لوله کشی و تاسیسات

همه چیز درباره کاور شوفاژ مزایا و معایب آن

در بسیاری از خانه های نقلی، شوفاژ تنها تامین کننده گرمای ساختمان است. گاهی شرایط نصب شوفاژ طوری است که رادیاتورها خیلی جلوی چشم هستند و سطح زمین را هم اشغال کرده اند. ایده های زیادی برای کاربردی تر کردن این فضا وجود دارد. برای پوشش رادیاتورها می توانید از کاور شوفاژ استفاده کنید. این کاورها علاوه بر زیبایی، کاربردهای زیادی هم دارند. به خصوص در آپارتمان های کوچک، لازم است تا از همه سطوح به خوبی استفاده شود. با ساخت کاور برای رادیاتور شوفاژ می توانید فضای مفید بیشتری را طراحی کنید. این طراحی دکوراسیون داخلی منزل را شیک تر نشان می دهد و مکشل کمبود جا را نیز تا حدود زیادی برطرف می کند.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کاور شوفاژ چیست؟

کاور نوعی پوشش متفاوت برای پوشاندن رادیاتورها است که به طور کامل، سطح رادیاتور را پوشش می دهد. اگر ظاهر شوفاژ خیلی قدیمی و زشت است می توانید به بهترین شکلی ان را از دید پنهان کنید به طوری که رادیاتورهای زمخت، به یکی از بهترین قسمت های دکوراسیون داخلی تبدیل بشوند. هزینه تعویض رادیاتورهای قدیمی، ارزان نیست در ضمن با عوض کردن رادیاتورها هم فقط ظاهر قضیه تغییر کرده و هنوز مشکل کمبود فضا در خانه های نقلی به قوت خود باقی است. کاورها هم می توانند جنبه دکوراتیو داشته باشند و هم به لحاظ کارایی، جذابیت های زیادی را ارائه دهند. کاورهای رادیاتور شوفاژ در منازل، ساختمان های اداری و تجاری قابل نصب هستند. از نظر مصالح ساخت و کارایی، تنوع زیادی در این پوشش ها وجود دارد. این وسیله تنها برای تزئین دکوراسیون داخلی نیست بلکه کاربردهای بسیار زیادی دارد.

آموزش نصب رادیاتور شوفاژ و حوله خشک کن

طراحی کاور برای رادیاتور

کاربردهای کاور رادیاتور شوفاژ

قبل از پرداختن صحبت در مورد کاربردها لازم است به نکته مهمی اشاره شود. پوش هایی که برای رادیاتورها در نظر می گیرید نباید جلوی تعمیرات و سرویس شوفاژ را بگیرد. یکی از مواردی که روی قیمت سرویس شوفاژ  تاثیر می گذارد زمان است. از کاورهایی استفاده کنید که مانع دسترسی به رادیاتور نشود و به سادگی بتوان سطح جلوی پوشش را جدا کرد. این وسیله کارایی زیادی دارد و نباید دست و پا گیر باشد. برای طراحی کاورهای رادیاتور می توانید از این ایده ها استفاده کنید:

  • طراحی کاور روی شوفاژ به عنوان نیمکت و فضایی برای نشستن
  • طراحی میز کنسول یا میز آرایش برای پوشش شوفاژها
  • طراحی کاور رادیاتور به عنوان کتابخانه 
  • نصب کاور به عنوان میز کار یا فضایی برای مطالعه
  • کاور شوفاژ جایگزین با کاربری میز تلویزیون
  • طراحی یک کمد کوچک روی شوفاژ و فضای جانبی 
  • تزئین فضای داخلی و جنبه های دکوراتیو
  • و ……..

هزینه تعمیر شوفاژ چقدر است؟

کاربردهای کاور رادیاتور شوفاژ

مزایا و معایب کاور شوفاژ

قبل از هر اقدامی اول در مورد نصب یا عدم نصب روکش برای رادیاتورها تصمیم بگیرید. این پوشش ها از دو جنبه دکوراتیو و کاربردی قابل تامل هستند. البته ضرورت نصب کاور برای شوفاژهای خانه به اندازه نصب و سرویس خود شوفاژها نیست. در وهله اول باید رادیاتورها کاملا سالم و بدون نشتی و با گرمای مناسب باشند. در مرحله بعد روی ظاهر قضیه مانور دهید. طراحی یک کاور شیک و کاربردی تا حد زیادی سلیقه ای است. شاید در خانه های به دلیل کمبود فضا، بهتر باشد از سطح رادیاتورها برای نصب نیمکت و فضای نشستن، استفاده شود. اما برای اتاق خواب، نصب کاور شوفاژ با کارایی میز آرایش به نظر ایده بهتری باشد. برای تصمیم گیری بهتر، همه جوانب مثبت و منفی نصب کاور را در نظر بگیرید.

الف-مزایای نصب کاور برای رادیاتورها

  • کاهش خطرات احتمالی ناشی از برخورد به پره های شوفاژ یا سوختگی
  • ایجاد یک عایق صوتی مناسب برای حذف صدای رادیاتورها
  • ایجاد جلوه بصری و طراحی دکوراسیون شیک و مدرن
  • هزینه مقرون به صرفه در مقایسه با تعویض رادیاتورها
  • استفاده مفید از فضای بلا استفاده  در ساختمان

ب- معایب کاور شوفاژ

این روکش های خوش طرح و رنگ، مخالفینی هم دارند. برخی از افراد تمایلی به استفاده از پوشش های رادیاتور ندارند و ترجیح می دهند شوفاژها را به همان حالت قبل رها کنند. اگر رادیاتورها را تازه نصب کرده اید و مدل به روزتری دارند شاید بتوان از طراحی کاور، گذشت ولی در مورد رادیاتورهای زنگ زده و قدیمی، این ایده جالبی نیست. حالا به چند مورد از ایرادات وارده که از سوی مخالفین عنوان شده می پردازیم:

  • کاور شوفاژ می تواند جلوی گرمای رادیاتورها را بگیرد در حالی که هدف از نصب رادیاتورها، تامین گرمایش ساختمان است
  • برخی از کاورها از جنس فلزی هستند و به شدت داغ می شوند خطر سوختگی را افزایش می دهند
  • برخی از روکش های رادیاتور اندازه بزرگی دارند و فضای زیادی را اشغال می کنند

تعمیر رادیاتور شوفاژ در تهران

پوشش رادیاتور جدید

بهترین جنس کاور شوفاژ

طراحی و ساخت روکش رادیاتورها را می توان با هر متریالی انجام داد اما لازم است تا برخی موارد در نظر گرفته شود. جنس کاور رادیتور نباید گرما را به خود جذب کند و به اصطلاح داغ شود. بنابراین استفاده از متریال فلزی برای روکش شوفاژها اصلا ایده خوبی نیست. مواد اولیه به کار رفته در روکش باید نسبت به گرما عایق باشد و در مجاورت گرما، دچار تغییر شکل نشود. مواد قابل اشتعال برای ساخت روکش رادیاتورها مناسب نیستند. بهترین جنس برای کاور شوفاژ یکی از اینها هستند:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟
  • کاور چوبی رادیاتور

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی بسیار رایج است. چوب در هر کجایی که باشد احساس صمیمیت و آرامش را القا می کند. در فضا سازی ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری نیز می توان با چوب، ابتکارات زیادی به خرج داد. طراحی کاور چوبی شوفاژ یکی از زیباترین و لوکس ترین انتخاب ها برای دیزاین اتاق پذیرایی است. چوب طبیعی دارای رنگ های متنوع و نقوش زیبا و با جذابیت های بصری است. از لحاظ کار با چوب مشکلی وجود ندارد ولی اگر محدودیت بودجه دارید نمونه های دیگر مقرون به صرفه تر هستند.

روکش مبل ژله ای چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

دکوراسیون داخلی خانه

  • کاور رادیاتور ام دی اف

همه جذابیت های بصری و زیبایی های چوب را می توان در روکش های ام دی اف هم به نمایش گذاشت. کاور mdf آتش نمی گیرد، داغ نمی شود و دوام خوبی دارد. تنوع رنگ و طرح ام دی اف هم زیاد است. اگر کابینت آشپزخانه ام دی اف را قبلا نصب کرده اید برای تکمیل دکوراسیون از کارو ام دی اف سفارش دهید. در مقایسه با چوب، ام دی اف قیمت خیلی کمتری دارد.

  • کاور شوفاژ پارچه ای

پارچه دارای بافت مناسبی است و می تواند روکش خوبی برای رادیاتورهای قدیمی باشد. هزینه این کاورها کمتر از سایر نمونه ها است اما تنها به لحاظ ظاهری، کارایی دارند. جنبه کاربردی بودن پارچه ها خیلی کمتر است. یک مشکل جدی در مورد کاورهای پارچه ای وجود دارد و آن شل و ضعیف بودن پارچه است. معمولا پارچه حالت آویزان دارند و صاف نمی ایستند. برای جبران این نقص می توانید از پارچه های ضخیم تر استفاده کنید. جنس کتان برای این کار مناسب تر است.

  • روکش رادیاتور نمدی

نمد هم می تواند در گروه پارچه ها قرار بگیرد ولی از لحاظ ظاهری و فیزیکی، نمد از پارچه محکم تر است و به حالت صاف و سخت تری می ایستند. نمد ماندگاری خوبی دارد و در مقایسه با کاور چوبی شوفاژ و کاور ممبران و …. به قیمت کمتری برای تان تمام می شود. برخی از خانم های با سلیقه از روی الگوهای آموزشی اقدام به دوخت کاور پارچه ای و نمدی می کنند که برای صرفه جویی در هزینه ها ایده بدی نیست. 

بهتر است کارو شوفاژ را با توجه به سبک دکوراسیون فضای داخل انتخاب کنید. به این ترتیب هماهنگی و هارمونی خوبی بین وسایل ایجاد می شود و طراحی شیک تری خواهید داشت.

با این روش به راحتی در منزل کاور مبل بدوزید

کاور شوفاژ چوبی

هزینه طراحی و اجرای کاور شوفاژ

بحث هزینه ها همیشه مورد توجه خریداران است. موضوع اینجاست که بدانید با چه هدفی اقدام به سفارش ساخت کاور رادیاتور کرده اید. آیا فضای به وجود آمده، ارزشش را داشته است؟ در مورد قیمت ها تفاوت های زیادی دیده می شود. برخی از مدل ها قیمت کمتری دارند و برخی دیگر چندین برابر گران قیمت تر هستند.

اصلی ترین مولفه در تعیین قیمت، مواد اولیه در ساخت روشک برای رادیاتور شوفاژ است. برای مثال قیمت کاور چوبی همیشه از کاور mdf ارزان تر است. مورد بعدی اندازه و ابعاد کاور شوفاژ است.

شوفاژهایی با طول بیشتر نیاز به مواد اولیه بیشتری دارند و همین روی هزینه ها تاثیر می گذارد.

عامل سوم، طراحی و مدل کاور رادیاتور است. طرح های ساده ارزان قیمت هستند ولی برای طرح های خاص و ابتکاری، ناچارید هزینه بیشتری بپردازید.

خدمات نصب و سرویس شوفاژ در تهران

نصب و سرویس شوفاژ

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟

تعرفه خدمات نصب و تعمیر شوفاژ هوم سرویز

قیمت تعمیر شوفاژ
قیمت نصب رادیاتور شوفاژ

خدمات نصب و تعمیر رادیاتور شوفاژ در تهران

طراحی یک کاور شوفاژ شیک و کاربردی به شرطی خوب است که اول به فکر شوفاژها باشید. آیا رادیاتورهای شوفاژ در شرایط خوبی هستند. هر گونه نشتی و آبریزش از رادیاتورها موجب آسیب به کاورها می شود. قبل از نصب روکش های دکوراتیو برای رادیاتورها بهتر است ابتدا شوفاژ را به طور کامل سرویس کنید. به این ترتیب خیال تان بابت چکه کردن، هواگیری شوفاژ و …. راحت می شود. این کار باید قبل از نصب کاور انجام شود زیرا تعمیرکار شوفاژ دسترسی ساده تری دارد.

ثبت سفارش رایگان سرویس نصب و تعمیر شوفاژ از طریق اپلیکیشن هوم سرویز

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا