خانگی و ساختمانی

آموزش انواع نصب والان پرده برای پذیرایی

والان پرده اتاق پذیرایی را با هوم سرویز انتخاب کنید

والان پرده یکی از اجزای دکوری پرده است که می تواند زیبایی پرده را بسیار بیشتر کند و معمولا در جاهایی مانند پذیرایی از والان استفاده می شود تا نمای پرده در این قسمت بیشتر شود. نصب والان پرده کاری است که نیاز به تخصص و آشنایی با مدل های این کار دارد و هرکسی نمی تواند به راحتی این کار را انجام دهد؛ اما شما می توانید مدل نصب والان پرده را انتخاب کنید و به نصاب پرده خودتان بگویید که به صورت دلخواه شما، آن را نصب کند.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نصب والان پرده، چه فایده ای دارد؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که والان پرده چه فایده ای دارد و چرا باید برای نصب آن هزینه کنید. باید بگوییم که والان پرده معمولا به این صورت عمل میکند که بخشی از پرده را پوشش می دهد و زیبایی پرده را بیشتر می کند. این کار باعث می شود به جای خود پرده، والان بیشتر در مرکز دید قرار بگیرد و به چشم بیاید.

به همین خاطر والان می تواند عیب های احتمالی پرده را پوشش دهد و مشکلات احتمالی آن را برطرف کند. همچنین والان می تواند به خانه ظاهری لوکس و اشرافی ببخشد و زیبایی پرده را چند برابر کند. به همین خاطر است که استفاده از والان پرده می تواند دکوراسیون خانه شما را بسیار زیباتر کند.

والان پرده
والان پرده

نصب والان پرده برای چه جاهایی مناسب است؟

قبل از اینکه به سراغ مدل های مختلف والان پرده برویم، بد نیست در مورد این موضوع صحبت کنیم که والان پرده برای چه جاهایی مناسب است و می تواند زیبایی بیشتری به آن مکان ببخشد.

همانطور که گفتیم والان یک بخش دکوری پرده است و نصب آن ضروری نیست، شما به دلخواه می توانید انتخاب کنید که پرده شما والان داشته باشد یا خیر. اما باید بگوییم که اگر خانه تان کوچک است و فضای بزرگی ندارد، بهتر است از والان استفاده نکنید، چون این کار باعث می شود فضای خانه بسیار کوچک تر دیده شود و فضایی تنگ در خانه تان ایجاد شود.

پرده اتاق پذیرایی
انواع مدل والان برای پرده

انواع مدل نصب والان پرده

در ادامه می خواهیم برترین مدل های نصب والان پرده را به شما معرفی کنیم و بگوییم که هرکدام از این مدل ها، چطور می توانند نصب شوند و زیبایی بیشتری به خانه شما ببخشند. به همین خاطر با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

1- والان پرده یک طرفه:

والان پرده یک طرفه، ساده ترین و پرطرفدارترین مدل نصب والان پرده است که می توانید از آن استفاده کنید.

این مدل بیشتر در خانه هایی کاربرد دارد که سبک دکوراسیون آنها مدرن است و نمی خواهند خیلی شلوغ کاری انجام دهند، به همین خاطر والان یک طرفه را نصب می کنند و یک قسمت از پرده توسط والان پوشیده می شود تا زیبایی بیشتری داشته باشد.

مزیت نصب والان پرده یک طرفه این است که این نوع والان، فضای کمی را اشغال می کند و برای پنجره های کوچک هم بسیار مناسب است و جلوی ورود نور به خانه را نمی گیرد. به همین خاطر شما با استفاده از این مدل هم می توانید یک والان زیبا داشته باشید و هم می توانید نور کافی به خانه خودتان وارد کنید.

2- والان پرده دو طرفه:

دومین مدل پرطرفدار نصب والان پرده که احتمالا در خانه های زیادی دیده اید، نصب والان دو طرفه است. این مدل به این صورت نصب می شود که دو طرف گوشه پرده دو قطعه والان به صورت متقارن قرار می گیرند و کتیبه و گوشواره هم برای آنها نصب می شود تا ظاهر زیباتری داشته باشند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

والان دو طرفه معمولا با پارچه هایی از جنس مخمل یا ساتن دوخته می شود و می توانید رنگ آن را با مبلمان خودتان ست کنید تا زیبایی و جذابیت بیشتری داشته باشد.

والان دو طرفه به صورت ثابت نصب می شود و قابل حرکت دادن نیست، پس باید حواستان به این موضوع باشد که اگر در کنار پنجره ها محل رفت و آمد وجود دارد، والان را طوری در نظر بگیرید که مزاحم رفت و آمد نشود و مشکلی برایتان ایجاد نکند.

والان پرده
والان پرده مدل پلیسه ای

3- والان پرده پلیسه ای:

والان پلیسه ای، مدلی است که به والان جعبه پلیسه ای هم معروف است و به صورت یک جعبه دوخته و نصب می شود.

این مدل والان به این صورت است که وقتی آن را نصب می کنید، در فواصل مختلف، والان هایی به شکل پلیسه ای قرار دارند و زیبایی خاصی به پرده شما می بخشند. والان پلیسه معمولا برای پرده های پلیسه استفاده می شود و می تواند زیبایی زیادی در دکوراسیون خانه شما ایجاد کند.

4- والان یقه شل:

مدل دیگری از والان وجود دارد که به آن والان یقه شل گفته می شود. این مدل به این صورت است که بین والان های دو طرف، پارچه ای اضافی و به شکل شل و افتاده قرار دارد که مانند یک یقه شل است و می تواند ظاهر بسیار زیبایی برای پرده شما ایجاد کند.

اگر پارچه والان شما به اندازه کافی باشد و بتوانید از این مدل استفاده کنید، باید بگوییم که نصب والان پرده یقه شل، یکی از مدل های زیبا و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است.

البته اگر می خواهید از این نوع والان استفاده کنید و دکوری های والان یقه شل را روی پرده خودتان نصب کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که روی چوب پرده شما، گیره های مخصوص دکوری والان وجود داشته باشد تا در نصب دکوری به مشکل نخورید و بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

5- والان شال گردن:

مدل بعدی در نصب والان پرده، مدل شال است که به صورت یک پارچه یک تکه است که دور میله با روش خاصی پیچیده می شود و ظاهری مانند بستن روسری دارد، همچنین دو طرف پارچه در دو طرف پرده کشیده می شود و روی میله پرده آویزان میماند.

این مدل هم می تواند یکی از انتخاب های مدرن و جالب و غیرتکراری در نصب والان پرده باشد که کمتر استفاده شده است و می تواند زیبایی زیادی به خانه شما ببخشد.

البته دقت کنید که این نوع والان اگر با پارچه حریر دوخته شود، ظاهری اسپرت و دوستانه دارد اما اگر با پارچه مخمل یا ساتن دوخته و نصب شود، می تواند ظاهری سلطنتی و رسمی به خانه شما ببخشد.

پرده
راهنمای انتخاب مدل والان پرده

6- والان پنل:

والان پنل یا والان کتیبه، به این صورت است که به صورت یک جعبه نصب می شود و این جعبه که به آن کتیبه گفته می شود، تمام قسمت های میله پرده را می پوشاند و روی آن هم با استفاده از پارچه مخصوصی که برای این کار تعبیه شده است، پوشیده می شود تا ظاهری زیباتر و جذاب تر داشته باشد.

این نوع والان هم ظاهری رسمی و جالب دارد و می تواند برای پذیرایی خانه شما بسیار مناسب باشد. همچنین نصب کردن والان پنل، می تواند چوب پرده ها را بپوشاند و این موضوع باعث می شود زیبایی پرده شما بیشتر شود.

7- والان تاب دار:

والان تاب دار، مدل دیگری از نصب والان پرده است که با استفاده از یک پارچه یکدست ساخته می شود و نصب آن نیاز به مهارت زیادی دارد.

در این مدل، پارچه آماده شده، با پیچ و تاب های خاصی روی میله پرده قرار می گیرد و زیبایی بسیار زیادی به پرده شما می بخشد. باید دقت کنید که نصب این والان خیلی راحت نیست و حتما باید نصب آن را به یک شخص متخصص بسپارید تا بتواند پیچ و تاب های این مدل والان را به بهترین شکل ممکن برایتان ایجاد کند.

8- والان مدل دستمال گردن:

مدل آخر نصب والان پرده که می خواهیم به شما معرفی کنیم، والان مدل دستمال گردن است. این نوع والان با استفاده از یک پارچه دوخته می شود که به صورت خاصی روی میله پرده قرار می گیرد و حالتی مانند دستمال گردن را ایجاد می کند و می تواند ظاهری شیک و خودمانی به پرده شما ببخشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

این نوع والان خیلی رسمی نیست و بیشتر حالت اسپرت دارد، به همین خاطر اگر می خواهید دکوراسیون خانه شما حالت رسمی و سلطنتی داشته باشد، شاید بهتر است از این نوع نصب والان پرده استفاده نکنید.

والان پرده
والان پرده اتاق پذیرایی

در این مقاله در مورد نصب والان پرده صحبت کردیم و گفتیم که والان پرده چه فایده ای برای شما دارد و در چه جاهایی کاربرد دارد. همچنین گفتیم که اگر فضای خانه شما کوچک است، بهتر است از والان استفاده نکنید تا فضایی تنگ و کوچک نداشته باشید.

در ادامه 8 مدل والان پرده را به شما معرفی کردیم که می توانید از آنها در دکوراسیون خانه خودتان استفاده کنید تا ظاهری زیباتر و شیک تر به خانه خودتان ببخشید.

برای زیباتر شدن خانه خود و تغییر دکوراسیون منزلتان، شما می توانید نصب موکت روی سنگ را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید.

امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که با انواع مدل والان پرده آشنایی پیدا کنید و بتوانید به بهترین شکل ممکن نصب والان پرده را برای خانه خودتان انجام دهید.

طراحی و دوخت انواع پرده پذیرایی با هوم سرویز

اگر می خواهید زیباترین و شیک ترین مدل پرده را برای اتاق پذیرایی خود انتخاب کنید، طراحی و دوخت پرده خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند و دکوراسیون خانه خود را جذاب تر و شیک تر کنید.

قیمت نصب پرده
قیمت دوخت پرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا