زیبایی

مزایای وکس صورت چیست؟ آیا موها را ضخیم می کند؟

مزایا و معایب وکس صورت

موهای زائد صورت فقط برای امروزی‌ها کلافه‌ کننده نیستند. قدیمی‌ها هم به روش‌های مختلفی مثل اصلاح صورت با بند یا موم متوسل می شدند تا آنها را از بین ببرند. وکس یکی از شیوه‌هایی است که از دیرباز برای مبارزه با موهای ناخواسته صورت به کار می‌رفته است. برخی آن را روشی محبوب می‌دانند و بعضی هم میانه چندان خوبی با آن ندارند. اما به راستی مزایای وکس صورت برای طرفداران این تکنیک چیست؟ مخالفان روی کدام معایب وکس صورت، انگشت می‌گذارند؟ برای دانستن پاسخ این سوالات با ما همراه شوید.

فهرست مطالب

اصلاح صورت و ابرو با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

7 مورد از مهم‌ترین مزایای وکس صورت که بهتر است بدانید

هر روشی را که برای از بین بردن موهای زائد انتخاب کنید، در نهایت مضرات و فوایدی دارد. وکس صورت هم از این قاعده مستثنی نیست. البته این موضوع تا حد زیادی بستگی به نوع پوست و موی شما دارد. با این وجود، بسیاری از متخصصان معتقد هستند که نمی‌توان از مزایای این روش قدیمی گذشت. چه مزایایی؟

مزایای وکس صورت: ماندگاری طولانی؛ همانی که انتظار دارید

نخستین چیزی که از یک متد حذف موهای زائد می‌خواهید، این است که حداقل برای مدت طولانی شما را از شر آنها خلاص کند. هر ‌چه بیشتر، بهتر! خبر خوب این است که نتیجه وکس صورت در منزل معمولاً بین 2 تا 6 هفته دوام دارد. اگر چه این مدت می‌تواند از فردی به فرد دیگر و بر اساس چرخه رشد مو متفاوت باشد. اما در مجموع، صرف‌نظر از تفاوت‌های فردی، ماندگاری این تکنیک در مقایسه با روش‌های دیگری مانند اصلاح با تیغ بیشتر است.

مزایای وکس صورت: دقت و مو شکافی؛ از مهم‌ترین مزایای وکس صورت

در شیوه وکس کردن صورت، فضای بسیار محدودی وجود دارد که شما یا آرایشگرتان باید روی آن کار کند. این یعنی پروسه، نیازمند دقت به جزئیات است و در صورت هر خطایی، شانس دومی در کار نیست! به عبارت دیگر، وکس صورت به نوعی تبدیل به درمان می‌شود که خیلی دقیق و با سرعت بالا، موهای زائد را از ریشه می‌کند. تا آنجا که می‌توانید با استفاده از آن، فرم دلخواه خود را به ابروهایتان بدهید. حالا نتیجه را با شیوینگ یا حتی دکلره مقایسه کنید که تا چه میزان نا خوشایند و ناهمسان است.

دقت بالا؛ یکی از بهترین مزایای وکس صورت
دقت بالا؛ یکی از بهترین مزایای وکس صورت

چند جلسه وکس صورت به نازک شدن و رشد کمتر موها ختم می‌شود

خیلی‌ از ما آرزو داریم که موهای زائد، برای همیشه پایشان را از زندگیمان بیرون بگذارند. خوب؛ وقتی وکس را انتخاب می‌کنید، می‌توانید امیدوار باشید که بعد از هر جلسه، موها نازک‌تر و با تراکم کمتری رشد خواهند کرد. همین کم شدن کافی است تا حداقل توجه‌تان از آزار دهندگی آنها کمی پرت شود! جالب است بدانید که وکس صورت با شدت تمام، به فولیکول‌های مو حمله می‌کند. در نهایت، رشد موها برای همیشه متوقف شده یا حداقل فاصله بین جلسات بیشتر می‌شود.

مزایای وکس صورت: هزینه پایین؛ وکس با جیب شما راه می‌آید

بدون شک این مورد را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مزایای وکس صورت دانست. در حقیقت، وکس به زمان اندک، حداقل آمادگی و استفاده از مواد نه ‌چندان زیادی نیاز دارد. ضمن اینکه، آرایشگر تنها مقدار اندکی از وکس را قرار است، مصرف کند. بنابراین، نسبت به تکنیک‌های دیگری چون بند انداختن و دکلره کردن، مقرون‌ به ‌صرفه و کم ‌هزینه‌تر است. هر چند که نوع وکس، اهمیت زیادی در تعیین قیمت نهایی دارد، اما در نهایت این روش اقتصادی و بی ‌دردسر تلقی می‌شود.

یکی از مزایای وکس صورت، تغذیه و محافظت از پوست است

شاید این فایده وکس، شما را شگفت ‌زده کند، اما حقیقت دارد! فرمولاسیون محصولاتی که برای وکس به کار می‌روند، قابلیت این را دارند که یک آنتی ‌اکسیدان و مرطوب ‌کننده قوی باشند. علاوه بر این، وکس لایه ‌برداری ملایمی را هم روی پوست شما انجام می‌دهد. یعنی پاکسازی لایه بیرونی پوست صورت که در معرض آلودگی‌های زیادی قرار دارد.

نکته جالب دیگر این است که در حین وکس کردن؛ پوست از محافظت، آبرسانی کافی و تسکین برخوردار می‌شود. این کار برای اجتناب از عوارض وکس صورت است، اما برای شما یعنی با یک تیر دو نشان زدن!

میدونستی که هوم سرویز، خدمات وکس صورت بانوان هم ارائه میده؟
استفاده از مواد با کیفیت و مخصوص وکس صورت
استفاده از مواد با کیفیت و مخصوص وکس صورت

در چند دقیقه از شر موهای زیادی خلاص می‌شوید

اگر در اطراف صورت خود موهای زائد زیادی دارید، وکس برای شما گزینه خوبی است. با این شیوه، می‌توان بخش‌های بزرگی از صورت را پوشش داد. در واقع، وکس صورت تنها در یک حرکت سریع، مقدار قابل ‌توجهی مو را از بین می‌برد. این امر به معنای حداقل زمان و درد و از بهترین مزایای وکس صورت است.

 از یک سرویس تخصصی و ویژه بهره‌مند خواهید شد

در وکس صورت، همه‌ چیز وقتی بهتر پیش خواهد رفت که کار را به کاردان بسپارید. به عبارتی، آنچه که وکس را به یک روش قابل ‌اتکا تبدیل می‌کند، تجربه و تخصص فردی است که آن را برایتان انجام می‌دهد. بهتر است بدانید که یک وکس حرفه‌ای، مساوی با سرعت، راحتی و حداقل استرس است. به ‌علاوه، دیگر نگران آسیب‌های احتمالی به پوست هم نخواهید بود. این را هم باید از مزایای وکس صورت به شمار آورد.

معایب وکس صورت شامل چه می‌شوند؟

آن روی دیگر سکه وکس کردن صورت، مضرات و عوارضی است که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. شاید برخی از آنها را هرگز تجربه نکنید. با این حال، بهتر است با برخی از این خطرات احتمالی آشنا شوید.

معایب وکس صورت: درد خفیف؛ نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود!

فارغ از اینکه چه نوع وکسی را برای صورت انتخاب می‌کنید، درد اندک اجتناب ‌ناپذیر است. آن هم زمانی اتفاق می‌افتد که نوارها را با سرعت زیاد از روی صورت می‌کَنید. تصور کنید که قرار است یک باند سفت و محکم را به یک باره از روی پوستی که مو دارد، بکشید.

 البته میزان درد به آستانه تحمل شما، مقدار مو و نواحی مورد وکس بستگی دارد. مثلاً احتمال دارد که در بالای لب بیشتر از چانه احساس درد کنید. با این حال اگر می‌خواهید بدانید که کدام وکس برای صورت خوب است، پیشنهاد ما وکس نواری است.

درد؛ شایع ‌ترین عوارض وکس صورت
درد؛ شایع ‌ترین عوارض وکس صورت

معایب وکس صورت: قرمزی و تحریک؛ اولین واکنش پوست بعد از وکس

یکی از اتفاقاتی که بلافاصله پس از وکس برای صورت می‌افتد، تحریک و قرمزی خفیف است. پوست تازه وکس شده، معمولاً قرمز یا صورتی می‌شود و نمی‌توان به آن دست زد. در این شرایط، محصولات روزانه مراقبت از پوست هم به دشمن پوست تبدیل می‌شوند. بنابراین، برای اینکه گرفتار این مورد از معایب وکس صورت نشوید، محصولات حاوی الکل را برای چند ساعتی کنار بگذارید. قرمزی ناشی از وکس، به‌ طور معمول روز بعد ناپدید می‌شود. اگر اینطور نبود، از کمپرس آب سرد کمک بگیرید.

معایب وکس صورت: جوش‌های قرمز رنگ؛ از معایب وکس صورت که عمر چندانی ندارند

حتی بعد از استفاده از بهترین وکس صورت نیز ممکن است در پی قرمزی و تحریک، چند جوش هم روی صورت شما ظاهر شوند. این جوش‌ها، بیشتر از منافذ سر بر می‌آورند؛ جایی که موها همراه با ریشه خود از آن بیرون کشیده شده‌اند. جای نگرانی نیست، این دانه‌های کوچک در عرض چند روز از بین خواهند رفت. اما اگر برایتان سوال است که بعد از وکس صورت چه کنیم جوش نزنیم، باید بگوییم که از کرم یا بالم تسکین ‌دهنده استفاده کنید.

جوش؛ نمونه‌ای از معایب وکس صورت
جوش؛ نمونه‌ای از معایب وکس صورت

معایب وکس صورت: موهای زیر پوستی؛ مهمان‌های نا خوانده وکس صورت

متأسفانه موجودات آزار دهنده‌تری از جوش هم وجود دارند که علاوه بر شیوینگ، در وکس هم بروز می‌کنند: موهای زیر پوستی! متخصصان بر این باور هستند که کشیدن نوارهای وکس در جهت خلاف رویش مو، خطر ایجاد این نوع موها را کمتر می‌کند. اما در صورتی که موهای زائد به طور کامل از ریشه بیرون نیایند و ساقه مو زیر پوست خرد شود، باید انتظار موهای زیر پوستی را داشته باشید.

پوست شما بعد از وکس، به آفتاب حساس‌تر می‌شود

قبل از اینکه به سراغ یکی دیگر از معایب وکس صورت برویم، بهتر است بدانید که وکس برای پوست آفتاب ‌سوخته، فاجعه است! اما علاوه بر این، پس از انجام وکسینگ هم باید نسبت به آفتاب محتاط‌تر شوید. پیشتر گفتیم که این ماده، بخش‌هایی از اپیدرمیس یا لایه فوقانی پوست را همراه با مو، جدا می‌کند. این تأثیرات روی اپیدرمیس، پوست شما را در مقابل اشعه‌های خورشید، حساس‌تر می‌کنند. درست مانند وقتی که لایه ‌برداری شیمیایی انجام داده باشید.

حساسیت به آفتاب؛ یکی از معایب وکس کردن صورت
حساسیت به آفتاب؛ یکی از معایب وکس کردن صورت

واکنش‌های آلرژیک؛ در لیست سیاه معایب وکس صورت!

از آنجایی که مواد به کار رفته در محصولات وکس، متنوع هستند؛ حساسیت به آنها نیز محتمل است. پس بهتر است قبل از هر کاری، تست آلرژی را انجام دهید تا از واکنش پوستتان آگاه شوید. وکس را روی قسمت کوچکی از بازو قرار داده و مطابق دستورالعمل، موها را بردارید. اگر در 24 ساعت آینده از قرمزی یا جوش خبری نبود، استفاده برای صورت هم ضرری نخواهد داشت. دقت کنید که عارضه‌هایی مانند خارش، جوش‌های قرمز و کهیر نشا‌نه‌هایی مبنی بر توقف مصرف هستند.

خونریزی در مقدار اندک، نرمال است

حتماً با شنیدن نام خونریزی به وحشت افتاده‌اید. اما جالب است بدانید که این اتفاق هم در وکس صورت چندان عجیب نیست. داستان هم به همان اپیدرمیس‌هایی باز می‌گردد که در طول پروسه از پوست جدا می‌شوند. با این وجود، خونریزی زیاد به هیچ وجه عادی نیست و در صورت بروز، باید به پزشک مراجعه کنید. به همین دلیل توصیه بر آن است که افراد با پوست‌های شکسته و پیرتر، سراغ وکس‌های مخصوص پوست حساس بروند.

عفونت؛ وقتی کار بیخ پیدا می‌کند

قرار نیست به شما بگوییم که عفونت یکی از نرمال‌ترین معایب وکس صورت است! اتفاقاً این موضوع نادر است و زمانی رخ می‌دهد که ناحیه دارای بریدگی یا زخم را وکس کنید. طبیعی است که با این کار ریسک عفونت را افزایش داده‌اید. پس اگر تورم یا چرکی در آن ناحیه به چشمتان خورد، شما نیاز به ویزیت دکتر دارید.

اِسکار؛ اتفاقی که کمتر می‌افتد

هر چند که اسکار هم مانند عفونت به ندرت رخ می‌دهد، اما غیر ممکن نیست. در حقیقت، ریسک این عارضه زمانی بیشتر است که وکس را روی بریدگی، صورت آفتاب‌ سوخته یا دارای عفونت استفاده کنید.

چطور عوارض وکس صورت را به حداقل برسانیم؟

همانطور که دیدید، عوارض احتمالی وکس صورت متنوع هستند. از سوی دیگر شاید شما هیچ‌ کدام از آنها را تجربه نکنید. ضمن اینکه می‌توانید جلوی برخی از این معایب وکس صورت را هم بگیرید. برای مثال، درد خفیف و تحریک اندک برای چند دقیقه اول، اجتناب ‌ناپذیر هستند. اما مشکلات دیگری مانند موهای زیر پوستی یا خونریزی، راه چاره دارند.

بهتر است برای اینکه از مزایای وکس صورت حداکثر استفاده را ببرید، دستور العمل‌های روی محصول را با دقت پیاده کنید؛
• مطمئن شوید که وکس مخصوص صورت را خریداری کرده‌اید.
• از کاربرد وکس بدن برای صورت خودداری کنید؛
• اگر پوستتان زیادی خشک، تحریک ‌شده یا آفتاب ‌سوخته است، برای مدتی وکس را عقب بیندازید؛
• قسمت‌هایی از صورت را که زخم باز یا آکنه فعال دارند، وکس نکنید؛
• وکس را به هیچ وجه روی خال یا زگیل به کار نبرید؛
• برخی پزشکان، حتی افراد دارای بیماری‌های خاص یا دیابت را از وکس کردن منع می‌کنند؛
• سه – چهار روز قبل از وکس صورت، از محصولات اسیدی و لایه ‌بردار استفاده نکنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات وکس صورت بانوان هم ارائه میده؟
استفاده از کرم مرطوب ‌کننده پس از وکس کردن صورت
استفاده از کرم مرطوب ‌کننده پس از وکس کردن صورت

سوالات رایج درباره وکس صورت

آیا وکس صورت را می‌توان در خانه انجام داد؟

کیت‌های وکس خانگی ممکن است برای برخی مفید باشند، اما ریسک‌هایی مانند سوختن پوست، اسکار و حتی عفونت را به دنبال دارند. به ‌علاوه، آنهایی که وکس را در خانه انجام می‌دهند، معمولاً آن را با لایه برداری، اسکراب و ماسک‌های خانگی ترکیب می‌کنند. در نتیجه آسیب به پوست هم بیشتر می‌شود. پس بهتر است وکس صورت خود را به یک فرد حرفه‌ای و آموزش‌دیده بسپارید.

وکس صورت بهتر است یا بند انداختن؟

انتخاب روش یک مسأله کاملاً شخصی است. با این حال بهتر است بدانید که دقت بند انداختن صورت بیشتر بوده و برای افراد با پوست حساس و مستعد آکنه هم مناسب‌تر است. در مقابل، وکس این اطمینان را به شما می‎دهد که موها را به طور کامل از فولیکول‌ها جدا می‌کند. به طور خلاصه، ما هم مزایای وکس صورت را برای شما بیان کردیم هم معایب وکس صورت. در نهایت، این شما هستید که باید بسنجید و یکی را برگزینید.

آیا بعد از وکس، موها ضخیم‌تر می‌شوند؟

بعضی‌ها بر این باور هستند که پس از وکس، موها ضخیم‌تر رشد می‌کنند. خوب؛ این صحت ندارد. چرا که وکس کردن به فولیکول‌های مو آسیب می‌زند و منجر به نازک شدن موها می‌شود. بنابراین پس از انجام چند جلسه، موهای زائد به طرز قابل‌توجهی نازک‌تر و پراکنده‌تر می‌شوند.

ماندگاری وکس صورت چقدر است؟

همانطور که پیشتر گفتیم نتایج حاصل از وکس صورت حداقل بین 2 تا 8 هفته ماندگار هستند. این موضوع به‌ ویژه برای آنهایی که موهای زائدشان زود رشد می‌کند و وقت بند انداختن یا دیگر روش‌ها را ندارند، خوب است.

آیا استفاده زیاد از وکس برای صورت عوارض دارد؟

نکته‌ای که باید یادآوری کرد این است که پس از استفاده از وکس، رشد موها کمتر می‌شود. بنابراین فاصله بین جلسات شما بیشتر خواهد شد. اما به‌ طور کلی مصرف وکس به جز مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم ( جوش فعال، تبخال و غیره)، برای پوست مشکلی ندارد.

اصلاح صورت و ابرو با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نتیجه‌گیری

در این مقاله به طور مفصل درباره عوارض احتمالی وکس کردن صورت صحبت کردیم. معایب وکس صورت را بیان کردیم و مهم‌ترین مزایای وکس صورت را هم با شما در میان گذاشتیم. بنابراین می‌توانید با توجه به نوع پوست و موهای صورتتان، این روش را برای از بین بردن موهای زائد انتخاب کرده یا از آن صرف ‌نظر کنید.
علاوه بر این، ما در دیگر مقالات سایت و اپلیکیشن هوم سرویز به مطالبی از دنیای زیبایی، آرایش و مد پرداخته‌ایم که شاید دغدغه شما هم باشند. پس دیگر مقالات ما را هم بخوانید تا با روش‌های مراقبت از سلامت پوست و موی خود آشنا شوید.

شما می توانید از خدمات آرایشگری و زیبایی هوم سرویز مانند اصلاح صورت با وکس و پاکسازی پوست در منزل استفاده کنید تا بهترین آرایشگر در منزل شما بیایند و کار موردنظر شما را انجام دهند. جدول زیر، شامل هزینه اصلاح صورت و ابرو توسط تیم آرایشگران متخصص هوم سرویز است:

قیمت اصلاح صورت و ابرو بانوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا