استفاده کنید تا در زمانی کم و باکیفیت بالا، فرش و موکت‌ها شسته شده و تمیز شوند. اما راه‌حل‌های خانگی نیز برای این موضوع وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد ترفندهای برق انداختن فرش و موکت بدون شستشو صحبت کنیم و بگوییم که چه روش‌هایی برای تمیز کردن فرش و موکت وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها، فرش و موکت خانه را بدون نیاز به قالیشویی تمیز کنید و آنها را برق بیندازید.

اگر به دنبال یادگیری روش‌هایی هستید که بدون نیاز به شستشوی فرش و موکت‌ها آنها را تمیز کنید و ظاهری زیبا و تمیز به آنها ببخشید، از شما می‌خواهیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. بعد از مطالعه این نوشته، با ترفندهای کاربردی و موثری آشنا خواهید شد که می‌توانید در زمانی سریع از آنها استفاده کرده و فرش و موکت‌ها را مانند روز اولشان برق بیندازید.

تمیز کردن فرش و موکت
تمیز کردن فرش و موکت

ترفندهای برق انداختن فرش و موکت بدون شستشو

در ادامه می‌خواهیم روش‌هایی را بگوییم که با استفاده از آنها، می‌توانید به‌سادگی فرش و موکت‌ها را تمیز کنید و نیازی به شستشوی فرش نداشته باشید. این روش‌ها کمک می‌کنند که به‌راحتی هر لکه‌ای را از بین ببرید؛ اما دقت کنید که در استفاده از مواد و محلول‌هایی که گفته‌ایم، زیاده‌روی نکنید تا به فرش و موکت آسیبی وارد نشود.

1- استفاده از شامپو فرش:

اولین ترفندی که می‌توانید استفاده کنید تا با استفاده از آن فرش‌ها و موکت‌های خانه‌تان را به بهترین شکل تمیز کنید، این است که به‌صورت خشک شامپو فرش را روی آنها بکشید تا تمیز شوند.

برای این کار نیاز است که یک توری بردارید و آن را به شامپو فرش آغشته کنید و سپس روی فرش و موکت بکشید تا کاملاً پوشش داده شوند. البته دقت کنید که اندازه شامپو فرش خیلی زیاد نباشد و فقط سطح فرش را با این ترفند تمیز کنید؛ زیرا استفاده زیاد از شامپو فرش باعث می‌شود که فرش شما نیاز به آبکشی داشته باشد.

این کار کمک می‌کند که لکه‌های موجود روی فرش به‌راحتی تمیز شوند و سطح فرش کاملاً نو شود. با کمک این روش می‌توانید لکه‌های یک بخش خاص را نیز تمیز کنید.

2- استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه:

دومین راهکار برای برق انداختن فرش و موکت بدون شستشو، استفاده از تمیزکننده‌های طبیعی است که بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند هر لکه‌ای را به‌صورت کامل ریشه‌کن کنند.

شما می‌توانید از ترکیب جوش شیرین و سرکه یک محلول قدرتمند بسازید که با استفاده از آنها، هر لکه‌ای را می‌توانید از روی موکت و فرش پاک کنید. برای این کار نیاز است که با توجه به تعداد فرش و موکت‌ها، سرکه سفید و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید تا بتوانید محلولی قدرتمند بسازید.

حواستان باشد که مقدار جوش شیرین نباید خیلی زیاد باشد. برای هر یک لیوان سرکه سفید، حدوداً یک قاشق جوش شیرین کافی است و بیشتر از این مقدار ممکن است برای فرش آسیب‌زننده باشد.

پس از آماده‌سازی این ترکیب، با استفاده از یک دستمال محلول را روی قسمت‌های کثیف فرش بکشید و سپس چند دقیقه‌ صبر کنید تا محلول تأثیرش را بگذارد. پس از چند دقیقه، با کمک جاروبرقی باقی‌مانده جوش شیرین را از روی فرش جمع کنید و با یک دستمال مرطوب روی آنها بکشید تا کاملاً تمیز شوند.

تمیز کردن فرش با سرکه و جوش شیرین
تمیز کردن فرش با سرکه و جوش شیرین

3- استفاده از بخارشو:

بخارشویی یکی از راه‌های عالی و موثر برای برق انداختن فرش و موکت بدون شستشو است. شما می‌توانید با استفاده از این ترفند، به‌راحتی فرش و موکت‌ها را برق بیندازید و آنها را مانند روز اول کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات موکت شویی هم ارائه میده؟

برای این کار نیاز به یک دستگاه بخارشو دارید که می‌توانید از اطرافیان خودتان قرض بگیرید، در مرحله بعدی نیاز است که قبل از بخارشویی فرش یا موکت، یک‌بار روی فرش را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید تا هیچ‌گونه گرد و غباری روی آن باقی نماند.

پس از این کار می‌توانید با استفاده از بخارشو، بخش‌های مختلف فرش و موکت را بخارشویی کرده و آنها را مانند روز اولشان تمیز کنید. مزیت این روش نسبت به روش‌های دیگر این است که در کنار اینکه سطح فرش را تمیز می‌کند، قابلیت نفوذ در تاروپودهای فرش را نیز دارد و می‌تواند فرش را عمیق‌تر تمیز کند.

استفاده از اسپری سرکه برای تمیز کردن فرش
استفاده از اسپری سرکه برای تمیز کردن فرش

4- استفاده از اسپری سرکه:

در موارد قبلی گفتیم که می‌توانید از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید؛ اما خود سرکه نیز به‌تنهایی به‌اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند فرش و موکت‌ها را کاملاً تمیز کند.

برای استفاده از این روش می‌توانید مقداری سرکه را در داخل یک بطری اسپری بریزید و آن را روی قسمت‌های مختلف فرش اسپری کنید و با یک دستمال بکشید تا کاملاً به فرش نفوذ کند.

سعی کنید اسپری سرکه به‌اندازه‌ای نباشد که فرش خیس شود و تنها سعی کنید سطح فرش را با این ترفند تمیز کنید. در مرحله بعدی می‌توانید صبر کنید فرش کمی خشک شود و سپس با یک دستمال مرطوب روی آن را بکشید تا کاملاً تمیز شود و از زیبایی و تمیزی آن لذت ببرید.

تمیز کردن فرش بدون شستن
تمیز کردن فرش بدون نیاز به شستن

برق انداختن فرش و موکت بدون شستشو

در قسمت قبلی ترفندهایی را گفتیم که با استفاده از آنها می‌توانید سطح فرش و موکت‌های خودتان را کاملاً تمیز کنید و نیازی به شستشوی آنها نداشته باشید. حالا می‌خواهیم به سراغ این موضوع برویم که چند ترفند را به شما بگوییم که کمک می‌کنند فرش و موکت‌ها را بهتر تمیز کنید.

  1. جاروبرقی کشیدن منظم: دلیل اصلی کثیف‌ شدن فرش و موکت‌ها، ساییده شدن آلودگی در اثر راه‌ رفتن روی آنها است. با جاروبرقی کشیدن منظم، می‌توانید آلودگی‌ها را از روی آنها جمع کنید تا مدت بیشتری تمیز باقی بمانند.
  2. استفاده از یخ برای آدامس: اگر روی فرش آدامس چسبیده است، با استفاده از یخ می‌توانید به‌راحتی آنها را تمیز کنید و از بین ببرید.
  3. تمیز کردن شمع و موم با حرارت: اگر روی فرش یا موکت شمع و موم ریخته است، می‌توانید یک کاغذ را روی آن قرار دهید و با اتو روی کاغذ را بکشید تا شمع یا موم داغ شده و به کاغذ بچسبد.
  4. استفاده از پادری: بهتر است برای درب‌های ورودی خانه‌ خود، پادری قرار دهید تا افراد ابتدا روی این پادری‌ها پا بگذارند و آلودگی و گردوغبار گرفته شود و سپس به روی فرش بیایند.

برق انداختن فرش و موکت
برق انداختن فرش و موکت

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد ترفندهای برق انداختن فرش و موکت بدون شستشو صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید بدون نیاز به قالیشویی، فرش و موکت‌ها را تمیز کنید و آنها را برق بیندازید.

اگر به دنبال این هستید که سریعاً فرش و موکت‌ها را در خانه بشویید، بهترین کار، شستشوی موکت با دستگاه است که می‌توانید با این کار، سریعاً موکت و فرش‌ها را تمیز کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با ترفندهای برق انداختن فرش و موکت بدون شستشو آشنا شوید و با استفاده از این ترفندها، به‌راحتی فرش و موکت‌ها را تمیز کرده و آنها را مانند روز اولشان برق بیندازید.

از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم و از شما دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند شستشوی فرش ابریشم در خانه ، از بین بردن بوی بد فرش پس از شستشو و علت زرد آب فرش هنگام شستشو را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از مبل شویی و سفارش آنلاین گل گرفته تا ساخت شومینه و ارسال سریع دارو آماده ارائه خدمات به شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا