بنایی و دکوراسیون

مبل لاوست چیست؟ تفاوت مبل لاوست و مبل شزلون

در دنیای امروز همه ما به دنبال این هستیم که راحت‌تر و با آرامش بیشتری زندگی کنیم و همین موضوع باعث شده است که محصولات بسیار زیادی برای راحتی و آسایش ما ساخته و تولید شوند.

مبل یکی از وسایلی است که امروز در هر خانه‌ای می‌توانید آن را مشاهده کنید و انواع گوناگون مبل، برای سلیقه‌های مختلف ساخته شده‌اند تا راحتی و آسایش را به ما هدیه دهند.

مبل لاوست (Loveset Sofa) یکی از انواع مبل‌هایی است که شاید کمتر نام آن را شنیده باشید و اطلاعات زیادی در مورد آن نداشته باشید؛ اما مبل لاوست یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مبلمان است.

سؤالاتی که ممکن است در مورد مبل لاوست برایتان پیش بیاید، این است که مبل لاوست چیست؟ چه تفاوتی با مبل‌های دیگر مانند شزلون دارد؟ مبل لاوست چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا استفاده از این مبل می‌تواند به خانه شما فضایی دلنشین ببخشد؟

در این مقاله، می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که مبل لاوست چیست و با هم بررسی کنیم که این مبل چه مزایا و معایبی دارد و با مبل شزلون چه فرقی می‌کند.

اگر به دنبال این هستید که مبل لاوست را بیشتر بشناسید تا بتوانید در نهایت تصمیم‌گیری کنید که این مبل برایتان مناسب است یا خیر، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مبل لاوست چیست
مبل لاوست چیست

مبل لاوست چیست؟

عبارت لاوست از دو بخش Love + Set تشکیل شده است و به کلمه عشق اشاره دارد که با کارایی و ظاهر این نوع مبلمان متناسب است.

مبل لاوست نوعی مبل کوچک و جمع‌وجور محسوب می‌شود و امروزه در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها تولید می‌شود. مبل لاوست برای اتاق‌های کوچک و خانه‌های متراژ پایین بسیار مناسب است؛ زیرا فضای کمی را اشغال می‌کند.

نکته جالبی که باید در مورد مبل لاوست بدانید، این است که این مبل تنها برای دو نفر مناسب است و مانند کاناپه‌ای دونفره است که می‌توانید روی آن بنشینید و از معاشرت با فرد موردعلاقه خودتان لذت ببرید.

دقیقاً به همین خاطر است که به آن مبل لاوست یا مبل عشق می‌گویند؛ چون روی این مبل، دو نفر در کنار هم می‌نشینند و در نزدیک‌ترین حالت ممکن، به صحبت و هم‌نشینی با هم مشغول می‌شوند.

اگر بخواهیم به تاریخ استفاده از این نوع مبل اشاره کنیم، می‌توانیم بگوییم که مبل لاوست از قرن هفدهم میلادی تولید شده و رایج بوده است و پس از آن نیز در مدل‌های مختلف و تولید شده و هنوز هم در بازار وجود دارد.

شما می‌توانید مبل لاوست را با انواع پارچه رومبلی زیبا هیه کنید و این نوع مبلمان را به دکوراسیون منزلتان اضافه کنید.

اگر قصد دارید فوم مبل خود را تعویض کنید و یا فنرها را تعمیر یا تعویض کنید، شما می‌توانید این کار را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا با بهترین قیمت، کار رویه کوبی مبل را برای شما انجام دهند.

حالا که با ظاهر مبل لاوست و کارایی آن آشنا شدید، بیایید تفاوت مبل لاوست و مبل شزلون را بررسی کنیم.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر مبل هم ارائه میده؟
مبل شزلون
مبل شزلون

مبل شزلون چیست؟

برای اینکه تفاوت مبل لاوست و مبل شزلون (chaise longue sofa) را درک کنید، باید با ظاهر و کارایی مبل شزلون آشنا شوید. کلمه شزلون به فرانسوی به معنی صندلی بلند است. در مبل شزلون، دستگیره‌های بلندی دارد و فرد می‌تواند روی این مبل‌ها دراز بکشد و پاهای خود را روی دستگیره‌های مبل قرار دهد.

می‌توانیم این‌طور بگوییم که مبل شزلون چیزی بین یک کاناپه و تختخواب است و حالتی راحت و گرم‌ و نرم دارد که این موضوع باعث می‌شود بتوانید به‌راحتی روی آن دراز کشیده و پاهای خود را آویزان کرده و استراحت کنید.

نکته قابل‌ توجه این است که مبل شزلون از 3000 سال قبل از میلاد نیز مورداستفاده قرار می‌گرفت و به همین خاطر در نقاشی‌های موجود از آن دوران می‌توانید این مبل را مشاهده کنید.

تفاوت مبل شزلون و مبل لاوست
تفاوت مبل شزلون و مبل لاوست

تفاوت مبل شزلون با مبل لاوست چیست؟

حالا که با مبل لاوست و مبل شزلون آشنا شدید، بهتر است تفاوت بین این دو مبل را بررسی کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری را بین آنها انجام دهید.

از جمله تفاوت‌های مبل شزلون و مبل لاوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تفاوت در کارایی:

همان‌طور که در توضیحات مبل شزلون و لاوست توضیح دادیم، اولین و مهم‌ترین تفاوتی که این مبل‌ها با هم دارند، این است که کارایی آنها متفاوت است. مبل لاوست، مبلی است که دو نفر می‌توانند روی آن بنشینند و به صحبت و معاشرت بپردازند و این موضوع باعث می‌شود که به یکدیگر نزدیک‌تر شوند؛ اما مبل شزلون مبلی است که بیشتر برای استراحت طراحی شده است و ظاهر آن به‌گونه‌ای است که بتوانید روی آن بنشینید و استراحت کنید و از این کار لذت ببرید.

2- تفاوت راحتی:

اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین مبل شزلون و مبل لاوست انجام دهیم، می‌توانیم بگوییم که تفاوت این دو نوع مبل مانند تفاوت بین مبلمان کلاسیک و مبل راحتی است.

مبل‌های شزلون اگرچه مبل همه‌کاره محسوب می‌شوند و ویژگی‌هایی دارند که باعث می‌شود راحت‌تر به نظر برسند، اما سبکی کلاسیک دارند و این موضوع باعث می‌شود که راحتی کمتری نسبت به مبل‌های لاوست داشته باشند. اما مبل‌های لاوست راحتی بیشتری دارند و مانند مبل راحتی هستند که به شما حس خوبی را منتقل خواهند کرد.

بنابراین، اگر به دنبال این هستید که مبلمانی جذاب با ظاهری کلاسیک داشته باشید، احتمالاً شزلون برایتان مناسب‌تر خواهد بود، اما اگر به دنبال مبلمانی راحت و با ظاهری مدرن هستید، مبل لاوست برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

مبل لاوست
مبل لاوست

3- تفاوت در سبک دکوراسیون:

همان‌طور که گفتیم، سبک مبل‌های شزلون بیشتر به سمت کلاسیک است و این سبک باعث می‌شود که برای خانه‌هایی که دکوراسیون لاکچری و کلاسیک دارند بسیار مناسب‌تر باشد.

اما همان‌طور که در بخش مبل لاوست چیست گفتیم، مبل‌های لاوست بیشتر حالت مدرن و برخی اوقات اسپرت دارند که این موضوع باعث می‌شود برای خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن و اسپرت مناسب باشند. البته گفتنی است که مبل لاوست در حالت‌های کلاسیک نیز موجود است که می‌تواند برای خانه‌های با سبک کلاسیک نیز مناسب باشد.

4- جادار بودن:

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز گفتیم، مبل لاوست مبلی است که برای دو نفر مورداستفاده قرار می‌گیرد و معمولاً نشیمنگاه کوچکی دارد که این موضوع باعث می‌شود تنها دو فرد روی آن بنشینند. مبل لاوست برای خانه‌های کوچک مناسب است. همچنین چیدمان مبل لاوست به‌راحتی انجام می‌شود و شما می‌توانید این مبل دونفره را جلوی تلویزیون یا روبروی سایر مبل‌ها قرار دهید.

اما مبل شزلون مبلی است که اگر بخواهید به‌صورت چندنفره روی آن بنشینید، فضای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و جادارتر خواهد بود و به همین خاطر، برای خانه‌هایی مناسب است که می‌خواهند مبلمان جاداری داشته باشند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر مبل هم ارائه میده؟

مبل شزلون
مبل شزلون

5- استفاده به‌عنوان نظم‌دهنده:

مبل‌های لاوست معمولاً دارای کشوهایی در قسمت پایه هستند که این موضوع باعث می‌شود بتوانید برخی از وسایل را در آنها قرار دهید. همین موضوع کمک می‌کند که نظم‌ دادن به اتاق و خانه برایتان راحت‌تر انجام شود و در صورت نیاز بتوانید سریعاً به وسایل موردنیاز خودتان دسترسی داشته باشید.

بنابراین، توصیه ما این است که این آپشن مبل لاوست را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید در نهایت انتخاب درست‌تر و بهتری داشته باشید.

مزایای مبل لاوست
مزایای مبل لاوست

6- قابلیت تخت شدن:

اگرچه ما گفتیم که مبل شزلون برای استراحت بسیار مناسب است و مبل لاوست بیشتر برای نشستن مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما باید بدانید که مبل لاوست نیز دارای کوسن‌هایی در دو طرف است که نشستن را برای شما راحت می‌کنند و می‌توانید روی این مبل‌ها نهایت لذت را ببرید.

همچنین شما می‌توانید در صورت نیاز کوسن‌های موجود روی مبل لاوست را بردارید و روی آن یک بالشت قرار دهید که این موضوع مبل شما را به مکانی بسیار راحت برای استراحت تبدیل خواهد کرد و باعث می‌شود که بتوانید احساس راحتی زیادی را تجربه کنید.

خرید مبل شزلون، به افرادی پیشنهاد می‌شود که دوست دارند روی مبلمان استراحت کنند و دراز بکشند. اگر دوست دارید مبل شزلون با طرح و اندازه مناسب را برای خانه خود تهیه کنید، می‌توانید کار ساخت مبل سفارشی را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا با بهترین قیمت، این کار را برای شما انجام دهند.

ساخت مبل سفارشی در هوم سرویز
ساخت مبل سفارشی

7- قابلیت تعمیر:

اگر قابلیت تعمیر مبلمان برای شما اهمیت دارد، باید بدانید که مبل شزلون نیاز به نگهداری کمتری دارد. در مبل لاوست، از فوم خاص و پارچه‌های ظریف‌تر استفاده می‌شود و به همین خاطر، مبل لاوست بیشتر به تعویض پارچه و تعمیر نیاز پیدا می‌کند. البته نیازی نیست نگران این موضوع باشید؛ زیرا شما می‌توانید کار تعمیر مبلمان خود را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع، کار تعمیر مبل در منزل را برای شما انجام دهند.

تعمیر مبل در منزل
تعمیر مبل در منزل

خدمات تعمیر مبل هوم سرویز

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که مبل لاوست چیست و گفتیم که این مبل از چه زمانی تولید شده و چه مزایا و معایبی دارد. همچنین با هم بررسی کردیم که تفاوت مبل شزلون با مبل لاوست چیست تا بتوانید بر اساس موارد گفته شده، به‌راحتی تشخیص دهید که کدام مبل برای شما بهتر و مناسب‌تر است.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید در مورد مبل لاوست اطلاعات بیشتری کسب کنید و با توجه‌ به موارد گفته شده، تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند راهنمای خرید مبل را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع سرویس آماده ارائه خدماتی مانند رنگکاری مبل در منزل برای شما عزیزان است تا بتوانید خیلی سریع ظاهر مبلمان خود را تغییر دهید و مبل‌هایی زیبا و شیک داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا