لوازم خانگی

دلیل طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی چیست؟

راه حل مشکل طولانی بودن شستشو در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل کاربردی در هر آشپزخانه ای است که می تواند شستشوی ظروف را به راحتی انجام دهد و کار اهالی خانه را آسان تر کند. اما گاهی اوقات ممکن است مشکلات مختلفی برای ماشین ظرفشویی ایجاد شود و این مشکلات باعث شوند اهالی خانه ترجیح بدهند خودشان ظروف را بشویند و از این دستگاه استفاده نکنند! یکی از این مشکلات، طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی است. این مشکل می تواند بسیار کلافه کننده باشد و برای شستن چند ظرف ساده، زمان زیادی از ما بگیرد، به همین خاطر در صورت مواجه شدن با این مشکل، باید سریعا آن را حل کنید تا بتوانید از این دستگاه استفاده کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد دلیل طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی صحبت کنیم و بگوییم که به چه دلیلی این مشکل ایجاد می شود و چطور می توانید آن را حل کنید و از بروز مجدد این مشکل جلوگیری کنید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

اگر با مشکل طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی مواجه شده اید و نمی دانید که دقیقا مشکل چیست، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید راه حل این مشکل را سریعا پیدا کنید.

چطور بفهمیم که زمان شستشوی ماشین ظرفشویی طولانی است؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی مشکل طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی برویم، بهتر است در این مورد صحبت کنیم که چطور باید متوجه شویم که زمان شستشوی ماشین نرمال است یا طولانی شده است؟

در این زمینه باید بدانید که ماشین های ظرفشویی مختلف، زمان شستشوی متفاوتی دارند و حالت شستشو هم در این زمان می تواند تاثیرگذار باشد. برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیق تری در این زمینه کسب کنید، می توانید از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خودتان استفاده کنید و ببینید که زمان نرمال شستشو در حالت های مختلف چقدر است.

اما به صورت کلی اگر ماشین ظرفشویی شما خشک کن هم داشته باشد، حدودا 2 تا 3 ساعت طول می کشد که ظرف ها را شسته و خشک کند و اگر خشک کن نداشته باشد، زمان شستشو کمی کاهش پیدا می کند.

پس توصیه می کنیم که بررسی کنید و ببینید که زمان شستشوی ماشین ظرفشویی شما نرمال است یا خیر و اگر طولانی بود، بهتر است ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید دلایل این موضوع را پیدا کنید و آن را سریعا برطرف کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟
طولانی شدن زمان شستشوی ماشین ظرفشویی
طولانی شدن زمان شستشوی ماشین ظرفشویی

دلیل طولانی شدن زمان شستشوی ماشین ظرفشویی چیست؟

در ادامه می خواهیم دلایل طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم و بگوییم که چطور می توانید این مشکلات را برطرف کنید تا ماشین ظرفشویی شما بتواند به صورت نرمال کار کند؛ پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

1- مشکل در لوله ورودی آب:

یکی از مشکلاتی که ممکن است باعث طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی شود، مشکل در مسیر لوله ورودی آب است. آب باید از طریق ورودی به داخل ماشین ظرفشویی وارد شود تا ماشین آماده شستشوی ظروف شود و بتواند کارش را انجام دهد.

حالا اگر در این لوله مشکلی وجود داشته باشد و لوله ورودی آب دچار گرفتگی شده باشد، احتمالا زمان شستشوی ماشین ظرفشویی شما طولانی خواهد شد. چون زمان بیشتری نیاز است تا آب کافی به ماشین برسد و کار خودش را شروع کند. پیشنهاد می کنیم در صورت مواجه با این موضوع، کار را به لوله کش ماهر بسپرید.

2- مشکل در لوله خروجی آب:

پیرو مورد قبلی، وقتی آب به داخل ماشین ظرفشویی وارد می شود و ظروف شسته می شوند، آب باقیمانده باید توسط لوله خروجی خارج شود تا دستگاه بتواند ظروف را آب بکشد و ادامه کارش را انجام دهد.

حالا اگر لوله خروجی دچار گرفتگی باشد و خارج شدن آب باقیمانده در دستگاه طول بکشد، قطعا با طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی روبرو خواهید شد و این مشکل می تواند در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد کند.

در این حالت باید بررسی کنید که اگر لوله خروجی دستگاه گرفتگی داشته باشد، سریعا از یک لوله بازکنی فوری کمک بگیرید تا کارکرد دستگاه به حالت نرمال برگردد.

زمان شستشوی ماشین ظرفشویی
زمان شستشوی ماشین ظرفشویی

3- مشکل در شیر پر کننده:

سیستم ماشین ظرفشویی به این صورت است که شلنگ های آب سرد و گرم به یک شیر پر کننده متصل شده و با هم ترکیب می شوند تا از طریق شیر پر کننده ماشین ظرفشویی پر شود. شیر پر کننده به صورت مکانیکی باز و بسته می شود و گاهی اوقات ممکن است دچار مشکل شود و باز بماند.

برای اینکه این موضوع را بررسی کنید، توصیه می کنیم که دستگاه را از برق بکشید و سپس مشاهده کنید که ببینید هنوز آب به داخل ماشین ظرفشویی وارد می شود یا خیر، اگر آب همچنان در حال وارد شدن بود احتمالا شیر پر کننده دچار مشکل شده است و باز می ماند و باید آن را تعمیر کنید. اگر هم آب قطع شده بود، این قطعه مشکلی ندارد.

4- کم بودن فشار آب ساختمان :

یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند باعث طولانی شدن زمان شستشوی ماشین ظرفشویی شود، کم بودن فشار آب ساختمان است. در این حالت وقتی دستگاه شروع به کار می کند، باید مدت بیشتری منتظر بماند تا آب کافی به داخل آن وارد شود و سپس کارش را شروع کند.

به همین خاطر ممکن است زمان شستشوی ظروف بسیار طولانی تر از حالت عادی شود. در این حالت بهتر است فشار آب ساختمان را بررسی کنید. همچنین با نصب یا تعمیر پمپ آب خانگی و روش های دیگر، سعی کنید مشکل کمبود فشار آب ساختمان را برطرف کنید.

همچنین این مشکل می تواند روی کارکرد دستگاه های دیگری مانند پکیج و ماشین لباسشویی هم به این صورت تاثیر بگذارد؛ پس بهتر است قبل از نیاز به تعمیرکار پکیج سریعا در جهت رفع آن اقدام کنید.

5- خرابی ترموستات ماشین ظرفشویی:

نحوه کارکرد ماشین ظرفشویی به این صورت است که یک ترموستات در داخل آن قرار دارد و وقتی دستگاه با آب کافی پر شود و ترموستات دمای آب را مناسب تشخیص دهد، به دستگاه فرمان شروع شستشو را می دهد و به این صورت، دستگاه می تواند کار خودش را شروع کند.

حالا اگر ترموستات ماشین ظرفشویی شما خراب باشد، نمی تواند دمای آب را تشخیص دهد و به دستگاه فرمان شروع شستشو را بدهد و به همین خاطر زمان شستشو طولانی تر می شود. برای حل این مشکل بهتر است از یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی کمک بگیرید تا با تعویض ترموستات دستگاه، مشکل طولانی شدن زمان شستشوی ماشین ظرفشویی را برطرف کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

6- خرابی المنت ماشین ظرفشویی:

برخی از مدل های ماشین ظرفشویی، ممکن است دارای المنت باشند که به صورت اتوماتیک آب را گرم می کند و دمای دستگاه را تنظیم می کند. اگر المنت ماشین ظرفشویی شما خراب باشد و نتواند به خوبی وظیفه خود یعنی گرم کردن آب را انجام دهد، احتمالا به مشکل خواهید خورد.

چون زمانی که المنت آب را گرم نکند، آب وارد شده به دستگاه سرد خواهد بود و وقتی که آب سرد باشد ترموستات دستور شروع شستشو را نمی دهد و این موضوع باعث می شود که با مشکل طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی مواجه شوید.

برای حل این مشکل باید از یک تکنیسین کمک بگیرید تا المنت دستگاه را بررسی کند و بتواند این مشکل را برایتان حل کند.

7- مشکل در سنسورها:

ماشین ظرفشویی دارای سنسورهایی است که در زمان های مختلف، فرمان های متفاوتی را به سیستم دستگاه صادر می کنند و با این فرمان ها می توانند کارکرد دستگاه را کنترل کنند.

گاهی اوقات ممکن است که این سنسورها دچار سوختگی یا مشکل شده باشند که در این صورت باید مشکل آنها را حل کنید. توصیه می کنیم که کف ماشین ظرفشویی را به خوبی از مواد غذایی تمیز کنید و آلودگی ها را به صورت کامل پاک کنید؛ اگر داخل دستگاه خیلی کثیف است، می توانید آن را رسوب زدایی کنید.

برای این کار یک ظرف را از سرکه پر کنید و داخل دستگاه قرار دهید و آن را روی قوی ترین برنامه شستشو تنظیم کنید، این کار می تواند باعث شود که تمامی رسوبات دستگاه و آلودگی های آن از بین بروند.

بعد از این کار بررسی کنید و ببینید که دستگاه به صورت نرمال کار می کند یا خیر، اگر کارکرد دستگاه نرمال بود یعنی مشکل برطرف شده است و اگر این طور نبود، ممکن است سنسورهای دستگاه سوخته باشند و باید آنها را با کمک تکنیسین حرفه ای تعمیر کنید.

8- سرویس نامناسب ماشین ظرفشویی:

ماشین ظرفشویی وسیله ای است که کاربرد زیادی در خانه دارد و بسیار از آن استفاده می شود، به همین خاطر بهتر است هر چند وقت یکبار آن را سرویس کنید تا فیلتر دستگاه تعویض شود و بخش های مختلف آن بررسی شوند و در صورت وجود مشکل، سریعا این مشکل را برطرف کنید.

سرویس نامناسب ماشین ظرفشویی، باعث می شود که دستگاه شما با مشکلات زیادی مواجه شود و نتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. به همین خاطر بهتر است از یک سرویس کار بخواهید هرچند وقت یکبار دستگاه شما را بررسی کرده و مشکلات احتمالی آن را حل کند. شما می توانید سرویس، تعمیر و عیب یابی ماشین ظرفشویی سامسونگ، ال جی و … را به تعمیرکاران حرفه ای هوم سرویز بسپارید.

تعمیر ماشین ظرفشویی
تعمیر ماشین ظرفشویی

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد مشکل طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی صحبت کردیم و گفتیم که زمان نرمال برای شستشوی ماشین ظرفشویی چقدر است. سپس با هم دلایل مختلفی که برای این مشکل وجود دارند را بررسی کردیم و گفتیم که چطور می توانید هرکدام از علت های این مشکل را بررسی کرده و آنها را حل کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با علت طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی آشنا شوید و در صورت مواجه شدن با این مشکل، به راحتی آن را برطرف کنید. چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی نظیر آشنایی با دستورات ماشین لباسشویی هستید، پیشنهاد می کنیم به وبلاگ هوم سرویز یه سری بزنید.

تعمیر ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی خانه شما با هوم سرویز

از آنجایی که ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی دو وسیله مهم و پرکاربرد در منزل هستند، شما می توانید تعمیر ماشین ظرفشویی و تعمیر لباسشویی خود را به هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند. برای این منظور کافی است اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان هوم سرویز برای تعمیر و سرویس وسایل منزل شما سریعا اقدام کنند.

قیمت تعمیر ماشین ظرفشویی
قیمت نصب ماشین ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا