تعمیر و سرویس خودرو

لنت ترمز چی بخرم؟ بهترین مارک لنت ترمز ایرانی و خارجی

لنت ترمز، یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم ترمز خودرو است که وظیفه ایجاد اصطکاک روی دیسک را برعهده دارد. ایجاد اصطکاک بالا بین لنت و دیسک، باعث توقف خودرو می‌شود. بنابراین کیفیت خوب و عملکرد درست لنت ترمز، از بسیاری از خطرات و تصادفات رانندگی جلوگیری می‌کند. امروزه انواع لنت های ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد و همین موضوع، خرید لنت ترمز را سخت می‌کند. برای تقویت سیستم ترمز خودرو، باید از بهترین مارک لنت ترمز استفاده کنید تا قدرت سیستم ترمز خودروی شما چند برابر شود.

در این نوشته قصد داریم تمام نکات مهم برای خرید لنت ترمز را بررسی کنیم. سپس به شما توضیح خواهیم داد که مشخصات لنت ترمز خوب چیست؟ همچنین بهترین مارک لنت ترمز خارجی و بهترین برند لنت ترمز ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین لنت ترمز را متناسب با خودروی خود خریداری کنید.

اگر شما هم به فکر خرید بهترین لنت ترمز برای پراید، پژو 405، تیبا، کوییک، پژو پارس و… هستید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین مارک لنت ترمز سرامیکی
بهترین مارک لنت ترمز سرامیکی

چه زمانی باید لنت ترمز را تعویض کنیم؟

اولین موضوعی که باید به آن بپردازیم، زمان تعویض لنت ترمز است. زمان تعویض لنت ترمز ماشین به جنس و برند لنت ترمز، میزان استفاده از خودرو و نوع رانندگی بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت که بعد از 10 هزار تا 20 هزار کارکرد خودرو، نیاز است که لنت‌های جلو ماشین را تعویض کنید. زمانی که لنت ترمز خودرو فرسوده می‌شود، هنگام ترمز گرفتن صدای ساییدگی و خِر خِر به گوش می‌رسد. همچنین مواردی مانند لرزش فرمان، کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت در هنگام رانندگی، داغ شدن ترمز و طولانی شدن زمان توقف ماشین بعد از ترمزگیری، از جمله علائم زمان تعویض لنت ترمز هستند.

در بیشتر موارد، پس از فرسوده شدن لنت ترمز، چراغ ترمز خودرو روشن می‌شود و به شما هشدار می‌دهد که ترمز ماشین به‌خوبی کار نمی‌کند. هر زمان که حس کردید عملکرد ترمز ماشین شما ضعیف شده است، باید برای تعویض لنت اقدام کنید. به یاد داشته باشید که بعد از دو بار تعویض لنت ترمز جلو، باید لنت عقب خودرو را نیز تعویض کنید.

در وبلاگ هوم سرویز با بهترین زمان تعویض تسمه تایم خودرو آشنا شوید و تسمه تایم خودرو را به‌موقع عوض کنید.

بهترین زمان تعویض لنت ترمز
بهترین زمان تعویض لنت ترمز

لنت ترمز چی بخرم؟ نکات مهم برای خرید بهترین لنت ترمز

برای خرید بهترین مارک لنت ترمز، شما باید با نکات مهم خرید لنت ترمز آشنایی داشته باشید تا بتوانید لنت باکیفیت و مناسبی را برای خودرو خریداری کنید. موارد زیر از جمله نکات مهم برای خرید بهترین لنت ترمز ایرانی و خارجی هستند:

1- برندهای برتر لنت خودرو را انتخاب کنید:

مهم‌ترین نکته برای خرید لنت ترمز خودرو، انتخاب برندهای معتبر است. فرقی ندارد که به دنبال لنت ترمز ایرانی باشید یا خارجی، در هر دو صورت باید برندهای معتبر و شناخته شده را انتخاب کنید؛ زیرا لنت‌های تولید شده در برندهای معروف، عملکرد و کیفیت بهتری دارند و تا مدت‌ها می‌توان از این لنت‌ها استفاده کرد. لنت‌های تولید شده توسط برندهای ناشناس، کیفیت و قیمت پایینی دارند و خیلی زود خراب و فرسوده می‌شوند. به همین دلیل به جای توجه به قیمت لنت ترمز، به کیفیت و عملکرد آن توجه کنید و لنت ترمز مناسب و مطمئن را خریداری کنید.

بهترین مارک لنت ترمز پژو پارس
بهترین مارک لنت ترمز پژو پارس

2- لنت ترمز را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید:

امروزه انواع محصولات فیک و تقلبی در بازار وجود دارد و خیلی وقتها، تشخیص محصول اورجینال سخت می‌شود. برای خرید بهترین مارک لنت ترمز خارجی و ایرانی، شما باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا مطمئن شوید که لنت ترمز باکیفیت و اصل را خریداری کرده‌اید.

گاهی اوقات، افراد با پرداخت هزینه بالا برای خرید لنت ترمز اورجینال، لنت فیک و بی‌کیفیت چینی را خریداری می‌کنند و بعد از مدتی، دوباره باید برای تعویض لنت ترمز اقدام کنند. به همین دلیل، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، خرید لنت ترمز از فروشگاه‌های معتبر و باسابقه است تا بتوانید مدت‌ها از لنت ترمز خودرو استفاده کنید.

بهترین مارک لنت ترمز پراید
راهنمای خرید لنت ترمز پراید

3- لنت متناسب با خودروی خود را خریداری کنید:

لنت ترمز انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید از میان لنت ترمز فلزی، نیکه فلزی، سرامیکی، کفشکی، ارگانیک و دیسکی، انتخاب خود را انجام دهید. قبل از خرید لنت ترمز جدید به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید هر مدل لنتی را روی خودروی خود نصب کنید. خرید لنت ترمز بدون توجه به نوع خودرو، باعث کاهش کارآیی لنت ترمز و افت کیفیت سیستم ترمزگیری ماشین می‌شود.

تمام خودروهای ایرانی و خارجی، لنت ترمز مخصوص به خود را دارند؛ زیرا دیسک خودروها با هم متفاوت است. به همین دلیل شما باید با توجه به خودروی خود، لنت ترمز مناسب را خریداری کنید.

به همین دلیل بعد از مراجعه به فروشگاه لوازم خودرو، ابتدا مدل خودروی خود را با فروشنده در میان بگذارید تا لنت مناسب خودروی شما را تحویل دهد. همچنین در دفترچه راهنمای خودرو، نوع و مدل لنت ترمز مناسب خودروی شما نوشته شده است و می‌توانید از اطلاعات داخل دفترچه راهنما نیز استفاده کنید.

برای تهیه لنت ترمز در سریع‌ترین زمان ممکن، می‌توانید از خدمات ارسال لوازم یدکی فوری استفاده کنید و پول این لوازم را درب منزلتان تهیه کنید.

خدمات تعمیر خودرو هوم سرویز
بهترین مارک لنت ترمز خارجی

4- میزان استفاده از خودرو را در نظر بگیرید:

یکی از نکات مهم برای خرید بهترین مارک لنت ترمز، توجه به نوع رانندگی و میزان استفاده از خودرو است. بعضی از افراد، رانندگی ملایمی دارند و از خودروی خود در محیط‌های شهری و آسفالت استفاده می‌کنند. این افراد می‌توانند از لنت‌های معمولی برای خودرو استفاده کنند که عملکرد خوبی دارد و برای محیط‌های شهری مناسب است. بعضی از افراد هم هستند که با خودروی شخصی خود، مسافرکشی و بارکشی می‌کنند و در هنگام طی کردن جاده‌ها و خیابان‌ها، به سیستم قدرتمند ترمز نیاز دارند. این افراد بهتر است از لنت‌های قوی‌تر استفاده کنند که تحمل فشار بالا و وزن زیاد را دارند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض لنت ترمز هم ارائه میده؟

بنابراین با توجه به نوع رانندگی و میزان استفاده از خودرو، از لنت ترمز مناسب استفاده کنید.

انواع لنت ترمز ایرانی
آشنایی با انواع لنت ترمز ایرانی

5- به محیط رانندگی توجه داشته باشید:

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید لنت ترمز، نوع محیطی است که در آن رانندگی می‌کنید. مثلاً اگر راننده بین شهری هستید و در اتوبان‌ها و با سرعت بالا رانندگی می‌کنید، استفاده زیادی از ترمز خواهید داشت و باید لنت‌های باکیفیت‌تر را خریداری کنید.

لنت‌های ضعیف در زمان رانندگی طولانی و ترمز گرفتن، بسیار داغ می‌شوند و این موضوع، کارآیی سیستم ترمز را کاهش می‌دهد که مساله‌ای بسیار خطرناک است. به همین دلیل اگر به مدت طولانی و زیاد رانندگی می‌کنید، حتماً از لنت‌های قدرتمند استفاده کنید که بعد از ساعت‌ها رانندگی، همچنان عملکرد خوبی دارند و دچار مشکل نمی‌شوند.

بهترین مارک لنت ترمز تیبا
بهترین مارک لنت ترمز تیبا

6- به شرایط آب‌وهوایی محیط توجه کنید:

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید لنت ترمز، توجه به شرایط آب‌وهوایی منطقه است. در بسیاری از شهرهای ایران با آب‌وهوای معمولی، می‌توان از لنت‌های عادی برای خودرو استفاده کرد که عملکرد خوبی هم دارند.

در شهرهایی که هوای بسیار سردی دارند، بهتر است از لنت‌های نیمه فلزی استفاده نکنید؛ زیرا این لنت‌ها در برابر سرما آسیب‌پذیر هستند و نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. اگر در مناطق خیلی گرم مانند جنوب کشور زندگی می‌کنید، بهتر است از لنت‌های ارگانیک استفاده نکنید؛ زیرا این از جنس فیبر و کربن هستند و در گرما، عملکرد درستی ندارند و آسیب‌پذیر هستند.

بنابراین قبل از انتخاب بهترین مارک لنت ترمز، باید به شرایط آب‌وهوایی منطقه خود توجه کنید و با توجه به آب‌وهوای شهر خود، از لنت ترمز مناسب استفاده کنید.

پرفروش ترین لنت ترمز در ایران
توجه به شرایط آب‌وهوایی برای خرید لنت ترمز

7- به سیستم ترمز خودرو توجه داشته باشید:

توجه به سیستم ترمز خودرو، یکی دیگر از موارد مهم در خرید لنت ترمز است. معمولاً در خودروهای جدید از سیستم ترمز ABS استفاده می‌شود که این سیستم برخلاف سیستم‌های ترمز عادی، نیاز به لنت باکیفیت‌تری دارد.

ترمز معمولی به این صورت است که زمانی که شما ترمز می‌گیرید، لنت‌ها محکم به دو طرف دیسک می‌چسبند و دیسک را نگه می‌دارند و این موضوع باعث ایستادن خودرو می‌شود. به همین خاطر لنت‌ها اصطکاک کمتری با سطح دیسک دارند و مدت‌ زمان بیشتری عمر می‌کنند.

اما ترمز ABS به این صورت است که لنت‌ها روی دیسک قفل نمی‌شوند و در لحظه چندین بار دیسک را گرفته و رها می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که اصطکاک بیشتر شود و لنت زودتر از بین برود.

به همین خاطر اگر از سیستم ترمز ABS استفاده می‌کنید، بهتر است که حتماً از لنت‌های قوی‌تر و باکیفیت‌تر استفاده کنید تا سیستم ترمز خودروی شما به‌خوبی کار کند و با چالش مواجه نشوید.

بهترین مارک لنت ترمز پژو 405
بهترین مارک لنت ترمز پژو 405

8- به کیفیت ساخت و ظاهر لنت دقت کنید:

یکی دیگر از موارد مهم برای خرید بهترین لنت ترمز ایرانی و خارجی، توجه به ظاهر و کیفیت ساخت لنت ترمز است. در لنت‌های ترمز اصل و اورجینال، ظاهر لنت ترمز بسیار تمیز است و با دست کشیدن روی حاشیه لنت ترمز، متوجه خواهید شد که تمام قسمت‌ها صاف و گرد است و هیچ‌گونه تیزی وجود ندارد. همین موضوع، نشان‌دهنده کیفیت بالای لنت ترمز است و باعث می‌شود که هنگام ترمز گرفتن، لنت ترمز سوت نکشد و صدای بدی نداشته باشد.

همچنین اتصال صحیح پدها روی لنت و داشتن پرچ‌های مناسب از جمله مواردی هستند که نشان‌دهنده کیفیت بالای ساخت لنت هستند و شما باید در ظاهر لنت ترمز مشاهده کنید. با توجه به این موارد، شما می‌توانید لنت مناسب و اورجینال را خریداری کنید و بدون مشکل از لنت ترمز خودرو استفاده کنید.

بهترین لنت ترمز
توجه به شکل ظاهری لنت ترمز

9- لنت ترمز با قابلیت هشدار اتمام لنت را انتخاب کنید:

برخی از لنت‌های جدید و حرفه‌ای، قابلیتی دارند که زمان تعویض لنت ترمز را اعلام می‌کنند. روی این مدل لنت‌ها، قطعه فلزی وجود دارد که به آن خار هشدار اتمام لنت گفته می‌شود. این قطعه فلزی بعد از تمام شدن پدهای لنت ظاهر می‌شوند و باعث می‌شوند که هنگام ترمز گرفتن، صدای سوت کشیدن ایجاد شود. با شنیدن صدای سوت کشیدن بعد از هر بار ترمز گرفتن، شما متوجه خواهید شد که زمان تعویض لنت فرا رسیده است.

بنابراین اگر نگران این هستید که لنت ترمز خودروی شما تمام شود و بدون اطلاع از این موضوع به رانندگی ادامه دهید، بهتر است لنت ترمز با قابلیت هشدار اتمام لنت را انتخاب کنید تا نگرانی شما از بین برود.

10- به قیمت و ماندگاری لنت ترمز توجه کنید:

لنت‌های باکیفیت و اورجینال، قیمت بالاتری دارند و لنت‌های ضعیف ارزان‌تر هستند. بنابراین برای خرید لنت ترمز ساخته شده از برندهای معتبر ایرانی و خارجی، لازم است هزینه بیشتری بپردازید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض لنت ترمز هم ارائه میده؟

علاوه بر قیمت لنت ترمز، شما باید به دوام و ماندگاری این قطعه نیز توجه داشته باشید. لنت ترمز قطعه‌ای نسبتاً گران قیمت است و تعویض زودبه‌زود لنت از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر نیست. اگر به ماندگاری و دوام لنت ترمز اهمیت می‌دهید، بهتر است به جای لنت ترمز نیمه فلزی و لنت ارگانیک، به دنبال لنت ترمز سرامیکی باشید.

بهترین مارک لنت ترمز
بهترین برند لنت ترمز ایرانی و خارجی

معرفی بهترین مارک لنت ترمز خارجی و ایرانی

در این قسمت می‌خواهیم برخی از بهترین برندهای موجود در بازار که می‌توانید لنت ترمز خودتان را از آنها خریداری کنید به شما معرفی کنیم. این برندها در طول زمان خود را اثبات کرده‌اند و جزو برندهای معتبر بازار هستند که می‌توانید خرید خودتان را از آنها انجام دهید:

1- لنت ترمز پارس:

لنت ترمز پارس، پرفروش ترین لنت ترمز در ایران است که کیفیت بسیار خوبی دارد. برند پرس، سابقه درخشانی در تولید انواع لنت ترمز ایرانی دارد و انواع لنت ترمز مناسب برای خودروهای سواری، موتورسیکلت، کامیون و… را تولید می‌کند. محصولات برند پارس، با محیط زیست سازگار هستند و با تکنولوژی‌های پیشرفته تولید می‌شوند. اگر به دنبال لنت ترمزی باکیفیت هستید تا بتوانید سریع و به‌موقع ترمز بگیرید، انواع لنت ترمز پارس را برای خودروی خود انتخاب کنید.

2- لنت ترمز جهان لنت:

جهان لنت، یکی دیگر از تولیدکنندگان لنت ترمز در ایران است که انواع لنت ترمز سرامیکی و دیسکی را با کیفیت عالی تولید می‌کند. این برند ایرانی، تاکنون رضایت بسیاری از مشتریان را کسب کرده است و امروزه به عنوان یکی از بهترین برندهای لنت ترمز ایرانی شناخته شده است. لنت ترمز سرامیکی شرکت جهان لنت، برای انواع خودروها مانند پژو 405، پژو پارس، وانت آریسان و سمند مناسب است.

3- لنت ترمز ایساکو:

شرکت ایساکو، از جمله زیرمجموعه‌های شرکت ایران خودرو است و یکی از معتبرترین شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید قطعات یدکی خودرو محسوب می‌شود. لنت‌های جلو و عقب شرکت ایساکو با کیفیت و مقاومت بالا تولید می‌شوند و شما می‌توانید با خیال راحت از انواع لنت ترمز ایساکو استفاده کنید. اگر به دنبال بهترین مارک لنت ترمز پژو پارس هستید، پیشنهاد ما به شما این است که لنت‌های قدرتمند ایساکو را برای ماشین خود تهیه کنید.

پرفروش ترین لنت ترمز در ایران
پرفروش ترین لنت ترمز در ایران

4- لنت ترمز های کیو:

های کیو، یکی از بهترین مارک های لنت ترمز خارجی است که انواع لنت ترمز را برای خودروهای سنگین، خودروهای نیمه سنگین و خودروهای سواری تولید می‌کند. طول عمر لنت ترمز های کیو بالا است و به صورت سازگار با محیط زیست و با استفاده از حداقل آهن تولید می‌شود. این شرکت معتبر، در کشور کره جنوبی قرار دارد و در بین شرکت‌های تولیدکننده لنت ترمز خارجی جزو برترین‌ها محسوب می‌شود. اگر خودروهایی مانند سوناتا، کیا ریو، رنو، هیوندای، کیا اپتیما، سراتو سایپا، آزرا، النترا و چانگان دارید، می‌توانید از لنت ترمز های کیو برای این خودروها استفاده کنید.

5- لنت ترمز الیگ:

یکی دیگر از بهترین برندهای لنت ترمز خارجی، برند الیگ است. در شرکت الیگ، متخصصان آمریکایی و ژاپنی مشغول به همکاری هستند و انواع لوازم‌ یدکی خودرو مانند لنت ترمز، لنت کاسه‌ای و لنت دیسکی را تولید می‌کنند. محصولات برند الیگ نیز با محیط زیست سازگار هستند و تحت استانداردهای جهانی تولید می‌شوند.

6- لنت ترمز ام اچ کو:

ام اچ کو (mhco)، شرکت چینی است که در زمینه تولید لوازم‌ یدکی خودرو و همچنین لنت ترمز فعالیت می‌کند و در سال‌های اخیر توانسته سهم خوبی را در بازار ایران بگیرد. لنت ترمزهای برند ام اچ کو، از بهترین لنت‌های ترمز خارجی هستند و دوام و ماندگاری بالایی دارند. انواع لنت ترمز ام اچ کو با رشته‌های فولادی و کربن سرامیکی تولید می‌شوند و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند. این لنت‌ها در دماهای بالا نیز عملکرد خوبی دارند. جالب است بدانید که تعویض لنت ترمز ام اچ کو بسیار راحت است و باعث بهبود ترمزگیری خودروی شما می‌شود.

بعد از اینکه لنت ترمز خود را انتخاب کردید، می‌توانید از خدمات تعویض لنت در محل استفاده کنید تا بدون نیاز به جابجایی، لنت‌های ترمز ماشین شما تعویض شود.

بهترین مارک لنت ترمز

جمع‌بندی مطالب

در این مطلب درباره بهترین مارک لنت ترمز ایرانی و خارجی با شما صحبت کردیم و بهترین برندهای لنت در ایران را به شما معرفی کردیم. همچنین نکات مهم برای تعویض لنت ترمز را به شما توضیح دادیم تا بتوانید لنت ترمز مناسب و باکیفیت را خریداری کنید و مدت‌ها از لنت ترمز استفاده کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم با کمک مطالب این نوشته، بتوانید بهترین لنت ترمز را برای خودروی خود تهیه کنید.

هر زمان که مشکلی برای خودروی شما پیش آمد، می‌توانید بدون نگرانی با هوم سرویز تماس بگیرید و از خدمات مکانیک در محل هوم سرویز استفاده کنید. با کمک مکانیک‌های حرفه‌ای و باتجربه، مشکل خودروی شما خیلی سریع برطرف می‌شود و شما می‌توانید با خیال راحت از ماشین خود استفاده کنید.

برای ثبت درخواست تعمیر و سرویس انواع خودرو، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا همیاران هوم سرویز با شما تماس بگیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

همیار شما هستیم تا پایان سرویس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا