لوله کشی و تاسیسات

آشنایی با انواع حوله خشک کن و کاربرد آنها

حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟

حوله خشک کن یکی از وسایل فوق العاده و کاربردی است که اگر پکیج داشته باشید، می توانید از آن استفاده کنید و از کاربردهای مختلف آن لذت ببرید. خیلی از افراد دوست دارند که در حمام خانه خودشان از حوله خشک کن استفاده کنند تا بتوانند پس از حمام، حوله ای گرم و نرم داشته باشند و از سرماخوردگی جلوگیری کنند. اما آیا کاربرد حوله خشک کن فقط به خشک کردن حوله ها محدود می شود و کاربرد دیگری ندارد؟ انواع حوله خشک کن چه هستند و چه کاربردهایی دارند؟ این موارد چیزهایی هستند که باید قبل از خرید حوله خشک کن بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. به همین دلیل ما در این مقاله می خواهیم به شما انواع حوله خشک کن را معرفی کنیم و بگوییم که اصلا کاربرد حوله خشک کن چیست و با نصب آن، چه امکاناتی را می توانید دریافت کنید.

اگر در خانه خودتان از پکیج و رادیاتور استفاده می کنید و علاقمند هستید که حوله خشک کن نیز داشته باشید تا بتوانید از امکانات این وسیله پرکاربرد بهره مند شوید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید با کاربردها و انواع حوله خشک کن آشنا شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن وسیله ای است که حالتی نردبانی شکل دارد و در حمام نصب می شود. این وسیله از طریق لوله کشی به پکیج متصل است و این موضوع باعث می شود که آب گرم در آن گردش پیدا کند و بتواند حوله و لباس های شما را به خوبی خشک کند.

کارکرد حوله خشک کن دقیقا مشابه کارکرد رادیاتور است و به همان طریقی که رادیاتور می تواند از طریق گردش آب گرم محیط خانه را گرم کند، حوله خشک کن نیز می تواند باعث شود که لباس ها و حوله شما خشک شوند و به راحتی بتوانید در فصل هایی مانند زمستان آنها را خشک کنید.

حوله خشک کن انواع مختلفی دارد و باید این انواع را بشناسید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را براساس نیاز و بودجه خودتان انتخاب کنید و استفاده مناسبی از آن داشته باشید. در ادامه می خواهیم کاربردهای حوله خشک کن را با هم بررسی کنیم.

انواع حوله خشک کن
حوله خشک کن

کاربرد حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد، اما برخی از رایج ترین کاربردهای حوله خشک کن را در ادامه می خواهیم با هم بررسی کنیم که کمک می کند با این وسیله بیشتر آشنا شوید:

1- خشک کردن حوله و لباس:

اولین و بدیهی ترین کاربرد حوله خشک کن، این است که می توانید با قرار دادن حوله و لباس های خودتان روی آن، لباس ها را خشک کنید و این موضوع کمک می کند که سرعت خشک شدن لباس ها بیشتر شود.

مثلا در فصل هایی مانند زمستان که امکان پهن کردن لباس ها در بیرون وجود ندارد و خشک کردن لباس ها کمی سخت می شود، به راحتی می توانید با پهن کردن لباس های خودتان روی حوله خشک کن، آنها را خشک کنید و دردسر کمتری برای این کار داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب حوله خشک کن هم ارائه میده؟

همچنین کسانی که نوزاد دارند و می خواهند زود به زود لباس های نوزاد را شسته و خشک کنند هم می توانند از حوله خشک کن برای این کار استفاده کنند.

2- کاهش رطوبت و گرم کردن محیط:

همه ما دوست داریم که وقتی به حمام می رویم، با فضایی گرم و راحت روبرو شویم و کسی از سرد بودن حمام خوشش نمی آید. حوله خشک کن مانند رادیاتوری است که در حمام نصب می شود و می تواند باعث شود محیط سرد و مرطوب حمام، به محیطی گرم و لذت بخش تبدیل شود.

همچنین گرم شدن این محیط کمک می کند که رطوبت آن هم کاهش پیدا کند و از حالت همیشه خیس خود خارج شود. به همین خاطر خانه هایی که حمامشان سرد است و رطوبت زیادی هم دارد، می توانند با نصب حوله خشک کن این مشکل را به راحتی حل کنند.

مزایای حوله خشک کن
مزایای نصب حوله خشک کن

3- آویزان کردن لباس ها برای حمام:

شاید این موضوع به نظرتان خنده دار باشد؛ اما حوله خشک کن محل مناسبی برای آویزان کردن لباس ها هنگام حمام کردن است. معمولا همه ما یا لباس ها را در بیرون از حمام نگهداری می کنیم یا اگر رختکن داشته باشیم، در آنجا یک آویز نصب می کنیم تا بتوانیم لباس های خودمان را روی آن قرار دهیم.

حوله خشک کن می تواند به عنوان آویز لباس هم استفاده شود و در فصل های سرد سال مخصوصا زمستان، این وسیله می تواند لباس های ما را گرم کند تا بعد از حمام که آنها را می پوشیم، سردمان نشود و بتوانیم به راحتی از حمام خارج شویم.

راهنمای خرید حوله خشک کن

حوله خشک کن ها از دو مورد با هم متفاوت هستند، یکی از نظر متریالی که با استفاده از آن ساخته شده اند و یکی از هم نظر انرژی که مصرف می کنند. در ادامه با هم این دو نوع و انواع مختلفی که در آنها وجود دارند را بررسی خواهیم کرد.

انواع حوله خشک کن
انواع حوله خشک کن از نظر مصرف انرژی

انواع حوله خشک کن از نظر انرژی مصرفی

1- حوله خشک کن برقی:

خیلی از خانه ها وجود دارند که هنوز از سیستم گرمایشی پکیج استفاده نمی کنند و از بخاری برای گرم کردن خانه استفاده می کنند. چنین خانه هایی این امکان را ندارند که از حوله خشک کن هیدرونیکی استفاده کنند که به پکیج متصل می شود، به همین خاطر سازندگان حوله خشک کن برای چنین افرادی اقدام به ساخت حوله خشک کن برقی کرده اند.

اگر خانه شما از سیستم گرمایش پکیج استفاده نمی کند، حوله خشک کن برقی بهترین گزینه برای شماست و به راحتی هم می توانید آن را در حمام خانه خود نصب کنید.

برای نصب این حوله خشک کن، در رختکن حمام جایی را برای آن در نظر بگیرید و آنجا را برای نصب این دستگاه آماده کنید. البته می توانید از این دستگاه در بیرون حمام هم استفاده کنید و این بستگی به سبک دکوراسیون و سلیقه شما خواهد داشت. به همین راحتی شما می توانید از حوله خشک کن برقی در خانه خودتان استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب حوله خشک کن هم ارائه میده؟

2- حوله خشک کن هیدرونیکی:

حوله خشک کن هیدرونیکی نوع دیگری از حوله خشک کن است که به سیستم پکیج متصل می شود و با آب گرم کار می کند و می تواند به راحتی لباس های شما را خشک کند. اگر برای گرمایش خانه خودتان از پکیج استفاده می کنید، این نوع حوله خشک کن بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که برای این وسیله باید لوله کشی موردنیازش را داشته باشید.

اکثر خانه هایی که از ابتدا از پکیج استفاده کرده اند، لوله کشی پکیج را در حمام دارند و شما به راحتی می توانید با خرید و نصب حوله خشک کن، از امکاناتش استفاده کنید. اما اگر لوله کشی نداشته باشید، نیاز است که لوله کش را خبر کنید تا برایتان این کار را انجام دهد و بتواند بستر نصب حوله خشک کن را برایتان فراهم کند.

شما می توانید تعمیر آبگرمکن خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند و از وجود آب گرم در خانه خود لذت ببرید.

جنس حوله خشک کن
تنوع جنس حوله خشک کن

انواع حوله خشک کن از نظر متریال ساخت

1- حوله خشک کن آلومینیومی:

حوله خشک کن آلومینیومی جنسی است که می تواند برای نصب در داخل حمام بسیار مناسب باشد. جنس آلومینیومی در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و می تواند به راحتی در حمام مورد استفاده قرار بگیرد. حوله خشک کن آلومینیومی به صورت لوله و تخت موجود است و شما می توانید با نصب آن، زیبایی زیادی را به حمام خودتان ببخشید و دکور خانه تان را جذاب تر کنید.

2- حوله خشک کن شیشه ای:

حوله خشک کن شیشه ای نوع دیگری از حوله خشک کن است که بیشتر بدنه آن از شیشه ساخته شده است و ظاهری زیبا و تزئینی هم دارد. این حوله خشک کن نسبت به حوله خشک کن آلومینیومی ظاهر زیباتری دارد و گرما در تمام سطح آن به صورت یکنواخت پخش می شود و به همین خاطر خشک کنندگی در آن راحت تر اتفاق می افتد.

همچنین حوله خشک کن شیشه ای از شیشه هایی با مقاومت بسیار بالا ساخته شده است و در برابر ضربه و حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد و در این زمینه نیازی نیست که نگران باشید.

3- حوله خشک کن استیل:

حوله خشک کن استیل جنس دیگری از این وسیله است که از فلز استیل ساخته شده و وزن سنگین تری نسبت به انواع دیگر دارد. این وسیله به خاطر جنسی که از آن ساخته شده هزینه بیشتری هم دارد و می توانید از آن به عنوان یک وسیله زیبا و جذاب در خانه خودتان استفاده کنید.

استیل بودن این حوله خشک کن باعث شده است که ظاهری براق و زیبا داشته باشد و زیبایی خاصی به سرویس بهداشتی می بخشد. این وسیله را می توانید به صورت رنگ شده یا ساده خریداری کنید که با دکوراسیون خانه تان هماهنگی بیشتری داشته باشد.

نصب حوله خشک کن
نصب حوله خشک کن با هوم سرویز

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد انواع حوله خشک کن صحبت کردیم و گفتیم که کاربرد حوله خشک کن چیست؟ چه کارهایی را می تواند برای شما انجام دهد؟ همچنین انواع حوله خشک کن براساس انرژی مصرفی و متریال ساخت را بررسی کردیم تا بتوانید آنها را بشناسید و بهترین انتخاب ممکن را برای خرید حوله خشک کن داشته باشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با این وسیله کاربردی بیشتر آشنا شوید. بتوانید بهترین نوع آن را براساس نیاز و بودجه خودتان خریداری کنید. در خصوص تعمیرات حوله خشک کن هم جای نگرانی نیست. به هر حال هر وسیله ای روزی خراب می شود و نیاز به تعمیرات دارد که در این مواقع می توانید روی همیاری هوم سرویز حساب کنید.

نصب و تعمیر انواع حوله خشک کن با هوم سرویز

شما می توانید برای نصب و تعمیر حوله خشک کن و وسایل گرمایشی از خدمات تیم هوم سرویز استفاده کنید و نصب و سرویس شوفاژ خود را به متخصصان هوم سرویز بسپارید. برای این منظور، کافی است اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را ثبت بفرمایید تا همیاران متخصص هوم سرویز با شما تماس گرفته و برای انجام خدمات موردنظر شما، اقدام کنند.

قیمت تعمیر شوفاژ
قیمت نصب رادیاتور شوفاژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا