تعمیر و سرویس خودرو

چرا فرمان ماشین هنگام رانندگی به یک سمت کشیده می شود؟

تعمیر مشکل فرمان خودرو

در دنیای شلوغ امروز داشتن یک خودرو می تواند به ما کمک کند که سریعتر کارهای خودمان را انجام دهیم و بتوانیم رفت و آمد را بهتر و راحت تر و با هزینه و دردسر کمتری انجام دهیم. اما در این حین ممکن است مشکلاتی نیز برای خودرو ایجاد شود که نیاز باشد به تعمیر آن بپردازید. یکی از مشکلات رایج در خودروها، کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت است که در این حالت وقتی شما رانندگی می کنید، فرمان خودرو به سمت خاصی تغییر جهت می دهد و ماشین به آن سمت هدایت می شود. مشکلات مختلفی برای این موضوع وجود دارند اما چند مورد از این مشکلات مهمترین دلایل چنین ایرادی هستند.

در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که دلایل کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت چیست و چطور می توانید این مشکل را حل کنید تا دیگر چنین ایرادی در خودروی شما وجود نداشته باشد و حتی زمانی که فرمان را رها می کنید نیز خودرو به صورت مستقیم به مسیر خودش ادامه دهد.

اگر در خودروی شما چنین مشکلی وجود دارد و می خواهید آن را برطرف کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

اگر می خواهید به دلیل این مشکل پی ببرید و هر گونه ایراد در خودرو را خیلی سریع تعمیر کنید، در ادامه این نوشته با هوم سرویز همراه باشید.

کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت
کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت

کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت چه زمان هایی اتفاق می افتد؟

ممکن است برای شما کشیده شدن فرمان خودرو در زمان های خاصی اتفاق بیفتد و این مشکل همیشگی نباشد، اما باید بدانید که دلایل این موضوع تقریبا مشترک هستند و با حل دلایل آن، این مشکل نیز برطرف خواهد شد و فرمان خودروی شما به خوبی کار می کند.

برای برخی از افراد ممکن است کشیده شدن فرمان خودرو به سمت چپ اتفاق بیفتد یا کشیده شدن فرمان خودرو به سمت راست باشد. همچنین برخی افراد ممکن است با کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت هنگام گاز دادن یا شتاب گیری مواجه شوند که این موارد نیز رایج هستند.

اگر هر کدام از این مشکلات را در خودروی خود دارید، باید راه حل های گفته شده را بررسی کنید و ببینید که مشکل خودروی شما دقیقا کدام مورد است و سریعا به حل آن بپردازید، زیرا وجود چنین مشکلی در خودرو می تواند برایتان خطرساز باشد و سلامتی خودتان و خودروی شما را به خطر بیندازد.

دلایل کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت چیست؟

در ادامه با هم دلایل مختلف کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت را بررسی می کنیم و برای هرکدام راه حل مناسب را ارائه می دهیم تا بتوانید با بررسی این مشکلات در خودروی خودتان و اجرای راه حل های گفته شده، این مشکلات را به صورت کامل از بین ببرید.

1- نصب اشتباه لاستیک ها:

در نگاه اول وقتی به لاستیک های خودرو نگاه می کنید، احتمالا فکر می کنید که جهت خاصی ندارند و می توانید به راحتی آنها را روی خودروی خودتان نصب کنید. اما جالب است بدانید که فلش حرکت لاستیک ها باید رو به جلو باشد و اگر این موضوع رعایت نشود، ممکن است با کشیده شدن فرمان خودرو به یک جهت مواجه شوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر خودرو هم ارائه میده؟

نصب اشتباه لاستیک ها باعث می شود که فرمان خودرو به سمت خاصی کشیده شود و این موضوع به خاطر این است که لاستیک ها به خوبی روی زمین نمی نشینند و نمی توانند تعادل خودرو را به خوبی حفظ کنند.

2- مشکل در جلوبندی خودرو:

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت می شود، مشکل در جلوبندی خودرو است. اگر بر اثر ضربه یا تصادف یا استفاده زیاد از خودرو در جاده خاکی و دست انداز و… جلوبندی آسیب دیده باشد، احتمالا درگیر این مشکل خواهید شد و فرمان خودرو به یک سمت کشیده می شود.

برای حل این مشکل نیاز است که به یک مرکز جلوبندی سازی خودرو مراجعه کنید تا مشکل جلوبندی بررسی و در صورت امکان حل شود تا ایراد موجود در فرمان خودرو را برطرف کنید.

تنظیم نبودن باد لاستیک ها
تنظیم نبودن باد لاستیک ها

3- تنظیم نبودن باد لاستیک ها:

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت می شود، تنظیم نبودن باد لاستیک های خودرو است. اگر مدت زیادی است که به تنظیم باد خودروی خودتان نپرداخته اید و مشکل کشیده شدن فرمان برایتان وجود دارد، سریعا به یک مرکز تنظیم باد خودرو مراجعه کنید.

تنظیم نبودن باد یکی از لاستیک ها باعث می شود که آن سمت از خودرو به طور نامحسوسی پایین تر باشد و وقتی فرمان را رها می کنید، خودرو به صورت خودکار به آن سمت کشیده می شود که این موضوع خطرناک خواهد بود.

4- بالانس نبودن لاستیک ها:

اگر لاستیک های خودروی خودتان را تعویض کرده اید یا کار تعویض لنت را انجام داده اید و پس از آن است که کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت برایتان اتفاق می افتد، احتمال دارد در انجام این کار لاستیک ها به خوبی بالانس نشده باشند و نیاز به تنظیم آنها وجود داشته باشد.

برای اینکه این مشکل را رفع کنید، بهتر است به یک آپاراتی مراجعه کنید و بخواهید که کار بالانس لاستیک های خودروی شما را انجام دهد و مجددا لاستیک ها را روی خودرو ببندد تا مشکل خودروی خودتان را برطرف کنید.

تنظیم نبودن فرمان
تنظیم نبودن فرمان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر خودرو هم ارائه میده؟

5- تنظیم فرمان نادرست:

تنظیم نبودن فرمان خودروی شما، می تواند باعث کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت شود. وقتی فرمان خودرو به درستی تنظیم نباشد یا خلاصی داشته باشد این مشکل ایجاد می شود و برای اینکه بتوانید مشکل را حل کنید باید تنظیم فرمان خودرو را انجام دهید.

با این کار خودروی شما بررسی شده و فرمان آن به صورت استاندارد تنظیم می شود تا دیگر به یک سمت خاص کشیده نشود و شما بتوانید به راحتی با آن رانندگی کنید.

6- خراب بودن لاستیک ها:

یکی از مشکلاتی که خیلی از افراد به آن توجهی نمی کنند، این است که پس از مدتی استفاده از لاستیک ها، باید آنها را تعویض کنیم و لاستیک های نو روی خودروی خودمان بیندازیم تا مشکلی مانند کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت برایمان ایجاد نشود.

در حین کار با لاستیک ها ممکن است که یکی از لاستیک ها دچار ساییدگی بیشتری شود و با این مشکل، وزن بیشتر خودرو روی آن لاستیک می افتد و خودرو به شکلی کاملا نامحسوس به آن سمت متمایل می شود. در این حالت وقتی شما در حال حرکت هستید و فرمان را رها می کنید، خود به خود ماشین شما به آن سمت کشیده خواهد شد.

در چنین حالتی حتی ممکن است گاهی اوقات هنگام چرخاندن فرمان ماشین دچار لرزش شود و بهتر است که برای حل این مشکل سریعا لاستیک ها را تعویض کنید تا از خطرات احتمالی که ممکن است برایتان پیش بیاید جلوگیری کنید.

7- مشکل در کولیس ترمز:

کولیس ترمز سیستمی است که لنت‌ها روی آن نصب می‌شوند. کولیس فشار هیدرولیکی را به لنت‌ها وارد می‌کند و نقش مهمی در قفل شدن دیسک صفحه و توقف خودرو دارد.

حالا اگر کولیس ترمز در یک سمت دچار مشکل شده باشد و فشار بیش از حدی را به لنت‌ها وارد کند یا کولیس نتواند سریعاً به حالت اولیه خود برگردد و لنت‌ها را در حالت فشار نگه دارد، این مشکل پیش می‌آید و در زمان ترمز کردن، فرمان خودرو به یک سمت کشیده می‌شود. در این حالت، فرمان خودرو به همان سمتی کشیده می‌شود که کولیس دچار مشکل شده است.

در این حالت نیاز است که سریعاً جهت تعمیر یا تعویض کولیس اقدام کنید تا بتوانید مشکل خودروی خودتان را برطرف کرده و آن را به حالت اولیه برگردانید.

اگر قصد تامین قطعات خودرو را دارید، می‌توانید از خدمات هوم سرویز برای ارسال لوازم یدکی خودرو استفاده کنید تا قطعات موردنیاز خودروی شما، خیلی سریع و راحت به دستتان برسد و بتوانید مشکل خودروی خود را سریع‌تر برطرف کنید.

دلیل کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت در هنگام رانندگی چیست؟
دلیل کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت در هنگام رانندگی چیست؟

8- مشکل در شیلنگ ترمز:

شیلنگ ترمز رابطی است که مایع ترمز را به کولیس وارد می‌کند و پس از اینکه کار ترمز کردن تمام شد، مایع را به سیستم ترمز برمی‌گرداند تا کولیس‌ها آزاد شده و مجدداً به حالت اولیه خود برگردند.

حالا اگر شیلنگ ترمز خراب شده باشد، ممکن است که سیستم ترمز به‌خوبی عمل نکند یا مایع پس از رفتن به کولیس‌ها، مجدداً به سیستم ترمز برنگردد و به همین خاطر، شاهد کشیده شدن فرمان خودرو با گرفتن ترمز باشید.

برای حل این مشکل بهتر است که خودرو را پیش یک متخصص ببرید تا سیستم ترمز را بررسی کند و مشکلات سیستم ترمز و شیلنگ ترمز را برطرف کند.

9- خراب بودن لنت‌های ترمز:

گاهی اوقات دلیل کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت، این است که لنت‌های خودروی شما دچار خرابی یا فرسودگی شده‌اند. مثلاً ممکن است لنت‌های یک سمت زودتر تمام شده باشند و لنت‌های سمت دیگر پرتر باشند؛ در این حالت عملکرد سمتی که لنت‌های سالم‌تری دارد قوی‌تری است و خودروی شما به همان سمت کشیده می‌شود.

بنابراین، نیاز است که در صورت وجود مشکل کشیده شدن فرمان خودرو، حتماً لنت‌ها را نیز بررسی کنید تا بتوانید جهت حل مشکل آنها اقدام کنید.

10- خرابی در سیستم تعلیق خودرو:

سیستم تعلیق خودرو، این وظیفه را دارد که تعادل خودروی شما را در حالت‌های مختلف حفظ کند تا بتوانید به‌راحتی رانندگی کنید و خودروی خود را به‌خوبی هدایت کنید. حالا اگر سیستم تعلیق خودرو دچار مشکل شده باشد، احتمالاً نمی‌توانید به‌خوبی کار ترمز گرفتن را انجام دهید و در نتیجه با مشکل کشیده شدن فرمان خودرو مواجه می‌شوید.

به همین خاطر در این حالت ممکن است نیاز به خدمات تعمیر جلوبندی خودرو داشته باشید تا بتوانید مشکل ایجاد شده را بررسی کرده و آن را حل کنید.

تعمیر جلوبندی خودرو
تعمیر جلوبندی خودرو

11- خراب بودن بلبرینگ و یاتاقان چرخ:

بلبرینگ و یاتاقان، اجزای مهمی هستند که در چرخ‌ها وجود دارند و وظیفه حرکت درست و حفظ تعادل را در چرخ‌ها به عهده دارند. حالا اگر این قطعات دچار خراب شوند، قطعاً نمی‌توانید به‌خوبی از خودرو استفاده کنید و تعادل خودروی شما در حرکت خودرو یا هنگام ترمز گرفتن به هم می‌خورد و کشیده شدن فرمان خودرو اتفاق می‌افتد.

برای رفع این مشکل نیاز است که سریعاً نسبت به تعویض بلبرینگ یا یاتاقان اقدام کنید و این مشکل را به‌صورت کامل حل کنید تا خطرات احتمالی برای خودروی شما ایجاد نشود.

12- هماهنگ نبودن لنت‌های ترمز:

در موارد قبل‌تر گفتیم که خراب بودن لنت‌های خودرو باعث کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت هنگام ترمز گرفتن می‌شود. معمولاً این مشکل به این دلیل ایجاد می‌شود که افراد از لنت‌های ترمز دست‌ دوم یا لنت‌هایی با برندها و جنس‌های بی‌کیفیت استفاده می‌کنند.

با نصب لنت‌های بی‌کیفیت، مشاهده خواهید کرد که در هنگام ترمز، خودروی شما به سمت لنت قوی و پرتوان کشیده می‌شود که این موضوع باعث انحرافات خطرناک خودرو می‌شود و در اتوبان‌ها بسیار خطرآفرین است.

برای حل این مشکل نیاز است که لنت‌ها به‌صورت همزمان تعویض شوند و از لنت‌های یکسان و هم‌جنس برای دو قسمت خودرو استفاده کرد تا بتوانید بدون مشکل از آنها استفاده کنید و تمام‌ شدن لنت‌ها به‌صورت همزمان اتفاق بیفتد.

بنابراین، به این موضوع نیز دقت کافی داشته باشید تا لنت‌های خودرو به‌صورت هماهنگ و یکدست عمل کنند و از کشیده شدن فرمان خودرو هنگام ترمز گرفتن جلوگیری کنید.

دلایل کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت هنگام ترمز گرفتن
تعمیر خودرو توسط مکانیک‌های حرفه‌ای

علت کشیدن ماشین به یک سمت هنگام ترمز چیست؟

یکی از مشکلاتی که در هنگام ترمز ممکن است با آن مواجه شوید، این است که هنگام ترمز خودروی شما به یک جهت خاص کشیده شود. این موضوع می تواند برای یک راننده نگران کننده باشد و گاهی اوقات موجب ایجاد خطراتی خواهد شد.

معمولا کار تعویض لنت ترمز خودرو، به صورت یکجا انجام می شود و تمام لنت ها باهم تعویض می شوند، اما گاهی اوقات ممکن است که به خاطر بالانس نبودن یا کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت لنت یک سمت خودرو زودتر تمام شود و آن را تعویض کنید.

در این زمان لنت جدید قوی تر است و لنت های دیگر احتمالا ضعیف تر عمل می کنند. حالا در این حالت وقتی شما ترمز می زنید، لنتی که جدید است زودتر عمل کرده و لاستیک را قفل می کند و لنت های دیگر دیرتر عمل می کنند، در این هنگام است که خودروی شما به سمت لنت جدید که لاستیک را قفل کرده کشیده خواهد شد.

برای حل این مشکل توصیه ما این است که تمامی لنت ها را با هم تعویض کنید تا مشکلی برای ماشین ایجاد نشود. همچنین می توانید از یک لنت کار کرده دیگر که در حد لنت سمت های دیگر خودرو باشد استفاده کنید تا زمان تعویض همه آنها برسد.

شما می توانید با استفاده از خدمات تعمیر خودرو در هوم سرویز، هر گونه مشکل و ایراد در خودرو را حل کنید. تعمیرکاران هوم سرویز، از بهترین و متخصص ترین تعمیرکاران خودرو هستند و می توانند ماشین شما را با هزینه مناسب تعمیر کنند. برای سفارش تعمیر خودرو و اطلاع از هزینه تعمیر خودرو، روی دکمه های زیر کلیک کنید.

هماهنگ نبودن لنت‌های ترمز
هماهنگ نبودن لنت‌های ترمز

تعمیر خودروی شما با هوم‌سرویز

تعمیر خودرو با بهترین قیمت

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دلایل کشیدن فرمان هنگام شتاب گیری چیست؟

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که هنگام شتاب گیری فرمان خودرو به یک سمت خاص کشیده می شود. این موضوع نیز معمولا به خاطر تنظیم نبودن چرخ های خودرو است و می توانید با تنظیم آنها و بالانس لاستیک خودرو مشکل را حل کنید.

همچنین ممکن است این موضوع به خاطر کم بودن باد لاستیک ها یا میزان فرمان باشد که در این حالت وقتی سرعت ماشین بیشتر می شود، فرمان به سمتی که مشکل دارد کشیده خواهد شد و به آن سمت حرکت می کند. توصیه می کنیم که در این حالت سریعا خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید تا مشکل آن را حل کنید. شما می توانید تعمیر خودرو در محل را با هوم سرویز تجربه کنید تا مشکل خودروی شما خیلی سریع و با هزینه مناسب حل شود.

تعمیر خودرو
تعمیر خودرو

جمع بندی

در این مقاله در مورد کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت صحبت کردیم و گفتیم که این مشکل معمولا در چه زمان هایی ایجاد می شود و دلایل این مشکل چه چیزهایی هستند.

با هم تک تک دلایل مهمی که ممکن است باعث کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت شوند را بررسی کردیم و برای هرکدام راه حل دادیم تا بتوانید آنها را بررسی کنید و در جهت رفع مشکل خودروی خودتان اقدام کنید.

همچنین در ادامه گفتیم که دلایل کشیده شدن فرمان هنگام ترمز زدن و کشیده شدن فرمان هنگام شتاب گیری چه هستند و چطور می توانید آنها را برطرف کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید در مورد کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت اطلاعات بیشتری کسب کنید و در هنگام مواجه شدن با این مشکل سریعا به برطرف کردن آن بپردازید.

یادتان باشد که با سرویس دوره ای خودرو می توانید از بروز مشکلات متعدد در خودرو پیشگیری کنید و خیال خود را راحت کنید که ماشین شما هیچ مشکلی ندارد.

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام خدمت اساتید ودوستان.ماشین من این مشکل وکشیده شدن به سمت چپ وراننده دارد بالانس.تنظیم فرمان.زیروبند.اندازه دهانه چرخ.به جایم نزدم.تعویض میل موجگیر.پیج کالیبروپیچ ترمز ولنت.چرخها را جابه جا.لاستیک ورینگ یکی از دوستان.میگن فقط لاستیک کره ای بندازی میترسم ۱۱ملیون بدم وهمانطور.زیرش ۴حلقه بهترین وگرونترین لاستیک ایرانی بارزپریمیوم هست بالا۸۰درصد وبهترگفت چینی وکره ای میشع کسی مشکل ما را میدونه والا اجرت شیرینی هرچی میگن میدیم

  2. سلام
    ماشین من این مشکل کشیده شدن و داره از رو سرعت گیرا رد میشم ماشین انگار کج از رو سرعت گیر رد میشه و موقع ترمز زدن هم میکشه ب سمت راست جلو بندی و کامل نو کردم چرخ هارو هم بالانس کردم ولی درست نشده حتی کمک فنر هارو هم با اینک سالم بود عوض کردم ولی نشده

    1. سلام مشکل ماشینت احتمالا سیستم سیلندر ترمز ای جلو هست بعد سیبکاتم خرابن داداش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا