نظافت و پذیرایی

چگونه از ورود گرد و خاک به خانه جلوگیری کنیم؟

گرد و خاک به قدری زیاد شده که هنوز یک قسمت را تمیز نکرده، دوباره خاک روی وسایل می نشیند. گردگیری همیشگی، مجالی برای رسیدگی به کارهای دیگر باقی نمی گذارد. به خصوص برای نظافت منزل در عید نوروز  لازم است تا همه وسایل حسابی گردگیری بشود. ولی خیلی زود دوباره گرد و غبار، همه جا را کثیف می کند. برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه چه راهکاری دارید؟ در این مطلب راه های ساده ولی موثری معرفی شده که تا حدود زیادی از ورود آلودگی به داخل منزل جلوگیری می کند. کدامیک از این کارها را قبلا انجام داده اید؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

راه های جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه

برای اینکه دائم دستمال به دست در حال گردگیری نباشید، جلوی ورود گرد و خاک را بگیرید. اگر راهی برای ورود خاک وجود نداشته باشد، فاصله گردگیری طولانی تر می شود. البته برخی از وسایل داخل خانه هم می توانند منبعی برای تولید گرد و خاک باشند. با جارو برقی منظم، استفاده از دستگاه تصفیه هوا و مرطوب کردن محیط می توان تا حدود زیادی از پخش شدن گرد و خاک در هوا جلوگیری کرد. 

نظافت حیوانات خانگی

اگر از حیوانات خانگی نظیر سگ، گربه یا پرندگان نگهداری می کنید،همیشه خانه پر از گرد و خاک است. لای پر پرندگان و موهای بدن پرندگان خرده های پر و پوست وجود دارد که به صورت ذرات ریز گرد و غبار روی وسایل خانه می نشیند. حیوانات خانگی را مرتب، تمیز کنید.

ترفندهای تمیز کردن خانه در سه سوت

نصب پنجره دو جداره

نصب توری درب و پنجره، توری درب کشویی، توری درب بالکن در تهران

برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه پنجره را ببندید

 پنجره ها یکی از اصلی ترین راه ها برای ورود گرد و غبار هستند. برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه، پنجره ها را ببندید. پنجره های دو جداره دارای عایق بندی هستند و خاک و کثیفی نمی تواند وارد منزل شود اما پنجره های قدیمی معمولا چفت و بست درستی ندارند و حتی با وجود بستن پنجره ها باز هم، مشکل گرد و خاک وجود دارد. با نصب درب و پنجره یو پی وی سی می توانید خیال تان را بابت گردگیری و نظافت راحت کنید.

کف زمین را تی بکشید

به طور مرتب خانه را جارو کنید اگر کف ساختمان پارکت لمینت، کفپوش pvc، سنگ و متریال مشابه است حتما روزانه یکبار، زمین را تی بکشید. ابتدا با جارو و خاک انداز، گرد و خاک را جمع کنید و سپس با تی مرطوب زمین را برق بیندازید. لازم است تا زود به زود جارو و خاک انداز و تی نخی را نیز بشویید.

فیلتر جارو برقی را تعویض کنید

فرش و موکت دارای بافت هستند و گرد و خاک را در خود نگه می دارند. با جاروبرقی کشیدن می توانید گرد و غبارهای داخل فرش و موکت را بگیرید تا پخش نشود. شاید تصورش را هم نکنید که این فیلترهای جاروبرقی چقدر گرد و خاک تولید می کنند! در واقع فیلتر جاروبرقی برای گرفتن غبار تولید شده ولی گاهی به حدی فیلتر کثیف است که اصلا کارایی ندارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه با پادری

در بیرون درب ورودی آپارتمان یک پادری مناسب قرار دهید. با همین ترفند ساده،جلوی گرد و خاک گرفته می شود. راه پله ها به دلیل تردد زیاد هیشه پر از گرد و خاک هستند. نگذارید این آلودگی ها وارد خانه بشوند چون خیلی زود گرد و غبار همه وسایل را کثیف می کند.

راه های جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه

برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به خانه با کفش وارد نشوید

کفش ها یکی از آلوده ترین وسایل هستند. با کفش هایی که در بیرون از ساختمان پوشیده اید، وارد خانه نشوید. گرد و خاک و کثیفی از ته کفش ها وارد فضای داخلی می شود و همه زحمات تان را هدر می دهد.

کانال و دریچه های هوا را تمیز کنید

این دریچه ها یکی از راه های انتقال گرد و خاک به داخل منزل است. دریچه های کولر گرد و غبار بیرون را به داخل منتقل می کنند. دریچه های هواکش و دستگاه های هواساز نیز بعد از مدتی کثیف می شوند. با نظافت و تمیزکاری این دریچه ها کیفیت هوای داخل خانه، بهتر خواهد شد.

چگونه پوشال کولر آبی را عوض کنیم؟

نظافت رختخواب را جدی بگیرید

رختخواب منبع مهمی برای تولید گرد و خاک است که گاهی به آن توجه نمی شود. ملحفه، بالش، تشک و پتو پر از ذرات ریز پوست بدن هستند. بدن انسان به طور مرتب پوست ریزی دارد و پس از مدتی همه رختخواب ها با این پوسته های ریز اشغال می شود. به طور مرتب ملحفه ها را شستشو دهید. در موقع خانه تکانی نی زمی توانید تشک را حسابی تمیز کنید شرکت های خدماتی نظافتی سرویس های شستشوی تشک خوشخواب را هم ارائه می دهند.

جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه با نصب پرده ضخیم

پرده ها تا حد زیادی جلوی گرد و غبار را می گیرند اما پرده نیز نیاز به شستشو دارد. پرده های اتاق را سالی چند نوبت به خشکشویی بدهید تا گرد و خاک داخل پرده ها، تمیز شود. حتی اگر ظاهر پرده نشان نمی دهد ولی در بافت پارچه پر از گرد و غبار ریز است که با حرکت پرده در هوا پخش می شود و روی وسایل می نشیند.

راهنمای نظافت راه پله و پارکینگ

نصب پرده و جلوگیری از گرد و غبار

تعرفه خدمات نظافت هوم سرویز

قیمت سرویس نظافت منزل
قیمت نظافت شرکت و محل کار

خدمات نظافت منزل و محل کار در تهران

کارهای نظافت و تمیزکاری را به حرفه ای ها بسپارید. خدمات اعزام نظافتچی خانم و آقا درب منزل از سرویس های دائمی هوم سرویز است. در همه ایام سال می توانید درخواست کارگر را از طریق اپ هوم سرویز به رایگان ثبت کنید. کارگرهای نظافتچی به صورت ساعتی، روزانه، ماهانه آمادگی ارائه خدمات در محل هستند. با توجه به نزدیک شدن ایام خانه تکانی، می توانید سرویس مورد نظر را از قبل رزرو کنید. در روزهای آخر سال، درخواست برای کارگر خدماتی زیاد است لذا توصیه می شود هماهنگی لازم را از قبل انجام دهید.

برای ثبت سفارش سرویس نظافت داخل منزل یا محل کار از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

90002021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا