لوازم خانگی

چرا دستگاه تصفیه آب خانگی کار نمی کند؟

علت خرابی دستگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب خانگی، کاربرد زیادی دارند. تامین آب شرب سالم برای همه افراد از ضروریات است. بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند از دستگاه های تصفیه آب خانگی برای کمک به بهبود شرایط آب مصرفی استفاده کنند. این دستگاه ها خیلی کار راه انداز و به درد بخور هستند اما مشکلات زیادی هم برای دستگاه تصفیه آب پیش می آید. کار نکردن یا از کار افتادن دستگاه نیز از مشکلات شایعی است که اغلب افراد با آن دست به گریبانند. خرابی دستگاه تصفیه آب خانگی دلایل مشخصی دارد اما افراد بی تجربه نمی توانند علت ایراد دستگاه را پیدا کنند. عیب یابی و تعمیرات دستگاه تصفیه آب حرفه ای تخصصی است و توسط تکنیسین متخصص انجام می شود.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

علت خرابی دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

کارکرد این دستگاه ارتباط مستقیم با برق و آب دارد. هر گونه اختلال در قطع آب یا نوسانات برقی می تواند موجب خراب شدن دستگاه شود. برای مثال وقتی آب شهری منطقه قطع بشود، مشکلاتی در شیر قطع فشار پایین ( low pressure ) به وجود می آید. کارکرد این شیر برای جلوگیری از یکسره کار نکردن دستگاه در قطع آب یا برق است. بسته بودن شیر آب یا قطع بودن دوشاخه پریز برق به همراه قطع آب و برق، اتفاق می افتد. در اغلب افراد، یکی از اعضای خانواده شیر قطع فشار پایین را بسته ولی فراموش کرده است. در موقع نوسانات برق و یا قطعی نیز همین اتفاق برای دوشاخه برق، پیش می آید. اگر دستگاه کار نمی کند ابتدا وضعیت بسته بودن شیر آب و اتصال دوشاخه به برق را چک کنید.

اگر مشکل از این موارد نبود با خدمات نصب و تعمیر تصفیه آب هوم سرویز تماس بگیرید تا بلافاصله یک متخصص حرفه ای به محل اعزام شود و ایرادات دستگاه را رفع کند. در ادامه مهم ترین اشکالات و خرابی ها در دستگاه تصفیه آب را معرفی می کنیم.

آموزش نصب و هواگیری مخزن تصفیه آب خانگی

خرابی دستگاه تصفیه آب خانگی

خرابی دستگاه تصفیه آب و اشکال در ترانس

برای استفاده از دستگاه تصفیه آب و تامین برق ورودی، از ترانس 24 ولت استفاده می شود. در مناطقی که نوسانات برق زیاد است، امکان سوختن ترانس نیز وجود دارد. اگر ترانس بسوزد دستگاه روشن نمی شود. با استفاده از یک اهم متر می توانید خروجی ترانس دستگاه تصفیه آب را اندازه گیری کنید. در صورت سوختن ترانس، چاره ای جز عوض کردن آن نیست. ابتدا ورودی های آب و برق را چک کنید و بعد نوبت تست ترانس است.

راهنمای عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی

قطعی در سیم های رابط سوئیچ ها

گاهی اوقات در جابجایی دستگاه و یا بعد از تعویض فیلترها، متوجه خرابی دستگاه تصفیه آب می شوید. در این مواقع به سوکت سیم های ارتباطی نگاه کنید. این سوکت ها ارتباط بین سوئیچ ها را برقرار می کنند. در صورت قطع شدن سوکت سیم های ارتباطی، دستگاه قادر به کارکردن نیست. برای کنترل به قسمت پشت دستگاه و سیم های ارتباطی نگاه کنید. چنانچه حتی یک سوکت از محل خارج شده باشد، دستگاه خراب می شود. با وصل مجدد این سوکت به سوئیچ، دوباره دستگاه شروع به کار می کند. در اسباب کشی ها یا موقع نظافت منزل و …. این اتفاق بیشتر پیش می آید. قبل از اینکه با تعمیرکار تماس بگیرید ابتدا این سیم ها را بررسی کنید. گاهی مشکل بسیار ساده تر از چیزی است که فکر می کنید.

چرا سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی ضروری است؟

عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی

خراب شدن سوئیچ های فشار در دستگاه تصفیه آب

دو سوئیچ فشار پایین و سوئیچ فشار بالا در همه دستگاه های تصفیه آب خانگی، نصب شده است. این سوئیچ ها در معرض آسیب بیشتری هستند و خیلی زود خراب می شوند. برای تست سالم بودن سوئیچ ها می توانید دو سر سیم متصل به هر کدام از سوئیچ ها را آزاد کرده و به یکدیگر اتصال دهید. چنانچه دستگاه، کار کرد پس مشکل از همین سوئیچ ها است. اگر در زمینه تعمیرات لوازم خانگی و دستگاه تصفیه، تجربه دارید، سوئیچ ها را عوض کنید تا دستگاه شروع به کار کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دستگاه تصفیه آب هم ارائه میده؟

چرا استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی ضروری است؟

سوختن پمپ آب دستگاه تصفیه

به ندرت علت خرابی دستگاه تصفیه آب از پمپ است. پمپ ب این سادگی ها خراب نمی شود ولی بررسی این مورد را هم نمی توان نادیده گرفت. اگر علت کار نکردن دستگاه از پمپ باشد لازم است تا این قطعه تعویض شود. گاه به دلیل گرفتگی فیلترها، فشار زیادی به پمپ آب وارد می شود و امکان سوختن سیم پیچ های موتور در اثر داغ شدن پمپ، وجود دارد. تعمیر پمپ آب های خانگی بدون تخصص فنی، امکان پذیر نیست. این پمپ ها در دستگاه های مختلف کاربرد فراوانی دارند حتی در دستگاه تصفیه آب خانگی نیز نوعی از پمپ آب، تعبیه شده است. اگر با روشن کردن دستگاه، پمپ داغ می شود و دستگاه کار نمی کند احتمال سوختن پمپ آب هست. در این صورت حتما با یک تعمیرکار متخصص دستگاه تصفیه آب تماس بگیرید.

۵ ایراد شایع سیستم تصفیه آب و راه حل های آنها

انواع فیلتر تصفیه آب

خدمات عیب یابی و سرویس دستگاه تصفیه آب هوم سرویز

نصب، جابجایی، عیب یابی و تعمیر دستگاه تصفیه آب را به حرفه ای ها بسپارید. متخصصین با تجربه هوم سرویز به طور تضمینی ایرادات دستگاه تصفیه آب را برطرف می کنند. روش ساده ای برای ثبت سفارش وجود دارد و ان استفاده از اپلیکیشن هوم سرویز است. اگر با کارکرد دستگاه تصفیه آب مشکل دارید برای پیدا کردن ایراد دستگاه با ما تماس بگیرید. با نصب اپ هوم سرویز به صدها سرویس کاربردی دست پیدا می کنید. ابتدا سرویس مورد نظر خود را انتخاب کرده و مراحل ثبت سفارش را طبق راهنمایی های اپلیکیشن انجام دهید. بلافاصله پس از سفارش دهی، هماهنگی برای اعزام سرویسکار و تعمیرکار تصفیه آب خانگی، انجام خواهد شد. نگران هزینه ها نباشید. کلیه هزینه ها پس از تعمیر دستگاه و به شرط رضایت مشتری دریافت می شود. قیمت ها طبق تعرفه و کاملا مقرون به صرفه است.

ثبت سفارش رایگان تعمیرات دستگاه تصفیه آب از طریق اپلیکیشن هوم سرویز امکان پذیر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا