خانگی و ساختمانی

بهترین گیاهان و گلهای رونده آپارتمانی✔️ گیاهان آپارتمانی چسبنده

به نیمه دوم زمستون که می رسیم رفته رفته حال و هوای عید، در اغلب خونه ها دیده میشه. روزای آخر سال با ایام نظافت منزل در عید نوروز پیوند خورده و به نحوی، همه چیز قراره نو بشه. دوستان می خوام بگم، همه چیز که بشور و بساب نیست باید برای حفظ روحیه و بالا بردن نشاط در خونه هم، چاره ای پیدا کرد. یکی از بهترین و البته ارزان ترین راه ها برای داشتن روحیه خوب اینه که از گل ها و گیاهان نگهداری کنید. این روزها هم که بازار خدمات گل و گیاه در منزل حسابی داغ هست. وقتی خونه رو تر و تمیز و پاکیزه کردید نوبت به گلدان ها می رسه. داشتن گیاهان گلدانی خوبه اما اگر بتونین انواع گیاهان و گلهای رونده رو هم در منزل داشته باشین که دیگه عالی میشه.

از جذابیت های این گیاهان چسبیده به دیوار اینه که گاهی ارتفاع گیاه به دهه ها متر می رسه و سر شاخه ها از ریشه بسیار دورتر میرن. در واقع شاید ریشه گیاه جای دیگری باشه ولی چشم انداز زیبا و سر سبزی اون رو بتونی ببینی. اگر حیاط و باغچه داشته باشید که گل های رونده زیادی رو می تونین در اون ها پرورش بدید ولی حتی یک تراس کوچک یا پاسیوف حیاط خلوت و حتی گلدان هم می تونه مکانی برای رشد گیاه باشه. بعضی از گیاهان خیلی کم توقع هستن و با حداقل امکانات هم به خوبی رشد می کنن.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

انواع گیاهان و گلهای رونده کدامند؟

گیاهان رونده برای پوشش دهی فضاهای خالی عالی هستن. این گیاهان به صورت آویز و یا چسبیده به دیوار توانایی رشد دارند. از ویژگی های گیاهان بالا رونده میشه به قابلیت مسیردهی اشاره کرد. به این صورت که خیلی راحت می نونین، جهت رشد سر شاخه های گیاه رو به هر سمتی که بخواهید، هدایت کنین. ساقه های گیاه رونده، انعطاف لازم رو برای رشد در مسیر دلخواه تون دارن. با این گیاهان زیبا و خوش رشد می تونین یک جنگل مینیاتوری کنترل شده رو در فضای داخلی یا بیرون از ساختمان داشته باشین. انواعی از گیاهان رونده مخصوص نگهداری در آپارتمان هستن و در فضای بیرونی، آسیب می بینن اما گونه های دیگری هم مخصوص فضای باز، وجود داره.

خلاصه اینکه در هر جایی که زندگی می کنین حتما امکان نگهداری از این گیاهان کم توقع رو هم دارین. در ادامه چند گونه مقاوم و خوش رشد از این گیاهان رو معرفی می کنم.

نگهداری از گیاهان و گلهای آپارتمانی

انواع گیاهان و گل های رونده

پاپیتال معروف ترین گیاه رونده و چسبیده به دیوار

English Ivy یا عشقه یکی از شناخته شده ترین گیاهان بالا رونده از دیوار هست. برگ های زیبای گیاه و حالت رونده ای که داره مورد توجه خیلی از طرفداران گل و گیاه قرار گرفته. پاپیتال از گیاهان همیشه سبز هست که خزان نداره. نیاز نوری گیاه زیاده بنابراین در فضای بیرونی بهتر رشد می کنه. اگر پنجره نورگیر داشته باشین امکان نگهداری پاپیتال در پشت پنجره هم هست. گونه های زیادی از پاپیتال وجود داره که همگی رشد نسبتا زیادی دارن اما پاپیتال ابلق، کمی کندتر رشد می کنه. معمولا گیاه توسط قیم در مسیر مناسب قرار می گیره. میشه گفت پاپیتا گیاه آویزی نیست و حتما باید روی مسیر، هدایت بشه. آبیاری هفته ای 2 بار در تابستان و هفته ای یکبار در زمستان برای گلدان های پاپیتال کافی هست. 

ترفندهای مراقبت از گل و گیاه در زمستان

گیاه رونده پتوس

گیاه رونده پتوس برای داخل آپارتمان

pothos از زیباترین و سر سخت ترین گیاهان رونده آپارتمانی محسوب میشه. پتوس گیاهی زیبا، کم توقع و مقاوم هست که نگهداری از اون، هزینه کمی داره. تقریبا در همه شرایط نوری و محیطی شاهد رشد گیاه رونده پتوس هستین. این گیاه هم مثل پاپیتال دارای واریته های مختلفی هست. همه گونه ها خودشون رو با شرایط خونه تون هماهنگ می کنند اما نوع ابلق نیاز به نور بیشتری داره. تابستان ها آبیاری پتوس تا هفته ای 4 بار هم می رسه ولی زمستون ها همون هفته ای یکبار آب دادن به گیاه، کافی هست. اگر برای اولین بار قصد نگهداری از گیاهان آپارتمانی رو دارید حتما با پتوس شروع کنین تا تجربه خوبی به دست بیارین. برای رشد بهتر پتوس در تابستان ها بهتره با اسپری روی گیاه رو آب بپاشید. در ضمن پتوس هم روی قیم و هم به صورت اویز می تونه رشد خوبی داشته باشه.

۸ گونه از زیباترین گلهای آپارتمانی سایه دوست که باید در هر خانه ای باشد

گیاه رونده فیلودندرون

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

گیاه رونده فیلو دندرون

Climbing Philodendron گیاهی رونده و خیلی شبیه به پتوس هست. برگ های گیاه قلبی شکل هستند و در همه ایام سال،سر سبزی و نشاط خودشون رو حفظ می کنن. انتهای برگ ها به ارغوانی رنگ دیده میشه که زیبایی گیاه رو بیشتر می کنه. فیلودندرون از گیاهانی هست که برای رشد، به یک پایه یا قیم نیاز داره در واقع ساقه گیاه منعطف هست و صاف نمی ایسته. روی قیم می تونید به هر شکلی که دوست دارید گیاه رو هدایت کنین. فیلودرندرون گیاه زیبایی هست که رشد خوبی هم داره. در صورت عد استفاده از پایه نگهداره و قیم، گیا آویزی رشد می کنه که اون هم جذابیت زیادی داره.

آبیاری فیلودندرون در تابستان هفته ای 2 بار و زمستان ها هم هفته ای یکبار هست. گیاه برای رشد نیاز به نور مستقیم و غیر مستقیم داره. مکانی که نیم سایه و نیم آفتاب باشه بهترین محل برای نگهداری از گیاه فیلودندرون هست. این گیاه زیبای آپارتمانی دارای انواع گوناگون و واریته های بسیار زیبایی هست ولی همه گونه ها به همین صورت نگهداری میشن.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاه رونده سیسوس

انواع گیاهان و گلهای رونده سیسوس

cissus antarctica از گیاهان رونده ای هست که اغلب برای سایبان ها و آلاچیق ها استفاده میشه. این گیاه زیبا قابلیت نگهداری در محیط های بسته رو هم داره و از این نظر یک گیاه آپارتمانی میتونه باشه. برگ های سیسوس به صورت کنگره دار و سبز روشن رشد می کنه. گیاه به آبیاری 2 بار در هفته در فصول گرم نیاز داره ولی در فصول سرد تنها هفته ای یکبار آبیاری کافیه. می تونین صبر کنین تا خاک گلدان خشک بشه و بعد آبیاری دوم رو انجام بدین.

سیسوس حتی در محیط های کم نور یا با نور مصنوعی لامپ هم رشد می کنه بنابراین می تونین در محوطه پارکینگ هم گیاه رو پرورش بدین. در خیلی از مراکز تجاری و اداری، گیاه سیسوس نگهداری میشه چون خیلی خوش رشد هست و نگهداری سختی نداره. این گیاه برای افراد مبتدی که تجربه ای در نگهداری از گیاهان آپارتمانی ندارند هم پیشنهاد میشه.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

یاس امین الدوله

یاس از انواع گلهای رونده

یاس، گیاهی با گلهای بسیار زیبا و خوشبو هست. تقریبا در 6 ماه از سال، سرسبزی گیاه حفظ میشه. گل ها به رنگ سفید و زرد و رنگ های لطیف رشد می کنن. به دلیل بوی بسیار خوش یاس، کاشت اون در ورودی منازل و به عنوان زینت سر در خانه ها خیلی رایج هست. ارتفاع یاس به 8 متر هم می رسه و از هر پایه ای خودشو به بالا می کشونه. گیاه به کود کامل و نور مستقیم خورشید نیاز داره تا بتونه حداکثر رشد رو داشته باشه شیره گیاه طعم شیرین و گوارایی داره. جدیدا حرف های در مورد خواص ضد کرونایی شیره یاس هم شنیده میشه که هنوز صحت اون اثبات نشده. به هر حال اگر این گیاه رو در باغچه خونه دارین بد نیست کمی از شیره گل ها هم میل کنین.

آموزش نگهداری از درختچه های آپارتمانی + عکس

انواع گیاهان و گلهای رونده گیلیسین بنفش

پیچ گلیسین از انواع گیاهان و گلهای رونده

Wisteria با رنگ بنفش زیبایی که داره از پر طرفدارترین گل های رونده هست. این گیاه محبوب از خودش عطری تند و ادکلن مانند پخش می کنه که تا چند متری هم حس میشه. در مناطق معتدل 6 ماه از سال، گیاه سبز هست ولی گلدهی اون در فصل بهار و هم زمان با عید نورورز شروع میشه. یک خونه تر و تمیز و پاکیزه از خونه تکونی، با وجود گل های زیبای گیلیسین روی سر در حیاط و یا دیوار باغچه، دست کمی از بهشت نداره. واریته های آبی، صورتی و سفید گیاه هم وجود داره! ولی به نظرم گلهای بنفش از بقیه پرتر و زیباتر هستن. یک نکته مهم در مورد گیلیسین هست و اون اینکه نباید گل ها یا برگ های گیاه خورده بشه. گیلیسین سمی هست و باعث دل پیچه، تهوع و استفراغ و حتی اسهال میشه. 

تعرفه مراقبت از گیاهان زینتی هوم سرویز

قیمت مراقبت گل و گیاه

خدمات باغبانی و نگهداری از گل و گیاه در تهران

برای نگهداری از گل و گیاه با بهترین باغبان ها تماس بگیرید. هوم سرویز امکان ارتباط مستقیم بین متخصص نگهداری از گیاهان آپارتمانی و باغچه ای را فراهم کرده. هم زمان با فرا رسیدن سال نو، با نگهداری از گل ها و گیاهان بهاری، فضای خونه رو نونوار کنین. در هر کجای تهران که زندگی می کنین با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره نگهداری از گیاهان استفاده کنین. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز انجام میشه و هزینه ای هم نداره. برای طراحی دیوار سبز، هرس، کودپاشی یا سم دهی به گیاهان، خدمات ویزه ای ارائه شده که بعد از تماس از اون مطلع میشین.

هزینه خدمات ارائه شده خیلی کمتر از جاهای دیگه هست و حتی برای مجمتع های آپارتمانی و ساختمان های اداری هم تخفیفات دوره ای در نظر گرفته میشه. ما محل زندگی تون رو سبز و با نشاط تر می کنیم همین حالا سفارش خودتون رو ثبت کنین چون روزهای آخر سال، سرمون خیلی شلوغ میشه.

سرویس مراقبت گل و گیاه را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا