بنایی و دکوراسیون

ایده هایی که کمک می کند خانه خود را بهاری کنید

دکوراسیون بهاری

گلهای رنگارنگ بهاری، آواز پرندگان و لطافت هوا همگی دست به دست هم می دهند تا به فکر یک تغییر اساسی باشیم. وسوسه نو کردن وسایل و تغییر دکوراسیون با آمدن فصل بهار، بیشتر می شود. اما بسیاری از طرح های دکوراسیون داخلی، پر هزینه و گران قیمت هستند. همین موضوع باعث شده تا خیلی ها سال به سال، دستی به سر و روی خانه نمی کشند و فضای خانه زمستان و بهارش یکی است. این یک اشتباه بزرگ است که قبل از هر چیزی روی روحیه ساکنین تاثیرش را نشان می دهد. دکوراسیون بهاری آنقدرها که تصور می شود، هزینه بر نیست. در واقع ایده های تغییر دکوراسیون به خلاقیت بیش از هر چیز دیگری نیاز دارد. با الهام از طبیعت رنگارنگ بهار می توانید حال و هوای خانه را بهاری کنید. این طرح های ابتکاری و ساده، با هر بودجه ای هماهنگی دارند.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دکوراسیون بهاری چیست؟

این مطلب به توصیه تیم طراحی دکوراسیون داخلی تهیه شده و شامل ایده های جذاب زیادی است. بعد از خواندن این متن، حتما کلی فکر و ایده جدید به ذهن تان می آید. قبل از هر چیز در مورد دکوراسیون بهاری می گوییم. این عبارت اشاره به نوعی طراحی داخلی دارد که با الهام از طبیعت برای فصل بهار، اجرا می شود. عناصر اصلی در این طراحی، همان هایی هستند که در فصل بهار می بینیم. از گل های رنگارنگ گرفته تا نور و روشنی و حس و حال خوب، در تغییر دکوراسیون به سبک بهارانه دیده می شود.

تا چشم به هم بزنید تابستان از راه رسیده و گرمای هوا بیداد می کند. پس تا فرصت باقی است پرده ها را کنار بزنید، پنجره ها را باز کنید و نسیم خنک بهاری را با ولع تنفس کنید. حالا موقع عوض کردن دکوراسیون خانه است. اگر رد پای زمستان در جایی دیده می شود، همه را با بهارانه های زیبا عوض کنید.

رنگ های پیشنهادی جذاب برای دیوار سالن پذیرایی 

دکوراسیون بهاری خانه

ایده های دکوراسیون بهاری با فنگشویی

بحث را علمی نکنیم خیلی ساده بگویم، من از فنگشویی یاد گرفتم که”دور ریختنی ها را باید دور ریخت”. همین حالا نگاهی به دور و برتان بکنید. خیلی از چیزهایی که در اتاق خواب انبار کرده اید یا گوشه آشپزخانه جای داده اید اصلا به کارتان نمی آید. اول هر چیز غیر قابل استفاده را از داخل خانه خارج کنید. ( انتقال این وسایل به انبار هم دردی را دوا نمی کند). برخی از وسایل هستند که مناسب فصول دیگرند برای مثال بخاری را می توانید فعلا جمع کنید و در انبار تا رسیدن زمستان، نگهداری کنید. حالا نوبت به وسایل و لوازمی است که دیگر رنگ و روی خود را از دست داده اند. بهتر است به فکر تهیه جایگزین باشید.

دست نگهدارید مبلمان را عوض نکنید!

هزینه خرید یک دست مبلمان خوب این روزها سر به فلک کشیده و نمی توان به سادگی مبلمان را عوض کرد. دکوراسیون بهاری به معنای ایجاد تغییر در فضای داخل خانه است ولی این ارتباطی به هزینه های سنگین ندارد. راه های زیادی برای نو کردن مبلمان قدیمی و رنگ و رو رفته وجود دارد.

آیا رویه مبلمان خیلی کهنه و رنگ و رو رفته است؟

آیا پارچه رویه مبل ها پاره شده؟

آیا اسکلت مبل ها سالم است و دلتان نمی آید آن را عوض کنید؟

به جای تعویض میلمان چرا تنها پارچه رومبلی را عوض نمی کنید؟ این کار هزینه ای خیلی کمتری دارد. در مورد مبل هایی که آسیب دیده اند نیز می توانید هم زمان با سفارش تغییر رویه مبلمان، از تعمیرکار بخواهید ایرادات جزئی را هم برطرف کند. در برخی موارد مبل ها تمیز و سالم هستند اما رنگ و روی مبل ها خسته کننده شده است. در این صورت کافیست یک کاور مبل یا پیراهن برای مبل های خود تهیه کنید. قیمت پیراهن مبل در مقابل خرید یک دست مبلمان بسیار کمتر است.

چگونه بازسازی خانه قدیمی را با قیمت مناسب انجام دهیم؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

خانه را بهارانه کنید

همین حالا پرده ها را عوض کنید!

پرده ها نقش مهمی در دکوراسیون دارند و این موضوع در دکوراسیون بهاری اهمیت خیلی بیشتری دارد. در اغلب موارد به دلیل سرمای زمستان، پرده های ضخیم روی پنجره ها نصب می شود. با همین ترفند ساده جلوی اتلاف انرژی و گرمایش خانه تا حد زیادی گرفته می شود. اما حیف نیست هوای لطیف بهاری را پشت پنجره های بسته نگهدارید؟ پرده های ضخیم جلوی نور را می گیرند و خانه را تاریک و دلگیر نشان می دهند.

همین حالا به سراغ پرده ها بروید و این پرده هیا ضخیم را تا رسیدن زمستان بعد، در کمد نگهداری کنید. پرده های توری که هم نور را به خوبی عبور می دهند و هم امکان تبادل هوا را دارند، بهترین ایده برای دکوراسیون بهاری هستند. با تعویض پرده ها خیلی راحت می توانید پنجره ها را باز کرده و لطافت هوای بهاری را به خانه دعوت کنید. نیازی به هزینه زیاد نیست یک پرده ساده تور یا ریسه های طنابی و هر چیزی که جلوی نور را نگیرد، مناسب است.

شستشوی پرده و خدمات خشکشویی پرده

دکوراسیون بهاری در آشپزخانه

دکوراسیون بهاری با رنگ ها جان می گیرد

بعد از زمستان سپید، نوبت به بهار رنگی رنگی است. از طبیعت الهام بگیرید و رنگ های شاد و پر انرژی را وارد خانه کنید. از کوسن های رنگارنگ گرفته تا قاب عکس و مجسمه های کوچک و هر چیزی که رنگی است، خانه را بهاری تر نشان می دهد. برای مثال تهیه چند کوسن با رنگ های مختلف، هزینه زیادی ندارد ولی فضای اتاق نشیمن را به کلی تغییر می دهد. جای کار زیادی هست چرا با گل های زیبا خانه را دیزاین نمی کنید؟

دکوراسیون بهاری بدون گلهای بهاری تکمیل نمی شود

یکی از ساده ترین طراحی ها برای فصل بهار، استفاده از گلها و گیاهان آپارتمانی است. بسیاری از گل ها در فصل بهار شروع به گلدهی می کنند. با نگهداری از چند گلدان هم حس و حال بهتری دارید و هم فضای خانه بهاری تر می شود. گل های رنگارنگ و خوشبو را خریداری کنید. حتی می توانید انواع گل های شاخه بریده را نیز در گلدان های فانتزی و زیبا قرار داده و همه فضای خانه را بهاری کنید. در تصویر زیر نمونه ای از گل آرایی در دو نوع گلدان مسی و چینی دیده می شود. گلدان های مسی مناسب سبک دکوراسیون کلاسیک هستند. اگر به نوستالژی ها اهمیت می دهید این سبک مناسب روحیه تان است. 

گل های بهاری باغچه ای و گلدانی را بشناسیم!

طرح آنتیک و کلاسیک

دکوراسیون بهاری در آشپزخانه هم قابل اجراست

بارها گفتم که آشپزخانه های امروزی، فقط محل پخت و پز نیستند. ساعات زیادی از زمان بیداری ما در همین آشپزخانه های کوچک و بزرگ سپری می شود. این روزها آشپزخانه ها کارایی اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن را هم دارند. دکوراسیون بهارانه را در آشپزخانه هم جاری کنید. لازم است تا همه چیز اینجا نو شود و رنگ و روی بهاری بگیرد.

نیازی به عوض کردن اجاق گاز، ماشین لباسشویی، یخچال و ساید بای ساید و … نیست. برای تغییر دکوراسیون این همه هزینه چرا؟ با افزودن چند گلدان گل در آشپزخانه، فضا از حالت دلمردگی خارج می شود. اگر نورگیر آشپزخانه مناسب است حداقل یک گلدان زیبا در آشپزخانه قرار دهید. برای میز ناهارخوری از گل های شاخه بریده استفاده کنید. گل ها را در طرح رومیزی، حوله ها، زیر بشقابی ها و …. نیز می توانید وارد کنید. در تصویر زیر یک روزمیزی گلدار مخصوص دکوراسیون بهاری را مشاهده می کنید.

دکوراسیون بهاری ارزان

پیشنهادهای دکوراسیون بهاری ارزان

  • اگر قصد بازسازی و عوض کردن طراحی داخلی را دارید، بهترین زمان فصل بهار و تابستان است. در این فصول امکان باز کردن پنجره ها هست و هوا در خانه حبس نمی شود. عملیات ساخت و ساز و تغییر دکوراسیون گاهی با رنگ زدن، چسب کاری، تخریب دیوار و … سر و کار دارد بدون ترس از سرمای هوا، پنجره را باز بگذارید و هر طرحی را دارید اجرا کنید. برخی از ایده های تغییر دکوراسیون بهاری اینها هستند:
  • استفاده از لامپ های رنگی و ریسه های نوری در اتاق خواب 
  • رنگ کردن کمدهای قدیمی و درب کمد دیواری 
  • نصب نقاشی های رنگی رو دیوار اتاق پذیرایی ( یا عکس های خانوادگی)
  • خرید چند آباژور رنگ به رنگ برای نورپردازی فانتزی
  • تعویض دسته های قدیمی کابینت آشپزخانه با طرح های جدیدتر
  • رنگ آمیزی لوازم چوبی قدیمی و رنگ و رو رفته و تغییر رنگ های تیره با روشن تر
  • تعویض کاشی های آشپزخانه با کاشی های مدل جدید و گلدار ( کاشی های چسبی هم ایده خوبی است) 
  • عوض کردن کاشی های لق و شکسته سرویس بهداشتی یا محکم کردن کاشی ها با سیمان 
  • تعویض کاغذ دیواری های قدیمی با رنگ های شاد و پر انرژی و یا نصب کاغذ دیواری سه بعدی و دیوارپوش جدید
  • ساخت پارتیشین های چوبی یا دیوارهای پیش ساخته برای جداسازی فضای داخلی
  • تعویض کفپوش های فرسوده با لمینت های ارزان قیمت و با کیفیت

ایده های زیادی برای تغییر دکوراسیون داخلی وجود دارد ولی دکوراسیون بهاری همیشه با رنگ های شاد و با انرژی شناخته می شود. بهار را یا ایده های رنگی، زیباتر و جذاب تر کنید. برخی تغییرات کوچک به کلی روحیه تان را عوض می کند. برای داشتن حال خوب همیشه نیاز به صرف هزینه زیاد نیست.

جهت اطلاع از هزینه بازسازی ساختمان و ثبت سفارش رایگان با هوم سرویز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا