لوازم خانگی

چرا ماشین ظرفشویی سر و صدای زیاد ایجاد می کند؟

ماشین ظرفشویی از لوازم پر کاربرد در آشپزخانه است که کارهای شستشوی ظروف را ساده کرده است. گاهی موقع روشن کردن دستگاه و شستن ظروف، صدای ناهنجاری از ماشین ظرفشویی شنیده می شود. این سر و صدای غیر طبیعی را جدی بگیرد. صداهای زیاد نشان دهنده یک مشکل جدی در دستگاه است. در این موارد بلافاصله دستگاه ظرفشویی را خاموش کنید و با یک تعمیرکار برای سرویس ماشین ظرفشویی تماس بگیرید. تنها با بررسی کامل دستگاه، می توان علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی را پیدا کرد.

سرویس ماشین ظرفشویی به صورت ماهانه باعث جلوگیری از بروز صداهای غیرطبیعی خواهد شد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی موقع کار کردن، همانند ماشین لباسشویی اندکی صدا تولید می کند. اندکی صدا در هنگام شستشوی ظروف، طبیعی است اما مشکل وقتی ایجاد می شود که سر و صداهای غیر عادی و عجیبی از دستگاه شنیده می شود. گاهی اوقات پس از نصب ماشین ظرفشویی، برای اولین بار که دستگاه را روشن می کنید صدای بسیار بلند و ناهنجاری از دستگاه شنیده می شود. در این مورد بدون تردید نصاب وارد نبوده و موقع نصب کردن دستگاه، اشتباهی را مرتکب شده است. از شرکت های خدماتی معتبر برای خدمات فنی کمک بگیرید تا چنین مشکلاتی ایجاد نشود. اما اگر با کارکرد دستگاه مشکلی نداشتید و به تازگی این مشکل ایجاد شده، دلیل آن را در جای دیگری جستجو کنید. در ادامه برخی از مواردی که موجب صدای ناهنجار دستگاه می شود را بررسی می کنیم.

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

صدای زیاد ماشین ظرفشویی

ظروف شکسته علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی

ظروف لب پر شده و ترک دار را نباید در ماشین ظرفشویی شستشو دهید. بشقاب و لیوان های آسیب دیده، موقع شسته شدن می شکنند و از دستگاه صدای ناهنجاری شنیده می شود. در بسیاری اوقات همین دلیل ساده می تواند این سر و صدای زیاد را راه انداخته باشد. به محض شنیدن صدای غیر عادی از دستگاه، فورا آن را خاموش کنید. سپس درب دستگاه را باز کرده و ظروف زا بررسی کنید. آیا ظرف شکسته ای می بینید؟ تکه های شکسته شده در دستگاه، آزادانه حرکت می کنند و در برخورد با دیواره ها و ظروف دیگر، صدای زیادی ایجاد می کنند.

نکاتی برای شستشوی بهتر ظروف در ماشین ظرفشویی

خراب شدن پمپ ظرفشویی

برای پاشش آب در باوزی آبپاش و همچنین به هنگام تخلیه آب، از پمپ استفاده می شود. هر گونه ایراد و اشکال در پمپ تخلیه یا آبپاش منجر به تولید صدای زیاد در دستگاه می شود. خورده های مواد غذایی یا تکه های کوچک شکسته شده ظروف می تواند در پمپ گیر کرده و آن را خراب کند. اگر صدای ناهنجار از دستگاه شنیده می شود احتمال گیر کردن شی خارجی در پمپ وجود دارد. با برداشتن این شی، احتمالا پمپ به درستی کار کند. قبل از اینکه پمپ کامل از کار بیفتد دستگاه را خاموش کنید. برای پیگیری از خرابی پمپ حتما باقیمانده مواد غذایی را قبل از وارد کردن  ظروف در دستگاه، به خوبی پاک کنید.

چگونه تعمیر موتور ظرفشویی را انجام دهیم؟

رفع صدای ماشین ظرفشویی

خرابی بازوی آبپاش، علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی

هر گونه ایراد و اشکال در بازوی آبپاش نیز می تواند دلیل این صدای غیر عادی باشد. موقع روشن شدن دستگاه، آب مصرفی از طریق این بازوهای آبپاش روی ظروف پاشیده می شود. گاهی ظروف طوی چیده شده اند که جلوی پاشیده شدن آب را می گیرند. هر چیزی که در مسیر پاشش آب اختلال ایجاد کند، عملکرد بازوی آبپاش را مختل می کند. در این صورت آب کافی برای شستشوی ظروف وارد ماشین ظرفشویی نمی شود و دستگاه با سر و صدای زیاد، اعتراض خود را نشان می دهد. قبل از تماس با تعمیرکار ماشین ظرفشویی، درب دستگاه را باز کرده و ظروف را مرتب بچینید. اگر با این کار مشکل حل نشد دستگاه باید از نزدیک بررسی شود. تعمیرکار حرفه ای و با تجربه می تواند علت این صدای ناهنجار را تشخیص دهد. 

خراب شدن فن ماشین ظرفشویی

در همه دشتگاه های ظرفشویی خانگی، فن تعبیه شده است. گاهی علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی خرابی و ایراد در فن است. فن دستگاه قابل تعویض است در سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی همیشه فن نیز مورد بررسی قرار می گیرد. اما اگر فن دستگاه به تازگی تعویض شده است احتمال اشکال در لوله کشی وجود دارد. در این موارد صدا به صورت کوبه ای و ضربه ای شنیده می شود. در اصطلاح تعمیرکاران به این صدا، “چکش آب” می گویند. در این وضعیت شیر ماشین ظرفوشیی بسته است ولی فشار آب می تواند لوله ها را تکان دهد. حرکت لوله ها موجب ایجاد صدای ناهنجار و همانند ضربات چکش می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

اگر تجربه ای در تعمیرات ماشین ظرفشویی ندارید هرگز اقدام به باز کردن قسمت های داخلی دستگاه نکنید. گاهی افراد بی تجربه، خسارت بیشتری به دستگاه وارد می کنند. با یک تماس تعمیرکار حرفه ای و ماهر در محل حاضر می شوید. کارهای فنی را به تکنیسین های با تجربه هوم سرویز بپردازید.

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی با چند راهکار ساده

تعمیرات صدای ماشین ظرفشوییعلت صدای زیاد ماشین ظرفشویی

قیمت نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هوم سرویز

قیمت تعمیر ماشین ظرفشویی
قیمت نصب ماشین ظرفشویی

خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هوم سرویز

نصب و تعمیر دستگاه ظرفشویی در خارج از دوره گارانتی بر عهده تکنیسین های هوم سرویز است. این سرویس در هه ایام سال درخواست کننده دارد به همین علت خدمات ماشین ظرفشویی در همه محله های تهران، سفارش می پذیرد. جهت ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید. ثبت سفارش کاملا رایگان است. موقع ثبت درخواست هر توضیحی که لازم است تا در قسمت مربوط، بنویسید تا سریع تر هماهنگی انجام شود. تیم پشتیبانی بلافاصله با شما تماس می گیرد و همیار متخصص به محل اعزام می شود. پس از عیب یابی دستگاه، هزینه تعمیرات اطلاع رسانی شده و در صورت موافقت کارهای تعمیر و تعویض قطعات در همان روز انجام خواهد شد. این سرویش شامل قیمت گذاری منصفانه طبق تعرفه اتحادیه است و به صورت تضمین شده ارائه می شود.

ثبت سفارش نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی از طریق اپلیکیشن هوم سرویز رایگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا