زیبایی

هنگام آرایش لب به چه نکاتی توجه کنیم؟ اصول آرایش لب چیست؟

کسی با این گفته مخالف نیست که آرایش کردن، قلق دارد. مثلاً باید بدانید که از میان انبوه رژ لب‌های موجود در بازار، کدام رنگ و نوع، بیشتر به شما می‌آید. در غیر این صورت، شاید بهتر باشد عطای آرایش را به لقایش ببخشید! به ‌علاوه، اصول آرایش لب هم، کم نیستند. ممکن است حتی برخی از آنها، به نظر شما عجیب بیایند. اما به هر حال، برای داشتن یک لب زیبا، چاره‌ای جز تبعیت از آنها ندارید. ما در مقاله زیر، از این اصول و ترفندها پرده برداشته‌ایم.

فهرست مطالب

آبرسانی و لایه ‌برداری لب‌ها، اولین قدم است

شاید آن اندازه که درباره اهمیت آبرسانی پوست صورت و دست‌ها شنیده‌اید، در مورد لایه ‌برداری لب‌ها، چیزی به گوشتان نخورده باشد. اما یکی از مهم‌ترین نکات برای آرایش حرفه‌ای لب، آماده کردن آنها است. در واقع، هیچ‌ وقت بدون اینکه لب‌های خود را آماده کنید؛ سراغ رژ لب نروید. چرا؟

در این صورت، لب‌هایی نا صاف، پوسته پوسته شده و نا همگون عاید شما خواهد شد. پس، دست به کار شوید و لایه ‌برداری را آغاز کنید. می‌توانید از انواع اسکراب‌های خانگی و غیر خانگی، کمک بگیرید. در مرحله بعد، با استفاده از پرایمر یا بالم لب، باید لبها را مرطوب کنید.

 بهتر است اجازه دهید تا این مواد، چند دقیقه‌ای روی لب‌ها بنشینند و تأثیر خود را بگذارند. پس از گذراندن این مرحله، خیالتان آسوده است که هیچ نقطه خشکی، روی لب‌ها باقی نخواهد ماند. در نتیجه، رژ لب در تمام طول روز، سر جای خود باقی می‌ماند!

انواع اسکراب و لایه‌ بردار برای آبرسانی به لب‌ها
انواع اسکراب و لایه‌ بردار برای آبرسانی به لب‌ها

به کمک اصول آرایش لب، رنگ تیره لب خود را محو کنید

تا به حال، به افرادی برخورد کرده‌اید که رنگ طبیعی لب‌های آنها، تیره است؟ ممکن است، خود شما هم جزو این دسته از افراد باشید. خیلی‌ها تصور می‌کنند که محال است رژ لب، به خوبی روی اینگونه لب‌ها بنشیند. اما هر مشکلی، یک راه‌حل دارد! بنابراین تنهاکافی است قبل از هر کاری، از یک فاندیشن پودری با رنگ روشن، روی لب‌هایتان استفاده کنید. با این کار، رنگ تیره لب‌ها را محو می‌کنید. بنابراین، می‌توانید هر رژ لبی را با هر رنگی که خواستید، استفاده کنید.

حالا نوبت ترسیم یک کادر درست و حسابی برای لب‌ها است

قبل از هر چیز، تکلیف خود را مشخص کنید. یک میکاپ حرفه‌ای با رعایت تمام اصول آرایش لب می‌خواهید یا، آرایش لب دخترانه را ترجیح می‌دهید؟ اگر پاسخ شما، گزینه اول است؛ این چند خط نخست را بخوانید.

پیش از زدن رژ لب، دور لب‌هایتان را خط ‌لب بزنید. بهتر است خط ‌لب را، روی تمام لب‌ها و نه فقط دور گوشه‌های لب بزنید. چون با این کار، هر رژ لبی که روی لب‌های شما قرار بگیرد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. یک راه دیگر این است که، خط ‌لب را به بعد از رژ موکول کنید. در این صورت هم، این امکان را دارید که گوشه‌های لب‌ها را در انتها، مرتب کرده و نتیجه نهایی را، دقیق‌تر کنید.

اما ممکن است واقعاً، وقتی برای کشیدن خطوط دقیق لب نداشته باشید. شاید هم آرایش لب دخترانه را بیشتر بپسندید. بنابراین، خط ‌لب را نادیده بگیرید. با استفاده از انگشت، رژ را روی لب بزنید و بقیه کار را، با کانسیلر و براش تکمیل کنید.

استفاده از خط ‌لب؛ یکی از اصول آرایش لب حرفه‌ای
استفاده از خط ‌لب؛ یکی از اصول آرایش لب حرفه‌ای

ابتدایی‌ترین اصول آرایش لب؛ توجه به فرم لب‌ها

هر یک از اعضای صورت، شکل منحصر به فردِ خود را دارند. مثلاً بینی، کشیده، پهن رو به بالا یا رو به پایین است. حتی خود صورت هم ممکن است قلبی، گرد، بیضی، کشیده و غیره باشد. لب‌ها هم، از این قاعده مستثنی نیستند. از این رو، شکل آنها در نحوه آرایش تأثیر زیادی دارد. در ادامه به شما می‌گوییم که، شکل های گوناگون لب چطور باید آرایش کنند.

چند ترفند هوشمندانه برای آرایش لب برجسته

لب‌های برجسته، یک ویژگی خاص دارند. قسمت بالایی آنها، از بخش پایینی، درشت‌تر و حجیم‌تر است. شاید تشخیص این موضوع، به دقت بیشتری نیاز داشته باشد. اما مثلاً بسیاری از زنان هندی، از این فرم لب برخوردار هستند. اصول آرایش لب، ایجاب می‌کند که برای میکاپ این فرم لب‌ها، موارد زیر را رعایت کنید.

  • کار خود را با کشیدن خط ‌لب از وسط لب‌ها به سمت بیرونی، آغاز کنید. حتی ‌الامکان بکوشید تا در این زمینه، از شکل طبیعی لب‌هایتان، پیروی کنید؛
  • حالا، برای قسمت پایین لب، سراغ یک رژ لب رنگ روشن بروید. رژ لب کمی تیره‌تر را، برای لب بالایی بگذارید. این کار باعث می‌شود تا لب بالایی، کوچک‌تر دیده شود؛
  • یک راه دیگر این است که برای هر دو لب، از یک رنگ استفاده کنید. سپس، یک مداد یا سایه ‌چشم سفید را به آرامی، وسط لب پایین بزنید. نتیجه، ظاهر یکدست، پر و متعادلی خواهد بود؛
  • علاوه بر این، می‌توانید از خط ‌لب هم کمک بگیرید. به این شکل که، لب‌ها را درست از وسط خط طبیعی لب پر کنید و بعد، کار را با یک رژ لب خاتمه دهید؛
  • البته باید بگوییم که ساده‌ترین اصول آرایش لب برجسته، استفاده از رژ لب تیره است که برجستگی لب‌ها را کم می‌کند.

آرایش لب‌هایی که قسمت پایینی آنها درشت است، چطور باید باشد؟

خیلی‌ها بر این باور هستند که این نوع لب‌ها، زیبا و جذاب هستند. اما خوب؛ همه هم چنین نظری ندارند و دلشان می‌خواهد به لطایف الحیل، آنها را اصلاح کنند! آسان‌ترین ترفند برای یکدست کردن لب پایین با بالایی، استفاده از رژ لب یک‌ رنگ برای هر دو قسمت است. پس از آن هم کافی است تا، یک مداد یا سایه ابرو کرمی، مات و نود به وسط لب بالایی بزنید. در این صورت، لب‌هایی یکدست، متقارن و پری خواهید داشت.

ترفندهای آرایش لب برجسته
ترفندهای آرایش لب برجسته

اصول آرایش لب برای لب‌های نا متقارن، شامل این موارد می‌شود

شکل و اندازه لب بالایی و پایینی شما، با هم برابر نیست؟ در این حالت، شما لب‌های نا متقارن و نا صافی دارید. چطور می‌توان این ویژگی را، با رژ لب پوشاند؟

  • در قدم اول، با استفاده از خط‌ لب، به لب بالایی خود شکل و فرم دهید. هر دو طرف لب بالایی، باید با هم یکسان و قرینه باشند. حالا، همین کار را برای لب پایینی انجام دهید؛
  • سپس خط ‌لب را، خیلی آرام و ملایم روی لب‌ها پخش کنید تا لبه‌های نا صاف و زمخت، از بین بروند. در نتیجه، ظاهر لب‌ها طبیعی‌تر خواهد شد؛
  • دقت داشته باشید که باید، خط ‌لب را با ظرافت تمام بکشید و پخش کنید. در غیر این صورت، ممکن است پایان کار، برایتان خوشایند نباشد.

اگر لب‌های صاف دارید، اینگونه آرایش کنید

منظور ار لب‌های فلت (flat) یا صاف، آن دسته از لب‌هایی است که نه عمق دارند و نه بعد. این مدل لب‌ها، کاملاً صاف بوده و از هیچ فرم برجسته‌ای، برخوردار نیستند. بهترین گزینه برای این افراد، رژ لب‌های با رنگ روشن و ملایم است. چرا که، رژ لب‌های با رنگ خیلی تیره، باعث می‌شوند تا لب‌ها، خیلی صاف‌تر و کوچک‌تر به نظر برسند. البته، اصول آرایش لب برای آنها، شامل نکات دیگری هم می‌شود.

  • در مرحله نخست، به لب‌های خود، آن هم نسبتاً خارج از خط طبیعی آنها، شکل و طرح بدهید؛
  • جالب است بدانید که رژ لب‌های بولد و براق یا همان shimmery، روی لب‌های صاف و نازک؛ بهتر جواب می‌دهند. چون، آنها را پرتر و برجسته‌تر نشان می‌دهند؛
  • علاوه بر آنها، رژ لب‌های سایه‌دار هم برای اینگونه لب‌ها، مناسب هستند؛
  • حالا باید، گوشه‌های بیرونی لب‌ها را با یک رنگ تیره، پر کنید. سپس، نوبت به وسط لب‌ها، آن هم با یک رنگ روشن و ملایم می‌رسد. با این کار، سایه بسیار شیکی را روی لب‌هایتان ایجاد می‌کنید؛
  • اگر چندان میانه خوبی با این دست رژ لب‌ها ندارید، برای تمام لب از رنگ یکسان استفاده کنید. بعد، یک هایلایتر شیمری را وسط لب‌های بالا و پایین بزنید تا پرتر دیده شوند.

از این راهکارها، برای آرایش لب باریک کمک بگیرید

آنچه که لب‌های باریک یا نازک به آن احتیاج دارند، فضا و بعد بیشتر است. چند اصول آرایش لب، برای این فرم لب‌ها وجود دارد که بد نیست، آنها را امتحان کنید. خط ‌لب را، تقریباً خارج از خط طبیعی لب‌ها بکشید و به آرامی، روی آنها پخش کنید. در قدم بعدی، رژ لبی با رنگ تیره‌تر را روی لب پایینی بزنید و برای لب بالایی، رنگ روشن‌تر را انتخاب کنید. در پایان، با استفاده از یک براش مخصوص لب تمیز، همه را با هم ترکیب کنید.

اصول آرایش لب باریک یا نازک
اصول آرایش لب باریک یا نازک

لب‌های خیلی بزرگ، این اصول آرایش لب را دنبال کنند

بعضی از لب‌ها نسبت به دیگر اجزای صورت، بزرگ‌تر هستند. آنها این قابلیت را دارند که، تمام صورت شما را به اشغال خود درآورند. بنابراین بهتر است همیشه، از رژ لب‌هایی با رنگ ملایم و مات استفاده کنید. این کار، لب‌های شما را ظریف‌تر و یکدست‌تر، نشان می‌دهد.
علاوه بر این، رژ لب‌های نود (nude) هم گزینه‌های مناسبی برای این فرم لب، به شمار می‌روند. اگر می‌خواهید تا از راهی به جز آرایش لب، توجه‌ها را از لب‌هایتان منحرف کنید؛ این ترفند را امتحان کنید: میکاپ چشم دودی غلیظ و برجسته کردن گونه‌ها!

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟
راهکارهای مؤثر برای آرایش لب‌های خیلی بزرگ
راهکارهای مؤثر برای آرایش لب‌های خیلی بزرگ

چطور از پسِ آرایش لب غنچه ای و کوچک، برآیید؟

شاید شما با ما موافق نباشید که لب‌های کوچک، بامزه و جذاب هستند! پس با کمک دو سه مورد از اصول آرایش لب، آنها را برجسته کنید.

  • رژ لب‌های براق و بولد را انتخاب کنید. مثلاً رژ لب فانتزی دخترانه، روی این شکل لب‌ها، عالی می‌شود و آنها را پر، جلوه می‌دهد؛
  • قید رژل ب‌های خیلی تیره را بزنید. چون لب‌های کوچک شما را، کوچک‌تر می‌کنند؛
  • از رنگ‌های روشن‌تر و ملایم‌تر کمک بگیرید  تا لب‌های خود را، به بهترین شکل ممکن برجسته کنید.

حالا همه چیز برای یک آرایش لب ساده و شیک، آماده است

یک مرحله مهم در پروسه آرایش لب، زدن رژ لب است. در این مرحله، باید حواس خود را جمع کرده و کاملاً از اصول آرایش لب، تبعیت کنید. پس، رژ لب را وسط لب‌های خود بگذارید و به سمت بیرون بکشید. در حقیقت با متمرکز کردن رژ لب روی پرترین بخش لب‌های خود، بهتر می‌توانید کار را کنترل کنید. ضمن اینکه، در صورت بروز هرگونه اشتباه، اصلاح آن راحت‌تر است.

نحوه صحیح رژ لب زدن برای آرایش لب ساده و شیک
نحوه صحیح رژ لب زدن برای آرایش لب ساده و شیک

اگر فکر می‌کنید که رژ لب شما صاف و یکدست از آب در نمی‌آید، از یک ترفند استفاده کنید. با استفاده از خط ‌لب، حرف X را روی قوس دو بخشی لب بالایی خود بکشید. با این کار، مرکز دقیق لب بالا و پایین شما، مشخص خواهد شد. در نتیجه، حاصل کار غیر قرینه یا کج، نخواهد شد.

براش لب؛ یک ابزار کاربردی و مدرن برای آرایش لب‌ها

همه آنچه که شما برای یک کار بی‌عیب و نقص لازم دارید، خط ‌لب و رژ لب نوک تیز است. البته بعضی‌ها، ممکن است آرایش لب با براش را ترجیح دهند. چون کار با آن دقیق‌تر است و نتیجه هم، یکدست‌تر می‌شود. از این رو، همیشه یک کانسیلر و براش صاف هم همراهتان باشد تا اگر کار خراب شد، آن را تمیز کنید.

با فیسکاتور کار را تمام کنید

وقتی لب‌هایتان کاملاً با رژ پوشیده شد و رژ لب روی آن، به خوبی نشست؛ نوبت مرحله آخر است. لب‌ها را آرام، روی هم فشار دهید؛ در حالی که یک دستمال کاغذی یا پارچه‌ای را بین آنها گذاشته‌اید. این کار باعث می‌شود تا رژ لب اضافی، پاک شود. گوشه‌های لب را هم، از قلم نیندازید. در آخر، پودر نیمه ‌شفاف فیکساتور را به لب‌های خود بزنید تا رژ لب در تمام طول روز، روی آنها باقی بماند.

روش‌ها و ترفندهای آرایش لب جدید
روش‌ها و ترفندهای آرایش لب جدید

اجازه ندهید رژ لب، به دندان‌های شما مالیده شود

به جای اینکه، دوست یا همکارتان به شما بگوید که رژ لب را از روی دندان خود پاک کنید، به فکر پیشگیری باشید. این کار با یک ترفند ساده و هوشمندانه، امکان‌پذیر است. کافی است پس از آرایش لب، انگشت اشاره خود را وارد دهان کرده و سپس، آن را بیرون بیاورید. رژلب اضافی به جای دندان، روی انگشت شما مالیده می‌شود!

آیا اصول آرایش لب، درباره رژ لب‌های مایع نیز صادق است؟

شاید جالب باشد بدانید که رژ لب‌های مایع، در مقایسه با رژهای معمولی، به ترفندهای بیشتری احتیاج دارند. چرا که اینگونه رژ لب‌ها، در مدت زمان بیشتری جذب لب می‌شوند. اما نگران نباشید. نخست، لب‌ها را لایه‌ برداری و مرطوب کنید. با این حال، اجازه ندهید که رطوبت اضافی، روی آنها بماند. رطوبت ‌رسانی به لب، از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که رژ لب‌های مایع، می‌توانند منجر به خشکی شوند. در عین حال، رطوبت بیش از حد نیز مانع می‌شود که رژ، خوب روی لب بنشیند.
حالا، با کمک اپلیکاتور یک خط ‌لب ظریف را دور لب‌ها بکشید و بعد، وسط آنها را رژ بزنید. تأکید می‌کنیم که تنها، کشیدن یک لایه نازک اما یکدست کفایت می‌کند. در غیر این صورت، انباشتن لایه‌ها روی هم، فقط پوسته شدن لب‌ها را در پی دارد و بس.

استفاده از رژ لب‌ مایع برای آرایش انواع لب
استفاده از رژ لب‌ مایع برای آرایش انواع لب

با رعایت چند نکته ظریف، آرایش لب فوق ‌العاده‌ای داشته باشید

اکنون که با اصلی‌ترین ترفندها و اصول آرایش لب، آشنا شده‌اید، بهتر است چند نکته کوچک را هم به خاطر داشته باشید.

  • اگر چشم‌های قهوه‌ای دارید، از رژ لب‌های با تناژ خنک استفاده کنید؛ مثل قرمز یا بنفش پر‎ رنگ. اما برای چشم‌های سبز یا آبی، رنگ‌های گرم مثل نارنجی – قرمز یا مرجانی؛ مناسب‌تر است؛
  • در صورتی که می‌خواهید همراه رژ لب روشن، رژگونه بزنید؛ باید قانون “هرچه کمتر، بهتر” را رعایت کنید. ضمن اینکه، رژ‌گونه را از همان خانواده رژ لب انتخاب کنید و ترجیحاً هم روشن باشد؛
  • بیشتر افراد نمی‌دانند که خط طبیعی لب آنها، کجا تمام می‌شود. اگر سر خود را به عقب خم کنید، می‌توانید پایین‌ترین و انتهایی‌ترین قسمت لب پایین را هم، خط ‌لب بکشید. بنابراین، لب‌هایتان پرتر دیده می‌شوند؛
  • رنگ لب‌های شما با رنگ پوستتان یکسان نیست. پس هنگام تست رژ لب، آن را روی لب‌های خود انجام دهید، نه پشت دستتان!

سوالات رایج درباره اصول آرایش لب

آیا رژ لب تیره، لب‌ها را بزرگ نشان می‌دهد؟

خیر. درست عکس این موضوع، صادق است. یعنی افرادی که لب‌های کوچک دارند، بهتر است از رنگ‌های تیره دوری کنند. چون این رنگ‌ها، لب‌های آنها را کوچک‌تر نشان می‌دهند.

برای میکاپ چشم تیره و غلیظ، چه نوع آرایش لب مناسب است؟

بهتر است بدانید که بین آرایش چشم و لب، ارتباط معکوسی وجود دارد. به این صورت که، اگر میکاپ چشم شما، غلیظ و تیره است؛ باید از رژ لب مات و نود استفاده کنید و بالعکس.

کدام رنگ رژ لب برای پوست‌های تیره مناسب است؟

طیف‌های مختلف رنگ قرمز، می‌توانند ظاهر بسیار شیکی به پوست‌های تیره بدهند. قرمز توتی، قرمز روشن، قرمز آلویی و دیگر انواع این رنگ، برای رژ لب افراد با پوست قهوه‌ای یا تیره، مناسب هستند.

سخن آخر

در این مقاله، نکات ظریفی را درباره اصول آرایش لب مطرح کردیم که شاید، پیشتر آنها را نشنیده باشید. مهم‌تر از همه اینکه، انواع آرایش لب را نیز با شما در میان گذاشتیم. بنابراین می‌توانید، این نکات را به کار ببندید و از آرایش خود، نتیجه بهتری بگیرید. علاوه بر این، ما در مقالات دیگر سایت و اپلیکیشن هوم سرویز هم، مطالب جامع و مفیدی را به اشتراک گذاشته‌ایم. در کنار استفاده از خدمات هوم سرویز در بخش زیبایی نظیر ژلیش ناخن، کوتاه کردن مو در منزل، اپیلاسیون در منزل، نگاهی به سایر مطالب هوم سرویز و همچنین محتواهای ویدیویی هوم سرویز در آپارات بیندازید و پاسخ سوال‌های خود را از دل آنها، بیرون بکشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا