لوله کشی و تاسیسات

علت کاهش فشار آب در ساختمان های مسکونی

علل افت فشار آب

یک روز که آب ساختمان قطع می شود تقریبا همه کارها به هم می ریزد. آب یک نعمت بزرگ است و تا وقتی در دسترس داریم شاید قدرش را ندانیم. حتی کم شدن فشار آب هم می تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد. به طور معمول آب لوله کشی با فشار و سرعت مناسب در لوله ها جریان دارد اما گاهی این فشار در حد قابل قبولی نیست. وقتی حجم آب خارج شده از دوش حمام یا شیر آب آشپزخانه خیلی کم می شود باید به دنبال دلیلش بود. علت کاهش فشار آب در سیستم لوله کشی ساختمان هر چه که باشد می توان آن را برطرف کرد. در ادامه رایج ترین دلایل افت فشار آب در منازل را بررسی می کنیم. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

علت کاهش فشار آب چیست؟

پروسه رسیدن آب به منازل تقریبا به این شکل است که منابع آبی طبیعی پس از تصفیه و انتقال به پمپ تصفیه به مخازن فشار، تقسیم می شوند. این مخازن یا برج های آب بالاتر از سطح زمین قرار دارند و به طور طبیعی آب با فشار در لوله ها جریان پیدا می کند. ایستگاه های تقویت کننده فشار آب در همه خطوط لوله کشی آب شهری نصب شده است. البته کل این سیستم بسیار پیچیده تر است ولی مخلص کلام اینکه هر بار که شیر آب سرویس بهداشتی یا آشپزخانه را باز می کنید باید آب با حجم و سرعت مناسب از شیر، خارج شود. هر اتفاق که در مسیر  لوله کشی رخ دهد می تواند موجب افت فشار آب شود. اما گاهی مشکل در داخل ساختمان است. در واقع آب شهری دچار افت فشار نشده و تنها ساختمان شما مشکل دارد.

بهتر است برای بررسی بیشتر لوله ها با یک لوله کش تماس بگیرید. 

رفع گرفتگی لوله و چاه و فاضلاب با قیمت مناسب

دلایل کاهش فشار آب

بررسی علت کاهش فشار آب

اگر در یک مجتمع مسکونی زندگی می کنید احتمال افت فشار آب به دلیل مصرف بالا وجود دارد. گاهی فشار آب در طبقات اول و دوم خوب است ولی طبقات بالایی دچار مشکل هستند. اگر این مشکل همیشکی نیست و گاه و بیگاه با کاهش آب روبرو می شوید بدون تردید مشکل از مصرف زیاد آب در آن روز است. احتمالا بیشتر واحدها در یک زمان شیر آب را باز کرده اند. برای مثال در آخر هفته ها و روزهای تعطیل که همه ساکنین حضور دارند و میزان شستشو بالاتر است امکان افت فشار در لوله کشی منازل بیشتر می شود. در تابستان ها به دلیل استحمام زیاد و آخر سال و ایام خانه تکانی هم وضع همینطور است. حتی گاهی از مناطق نیز فشار آب کم می شود و در این مطلب روی مشکلاتی که مربوط به سیستم لوله کشی ساختمان است، پرداخته ایم. 

تشخیص ترکیدگی لوله شوفاژ و رفع نشتی

مشکل در تجهیزات آبرسانی

در ساختمان های قدیمی علت کاهش فشار آب فرسودگی لوله ها و معیوب بودن تجهیزات آب است. مسدود بودن سردوشی حمام به خاطر جرم آب کاملا طبیعی است. گاهی مشکل با تمیز کردن یا تعویض سردوشی برطرف می شود ولی اگر سرتاسر لوله ها دچار جرم و رسوب آب باشد و  یا لوله ها دچار فرسودگی و پوسیدگی باشند، چاره ای جز تعویض لوله کشی قدیمی وجود ندارد. قبل از تماس با لوله کش حتما شیر فلکه آب را بررسی کنید. گاهی به دلیل تعمیرات شیر فلکه بسته می شود و موقع باز کردن تا نیمه باز می شود. همین موضوع ساده عامل افت فشار بعد از تعمیرات لوله کشی آب ساختمان است. برخی از منازل دارای دو شیر فلکه هستند که حتما باید هر دو باز باشد تا فشار آب در همه طبقات مناسب بشود.

چک کردن شیر فلکه و یا تمیز کردن سر دوشی و … اصلا کار دشواری نیست و خودتان هم می توانید انجام دهید.

خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه در سراسر تهران شبانه روزی

گرفتگی لوله های آب

علت کاهش فشار آب : مسدود شدن لوله ها

lاگر لوله های فاضلاب مسدود شوند نیاز به خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه دارید. تنها با رفع گرفتگی لوله های فاضلاب می توانید وضعیت لوله کشی فاضلاب را سر و سامان دهید. اما آیا می دانید که لوله های آب هم مسدود می شوند؟ مسدود شدن لوله های آب گرم و سرم در قسمت داخلی ساختمان ناشی از جرم لوله هاست. این رسوبات قطر لوله آب را کمتر می کنند و آب نمی تواند به راحتی از لوله عبور کند. اما گاهی مسدود شدن لوله ها به دلیل یک مشکل در قسمت بیرونی ساختمان است. به هر حال سیستم لوله کشی ساختمان هم دچار فرسایش می شود. اگر عامل مسدود بودن لوله ها یک قطعه کوچک باشد به راحتی می توان مشکل را برطرف کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی هم ارائه میده؟

علت کاهش فشار آب در یک واحد

یک راه ساده برای بررسی دلایل کاهش فشار آب اینست که از سایر همسایه ها نیز پرس و جو کنید. آیا این مشکل تنها برای همین واحد پیش آمده؟ در این صورت علت افت فشار، اشکال در یکی از وسایل داخل منزل است. یک به یک شیرهای آب را باز کنید. اگر یکی از شیرها دچار مشکل شده همان را تمیز کنید. مثلا شیر آب آشپزخانه کم فشار است ولی سر دوشی حمام فشار خوبی دارد. با تمیز کردن جرم شیر آب آشپزخانه و یا تعویض شیر آلات فرسوده مشکل برطرف می شود. اگر تنها آب گرم کم فشار شده احتمالا آبگرمکن دیواری یا پکیج ساختمان مشکل پیدا کرده است. از یک متخصص برای بررسی و سرویس پکیج کمک بگیرید.

در نهایت لازم است تا تمام قسمت های داخلی و خارجی خانه را بررسی کنید و همه لوازمی را که با آب سر و کار دارند برای پیدا کردن علت کاهش فشار آب با دقت چک کنید. مواردی از این قبیل:

  • شیر آلات حمام و توالت
  • شیر آب سینک ظرفشویی
  • ماشین لباسشویی
  • ماشین ظرفشویی
  • شیر آلات فضای سبز و حیاط

خدمات لوله کشی فاضلاب توالت در تهران

کاهش فشار آب گرم ساختمانعلت کاهش فشار آب گرم ساختمان

تعرفه خدمات لوله کشی آب و فاضلاب هوم سرویز

قیمت لوله کشی فاضلاب
قیمت لوله کشی آب و ساختمان

تعرفه لوله بازکنی و تخلیه چاه هوم سرویز

قیمت لوله بازکنی
قیمت تخلیه چاه
قیمت لایروبی چاه فاضلاب

خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی در تهران

خدمات لوله بازکنی و رفع گرفتگی های لوله های آب و فاضلاب از سرویس های کاربردی هوم سرویز است. این سرویس هم اکنون در سطح تهران بزرگ ارائه می شود با توجه به تقاضای مکرر، درصدد هستیم به زودی خدمات درب منزل هوم سرویز را در دیگر استان های کشور نیز راه اندازی کنیم. خدمات لوله کشی، لوله بازکنی و تخلبه چاه در همه مناطق تهران فعال است. برای استفاده از این سرویس می توانید سفارش خود را به رایگان در اپ این سامانه ثبت کنید. در این مرحله هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. پس از بررسی مشکل تویط همیار متخصص، قیمت نهایی سرویس به مشتری اطلاع رسانی خواهد شد. در صورت رضایت مشتری عملیات تعمیر و یا ترمیم لوله ها و لوله بازکنی به قیمت توافق شده انجام می شود. خدمات لوله بازکنی شامل گارانتی هوم سرویز است.

ثبت سفارش تخلیه چاه و لوله بازکنی ازطریق اپلیکیشن هوم سرویز رایگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا