زیبایی

برای رنگ کردن ابرو چند درصد اکسیدان لازم است؟ نکات مهم برای رنگ ابرو

نکات مهم برای رنگ کردن ابرو در منزل

خیلی از ما دوست داریم هر از چند گاهی، دستی به ابروهای خود بکشیم. با وجود راه‌های متعددی که برای زیباتر کردن آنها وجود دارد، این کار چندان هم سخت نیست. برای آنها که ابروهای نازک دارند، کاشت ابرو در منزل یک گزینه فوقِ ایده‌آل است. اما اگر فقط با رنگ کردن ابرو، راضی می‌شوید؛ دانستن نکات مهم و ترفندهای هوشمندانه؛ تمام کاری است که باید انجام دهید. شاید با خود بگویید که گذاشتن کمی رنگ روی ابرو که کاری ندارد! اما این طور نیست. از این رو توصیه می‌کنیم که مقاله زیر را در این رابطه بخوانید تا بتوانید رنگ کردن ابروهایتان را مثل حرفه ای ها انجام دهید.

فهرست مطالب

رنگ کردن ابرو چیست؟

خیلی ساده است. پروسه رنگ گذاشتن روی ابروها یعنی تغییر رنگ آنها با یک رنگ نیمه ‌دائمی که باعث تیره‌تر شدن رنگ طبیعی‌شان می‌شود. در این پروسه باید دقت کنید که رنگ ابروها به ‌طور خاص برای همین منظور فرموله شده‌اند و منجر به بهبود شکل و ضخامت آنها می‌شوند. به ‌علاوه، انواع رنگ ابرو شامل رنگ‌های گیاهی و شیمیایی می‌شوند و رنگ‌ بندی‌های متنوعی نیز دارند. البته شما می‌توانید خودتان رنگ ابرو در خانه را امتحان کنید یا این کار را به یک آرایشگر سیار بسپارید. در هر صورت، عملیات رنگ کردن، بیش از 30 دقیقه طول نمی‌کشد و نتیجه هم بین 4 تا 6 هفته دوام دارد.

یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که رنگ کردن ابروهایتان را به آرایشگران حرفه ای و متخصص بسپارید تا از رنگ ابروهای خود رضایت بیشتری داشته باشید. در هوم سرویز، تیمی از آرایشگران حرفه ای و باتجربه کنار هم هستند که می توانند کار رنگ مو و رنگ ابرو را به صورت حرفه ای انجام دهند. برای سفارش رنگ ابرو با قیمت مناسب، روی دکمه های زیر کلیک کنید:

رنگ زیبای ابروها با هوم‌سرویز

رنگ ابرو با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

وسایل مورد نیاز برای رنگ ابرو شامل چه می‌شوند؟

  • رنگ ابرو
  • اکسیدان
  • برس رنگ یا چوب (stick)
  • ظرف برای مخلوط کردن رنگ یا پالت
وسایل و ابزارهای لازم برای رنگ کردن ابرو
وسایل و ابزارهای لازم برای رنگ کردن ابرو

این نکات مهم و کاربردی را در رنگ کردن ابرو به کار ببندید

همانطور که می‌دانید ابروها و پوست اطراف آنها، در مقایسه با موها حساس‌تر هستند. به ‌علاوه، آنها بخشی از صورت به شمار می‌روند و هرگونه اشتباه در آرایش آنها می‌تواند ظاهر شما را خراب کند. بنابراین باید در هر مرحله از کار، دقت کافی را به خرج دهید. با توجه به این موضوع، ما نکات مهم رنگ ابرو را با شما در میان می‌گذاریم.

قبل از هر چیز باید رنگ مخصوص ابرو را تهیه کنید

اولین قدمی که بهتر است با وسواس و دقت کامل بردارید، انتخاب رنگ ابرویی است که مناسب شما باشد. تأکید می‌کنیم که به ‌هیچ وجه این مرحله را دست‌ کم نگیرید. شاید هنگام رنگ کردن موهای خود، به این فکر کنید که باقیمانده رنگ را برای ابروهایتان استفاده کنید. با این کار احتمالاً صرفه‌جویی هم کرده‌اید! اما ما به شما می‌گوییم که هرگز این کار را نکنید، چون ممکن است بدجوری پشیمان شوید!

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رنگ ابرو بانوان هم ارائه میده؟

 اول اینکه نتیجه کاملاً غیر طبیعی و عجیب و غریب از آب در خواهد آمد. دوم آنکه احتمال آسیب رسیدن به ابروها خیلی زیاد است. به‌ عبارت دیگر، فرمولاسیون رنگ موی سر برای پوست اطراف چشم و ابرو بسیار خشن است. در نتیجه، ابروها می‌سوزند و در بدترین حالت؛ اگر رنگ وارد چشم‌هایتان شود، خطر کوری هم وجود دارد.

بنابراین تصور نکنید که رنگ کردن ابرو، هیچ قاعده‌ای ندارد. احتیاط شرط عقل است. ضمن اینکه حتی رنگ ابروهای معمولی هم خیلی با پوست‌های حساس سازگار نیستند. با این حال، نگران نباشید! رنگ‌های با کیفیتی در بازار وجود دارند که مخصوص چشم‌های حساس هستند.

کیفیت رنگ ابرو به اندازه رنگ آن مهم است

یک نکته دیگر که باید به آن توجه کنید، کیفیت رنگ است. اگر انتظار یک نتیجه حرفه‌ای را دارید، باید از ابزارهای حرفه‌ای هم استفاده کنید. در واقع، رنگ موی حرفه‌ای در مقایسه با رنگ‌های معمولی، مزایایی دارد. نخست آنکه شدت پیگمنتیشن‌ها بالاتر است. دوم، رنگ‌های متنوع‌تری دارد و از همه مهم‌تر اینکه، ماندگاری آن حداقل 3 تا 4 هفته بیشتر است.

فراموش نکنید که ابروها را فقط با رنگ ابرو می‌توانید تیره‌تر کنید. اما اگر تصمیم گرفتید موهای خود را از تیره به بلوند تغییر دهید و ابروها را هم با آن هماهنگ کنید، چه؟ برای این موارد هم راه‌حل وجود دارد و آن، رنگ ابروی روشن‌کننده‌ای است که مخصوص تغییر ابروهای تیره به روشن است. خوشبختانه این قبیل رنگ‌ها به کارِ رنگ ابرو خاکستری و رنگ ابرو طلایی هم می‌آیند.

انتخاب رنگ مخصوص برای رنگ کردن ابرو
انتخاب رنگ مخصوص برای رنگ کردن ابرو

رنگ کردن ابرو بدون انتخاب سایه مناسب، بی ‌فایده است

حالا دیگر می‌دانید که به جای رنگ مو، باید سراغ رنگ مخصوص ابرو بروید. اما این کافی نیست! انتخاب سایه مناسبی که به شما بیاید، اهمیت کمتری از انتخاب رنگ ندارد. فرض کنید که سایه‌ای از یک رنگ را روی ابروهای خود گذاشته‌اید که هیچ تناسبی با رنگ پوست‌تان ندارد. در آن صورت؛ فقط وقت و هزینه خود را هدر داده‌اید. پس به خاطر داشته باشید که:

  • رنگ ابرو همیشه باید با پوست شما هماهنگ باشد و جنبه‌ای از موی سرتان را منعکس کند. متخصصان زیبایی بر این باور هستند که رنگ ابرو بهتر است دو درجه تیره‌تر از مو باشد تا طبیعی‌تر به نظر برسد. اما اگر طبیعی بودن برایتان اهمیتی ندارد و دنبال به چشم آمدن هستید، کنتراست ابرو برایتان ایده‌آل است. به خاطر داشته باشید که هر چه تناژ موی شما خنک‌تر باشد، می‌توانید سایه ابرو تیره‌تری را انتخاب کنید.
  • سعی کنید که ناگهان ابروهایتان خیلی تیره‌تر از رنگ طبیعی شما نشوند؛ در این صورت کاملاً مصنوعی به نظر  خواهید رسید. پیشنهاد صاحب ‌نظران حوزه زیبایی در این زمینه این است که رنگ ابروها را با تیره‌ترین موهای سرتان ست کنید. هر چند که در رنگ کردن ابرو، همیشه استثنا وجود دارد. مثلاً اگر موهای قرمز یا مسی دارید، هماهنگی رنگ ابرو و مو خیلی منطقی نیست. حتی آنهایی که رنگ طبیعی موهایشان قرمز است هم ابروهای قرمز ندارند! به هر روی، برای مو ‌قرمزها رنگ ابرو قهوه‌ای مناسب است.
  • خبر خوب این است که در گزینش سایه رنگ، دست شما باز است. چطور است که از بین مجموعه بزرگی از سایه‌ها، انتخاب کنید؟ یعنی چند سایه مختلف از یک رنگ را با هم ترکیب کرده و سایه دلخواه خود را ایجاد کنید. جالب است بدانید که ترکیب رنگ ابرو کاری است که بیشتر آرایشگرها هم انجام می‌دهند.

ابروهایتان را برای رنگ آماده کنید

بله! رنگ کردن ابرو در منزل هم مانند مو قوانینی دارد که اتفاقاً مهم‌ترین آنها به پیش از شروع کار اصلی بر می‌گردد. این قوانین چه هستند؟ ابروها باید کاملاً تمیز و عاری از هرگونه چربی، آلودگی و آرایش باشند. در حقیقت، کثیفی و چربی می‌توانند تأثیر منفی بر نتیجه نهایی کار شما بگذارند. بنابراین با استفاده از یک پاک‌ کننده فاقد چربی، آنها را پاکسازی کنید.

حتی اگر پوستتان آرایش هم ندارد، توصیه می‌کنیم که با یک تونر غیر چرب، دستی به صورت خود بکشید. جالب است بدانید که تونر، پایه خوبی برای رنگ ایجاد می‌کند. اما یک ماده مفید که امتحان خود را هم پس داده است، ژله پترولیوم یا همان وازلین است. استعمال این ماده روی نواحی اطراف ابرو، یک پوشش محافظ را برای پوست شما در مقابل رنگ شکل می‌دهد. پس وازلین یادتان نرود!

استفاده از وازلین برای محافظت از پوست در رنگ کردن ابرو
استفاده از وازلین برای محافظت از پوست در رنگ کردن ابرو

تست آلرژی را فراموش نکنید

یکی از مراحلی که خیلی‌ها آن را نادیده می‌گیرند، انجام تست حساسیت به رنگ است. اما بهتر است شما این اشتباه را نکنید! اگر برای اولین بار است که رنگ کردن ابرو را تجربه می‌کنید یا زمان زیادی از آخرین بار در این پروسه، گذشته است، دست به کار شوید. مقدار اندکی از رنگ ترکیبی را روی قسمت کوچکی از داخل آرنج یا پشت گوش بمالید. حال صبر کنید تا رنگ خشک شود و بین 48 تا 72 ساعت هم روی آن را نپوشانید. سپس ناحیه را کامل تمیز کنید. اگر در این مدت، هیچ‌ گونه التهاب، تحریک یا برافروختگی را شاهد نبودید؛ با خیال راحت رنگ را روی ابروهایتان بگذارید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رنگ ابرو بانوان هم ارائه میده؟

حالا نوبت جذاب‌ترین و مهیج‌ترین مرحله است: رنگ کردن ابروها

نگران نباشید! گذاشتن رنگ روی ابروها در مقایسه با مو خیلی آسان‌تر است. اگر با رنگ مو مشکلی ندارید، رنگ ابرو هم برایتان مثل آب خوردن خواهد بود.

مواد لازم را با هم ترکیب کنید

در این قسمت از کار، باید رنگ ابرو را طبق دستورالعمل روی جعبه آماده کنید. البته این دستور، بسته به برند و محصول فرق می‌کند، اما نتیجه آن یکی است. برای یک بار استفاده، نیاز به دو cm رنگ و 10 تا 20 قطره اکسیدان دارید. نکته مهم این است که میزان اکسیدان برای رنگ ابرو، بسته به اندازه ابرو متفاوت است. از سوی دیگر، قوام رنگ ترکیبی بهتر است مانند خمیر باشد. چرا‌ که شکل خمیری-کرمی، رنگ را روی ابروهایتان نگاه می‌دارد و دیگر وارد چشم‌ها نمی‌شود. اگر احساس می‌کنید که ترکیب حاصل، مایع و آبکی است؛ با اضافه کردن کمی رنگ و هم زدن دوباره مشکل را برطرف کنید.

رنگ را روی ابروها بگذارید

بلافاصله بعد از ترکیب کردن مواد، با استفاده از چوب، براش مخصوص یا هر وسیله‌ای که راحت‌تر هستید؛ رنگ را روی ابروها بگذارید. بهترین کار این است که رنگ کردن ابرو را از نیمه درونی آن شروع کنید؛ یعنی آن قسمت که به بینی نزدیک‌تر است. سپس به تدریج به قسمت نازک انتهایی ابرو نزدیک شوید.

به خاطر داشته باشید که برای یکنواخت شدن کار، ابروها را به ‌طور کامل از ریشه تا نوک با رنگ بپوشانید. به ‌نحوی که هیچ تار ابرویی، بدون رنگ باقی نماند. اگر در این مرحله اشتباه کردید، رنگ را خیلی سریع با گوش پاک‌کن مرطوب پاک کنید. فراموش نکنید هر چه عکس‌العمل شما سریع‌تر باشد، پاک کردن رنگ هم آسان‌تر خواهد بود.

گذاشتن رنگ روی ابروها با استفاده از براش مخصوص
گذاشتن رنگ روی ابروها با استفاده از براش مخصوص

به ابروها وقت بدهید تا رنگ را جذب کنند

در مجموع پروسه رنگ ابرو بین 5 تا 20 دقیقه طول می‌کشد. اگر چه این زمان از فردی به فرد دیگر متغیر است و بستگی به ساختار موی ابروی افراد دارد. اما در بیشتر موارد، حداقل زمان مورد نیاز، 3 دقیقه است و این قانون درباره آن صدق می‌کند: هرچه پروسه بیشتر طول بکشد، ابرو تیره‌تر خواهد شد. با این ‌وجود، سایه‌های قرمز برای اینکه خوب روی ابرو بنشینند، به زمان بیشتری احتیاج دارند.

با پاک کردن رنگ، کار را خاتمه دهید

حالا عقربه‌های ساعت اعلام می‌کنند که کار شما تمام شده است. بنابراین رنگ را با یک گوش پاک‌کن مرطوب از روی ابروها بردارید و آنها را با آب گرم بشویید. در صورتی که آب گرم مفید واقع نشد، به تونر صورت یا پاک‌ کننده مخصوص رنگ متوسل شوید.

سپس در آینه نگاه کنید و ببینید که آیا ابروهایتان را به صورت یکنواخت، رنگ کرده‌اید یا خیر؟ اگر از تیرگی یا روشنی آن ناراضی هستید، می‌توانید رنگ را دوباره به کار ببرید. البته گذاشتن رنگ روی جاهایی که پاک شده‌اند هم کافی است. اما با ابروهای خیلی تیره‌تر  چه کنیم؟ نترسید! همیشه ابروهای مرطوب تیره‌تر به نظر می‌رسند. ضمن اینکه رنگ بعد از یک هفته شروع به محو شدن می‌کند.

حرفه ای‌ها این موارد را برای رنگ کردن ابرو رعایت می‌کنند

حالا کار رنگ کردن ابرو تمام شده است و می‌توانید یک نفس راحت بکشید. علاوه بر این، با کمی تمرین حتماً هر بار ماهرتر از دفعه قبل خواهید شد. در ادامه چند نکته ظریف دیگر را هم برای بهبود کار، مطرح می‌کنیم:

  • تازه‌کار هستید؟ پس پروسه رنگ کردن را به آرامی انجام دهید. یعنی بعد از 2 تا 3 دقیقه رنگ را از روی یک ابرو بردارید و نتیجه را چک کنید. اگر حاصل کار به اندازه کافی تیره نبود، دوباره رنگ را بگذارید. در این ‌صورت کنترل بهتری روی رنگ نهایی خواهید داشت؛
  •  نتیجه خیلی تیره نیست؟ یا رنگ را دوباره بگذارید یا این ‌بار، از سایه تیره‌تر آن رنگ استفاده کنید؛
  • بهتر است که رنگ را بیشتر از دو یا سه بار استفاده نکنید. چون ممکن است باعث خشکی پوست و آسیب رسیدن به آن شود. پس قبل از رنگ کردن دوباره ابروها، 48 ساعت صبر کنید؛
  • برای ماندگاری بیشتر رنگ، هنگام پاک کردن آرایش یا شستن صورت، نواحی اطراف ابروها را فاکتور بگیرید؛
  • در برخی موارد ابروهایی که خیلی پر پشت هستند به خاطر ساختار خاصشان، رنگ را به خود نمی‌گیرند. در این موارد، باید سراغ دکلره کردن بروید؛
  • اگر از محصولات مراقبت از ابرو استفاده می‌کنید، تا 24 ساعت پس از رنگ آنها را فراموش کنید؛ چون ممکن است اثر منفی روی رنگ ابروهایتان بگذارند.

سخن پایانی

همانگونه که دیدید، با کمی دقت و وسواس می‌توانید در رنگ کردن ابرو خبره شوید. کافی است در هر مرحله، نکات مهم و ضروری را رعایت کنید؛ از گزینش درست رنگ گرفته تا توجه به میزان اکسیدان لازم برای رنگ ابرو و غیره. ضمن اینکه بدون شک بعد از چند بار، کار برایتان راحت‌تر هم می‌شود.

در کنار اینها، هوم سرویز مطالب مفید دیگری نظیر انواع مدل موهای کوتاه دخترانه و یا نحوه راه اندازی آرایشگاه زنانه را هم در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. اینکه چطور در خانه از پوستتان مراقبت کنید یا با چه تکنیک‌هایی، آرایش پرفکت و زیبایی را برای خود انجام دهید. با خواندن این مقالات و صدها نکته کاربردی از دنیای مد، زیبایی و آرایش، شما می‌توانید با دست پر و اطلاعات کافی، محافظ زیبایی خود باشید. راستی پیشنهاد می کنیم محتواهای ویدویی هوم سرویز را در آپارات هوم سرویز دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا