زیبایی

رنگ موی فانتزی چقدر ماندگاری دارد؟ ترفندهایی برای مراقبت

اصول مراقبت از رنگ موی فانتزی

صورتی، آبی، سبز، بنفش و رنگ‌هایی که خیلی از ما را به هیجان می‌آورند. درباره یک جعبه مداد رنگی یا پالت رنگ صحبت نمی‌کنیم! از رنگ موهای فانتزی می‌گوییم که خانم‌ها و به ویژه دختران جوان علاقه خاصی به آنها دارند. هر چند که عمر آنها به کوتاهی عمر یک شاخه گل باشد، اما لذت دیدن این رنگ‌های مهیج روی موها حتی برای چند روز، ارزشش را دارد. شاید شما هم دوست داشته باشید، یک ‌بار هم که شده آنها را امتحان کنید. از خود می‌پرسید ماندگاری رنگ موی فانتزی چقدر است؟ یا امکان گذاشتن رنگ موی فانتزی در منزل وجود دارد؟ توصیه می‌کنیم پاسخ پرسش‌های خود را در این مقاله جستجو کنید.

فهرست مطالب

کمی بیشتر با رنگ موی فانتزی آشنا شوید

رنگ موهای فانتزی در واقع، آنهایی هستند که خارج از محدوده رنگ موهای سنتی قرار می‌گیرند و نام‌های مختلفی هم دارند؛ رنگین‌کمانی، اسب تک ‌شاخ یا پری ‌دریایی! طیف این نوع رنگ هم از نئون‌های روشن تا پاستلی ملایم را در بر می‌گیرد. مثلاً رزگلد، کهکشانی، رنگین‌کمانی، آکوا، عقیقی، نقره‌ای، نارنجی، اسطوخدوسی و رنگ فانتزی بنفش؛ در زمره محبوب‌ترین‌ رنگ موهای فانتزی قرار دارند.

چند نکته جالب درباره رنگ موی فانتزی که بهتر است بدانید

  • رنگ‌هایی که برای رنگ فانتزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از لحاظ ماندگاری نیمه‌ دائمی هستند. به این معنا که فقط روی نوک ساقه مو می‌نشینند. به عبارت دیگر، مولکول‌های رنگی آنها بیش از حد بزرگ هستند. در نتیجه، مانند رنگ‌های سنتی روی کورتکس مو جای نمی‌گیرند. این یعنی هر بار که موهای خود را می‌شویید، رنگ هم شسته می‌شود؛
  • از خود می‌پرسید که رنگ مو فانتزی چقدر دوام دارد؟ ماندگاری رنگ موی فانتزی، 4 تا 5 روز است و اگر خیلی خوش ‌شانس باشید؛ 1 هفته. حتی اگر نهایت مراقبت را هم از آن به عمل بیاورید، آنقدر که امید دارید دوام نخواهد داشت؛
  • برخی توصیه می‌کنند که در طول این مدت، از حوله‌ یا روبالشی‌های تیره استفاده کنید. متأسفانه اینها هم از رنگ موهای شما در امان نمی‌مانند. بنابراین وقتی موهایتان خیس است، آن را از هر چیز سفیدی مثل تیشرت‌های مورد علاقه خود دور نگاه دارید!
  • رنگ فانتزی روی موهای قبلاً دکلره ‎شده، فوق ‌العاده خواهد بود. در واقع هر چه مو بلوندتر یا روشن‌تر باشد، این رنگ شیک‌تر از آب در می‌آید؛
  • برخی تن‌های خاص رنگ موی فانتزی ماندگاری بیشتری از بقیه دارند. مثلاً رنگ‌های جواهری ماندگارتر از رنگ‌های پاستلی یا شیری رنگ هستند. به‌ علاوه، تناژهای گرم‌تر مانند ارغوانی و بنفش در مقایسه با سبز و آبی دوام بیشتری دارند.

رنگ موی فانتزی با آرایشگران حرفه ای هوم سرویز

اگر می خواهید موهای شما به زیباترین شکل ممکن رنگ شود و از رنگ فانتزی خود رضایت بیشتری داشته باشید، این کار را به آرایشگران حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید. برای سفارش خدمات آرایشگری و رنگ مو، روی دکمه های زیر کلیک کنید:

رنگ موها با آرایشگران هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

برای ماندگاری رنگ موی فانتزی این کارها را انجام دهید

خوب؛ حالا که می‌دانید عمر رنگ موی فانتزی به مو بند است، بهتر است کمی بیشتر مراقب آن باشید. هر چند نمی‌توانید انتظار زیادی از آن داشته باشید، اما با چند ترفند ساده، ماندگاری رنگ موی فانتزی بیشتر می‌شود.

شاید بهتر است موهایتان را کثیف نگه دارید!

بله! درست شنیدید. وقتی یک رنگ موی عجیب و غریب را برای موهایتان انتخاب می‌کنید، باید برخی مشکلات را هم بپذیرید. یعنی تا آنجا که امکان دارد، موها را کمتر بشویید و از شامپو نیز کمتر استفاده کنید. حتی گاهی لازم است برای تمیز کردن آنها به آب خالی رضایت دهید و قید شامپو را بزنید. البته استفاده از کمی نرم ‌کننده آن هم برای انتهای موها، بد نیست. به هر حال، مو برای سالم ماندن به اندکی از چربی طبیعی خود نیاز دارد.

دوش آب خنک بگیرید

گرما به هر شکلی و در هر جایی یک تهدید واقعی برای ماندگاری رنگ موی فانتزی به شمار می‌رود. پس فارغ از اینکه از شامپو استفاده می‌کنید یا فقط آبی به سرتان می‌زنید، دمای آب را پایین بیاورید. در حقیقت ما به شما توصیه می‌کنیم تا آنجایی که آستانه تحملتان اجازه می‌دهد، آب را سرد کنید!

جالب است بدانید که آب داغ یا حتی گرم، کوتیکول‌های مو را باز کرده و مولکول‌های رنگ را آزاد می‌کند. اما بر عکس، آب سرد کوتیکول‌ها را بسته نگه می‌دارد. یک راه دیگر این است که شستوی سر را به آخرین مرحله دوش گرفتن موکول کنید. در این ‌صورت، می‌توانید بدن خود را با آب گرم و در آخر هم سرتان را با آب خنک بشویید.

دوش آب سرد برای افزایش ماندگاری رنگ موی فانتزی
دوش آب سرد برای افزایش ماندگاری رنگ موی فانتزی

وسایل گرمازا، ماندگاری رنگ موی فانتزی را به خطر می‌اندازند

همانطور که پیشتر گفتیم، گرما اصلاً برای موهای رنگارنگ شما خوب نیست. پس این نکته را در هنگام استفاده از وسایلی مانند سشوار یا اتوی مو هم به خاطر داشته باشید. شاید کنار گذاشتن کامل آنها، کمی غیر ممکن باشد، اما حداقل آنها را در پایین‌ترین دما؛ بگذارید. اگر چه دمای بالاتر موها را سریع‌تر حالت می‌دهد، اما به همان سرعت نیز رنگ آنها را می‌برد. در صورتی که موها از خود مقاومت نشان می‌دهند، از یک اسپری حالت ‌دهنده سبک کمک بگیرید. به هر حال، بالا بردن دما را فراموش کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رنگ مو فانتزی بانوان هم ارائه میده؟
محدودیت استفاده از وسایل گرمازا برای دوام رنگ موی فانتزی
محدودیت استفاده از وسایل گرمازا برای دوام رنگ موی فانتزی

سولفات، قاتل رنگ موی فانتزی شما است

کلمه‌ای که بیشتر از هر نام دیگری موقع خرید شامپو به آن بر می‌خورید: سولفات! این ماده موها را تمیز می‌کند، اما در طول زمان، روغن طبیعی آنها را هم از بین می‌برد. این یعنی، مو به تولید روغن اضافی روی می‌آورد. در نهایت شما مجبور هستید تا بیشتر و بیشتر موهای خود را بشویید و پایان این داستان به محو شدن رنگ موهای فانتزی‌تان ختم می‌شود.

با این توضیح، سراغ شامپوها و نرم‌ کننده‌های فاقد سولفات بروید. این نوع محصولات، چندان سخت و خشن نیستند و آسیب زیادی به رنگ مویتان نمی‌رسانند. دقت کنید که در خرید شامپو و نرم‌ کننده، از نمونه‌های با کیفیت و مخصوص موهای رنگ ‌شده استفاده کنید.

شامپوهای فاقد سولفات؛ مفید برای رنگ موی فانتزی
شامپوهای فاقد سولفات؛ مفید برای رنگ موی فانتزی

با شامپوی خشک آشنا شوید

شاید این اولین بار باشد که نام شامپوی خشک را می‌شنوید. اما برای کمک به ماندگاری رنگ موی فانتزی خود، احتمالاً از این به بعد؛ بیشتر با آن سر و کار خواهید داشت. پس روزهایی که قرار نیست دوش بگیرید، با یک شامپوی خشک موهایتان را تمیز کنید. در این‌ صورت، هم به آب نیازی نخواهید داشت و هم بوی خوبی از موها به مشامتان خواهد رسید!

اسپری موی محافظت ‌کننده به ماندگاری رنگ موهای فانتزی کمک می کند

درباره اسپری‌های مخصوصی که انواع مو را در مقابل گرما محافظت می‌کنند، چیزی شنیده‌اید؟ وقتی قرار است موهای خود را در معرض گرما قرار دهید، یک ترفند هوشمندانه این است که از این اسپری‌ها کمک بگیرید. یک اسپری با کیفیت و سبک، سنگینی خاصی روی موهایتان ایجاد نمی‌کند. ضمن اینکه دیگر مجبور نیستید آنها را زود به زود بشویید.

نقش نرم ‌کننده را در ماندگاری رنگ موی فانتزی نادیده نگیرید

برای اینکه موها وز و خشک نشوند، بسیاری از متخصصان استفاده از نرم ‌کننده را توصیه می‌کنند. در مورد رنگ موهای شاد و فانتزی، این محصول نقش یک محافظ را هم بازی می‌کند: محافظت از موها در برابر اشعه‌های مضر خورشید. درست مثل کاری که کرم ضدآفتاب برای پوست صورت انجام می‌دهد. نرم‌ کننده به ‌ویژه برای آنهایی که موهای فر و مجعد دارند یا هایلایت مو در خانه را انجام داده‌اند، به ‌هیچ وجه قابل چشم‌ پوشی نیست.

حمام آفتاب را بی‌ خیال شوید

نور مستقیم خورشید چیزی است که باید حتماً از آن پرهیز کنید. حتی وقتی که نرم‌ کننده روی موهایتان است، هم نباید در معرض اشعه‌های آفتاب قرار بگیرید. بهتر است بدانید که خورشید خاصیت پاک ‌کنندگی قوی داشته و رنگ موی فانتزی شما را نابود می‌کند. به‌ علاوه، اجتناب از نور آفتاب برای پوستتان هم خوب است.

برای ماندگاری رنگ موی فانتزی خود برنامه بچینید

ممکن است چندان اهل برنامه‌ ریزی نباشید، اما گاهی این راه جواب می‌دهد. بنابراین یک برنامه مراقبتی را از پیش تنظیم کنید. اینکه چه روزهایی می‌خواهید دوش بگیرید یا چه روزهایی از حمام رفتن، خبری نیست. در این صورت، می‌دانید که در کدام ایام هفته کدام استایل را خواهید داشت و چقدر قرار است برای موهایتان، وقت صرف کنید.

در سبک موی خود کمی خلاقیت به خرج دهید

خلاقیت همه ‌جا به کار می‌آید. حتی وقتی که یک رنگ فانتزی دخترانه را روی موهایتان گذاشته‌اید و برای دوام آن تلاش می‌کنید! بد نیست چند استایل بافت یا دم ‌اسبی یاد بگیرید تا حمام رفتن خود را به تأخیر بیندازید. مثلاً گشتی در اینترنت بزنید و سبک‌های جدید را با توجه به نوع موی خود پیدا کنید. کافی است تا با کمک کلید واژه هایی مانند سریع، آسان و غیره؛ مدل موهای جالبی را کشف کنید. بنابراین دیگر لازم نیست تمام طول صبح را به موهای خود اختصاص دهید.

کوتاهی مو را از قلم نیندازید

برای اینکه مطمئن شوید آفت موخوره به جان موهایتان نیفتاده، انتهای آنها را هر از گاهی کوتاه کنید. همانگونه که می‌دانید موی آسیب ‌دیده، رنگ را روی خود نگه نمی‌دارد. ضمن اینکه باعث می‌شود رنگ مو کدر به نظر برسد. پس داشتن موی بلند به هر قیمتی خوب نیست، به ‌خصوص اگر ماندگاری رنگ موی فانتزی شما را تهدید کند.

فیلتر دوش حمام را هم امتحان کنید

آیا می‌دانستید که در آبی که از دوش حمام خارج می‌شود، مواد معدنی مضر برای موها وجود دارد؟ این مواد یا مینرال‌ها روی سر تجمع کرده و رنگ موی فانتزی دوست‌ داشتنی شما را کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌کنند. پس بهتر است از فیلترهای مخصوصی که روی َسری دوش نصب می‌شوند، استفاده کنید. این فیلترها، مواد فوق را از خود عبور نمی‌دهند و در نتیجه از واکنش‌های شیمیایی خطرناک روی موها، جلوگیری می‌کنند.

موها را مرطوب نگه دارید

منظور از رطوبت در اینجا، استفاده از ماسک‌های مرطوب ‌کننده مو هستند. سعی کنید به ازای هر 3 یا 4 بار شامپو زدن، از این ماسک‌ها استفاده کنید تا موها را مرطوب، قوی و سالم نگاه دارند. خوشبختانه این دست محصولات، بدون اینکه چربی اضافی به مو بدهند، آن را تغذیه می‌کنند. از همین رو، به‌کار گیری آنها برای مراقبت از همه انواع مو لازم است.

هر که مویش خشک‌تر، ماندگاری رنگ موی فانتزی‌اش بیشتر!

دیگر می‌دانید که تا جای ممکن باید از خیس شدن موها جلوگیری کنید. چون هر بار خیس شدن مو مساوی با از بین رفتن مقداری رنگ است. شاید کمی محال به نظر برسد، اما این واقعیت تلخ رنگ موهای فانتزی است. اگر اهل شنا هستید، کلاه شنا را فراموش نکنید. می توانید از کلاه حمام هم برای خشک نگه داشتن موها استفاده کنید.

با محو شدن رنگ کنار بیایید

به هر حال، رنگ موی فانتزی شما دوام چندانی نخواهد داشت و شما این را می‌دانید. پیشنهاد می‌کنیم رنگی را انتخاب کنید که هم در لحظه اول آن را دوست داشته باشید و هم زمانی که شروع به محو شدن کرد. مثلاً اگر از سبز متنفر هستید، رنگ موی فانتزی آبی به درد شما نمی‌خورد. چون وقتی کمرنگ شد، دقیقاً چیزی خواهد شد که از آن متنفر هستید!

رنگ فانتزی بنفش، محبوب‌ترین رنگ موی فانتزی
رنگ فانتزی بنفش، محبوب‌ترین رنگ موی فانتزی

رایج ترین سوالات درباره رنگ موی فانتزی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رنگ مو فانتزی بانوان هم ارائه میده؟

آیا رنگ موی فانتزی باعث موخوره می‌شود؟

همانطور که می‌دانید همه رنگ موها، مواد شیمیایی دارند و می‌توانند باعث خشکی مو و یا موخوره شوند. اما در رنگ موی فانتزی از آنجا که نیازمند دکلره است، امکان آسیب به موها بیشتر است. به همین دلیل بسیاری توصیه می‌کنند تا به جای تمام موها، تنها انتهای آنها را به رنگ فانتزی درآورید.

برای رنگ موی فانتزی نیاز به دکلره داریم؟

بله. برای اینکه رنگ فانتزی روی موهایتان بماند، ابتدا باید رنگ پایه موهای خود را از بین ببرید. به عبارت دیگر، لازم است که آنها را با دکلره به روشن‌ترین شکل ممکن دربیاورید.

چگونه بدون دکلره، رنگ موی فانتزی داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید بدون دکلره، رنگ موی فانتزی را امتحان کنید؛ باید سراغ روش‌هایی غیر از رنگ کردن بروید. استفاده از اسپری و شامپو رنگ مو تنها گزینه‌هایی هستند که بدون دکلره، موهای شما را صورتی یا سبز می‌کنند. البته ماندگاری آنها حتی از رنگ موی فانتزی هم کمتر است؛ چرا‌ که فقط روی سطح ساقه مو قرار می‌گیرند.

رنگ موی فانتزی پودری چیست؟

این نوع رنگ موها برخلاف رنگ‌های کرمی، در قالب پودر در بازار موجود هستند. رنگ موهای پودری برای رنگ‌های فانتزی مناسب هستند و بیشتر آنها را می‌توانید بدون دکلره روی موها بگذارید. اما اگر به رنگ صورتی، سبز، آبی یا خاکستری علاقه دارید، بهتر است بدانید که حتی رنگ پودری هم نیازمند دکلره کردن است.

کلام پایانی

در این مطلب نکات کامل و جامعی را درباره ماندگاری رنگ موی فانتزی و شیوه‌های بهبود آن مطرح کردیم. همچنین کمی از مکانیزم این رنگ‌های خاص و محبوب گفتیم و به پر طرفدارترین رنگها اشاره‌ای کردیم. محتوای این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا هر ‌بار که هوس رنگ فانتزی صورتی به سرتان زد، نحوه مراقبت از آن را هم به کار ببندید. ما در دیگر مقالات سایت و اپلیکیشن هوم سرویز و همین طور آپارات هوم سرویز مطالب متنوعی را از دنیای رنگ مو، آرایش، مد و غیره در اختیار شما قرار داده‌ایم. این مقالات حاوی نکات ارزشمندی هستند و پاسخ بسیاری از سؤالات شما را می‌دهند. پس می‌توانید در صورت نیاز، آنها را بخوانید و تجربه‌های خود را بیشتر کنید.

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام
    من موهامو دکلره کردم و بعد رنگ پودری بنفش زدم میخوام بدونم بعد از اینکه دوام رنگ پودری از بین رفت موهام هم رنگ وقتی میشه که دکلره کردم؟

  2. سلام وقتتون بخیر، من موهامو با شامپو رنگ صورتی کردم، همه گفتن‌نهایت ۳ هفته میمونه اما الان بیشتر از ۳ ماهه رو موهامه واقعا خسته شدم، چطور میتونم پاکش کنم؟

    1. سلام. مقداری پودر دکلره رو با آب حل کنید روی قسمت های رنگی ماساژ دهید و سریع بشویید. همه ی رنگ فانتزی از بین میره . منم صورتی زدم خوشم نیومد،بعد از دو هفته ب این روش پاکش کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا