لوازم خانگی

چگونه رسوب کتری یا سماور را از بین ببریم؟

تمیز کردن کتری و سماور از مشکلات همیشگی خانم های کدبانوست. با این آب های سنگین، دائم کتری جرم می گیرد. پاک کردن این جرم های سخت و سنگی کار ساده ای نیست مدت ها وقت تلف می شود و تازه هنوز جرم به دیواره های سماور یا کتری چسبیده است. در این مطلب چند ترفند ساده برای از بین بردن رسوب کتری و سماور، آموزش داده شده که خیلی کار راه انداز است. کدامیک از این راه ها را قبلا امتحان کرده اید؟ آیا راه ساده تری برای کندن این رسوبات سخت بدنه کتری می شناسید؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اهمیت از بین بردن رسوب کتری و سماور

حرف و حدیث های زیادی درباره مضرات کتری شنیده می شود. عده ای معتقدند این رسوبات می تواند در ایجاد سنگ کلیه موثر باشد. برخی دیگر هم که رسوب کتری و سماور را عامل اصلی مشکلات گوارشی می دانند. همین ابتدای مطلب می گویم که نگران این موارد نباشید. تا نوشتن این مطلب هیچ یافته علمی در مورد مضر بودن رسوب کتری و خطرناک بودن آن برای سلامتی، منتشر نشده. به نظر می رسد این رسوبات سخت و آهکی کاری به سلامت ما ندارند اما مشکلات دیگری را ایجاد می کنند.

اولین مشکل مروبط به تغییر طعم آب است. وقتی کتری پر از رسوب باشد انگار مزه چای هم عوض می شود. این تغییر طعم اصلا خوشایند نیست.

موضوع مهم دیگر اینست که این رسوبات سخت روی دیواره کتری و سماور و چای ساز و … می نشینند و باعث دیر جوش آمدن آب می شوند.

اما در نهایت رسوب کتری باعث ایجاد خوردگی در بدنه کتری می شود. هر وقت ضخامت این لایه زیاد شد برای از بین بردن رسوب کتری اقدام کنید.

اگر مشکلی با کارکرد کتری برقی و چای ساز دارید با ما تماس بگیرید. سرویس تعمیرات چای ساز و کتری برقی هوم سرویز در همه مناطق تهران سفارش می پذیرد.تعمیرکار حرفه ای چای ساز در این زمینه آموزش دیده و می داند چطور در سریع ترین زمان، چای ساز را تعمیر کند. در موزد از بین بردن رسوب کتری و چای ساز نیازی به تعمیرکار نیست و می توانید خودتان هم مشکل را برطرف کنید.

از بین بردن رسوب سماور

روش های از بین بردن رسوب کتری

راستی اگر برای نظافت منزل یا کمک در خانه تکانی به کارگر نظافتچی نیاز دارید با هوم سرویز تماس بگیرید. کارگر نظافت با رعایت پروتکل بهداشتی آماده خدمت رسانی به خانواده ها در امور نظافتی و تمیزکاری است. موقع تمیزکاری و خانه تکانی که می شود حتما به فکر تمیز کردن رسوب کتری هم می افتید. معمولا هر خانمی ترفند خاص خود را دارد. در واقع آنطور که به نظر می رسد هم از بین بردن این جرم ها، کار سختی نیست. آیا می دانید این رسوبات از کجا آمده اند؟

آب مصرفی از طریق سیستم لوله کشی وارد خانه می شود. این آب دارای املاح و ترکیباتی است. البته در طی فرایند تصفیه و میکروب زدایی آب آشامیدنی همه مواد مضر و عوامل بیماری زا از اب حذف شده است. اما هنوز مقدار زیادی املاح در آب آشامیدنی وجود دارد. هر چه میزان سختی آب بیشتر باشد، املاح آن هم بیشتر می شود. در این صورت زود به زود بدنه کتری رسوب می زند.

برای از بین بردن این رسوبات، ساده ترین کار اینست که کتری را چند ثانیه بدون آب روی شعله قرار دهید. به محض داغ شدن بدنه کتری، شعله را خاموش کرده و کتری را زیر شیر آب سرد بگیرید. به همین راحتی همه رسوب های بدنه کتری، جدا می شود. این ترفند در اغلب اوقات کار راه انداز است.

محصولات بازاری برای از بین بردن رسوب کتری و سماور هم در فروشگاه ها، به فروش می رسد. برای مثال نوعی پودر رسوب گیر وجود دارد که باید داخل کتری بریزید و اب را به جوش بیاورید. طبق راهنمای قوطی، بعد از 5 دقیقه رسوب دیواره کتری از بین می رود. 

از بین بردن رسوبات کولر آبی در سه سوت!

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر چای ساز هم ارائه میده؟

روش از بین بردن رسوب کتری

از بین بردن رسوب کتری با سرکه

سرکه سفید یک ضد عفونی کننده و تمیز کننده همه کاره است. این بار نیز سرکه سفید به کمک خانم های خانه دار آمده تا جرم کتری و سماور به راحتی تمیز بشود. مقدار مساوی آب و سرکه را درون کتری ریخته و آن را روی اجاق گاز قرار دهید. صبر کنید تا آب به جوش آمده و تقریبا 10-15 دقیقه بجوشد. معمولا با این روش، رسوبات بدنه کتری به طور کامل از بین می روند. بعد آب کتری را خالی کرده و دوباره کتری را با آب تمیز پر کنید. حالا یکبار دیگر آب را جوش بیاورید تا بوی سرکه از بین برود. این اب را دور بریزید چون به احتمال زیاد بوی سرکه می دهد و برای چای درست کردن مناسب نیست.

خمیر جوش شیرین برای تمیز کردن کتری

کمتر کدبانویی است که حداقل یکبار از جوش شیرین برای تمیزکاری منزل استفاده نکرده باشد. خمیر جوش شیرین برای از بین بردن چربی روی گاز و هود، معجزه می کند. این بار می خواهیم با این خمیر همه رسوب های درون کتری را از بین ببریم. یک بسته جوش شیرین را در ظرف پلاستیکی ریخته و کمی آب به آن اضافه کنید. در حدی که یک خمیر شل به دست بیاد آب بریزید.

حالا با استفاده از این خمیر رسوب کتری را پاک کنید. کمی خمیر را روی اسکاچ گذاشته و با آن داخل کتری را تمیز کنید. استفاده از چاقو، پیچ گوشتی یا هر وسیله نوک تیز دیگری برای کندن رسوب کتری و سماور اصلا توصیه نمی شود. امکان سوراخ شدن بدنه کتری وجود دارد. با کمک اسکاچ یا سیم ظرفشویی و خمیر جوش شیرین می توانید کتری را تمیز کنید.

رسوب زدایی با سیب زمینی

یک راهکار کمتر شناخته شده برای از بین بردن رسوب کتری وجود دارد که شاید به نظر کمی عجیب باشد. دو سه سیب زمینی بزرگ را رنده کنید و درون کتری بریزید. حالا روی سیب زمینی ها آب ریخته و کتری را روی شعله قرار دهید. 20 دقیقه تا نیم ساعت باید آب کتری بجوشد. اگر هنوز رسوب کتری از بین نرفته می توانید یک تکه زاج سفید رانیز ب آب کتری اضافه کنید و دوباره یک ربع دیگر آب را بجوشانید. حالا دیگر اثری از رسوب بر بدنه کتری باقی نمانده است. برای از بین بردن بوی زاج و سیب زمینی، کتری را شسته و یکبار دیگر آب تازه را در کتری بجوشانید و آن را دور بریزید.

روش های جرم گیری ماشین لباسشویی

تمیز کردن رسوب کتری

از بین بردن رسوب کتری با لیمو

می توانید با استفاده از آبلیمو یا لیموی قاچ شده هم تمام رسوب های داخل کتری را حذف کنید. برای این کار از لیمو ترش استفاده کنید. به طور کلی سرکه، آبلیمو و موادی که اسیدی هستند برای تمیز کردن رسوب کتری معجزه می کنند. با توجه به اندازه بزرگی کتری چند عدد لیموی تازه را قاچ کرده و درون کتری بریزید. حالا کتری را با آب پر کنید. صبر کنید تا آب به مدت یک ربع بجوشد. این مدت برای اثر کردن اسید لیمو کافی است.

نوشابه برای جرم های سخت

از معجزات نوشابه در تمیز کردن منزل و پاک کردن لکه های سخت زیاد شنیده اید. این بار هم نوشابه به کمک می آید تا همه رسوبات سخت و ضخیم را از بین ببرد. داخل چای ساز، کتری، سماور و … را با نوشابه پر کنید. شعله را روش کرده و کتری را روی شعله قرار دهید. به محض به جوش آمدن نوشابه، شعله را خاموش کنید. کتری را به حال خود رها کنید و بعد از یکی دو ساعت برای شستن کتری اقدام کنید. در کمال تعجب می بینید که هیچ جرم و رسوبی در بدنه باقی نمانده است.

پاک کردن جرم گتری با سرما

همه ورش های قبلی با استفاده از گرما و جوشاندن بوده این راهکار با سرما و فریز کردن در ارتباط است. کتری را تا نیمه با آب پر کنید. حالا کتری را داخل فریزر قرار دهید بعد از 4-5 ساعت کتری را خارج کرده و ان را بشویید. حالا دوباره درون کتری اب بریزید و یکبار آب را بجوشانید تا اثری از رسوب و جرم کتری باقی نماند.

چگونه رسوب گیری آبگرمکن دیواری را انجام دهیم؟

تعمیرات چای ساز

گوش ماهی برای از بین بردن رسوب کتری و سماور

پیداکردن گوش ماهی در شهر کار ساده ای نیست. این بار که به شهرهای ساحلی سفر کردید چند عدد گوش ماهی سفید و بزرگ را ازکار ساحل پیدا کنید. گوش ماهی همان صدف است که برای از بین بردن جرم کتری هم استفاده می شود. گوش ماهی را تمیز بشویید و درون کتری قرار دهید. هر بار که چای درست می کنید این صدف ها درون آب باشد تا املاح آّب را به خود جذب کند.

تعمیرات انواع کتری برقی و چای ساز هوم سرویز

آیا چای ساز  روشن نمی شود؟ آیا چای ساز گرم نمی کند؟ ایراد و اشکال کتری برقی و چای ساز در اغلب موارد قابل تعمیر است. تکنیسین حرفه ای هوم سرویز همه برندهای کتری برقی و چای ساز را در محل، تعمیر می کند. جهت ارسال درخواست از اپ هوم سرویز استفاده کنید. ثبت درخواست از طریق اپ کاملا رایگان است. هزینه تعمیرات توافقی و بعد از بررسی دستگاه و پیدا کردن ایراد و علت خرابی، تعیین می شود. اگر هنوز اپ هوم سرویز را نصب نکرده اید از طریق دکمه ثبت درخواست در بالای صفحه نیز می توانید سفارش خود را ثبت کنید.

درخواست تعمیر چای ساز  را به رایگان در اپ هوم سرویز ثبت کنید

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر چای ساز هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا