رایانه و تکنولوژیهوم سرویز

علت خاموش شدن ناگهانی تبلت لنوو چیست؟

یکی از محصولات بسیار محبوب و پرفروش شرکت لنوو (Lenovo) تبلت لنوو است. این شرکت چینی که در زمینه تولید محصولات لب‌تاپ و موبایل بسیار موفق بوده، اینبار با تبلت‌های خود توانسته در بازار تکنولوژی خودنمایی کند. یکی از دلایل محبوبیت تبلت لنوو علاوه بر کیفیت آن‌ها قیمت مناسب آن‌ها در بازار است. اما تبلت‌های لنوو مانند بسیاری از لوازم الکتریکی دارای مشکلات و خرابی‌هایی هستند. علت خاموشی تبلت‌ لنوو نیز از این دسته موارد است که در این مقاله قصد داریم آن را بررسی کنیم. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

در عصر تکنولوژی استفاده از انواع موبایل‌ها، کامپیوترها، تبلت‌ها و … در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است. این لوازم الکترونیکی هوشمند امروزه تقریبا در تمام خانه‌ها پیدا می‌شود و جزو جدایی‌ناپذیر از زندگی ما شده‌اند. لوازم الکترونیکی مختلف از جمله تبلت‌ ها، دیر یا زود به دلیل کارکرد زیاد آن‌ها دچار مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری خواهند شد. اما شما می‌توانید برای تعمیر تبلت خود و دیگر لوازم الکترونیکی مانند موبایل و … از خدمات هوم سرویز بهره‌مند شوید.

تبلت لنوو 

به طور کلی تبلت‌های لنوو به دو دسته مبتنی بر اندروید و مبتنی بر ویندوز تقسیم می‌شوند. 

تبلت لنوو مبتنی بر ویندوز

سیستم عامل اندروید به دلیل قابلیت‌های فراوان و جذاب خود در بسیاری از موبایل‌ها و تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین موضوع سبب شده است تا تبلت‌های لنوو نیز از همین سیستم عامل برای تولید تبلت‌های خود استفاده کند. معمولا محدوده قیمتی تبلت‌های لنوو بین 124.79 دلار تا 329 دلار می‌باشند. در تبلت‌های لنوو اندرویدی از پردازنده‌های ARM با معماری RISC استفاده شده است که باعث می‌شود تا توان کمتری مصرف بکنند. تبلت‌های اندرویدی در ابعاد “7، “8، “10 و “10.1 در بازار موجود هستند. 

تبلت لنوو مبتنی بر ویندوز

تبلت‌های لنوو مبتنی بر سیستم عامل ویندوز از لحاظ سخت‌افزاری از تبلت‌های اندرویدی قوی‌تر هستند. این تبلت‌ها گرچه از قابلیت‌های بیشتری دارند؛ اما نسبت به تبلت‌های لنوو اندرویدی بسیار گران‌تر هستند. در این تبلت ها از دو پردازنده اینتلی به نام Intel Atom و دیگری به نام Core i استفاده می‌شود. این پردازنده‌ها به دلیل معماری CISC توان بیشتری نیز مصرف می‌کنند. محدوده قیمتی این تبلت‌ها بین 229 دلار تا 629 دلار می‌باشند. 

چه علت‌هایی سبب روشن نشدن تبلت لنوو می شوند؟ 

یکی از مشکلاتی که استفاده‌کنندگان از تبلت لنوو با آن درگیر هستند روشن نشدن تبلت است. اما معمولا در بسیاری از اوقات این موضوع دلایل ساده‌ای دارد که می‌تواند به دلیل استفاده نادرست از دستگاه یا یک ویروس باشد. در کل مشکل روشن نشدن تبلت لنوو به دلایل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری مربوط می‌گردد. معمولا تعمیر مشکلات نرم‌افزاری کاری مشکل نیست و می‌تواند توسط خود استفاده‌ کننده انجام شود. اما در بعضی مواقع دیگر مشکلات تبلت فقط از طریق بررسی توسط یک متخصص برطرف خواهد شد. 

1. نگه داشتن دکمه پاور تبلت

یکی از کارهایی که در تبلت‌های قدیمی امکان‌پذیر بود خارج کردن باتری و دوباره جای‌گذاری کردن آن بود. اما امروزه این موضوع در مورد تبلت‌های جدید به آسانی صورت نمی‌گیرد و برای این کار حتما بایستی بدنه جدا شود. بهترین راهکار این است که به مدت 30 ثانیه دکمه پاور را نگه داریم. این کار کمک می‌کند تا اگر تبلت شما در حالت فریز شده باشد از آن خارج شود. 

نگه داشتن دکمه پاور تبلت لنوو
نگه داشتن دکمه پاور تبلت لنوو برای خارج کردن دستگاه از حالت فریز

2. شارژ کردن دستگاه

در بعضی مواقع امکان دارد که تبلت شما شارژ خالی کرده باشد و اصلا روشن نشود. اما معمولا وقتی که کمی شارژ درون تبلت باقی مانده باشد، دستگاه در همان ابتدا روشن خواهد شد. اما بعدا یک اخطار توسط دستگاه به نشانه کاهش انرژی باتری به شما می‌دهد و باز خاموش می‌شود.  اگر باتری خود را به شارژ بزنید بایستی چند دقیقه‌ای را صبر کنید تا تبلت شما روشن شود. اگر باتری مشکل داشته باشد تبلت شما روشن خواهد شد؛ اما اگر باتری مشکلی نداشته باشد زدن آن به شارژ هیچ فایده‌ای ندارد. 

3. بازگرداندن به تنظیمات کارخانه

بعضی مواقع به دلیل فریز شدن نرم‌افزار، تبلت بوت می‌شود؛ اما بالا نمی‌آید. در همچنین وضعیتی بهتر است تا تبلت را به حالت اولیه یا همان تنظیمات کارخانه برگرداند. البته نکته‌ای که در رابطه با این کار باید بدانید آن است که بازگرداندن تبلت به تنظیمات کارخانه تمام اطلاعات روی دستگاهتان را پاک خواهد کرد. پس لازم است قبل از انجام این کار یک پوشه پشتیبانی از اطلاعات ضروری خود داشته باشید.  

4. بازگرداندن فریم ور

یکی از آخرین روش‌های حل این مشکل بازگرداندن فریم ور تبلت است. این کار نسبت به دیگر روش‌ها کمی تخصصی‌تر است و بهتر است که توسط یک متخصص انجام شود. 

5. مشکلات سخت‌افزاری دستگاه

مشکلات سخت‌افزاری در تبلت لنوو از دیگر مسائلی است که در این دستگاه وجود دارد. این مشکلات به خاطر برخی ایرادات در مادربرد آن است. دلایل مختلفی سبب ایجاد مشکلات سخت افزاری در تبلت لنوو می‌شود؛ اما استفاده بیش از اندازه و غیراصولی و همچنین داغ شدن طولانی مدت قطعات دستگاه می‌تواند این بروز این اتفاق را تسریع ببخشد. 

6. خرابی کابل‌ها

بسیاری از اوقات تبلت ما شارژ ندارد و بعد از زدن دستگاه به برق باتری شارژ نمی‌شود. خیلی از افراد احتمال می‌دهند که یا باتری دستگاه خراب است و یا مشکل از سخت افزار تبلت باشد. اما در بعضی مواقع خرابی کابل نیز عامل شارژ نشدن و روشن شدن دستگاه است. بهتر است قبل از آن که به سراغ ایرادات سخت‌افزاری تبلت لنوو بروید، یکبار دستگاه خود را با شارژر دیگری به برق بزنید و از سالم بودن شارژر مطمئن شوید. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟
خرابی کابل
خرابی کابل تبلت لنوو از عوامل شارژ نشدن و خاموش ماندن دستگاه

علت خاموشی تبلت لنوو چه مواردی می‌تواند باشد؟  

خرابی باتری، شایع‌ ترین علت خاموشی تبلت لنوو

خرابی باتری در تبلت‌های لنوو یکی از شایع‌ترین موارد و علت‌های خاموشی تبلت لنوو است. موضوعی که تقریبا همه در مورد آن اطلاع دارند آن است که باتری یک قطعه مصرفی است. این قطعه به مرور زمان چه دیر یا چه زود خراب می‌شود و نیازمند تعویض است. این مشکل به صورت ناگهانی در تبلت شما بروز نخواهد کرد. به طوری که اگر قبل از مشکل خاموش شدن ناگهانی تبلتتان، مشکل زود خالی کردن شارژ باتری داشته‌اید، بایستی انتظار خرابی باتری آن را نیز داشته باشید. در صورت خرابی هم جای نگرانی نیست چرا که همیاران متخصص هوم سرویز با قیمت تعویض باتری موبایل ارزان همیار شما خواهند بود.

خرابی هارد، مهم‌ترین علت خاموشی تبلت لنوو

از مهم‌ترین دلایلی که سبب بروز مشکل خاموش شدن ناگهانی تبلت لنوو است خرابی هارد می‌باشد. هارد تبلت محل ذخیره تمام اطلاعات شما درون دستگاه یا همان حافظه داخلی دستگاهتان است. به جز خاموش شدن ناگهانی علائم دیگری مانند: ریستارت شدن دائمی تبلت، هنگ کردن مداوم تبلت، بوت نشدن آن و… نیز می‌تواند نشان دهنده خرابی هارد تبلت باشد. معمولا وارد شدن ضربه به دستگاه، آبخوردگی، نوسانات برقی، استفاده از شارژهای غیراستاندارد و متفرقه، ریست فکتوری تبلت با شارژ زیر 20 درصد و… می‌تواند سبب خرابی هارد تبلت شود. 

خرابی برد علت خاموشی تبلت لنوو

برد وظیفه دربرگرفتن سایر قطعات در هر دستگاه الکترونیکی و ایجاد ارتباط لازم بین آن‌ها را بر عهده دارد. با بروز مشکل در این قطعه بسیار مهم طبیعی است تا تبلت یا گجت شما خاموش شود. از دلایلی که سبب خرابی در برد می‌شود: وارد شدن ضربه به دستگاه و نوسانات برقی را می‌توان نام برد. پس لازم است برای جلوگیری از بروز مشکل در این قطعه بسیار مهم به این دو نکته توجه کرد. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از بروز نوسانات برقی لازم است تا نصب محافظ برق را جدی بگیرید. 

برد تبلت
برد تبلت وظیفه نگهداری و ایجاد ارتباط بین سایر قطعات را در بردارد.

خرابی پاور علت خاموشی تبلت لنوو 

خرابی پاور تبلت لنوو یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی این تبلت‌ها است. پاور که وظیفه تامین کردن ولتاژ برای قطعات دستگاه را بر عهده دارد نسبت به نوسانات برق آسیب‌پذیر است. پس علاوه بر آن که نوسانات برقی می‌تواند سبب خرابی برد تبلت شود، باعث خرابی پاور نیز خواهد شد. 

هنگ کردن یا فریز شدن علت خاموشی تبلت لنوو 

این مشکل بارز در بسیاری از گجت‌ها می‌تواند به خاطر دلایل نرم‌افزاری یا سخت افزاری باشد. از مهم‌ترین علت‌های نرم‌افزاری هنگ کردن یک دستگاه می‌توان به نصب بدافزار بر روی تبلت، اجرای بازی‌های سنگین و یا ویروسی شدن دستگاه اشاره کرد. دلایل سخت‌افزاری که سبب هنگ کردن تبلت می‌شوند عمدتا خرابی برد و هارد و خرابی پردازنده تبلت هستند. این معایب و مشکلات سرانجام می‌توانند سبب خاموش شدن ناگهانی تبلت لنوو شما بگردند. 

خرابی شارژر تبلت رایج‌ترین علت خاموشی تبلت لنوو

در آخر خرابی شارژر تبلت می‌تواند دلیل دیگری برای خاموش شدن ناگهانی تبلت باشد. معمولا زمانی که تبلت شما به شارژر متصل باشد، اگر تبلت روشن باشد به دلیل خرابی شارژر سریع خاموش می‌گردد. اما اگر تبلت به دلیل اتمام شارژ خاموش شده باشد، پس از اتصال به شارژر روشن نخواهد شد. همین موضوع می‌تواند نشان دهنده خرابی شارژر باشد و با تعویض آن مشکل خاموش شدن روشن نشدن تبلت حل شود. 

علت خاموشی تبلت لنوو و سیاه شدن صفحه چیست؟

سیاه شدن صفحه نمایش به هنگام کار کردن با آن می‌تواند دلایل مختلفی را در بر داشته باشد. اما از رایج‌ترین علت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در شارژ ماندن بیش از اندازه تبلت که سبب بروز اختلال در اتصالات تبلت می‌شود.
  2. خرابی باتری تبلت
  3. نصب برنامه یا بازی‌هایی که سبب اختلال در دستگاه می‌شوند.
  4. استفاده نکردن از آنتی ویروس مناسب برای تبلت خود
  5. بوجود آمدن مشکلاتی در سیستم عامل دستگاه
  6. پر شدن کامل حافظه و تاثیر بر عملکرد پردازنده

چگونه می‌توان مشکل سیاه شدن صفحه تبلت لنوو را برطرف کرد؟ 

ابتدا بایستی تبلت خود را بر روی حالت safe mode راه‌اندازی کنید. سپس هر گونه بازی یا برنامه مخرب بر روی دستگاه را حذف کنید. زمانی که تبلت شما به هیچ روشی روشن نشد، با فشار دادن و نگه داشتن هم زمان  Power + Home + کلید صدا تبلت را به حالت ریکاوری در بیاورید. بعد از آن از بین گزینه‌ها ریست فکتوری را انتخاب کنید. سر انجام بعد از تمام این کارها تبلت شما روشن خواهد شد. در صورتی که این اتفاق نیافتاد بایستی دستگاه خود را پیش یک متخصص ببرید. 

نصب بازی روی تبلت

یکی از لذت‌های استفاده از تبلت انجام بازی بر روی آن‌ها است. تبلت‌ها به واسطه صفحه بزرگ خود توانایی اجرای انواعی از بازی‌ها و برنامه‌های سرگرمی برای کلیه محدوده های سنی را دارا می‌باشند. اگر قصد نصب بازی تبلت را دارید خدمات هوم سرویز می‌تواند این نیاز شما را نیز برطرف کند.

کلام آخر 

خرابی تبلت‌ها و موبایل‌ها به دلیل کارکرد زیاد آن‌ها برای همگی اجتناب‌ناپذیر است. همه‌ی ما برای یکبار هم که شده تجربه داشتن خرابی یا اشکال در موبایل و یا تبلتمان را داشته‌ایم. علت خاموشی تبلت‌ لنوو می‌تواند نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد.

خدمات هوم سرویز با داشتن متخصصین در زمینه انواع گجت‌ها این امکان را به شما عزیزان می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن تعمیرات کامپیوتر و موبایل خود را انجام بدهید. چنانچه نیازمند هر گونه تعمیر و یا رفع ایراد در دستگاه تبلت یا موبایل خود بودید می‌توانید با هوم سرویس در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا