لوازم خانگی

روش های جرم گیری ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی از پرکاربردترین لوازم در هر خانه ای است. اگرچه لباسشویی وظیفه تمیز کردن و شستشوی لباس ها را دارد ولی خود دستگاه نیز، به نظافت نیاز دارد. در اغلب موارد فراموش می کنیم که دستگاه را تمیز کنیم. این امر مشکلاتی را ایجاد می کند. بسیاری از ایرادات و اشکالات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی  تنها با یک رسوب زدایی برطرف می شود. کثیفی ها و آلودگی های لباس به مرور جرم های بعدی در داخل دستگاه ایجاد می کند. این جرم ها موجب رشد باکتری و قارچ های بیماری زا می شوند و عملکرد لباسشویی را تحت تاثیر قرار می دهند. با جرم گیری ماشین لباسشویی همه این مشکلات برطرف می شود.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اهمیت جرم گیری ماشین لباسشویی

به مرور و بعد از چندین بار شستشو، جرم و رسوب در دور دب لباسشویی، داخل دیگ و محفظه شستشو، جا پودری و حتی بدنه ماشین لباسشویی ایجاد می شود. جرم و رسوب ایجاد شده تنها یک طرف قضیه است. به همراه این جرم ها، انواع قارچ و باکتری های بیماری زا نیز درون لباسشویی رشد می کند. با توجه به مرطوب بودن محیط، سرعت رشد قارچ و باکتری در لباسشویی بیشتر است. این موارد موجب ایجاد حساسیت و بیماری های پوستی می شوند. به خصوص اگر فرزندان خردسال در خانه دارید، اهمیت تمیز نگاه داشتن لباسشویی بیشتر هم می شود.

فرض کنید دستگاه ظرفشویی دچار جرم یا ایرادی بشود آیا می توانید نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی را به تعویق بیندازید؟ مسلما خیر. در مورد ماشین لباسشویی نیز قضیه به همین شکل است اگر درون دستگاه را مرتب تمیز نکنید از لحاظ بهداشتی مشکلات زیادی به وجود می آید و دیگر نیم توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید زیرا لباس ها اصلا تمیز نمی شوند. به تصویر زیر نگاه کنید. به نظرتان این لباسشویی می تواند لباس را تمیز بشوید؟

نکات نگهداری از ماشین لباسشویی در منزل

رسوب زدایی ماشین لباسشویی

بهترین زمان برای جرم گیری ماشین لباسشویی

از کجا بفمیم ماشین لباسشویی نیاز به جرم گیری دارد؟ این سوالی است که اغلب افراد را درگیر کرده است. در جواب می گویم که از روی برخی نشانه ها می توانید متوجه شوید که لباسشویی نیاز به رسوب زدایی دارد. برخی موارد حتی با چشم هم می توانید جرم های دور درب لباسشویی و درون جاپودری را ببینید. البته رسوبات داخل محفظه شستشو به چشم دیده نمی شود ولی آن هم قابل تشخیص است.

آیا از ماشین لباسشویی بوی بدی حس می شود؟

آیا لباس ها دیگر مثل قبل تمیز نمی شوند؟

آیا لباس ها پس از شسته شدن، بوی بدی می گیرند؟

آیا به طور کلی عملکرد دستگاه به خوبی روزهای اول نیست؟

مواردی از این قبیل نشان دهنده رشد باکتری ها و قارچ در لباسشویی است. این باکتری ها می توانند در همه قسمت های ماشین لباسشویی وجود داشته باشند. قبل از اینکه کار به اینجا بکشد باید جرم ها و رسوبات دستگاه را حذف کنید. به این ترتیب عوامل بیماری زا در داخل لباسشویی منزل جا جوش نمی کنند و با خیال آسوده می توانید لباس ها را بشویید. یک برنامه منظم برای نظافت ماشین لباسشویی داشته باشید و طبق آن، دستگاه را جرم گیری کنید. این زمان بستگی به میزان استفاده از دستگاه دارد. اما توصیه می شود حداقل 2 ماه یکبار حتما ماشین لباسشویی را جرم گیری کنید. طبق تجربه پیشنهاد می کنم ماهی یکبار این کار را انجام دهید زیرا در صورت رشد قارچ و کپک، به این سادگی ها نمی توانید دستگاه را تمیز کنید. بوی بد لباسشویی به سختی از بین می رود.

چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را رفع کنیم؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی هم ارائه میده؟

راه های رسوب زدایی لباسشویی

3 راه برای جرمگیری ماشین لباسشویی

جرم گیری به معنای از بین بردن رسوب ماشین لباسشویی است. رسوبات معمولا درون دستگاه هستند ولی روی بدنه نیز معمولا آلودگی و کثیفی به وجود می آید. تمیز نگهداشتن لباسشویی شامل نظافت بدنه و داخل دستگاه است. ماهی یکبار دورتادور بدنه ماشین لباسشویی را با دستمال مرطوب تمیز کنید. در صورت لزوم می توانید یکی دو قاشق مایع سفید کننده به ظرف آب اضافه کنید و با آن بدنه را کامل جرم گیری کنید.

لاستیک دور درب بیش از دیگر قسمت ها در معرض رشد قارچ و باکتری است. معمولا بعد از شستن لباس ها مقداری آب در داخل لاستیک درب لباسشویی باقی می ماند. این رطوبت برای رشد باکتری ها محل مناسبی است. سیاه شدن لاستیک نشان دهنده رشد باکتری هاست که معمولا با بوی بدی هم همراه است. اگر لاستیک پارگی یا فرسودگی دارد به طور کامل آن را عوض کنید.

محفظه پودر نیز محل دیگری است که اغلب موقع تمیزکاری، فراموش می شود. این محفظه نیز همیشه مرطوب است و باقی مانده های پودر و مواد نرم کننده در آن تبدیل به جرم سخت می شود. با استفاده از مسواک می توانید این محفظه را تمیز کنید.

از بین بردن جرم و رسوب ماشین لباسشویی یک ضرورت است. علاوه بر حفظ بهداشت در موقع شستشو، طول عمر دستگاه نیز بیشتر می شود و هزینه های تعمیرات کمتری می پردازید. برای از بین بردن جرم لباسشویی 3 راه ساده وجود دارد.

طرز استفاده از قرص جرمگیر

جرم گیری ماشین لباسشویی با قرص جرمگیر

ساده ترین راه برای از بین بردن رسوبات محفظه شستشوی دستگاه، استفاده از قرص های آماده است. بسیاری از برندهای ماشین لباسشویی، قرض مخصوص برای جرم گیری دستگاه را نیز تولید می کنند ماهیت همه این قرص ها یکی است پس هر کدام را که در دسترس دارید استفاده کنید. طریقه استفاده از این قرص ها خیلی ساده است. ماهی یکبار یک قرص کامل را داخل محفظه شستشو قرار دهید. دمای آب را روی 60 درجه تنظیم کنید و دستگاه را روشن کنید.

لازم به ذکر است که دستگاه باید کاملا خالی باشد. هم زمان با جرم گیری نمی توانید لباس ها را نیز بشویید. در واقع ماشین لباسشویی را به صورت خالی روشن می کنید. در طی اجرای برنامه شستشو، قرص درون محفظه باز می شود و فرایند جرم گیری قوی، شروع می شود. به طور معمول یک عدد قرص کافی است ولی اگر بیش از 3 ماه دستگاه را جرم گیری نکرده اید از 2 قرص هم زمان استفاده کنید.

نکته: دمای آب در حین شستشو بالاتر از 60 نباشد. آب خیلی داغ می تواند به بُرد آسیب برساند.

عیب یابی و ​تعمیر ماشین لباسشویی

طریقه استفاده از پودر جرم گیر

رسوب زدایی ماشین لباسشویی با پودر جرم گیر

معمولا پودرهای شستشوی بی کیفیت به همراه آلودگی ها، سوراخ های محفظه شستشو را کیپ می کنند. به این ترتیب لباس ها بعد از شسته شدن، هنوز کثیف هستند و مثل قبل تمیز نمی شوند. این مواد به مرور سخت شده و دیگر به این سادگی ها از بین نمی روند. هرگز بیشتر از 2 ماه برنامه جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی را عقب نیندازید. چرک و کثیفی و بقایای پودر ها علاوه بر دیگ شستشو، فیلتر، لوله ها، لاستیک درب و هم قسمت های دیگر را نیز اشغال می کنند.

طریقه استفاده از پودرهای جرم گیر ماشین لباسشویی هم شبیه به قرص های آماده است. در حالی که ماشین لباسشویی خالی است عملیات جرم گیری را انجام دهید. پودر را در محفظه جا پودری بریزید. دمای آب بین 50 تا 60 درجه باشد. برنامه شستشوی متوسط را انتخاب کنید. ماشین لباسشویی را زوشن کنید. به همین سادگی همه جرم ها و رسوبات دستگاه از بین می رود. همین برنامه را ماهی یکبار اجرا کنید تا کیفیت شستشوی لباس ها بیشتر شود و ماشین لباسشویی سالیان سال عمر کند.

روش راه اندازی و نصب ماشین لباسشویی

رسوب زدایی با جوش شیرین و سرکه

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی هم ارائه میده؟

از بین بردن جرم و رسوبات لباسشویی با جوش شیرین و سرکه

همه خانم های خانه دار به خوبی می دانند که ترکیب سرکه و جوش شیرین چقدر موثر است. این 2 ماده ارزان و در دسترس هستند و کاربرد ساده ای دارند. با همه اینها اثرگذاری سرکه و جوش شیرین فوق العاده است. این ترکیب از بین برنده جرم و کثیفی و رسوبات داخل ماشین لباسشویی نیز هست. به خصوص بوی بد ماشین لباسشویی را می توانید با این روش از بین ببرید.

به اندازه یک فنچان جوش شیرین را داخل محفظه ماشین لباسشویی بریزید. سرکه را نیز درون محفظه ریخته و تنظیمات را روی شستشوی ساده قرار دهید. نیازی به دمای زیاد آب نیست. دستگاه را روشن کنید تا محلول جادویی جوش شیرین و سرکه به کمک آب همه جرم ها و رسوبات دیگ و محفظه شستشو را تمیز کند. از همین ترکیب می توانید برای پاک کردن لاستیک دور درب و محفظه پودر نیز استفاده کنید.

نکته: جرم گیر کاشی و سرامیک یا رسوب زداهای اسیدی را نباید در ماشین لباسشویی استفاده کنید. این مواد به قطعات داخلی دستگاه و لاستیک دور درب آسیب می زند.

تعرفه تعمیرات ماشین لباسشویی در هوم سرویز

قیمت تعمیر ماشین لباسشویی
قیمت نصب ماشین لباسشویی

خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی در تهران

هر گونه عیب و ایراد ماشین لباسشویی راه حلی دارد. قبل از اینکه یک مشکل کوچک موجب آسیب بیشتری به دستگاه بشود با ما تماس بگیرید. تعمیرات حرفه ای انواع ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی توسط تکنیسین حرفه ای پذیرفته می شود. این سرویس در همه مناطق تهران، سفارش می پذیرد. ثیت درخواست از طریق اپ هوم سرویز کاملا رایگان است. برای اطلاع از هزینه ها، به جدول منتشر شده در همین مطلب مراجعه کنید. هزینه خرید قطعات بر عهده مشتری است. دستمزدها شامل قیمت قطعات تعویضی نمی باشد. قیمت گذاری منصفانه و کیفیت بالای خدمات فنی راز محبوبیت هوم سرویز است. ما قدر وقت با ارزش تان را می دانیم. تکنیسین های هوم سرویز در کوتاه ترین زمان درب منزل مراجعه می کنند و در کوتاه ترین زمان کارهای نصب یا تعمیر ماشین لباسشویی را انجام می دهند.

جهت ثبت سفارش رایگان  سرویس نصب و تعمیر ماشین لباسشویی از اپ هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا