برقکاری ساختمان

چگونه مشکلات رایج کولر آبی را برطرف کنیم؟

کولرهای آبی کارایی خوبی در هوای گرم و خشک دارند اما لازم است تا به صورت دوره ای کولر را سرویس کنید. سرویس کولر آبی هزینه چندانی ندارد و می تواند از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند. اغلب مشکلات رایج کولر آبی به دلیل عدم مراقبت صحیح و فرسوده شدن قطعات داخلی، به وجود می آید. برخی از این مشکلات به سادگی برطرف می شود با کمی بررسی خودتان هم می توانید اشکال کولر را برطرف کنید. قبل از هر چیز باید علت این اشکالات را پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا دلیل اصلی ایرادات کولر را پیدا کنیم. در این مطلب راه حل برطرف کردن همه مشکلات کولر آبی را پیدا خواهید کرد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آشنایی با مشکلات رایج کولر آبی

یکبار پیش از روشن کردن کولر و قبل از رسیدن تابستان و یکبار هم بعد از خاموش کردن دستگاه و هم زمان با سرد شدن هوا، لازم است تا کولر آبی به طور کامل سرویس شود. با همین راهکار ساده می توانید سال های زیادی از باد خنک کولر در روزهای گرم سال، استفاده کنید. همه دستگاه های خنک کننده و برودتی نیاز به سرویس دوره ای دارند. حتی موقع نصب کولر گازی از برندهای مختلف نیز نباید سرویس کولر را فراموش کنید. برخی از افراد تصور می کنند تا زمانی که کولر کار می کند حالش خوب است. این یک اشتباه بزرگ است که می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. در ادامه به برخی از مشکلات رایج کولر آبی و راه های رفع آن اشاره شده است. بسیاری از این مشکلات تنها با سرویس منظم کولر، قابل پیشگیری است.

تعمیرات فیوز کولر آبی

مشکلات رایج کولر آبی : علت پریدن فیوز کولر آبی چیست؟

آیا موقع روشن کردن کولر، فیوز می پرد و برق قطع می شود؟ دلایل زیادی باعث پریدن فیوز می شود اصولا وقتی یک اتصالی در مدار وجود داشته باشد، برای جلوگیری از آسیب، فیوز می پرد. علت پریدن فیوز می تواند اتصالی در کلید یا سیم کشی کولر باشد. موتور سوخته و ایراد در دینام و پمپ آب هم می تواند باعث پریدن فیوز شود. 

علت کار نکردن دور کند کولر آبی چیست؟

معمولا در کولرهای قدیمی این مشکل بسیار زیاد دیده می شود. کولرهای جدید دارای تنظیمات دور تند و کند هستند از کار افتادن عملکرد کولر در هر کدام از این موارد نشان دهنده یک مشکل جدی است. در مورد علت کار نکردن دور کند کولر قبلا مطلبی نوشته شده که خواندنش همه ابهامات را برطرف می کند.

علت عدم تولید باد در کولر چیست؟

اگر کولر را روشن کنید فن شروع به کار می کند و باد خنک وارد ساختمان می شود. عملیات وزش باد می تواند تحت تاثیر برخی موارد به کلی قطع شود. یکی از مشکلات رایج کولر آبی پاره شدن تسمه و یا شل شدن آن است که می تواند دلیل خوبی برای تولید نشدن باد کولر باشد. در این مورد چاره ای جز تعویض تسمه نیست.

علت باد گرم کولر آبی چیست؟

سیستم خنک کنندگی کولر آبی دارای پیچیدگی خاصی نیست. تامین آب از طریق لوله کشی شهری انجام می شود. آب ورودی به کولر بر روی پوشال ها پمپاژ شده و در مجاورت هوا خنک می شود. چرخه گردش هوا و تولید باد خنک به هر علتی که مختل شود، کولر آبی باد گرم تولید می کند. گرم بودن باد کولر از مشکلات رایج کولر آبی است که اغلب به دلیل گرمای بیش از حد هوا و نداشتن سایبان کولر به وجود می آید. در اغلب موارد کولر در وسط آفتاب و روی پشت بام قرار دارد. برای اینکه باد کولر خنک باشد می توانید روی کولر را با سایبان بپوشانید. برخی دیگر از علت باد گرم کولر آبی اینها هستند:

  • خاموش بودن دکمه آب کولر
  • کاهش آب داخل کفی کولر
  • پاره شدن شلنگ آب و نرسیدن آب به کولر ر
  • سوب گرفتن لوله های توزیع آب
  • شل بودن تسمه کولر
  • خرابی پمپ آب کولر
  • خرابی دینام کولر آبی
  • بسته بودن اطراف کولر و نداشتن گردش هوا
  • فرسودگی پوشال از مشکلات رایج کولر آبی
  • پاره شدن پارچه برزنتی
  • کولر کانال کولر روکار و خیلی طولانی
  • نامناسب بودن قدرت کولر با متراژ محیط

راه های رفع مشکل کولر آبی

علت دم کردن کولر آبی چیست؟ ( از مشکلات رایج کولر آبی)

دم کردن کولر آبی در روزهای گرم تابستان یکی از بدترین مشکلات است. در روزهای خیلی گرم بعد از روشن کردن کولر، هوای اتاق خیلی زود دم می کند. این موضوع اصلا قابل چشم پوشی نیست و بسیار آزار دهنده است. برخی از علل دم کردن هوای اتاق اینها هستند:

  • بسته بودن اطراف کولر
  • نصب کولر در محل نامناسب
  • نداشتن گردش هوا در اتاق
  • فرسوده شدن پوشال ها
  • رطوبت بالای داخل ساختمان

برای رفع این مشکل یک پنجره کوچک را کمی باز بگذارید تا هوای داخل اتاق مسدود نشود. تعویض پوشال های فرسوده و نصب سایبان کولر هم می تواند جلوی دم کردن کولر را بگیرد. اگر با این کارها مشکل حل نشد لازم است تا از یک پمپ اضافی نیز استفاده شود.

علت کار نکردن موتور کولر آبی چیست؟

کار نکردن موتور می تواند از این موارد باشد:

عمر موتور کولر آبی نسبتا طولانی است و به این زودی ها موتور نمی سوزد. اما به مرور و در اثر کارکرد مداوم دستگاه به علت گرم بودن هوا، برخی مشکلات در موتور به وجود می آید. فرسوده شدن قطعات داخلی و خرابی موتور در دستگاه های قدیمی بیشتر دیده می شود. این مشلی نیست که به تنهایی بتوانید آن را حل کنید. از یک تعمیرکار کولر آبی کمک بگیرید. در صورتی که موتور سوخته باشد تعمیر آن مقرون به صرفه نیست و بهتر است به کلی موتور را تعویض کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

مشکلات رایج کولر آبی: علت بالا نیامدن آب کولر آبی چیست؟

کولرهای آبی با استفاده از آب شهری، کار می کنند. در واقع مادامی که ورودی آب کولر برقرار است می توان انتظار داشت که باد خنک کولر هم جریان داشته باشد. به هر علتی که آب ورودی کولر قطع شود، آب به پوشال نمی رسد و باد خنک هم دیگر وجود نخواهد داشت. یکی از دلایل بالا نیامدن آب کولر، کاهش فشار آب ساختمان است. در این مورد بهتر است فشار آب را بررسی کنید. خرابی و ایراد شناور نیز می تواند چنین مشکلی را ایجاد کند اما اغلب فشار آب کم شده است.

رایج ترین مشکلات کولر گازی و راه های برطرف کردن آن

رایج ترین مشکلات کولر آبی

مشکلات رایج کولر آبی: علت کار نکردن پمپ کولر آبی چیست؟

کار نکردن پمپ به علت سوختن پمپ آن است. در این صورت چاره ای جز تعویض پمپ نیست. اگر تجربه ای در این مورد ندارید با خدمات تعمیر کولر هوم سرویز هماهنگ کنید تا بلافاصله نزدیک ترین تعمیرکار کولر به منزل یا محل کارتان مراجعه کند. در مطالب قبلی وبلاگ در مورد راه های جلوگیری از سوختن پمپ، مطلبی نوشته شده که حاوی نکات مهمی است.

چگونه از سوختن پمپ آب کولر آبی جلوگیری کنیم؟

علت پرتاب آب از کولر آبی چیست؟

پرتاب آب از کولر به دلیل تنظیم نشدن کامل شلنگ و یا جا نیافتادن درست درب ها اتفاق می افتد. گاهی ممکن است از دریچه های کولر، آب به داخل ساختمان نیز ریزش کند. در این وضعیت بهتر است جریان برق کولر را قطع کنید و درب کولر را باز کنید. آیا پوشال ها درست نصب شده اند؟ سه راهی پخش کننده آب و شلنگ رابط پمپ آب و سه راهی را چک کنید. اگر پارگی وجود دارد سه راهی و شلنگ را تعویض کنید.

علت لرزش کولر آبی چیست؟ ( مشکلات رایج کولر آبی)

لرزش کولر یا به اصطلاح “ریپ زدن” چند دلیل مشخص دارد. تراز نبودن کولر اصلی ترین علت لرزش آن است. با تراز کردن پایه های کولر می توانید این مشکل را برطرف کنید. از دیگر دلایل ریپ زدن و لرزش کولر می توان به این موارد اشاره کرد:

  • بدنه شل شده 
  • پایه ها پوسیده 
  • تسمه شل شده
  • خرابی پروانه
  • خرابی یاتاقان
  • خرابی دینام کولر
  • خرابی پولی ها

علت بوی بد کولر آبی چیست؟ (چرا کولر آبی بوی ماهی می دهد؟)

یکی دیگر از مشکلات رایج کولر آبی انتشار بوی نامطبوع در محیط است. وقتی مدت زیادی آب داخل کفی راکد بماند به علت وجود رطوبت، باکتری ها شروع به رشد می کنند. بوی بد و شبیه به ماهی خام از باکتری ها آزاد شده و با جریان هوا وارد اتاق می شود. صرف نظر از زننده و نامطبوع بودن این بو، رشد باکتری و کپک در کف و بدنه کولر و پوشال ها بسیار خطرناک است. باکتری ها انواع مشکلات تنفسی، آلرژی، آسم و تنگی نفس را ایجاد می کنند. این باکتری ها از طریق کانال کولر وارد خانه شده و احتمال ایجاد بیماری را افزایش می دهند.

برای رفع این مشکل باید محفظه کولر به طور کامل شستشو داده شود. با کف شویی و شستشوی بدنه، مشکل تا حدودی حل می شود. برای خلاص شدن از این بوی ناخوشایند بهتر است پوشال کولر را نیز عوض کنید. راهکار نهایی شستشوی کانال کولر است، شاید منشا این بوی نامطبوع محیط کانال کولر باشد.

علت روشن نشدن کولرهای قدیمی

لیست قیمت نصب و سرویس کولر آبی هوم سرویز

قیمت نصب و سرویس کولر آبی

عیب یابی و رفع ایرادات شایع کولر آبی با همیاران هوم سرویز

امیدواریم این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته باشد، چنانچه با مرور موضوعات ذکر شده در این مطلب متوجه رفع مشکل کولر آبی نشدید و یا نیاز به تعمیرکار کولر آبی حرفه ای داشتید، همیاران هوم سرویز در خدمت شما خواهند بود. هوم سرویز با ارایه بیش از 400 نوع سرویس نظیر خدمات لوله کشی و تاسیسات و نصب و تعمیر انواع لوازم خانگی نظیر شارژ گاز اسپلیت آماده خدمات رسانی با شما است.

همیار شماییم تا پایان سرویس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا