بنایی و دکوراسیون

هایگلاس چیست؟ انواع، مدل‌ها و ابعاد ورق های هایگلاس

وجود کمد و کابینت در خانه، به ما کمک می‌کنند که وسایل خود را بهتر مرتب نگه داریم و منزلی زیبا و شیک داشته باشیم؛ به همین خاطر است که روزانه افراد زیادی درخواست ساخت کمد یا کابینت را دارند و دوست دارند که برای خانه خودشان، کمد و کابینت‌های خوب و کاربردی را بسازند تا خانه‌ای زیباتر و منظم‌تر داشته باشند.

یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها برای ساخت کمد و کابینت، هایگلاس است که ظاهری شیک و جذاب دارد. در این نوشته می‌خواهیم به شما توضیح دهیم که هایگلاس چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ هایگلاس چه تفاوتی با ام‌ دی‌ اف دارد و کدام یک برای ساخت کمد و کابینت بهتر هستند؟ در پایان این نوشته می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا برای ساخت کابینت هایگلاس اقدام کنید یا خیر؟

اگر قصد سفارش ساخت کمد و کابینت را دارید و دوست دارید که با بهترین متریال‌ها برای ساخت کمد و کابینت آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا متوجه شوید که هایگلاس چیست و چگونه ساخته می‌شود.

هایگلاس چیست
هایگلاس چیست

هایگلاس چیست؟

هایگلاس متریالی است که در سال‌های اخیر، توانسته در صنعت ساخت کمد و کابینت و دکوراسیون نقش بسیار مهمی داشته باشد و محبوبیت زیادی را در بازار پیدا کرده است.

هایگلاس ورقی است که در داخل آن ام‌ دی‌ اف قرار دارد و روی ام‌ دی‌ اف خام، یک‌ لایه پوشش پلاستیکی پلکسی‌ گلاس کشیده می‌شود. پلکسی‌گلاس لایه‌ای است که به ورق هایگلاس شفافیت و زیبایی می‌بخشد و باعث می‌شود که ورق هایگلاس زیبایی بیشتری نسبت به ام‌دی‌اف های معمولی و مات داشته باشد.

وجود روکش پلکسی گلاس باعث می‌شود ام‌ دی‌ اف خاصیت‌های جدیدی پیدا کند و نسبت به ام‌ دی‌ اف خام مقاومت بسیار بیشتری در برابر رطوبت و خط‌وخش و … داشته باشد.

البته باید بدانید که معمولاً در یک سمت ورق هایگلاس از پلکسی‌گلاس استفاده می‌شود و در قسمت داخلی آن، از پوشش‌های ارزان‌تر استفاده می‌شود تا هزینه نهایی ساخت کمد هایگلاس و کابینت هایگلاس ارزان‌تر تمام شود. قسمت بیرونی هایگلاس با پلکسی گلاس پوشیده می‌شود تا هایگلاس ظاهر شفاف‌تر و براق‌تری داشته باشد.

ظاهر هایگلاس براق و آینه‌ای است و به‌راحتی پاک می‌شود. هایگلاس از بهترین متریال‌ها برای ساخت کابینت و کمد دیواری محسوب می‌شود.

هایگلاس
ورق هایگلاس

تفاوت ام‌دی‌اف با هایگلاس

برای پیدا کردن پاسخ سوال هایگلاس چیست ، با نحوه ساخت هایگلاس و متریال استفاده شده در ساخت هایگلاس آشنا شدید.

می‌توان گفت که هایگلاس در اصل همان ام‌ دی‌ اف است که با پوشش پلکسی‌ گلاس روکش شده است؛ اما این دو متریال با هم تفاوت‌های بزرگی دارند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

1- ماندگاری و دوام:

به دلیل وجود پوشش پلکسی‌گلاس، ماندگاری و دوام هایگلاس، از ام‌دی‌اف معمولی بسیار بیشتر است و همین موضوع یکی از دلایل مهم محبوبیت هایگلاس در صنعت دکوراسیون است.

2- مقاومت در برابر رطوبت:

همان‌طور که گفتیم پوشش سطح هایگلاس به‌صورت پلاستیکی است و این موضوع باعث می‌شود که هایگلاس در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد. مقاومت هایگلاس در برابر رطوبت، از مقاومت ام دی اف بیشتر است و می‌توان از آن برای مناطق مرطوب ایران نیز استفاده کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟

3- قیمت متفاوت:

قطعاً داشتن لایه پلکسی‌گلاس روی ورق هایگلاس، باعث شده است که قیمت کابینت هایگلاس بالاتر از ام‌دی‌اف معمولی باشد و به همین خاطر باید بودجه مناسبی را برای ساخت کابینت هایگلاس در نظر بگیرید.

4- مقاومت در برابر خط‌وخش:

وجود لایه پلکسی‌گلاس روی ورق هایگلاس، باعث می‌شود که این ورق نسبت به خط‌وخش، مقاومت بیشتری نسبت به ام‌دی‌اف معمولی داشته باشد. به همین دلیل زیبایی هایگلاس در طول سال‌های مختلف حفظ می‌شود و می‌توانید مدتها از داشتن این مدل کاینت لذت ببرید.

ابعاد ورق هایگلاس
ابعاد ورق هایگلاس

ابعاد ورق هایگلاس

معمولاً ورق‌های هایگلاس سایزهای مشخصی دارند و در ابعاد استاندارد تولید می‌شوند تا کار ساخت کابینت و کمد با این ورق‌ها راحت‌تر انجام شود.

به‌صورت کلی ورق هایگلاس، دو سایز دارد که هرکدام از این سایزها بر اساس نیاز برای کارهای متفاوتی استفاده می‌شوند. ورق‌های هایگلاس با دو سایز 120*240 و 120*280 تولید می‌شوند.

مزایای ورق هایگلاس
مزایای هایگلاس

مزایای استفاده از ورق هایگلاس چیست؟

در ادامه می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین مزیت‌های ورق هایگلاس را بررسی کنیم که باعث شده‌اند این ورق در بین متریال‌های دیگر، محبوبیت بیشتری را پیدا کند. از جمله مزایای استفاده از ورق هایگلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- درخشندگی زیاد:

عبارت هایگلاس به معنای «بسیار درخشنده» است و همین موضوع، یکی از دلایل محبوبیت بالای این متریال است. درخشندگی زیاد ورق هایگلاس، باعث می‌شود که در ظاهر، نمایی بسیار جذاب و درخشنده داشته باشد. همین موضوع کمک می‌کند که در طول سال‌ها بتوانید زیبایی این ورق‌ها را حس کنید و حالت مات و قدیمی پیدا نمی‌کنند.

2- مقاومت بالا در برابر رطوبت:

ورق‌هایی مانند نئوپان و ام‌دی‌اف، به‌خاطر نحوه ساختی که دارند و به‌خاطر نداشتن پوشش مناسب، معمولاً در برابر رطوبت شدیداً آسیب‌پذیر هستند و پس از مدتی خراب و غیرقابل‌استفاده می‌شوند.

اما این مشکل تا حد زیادی در هایگلاس برطرف شده است و پوشش پلکسی‌گلاس آن باعث می‌شود که در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان دهد. همچنین این موضوع کمک می‌کند که بتوانید از بهترین جنس برای ساخت کمد در مناطق مرطوب استفاده کنید و مشکلی بابت این موضوع نداشته باشید.

ساخت کمد با ورق هایگلاس
ساخت کمد با ورق هایگلاس

3- طرح‌های متنوع و زیبا:

ورق‌های هایگلاس با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند که می‌توانید بر اساس دکوراسیون منزل و با توجه به سلیقه خودتان، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

این موضوع نیز باعث شده است که هایگلاس از متریال‌های مشابه مانند ام‌ دی‌ اف، برتر باشد؛ زیرا تمام افراد می‌توانند راحت‌ آن را با دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ کنند. کابینت‌های هایگلاس برای دکوراسیون‌های مدرن بسیار مناسب هستند و می‌توان انواع طرح‌های جذاب کابینت آشپزخانه را با هایگلاس اجرا کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟

زیبایی هایگلاس به قدری زیاد است که خیلی از افراد، اقدام به ساخت کمد دیواری هایگلاس می‌کنند تا خانه‌ای زیباتر داشته باشند.

4- دوام و ماندگاری بالا:

قطعاً هیچ‌کدام از ما نمی‌خواهیم کابینتی یا کمدی را داشته باشیم که سریعاً خراب شود. خوشبختانه در این زمینه، هایگلاس یکی از گزینه‌های بسیار مناسب است.

این متریال به‌ خاطر داشتن مقاومت بالا و پوشش مناسب، دوام و ماندگاری زیادی دارد و می‌توانید سالها از کمد یا کابینت خود به‌خوبی استفاده کنید.

تنوع رنگهای هایگلاس
تنوع رنگ‌های هایگلاس

5- قابلیت تعمیر و ترمیم:

یکی از مزیت‌های مهم هایگلاس این است که در صورت خراب‌ شدن بخشی از ورق هایگلاس، شما می‌توانید با ورقی همرنگ آن، مراحل تعمیر کابینت و کمد را انجام دهید یا بخش‌های مختلف هایگلاس را ترمیم کنید.

این موضوع باعث می‌شود که بتوانید تا حد زیادی در هزینه‌های نگهداری کابینت و کمد صرفه‌جویی کنید و نیازی به تغییر ظاهر هایگلاس با نصب روکش کابینت یا تعویض کابینت نداشته باشید.

6- تمیز کردن راحت:

یکی از موضوعاتی که برای خانم‌های خانه‌دار اهمیت بسیار زیادی دارد، تمیز شدن راحت سطح کابینت و کمد است. معمولاً کابینت آشپزخانه در جایی قرار دارد که در دید بسیاری از افراد است و همین موضوع باعث می‌شود که اهمیت تمیز کردن آن بسیار بیشتر شود.

خوشبختانه کابینت هایگلاس به‌راحتی تمیز می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب به‌راحتی این نوع از کابینت را تمیز کنید. همچنین شفافیت این ورق کمک می‌کند که در صورت مات شدن قسمتی از آن، سریعاً متوجه این موضوع شوید و برای نظافت کابینت خود سریعاً اقدام کنید.

معایب هایگلاس
معایب هایگلاس

معایب ورق هایگلاس چیست؟

تا به اینجا با مزایای ورق هایگلاس آشنا شدید و حالا می‌دانید که این نوع ورق چه مزیتی نسبت به متریال‌های دیگر مانند ام‌دی‌اف دارد. در ادامه می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین معایب ورق هایگلاس را نیز به شما بگوییم تا بتوانید باتوجه‌به آنها، تصمیم‌گیری خودتان را در مورد انتخاب هایگلاس نهایی کنید.

1- مقاومت کم در برابر آب:

اولین ایرادی که در ورق هایگلاس وجود دارد، این است که این نوع ورق کاملاً ضد آب نیست و مقاومت خوبی در برابر خیس شدن ندارد. البته اگر آب روی این ورق بپاشد مشکلی پیش نمی‌آید؛ اما اگر از حاشیه‌ها به درون آن نفوذ کند، می‌تواند یک مشکل جدی محسوب شود.

2- عدم مقاومت در برابر لک و خش:

براق بودن ورق هایگلاس باعث می‌شود که زیبایی زیادی داشته باشد، اما به همان مقدار نیز می‌تواند لکه‌های روی سطح را نشان دهد و این موضوع باعث می‌شود که زودبه‌زود نیاز به تمیز کردن داشته باشد.

همچنین در برابر خش و برخورد با اشیای تیز، این نوع ورق مقاومت خاصی ندارد و ممکن است ظاهر بدی پیدا کند که باتوجه‌به درخشندگی بالای آن، خط‌وخش به وضوح نشان داده می‌شود.

3- لبه‌های تیز:

یکی از مشکلاتی که در ورق‌های هایگلاس وجود دارد، این است که این ورق‌ها لبه‌های تیزی دارند و متأسفانه با استفاده از سنباده نیز نمی‌توان گوشه‌های آنها را صاف کرد و این موضوع ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد.

4- یک‌طرفه بودن روکش:

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، یک سمت ورق هایگلاس با استفاده از روکش پلکسی‌ گلاس پوشیده می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که سمت دیگر آن روکشی مات داشته باشد. این موضوع اذیت‌کننده نخواهد بود؛ اما زمانی که کمد یا کابینت شما از دو طرف دید داشته باشد، احتمالاً ظاهر جذابی نخواهد داشت. در این حالت، شما باید از ورق دوبل استفاده کنید که هم هزینه را افزایش می‌دهد و هم ضخامت کابینت یا کمد را بیشتر خواهد کرد.

ساخت کمد دیواری و کابینت
ساخت انواع کمد و کابینت با هایگلاس

طراحی و ساخت انواع کمد و کابینت با هوم سرویز

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که ورق هایگلاس چیست و گفتیم که ورق‌های هایگلاس چگونه ساخته می‌شوند و تفاوت آنها با متریال‌های دیگر مانند ام‌دی‌اف چیست.

در ادامه، ابعاد ورق هایگلاس را بررسی کردیم و سپس مزایا و معایب آن را نیز به شما گفتیم که در بتوانید با توجه‌ به موارد گفته شده، تصمیم بگیرید که این نوع ورق برای شما مناسب است یا خیر.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با ورق هایگلاس آشنا شوید و بدانید هایگلاس چیست و چه مزایایی دارد. بعد از انتخاب مدل کمد و کابینت، شما می‌توانید کار ساخت انواع کمد دیواری، ساخت کابینت، کتابخانه و جاکفشی چوبی را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا این کار، با بهترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما انجام شود.

با ثبت درخواست خود برای ساخت کمد دیواری، تیمی از افراد حرفه‌ای و متخصص به منزل شما می‌آیند و کار ساخت کمد دیواری منزل شما آغاز می‌شود.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز در زمینه ساخت کمد دیواری و کابینت، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مانند ساخت کتابخانه برای شما عزیزان است تا بتوانید وسایلی زیبا و شیک را در منزل خود داشته باشید و از دکوراسیون شیک منزل خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا