زیبایی

بهترین روش های اصلاح و از بین بردن موهای زائد صورت(دائم و موقت)

بهترین روشها برای اصلاح صورت و ابرو

موهای زائد هر کجا که باشند، شما را کلافه می‌کنند. پشت لب، روی چانه، زیر ابرو یا هر جای دیگر، فرقی نمی‌کند. شما باید با تمام قوا علیه آنها دست به کار شوید. گاهی ممکن است به موچین نیاز پیدا کنید و گاهی هم ژیلت به کمکتان بیاید. تمام اینها به جنس پوست و موی شما بستگی دارد. به هر حال، ابزارهایی که می‌توانید برای اصلاح موهای صورت به آنها متوسل شوید کم نیستند. اما هر روش، چه ویژگی‌هایی دارد؟ اگر قرار باشد برای نخستین بار اصلاح صورت را تجربه کنید، بهتر است با این ابزارها آشنا شوید. ما در مقاله حاضر، این کار را انجام داده‌ایم.

فهرست مطالب

اصلاح صورت و ابرو با آرایشگران حرفه ای

اگر می خواهید موهای صورت، ابرو و گردن شما با بهترین وسایل آرایشی اصلاح شوند، کار را به آرایشگران حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید. آرایشگر سیار هوم سرویز ابتدا پوست شما را به صورت کامل بررسی می کنند و با توجه به نوع پوستتان، بهترین روش را برای اصلاح موهای صورتتان انتخاب می کنند:

اصلاح موهای صورت با هوم‌سرویز

خدمات زیبایی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

در ادامه این نوشته با ابزارهای مناسب برای اصلاح موهای صورت آشنا خواهید شد:

موچین؛ وسیله مناسب اصلاح ابروها

اگر به دنبال آسان‌ترین و ارزان‌ترین متد برای اصلاح موهای صورت می‌گردید، موچین را انتخاب کنید. این ابزار قدیمی و سنتی، برای اصلاح ابرو در خانه، کاربرد زیادی دارد. اما موهای زائدی که هر از گاهی روی چانه ظاهر می‌شوند، را هم خوب از بین می‌برد. البته خرید موچین خوب و مناسب هم نیمی از راه است!

 جالب است بدانید که موچین، موها را از ریشه در می‌آورد. بنابراین آنها در مقایسه با ژیلت که به آن خواهیم پرداخت؛ دیرتر شروع به رشد می‌کنند. به عبارت دیگر شما بین 3 تا 8 هفته از شر موهای زائد خلاص هستید. در صورتی که می‌خواهید اصلاح صورت در خانه برای اولین بار را را تجربه کنید، این وسیله کوچک گزینه در دسترسی است. برای استفاده از موچین، بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

  • قبل از شروع، صورت را با یک پارچه خیس و گرم پاک کنید تا پوست نرم شود؛
  • موهایی که می‌خواهید بکنید را جدا کنید؛
  • در حالی که صورت را محکم نگه داشته‌اید، مو را به یکباره بکشید؛
  • همیشه موها را در مسیر رویش آنها بکَنید؛
  • اگر احساس درد کردید، از یخ روی نواحی مورد نظر کمک بگیرید؛
  • ضد عفونی موچین را پیش و پس از اصلاح از یاد نبرید.

نکته: اصلاح صورت با موچین ممکن است منجر به ایجاد موهای زیر پوستی شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اصلاح صورت و ابرو بانوان هم ارائه میده؟
موچین؛ مناسب‌ترین وسیله برای اصلاح ابرو در خانه
موچین؛ مناسب‌ترین وسیله برای اصلاح ابرو در خانه

ژیلت؛ روش سنتی اصلاح موهای صورت

تراشیدن مو یا همان shaving هم یکی از شیوه‌های مرسوم و قدیمی اصلاح به شمار می‌رود. حتی بسیاری از آقایان از آن به عنوان بهترین روش برای اصلاح صورت یاد می‌کنند. اما خانم‌ها چطور؟ در واقع ژیلت، چه از نوع دستی و چه برقی آن استفاده کنید، تیغه‌ای دارد که موها را بلند کرده و از سطح پوست جدا می‌کند. بنابراین خانم‌ها می‌توانند با کمک آن موهای زائد بالای لب، چانه و ابروها را ناپدید کنند.

با این‌ وجود، نتیجه اصلاح صورت با ژیلت دائمی نیست و تنها 2 تا 3 روز دوام دارد. از این رو، بعد از این مدت باید دوباره دست به کار شوید. نحوه صحیح انجام این روش چگونه است؟

  • نخست صورت را تمیز کرده و یک لایه صابون یا کرم اصلاح را روی آن بزنید. این کار، سطح پوست را صاف می‌کند و خطر هرگونه بریدگی را کاهش می‌دهد؛
  • حالا تیغ را در جهت رویش مو، روی صورت بکشید.

به خاطر داشته باشید که هر چند زدن موهای زائد با ژیلت، نسبتاً ایمن است؛ اما ممکن است باعث ایجاد موهای زیر پوستی شود. در حقیقت، این موها حاصل رشد در داخل پوست هستند که معمولاً چند روز پس از اصلاح و خود ‌به ‌خود، پیدا می‌شوند.

نکته: اصلاح صورت با ژیلت، روشی موقتی برای از بین بردن موهای زائد است و بعد از 2 یا 3 روز دوباره شاهد رشد موهای صورتتان خواهید بود!

اصلاح صورت با ژیلت؛ یک روش از بین بردن موهای زائد
اصلاح صورت با ژیلت؛ یک روش از بین بردن موهای زائد

سرتان شلوغ است؟ کرم‌‌ موبر برای اصلاح صورت به کار شما می‌آید

این محصولات که تقریبا سه دهه از عمر آنها می‌گذرد، حاوی مواد شیمیایی قوی هستند که ساختار موی زائد را متلاشی می‌کنند. در نتیجه، درآوردن آنها راحت‌تر می‌شود. به‌ علاوه، این پروسه بیش از 5 تا 10 دقیقه وقت شما را نمی‌گیرد. البته مدت زمان، هم به ساختار مو و فرمولاسیون کرم مورد استفاده بستگی دارد.

نکته مهم این است که اگر چه کرم ‌موبر؛ روش سریع و راحتی برای اصلاح موهای صورت است، باید در استفاده از آن احتیاط کرد. چرا‌ که این محصولات متشکل از مواد شیمیایی سختی هستند که می‌توانند پوست و به ‌ویژه نواحی حساس صورت را بسوزانند. پس برای از بین بردن موهای زائد صورت، حتماً کرم‌های مخصوص صورت را انتخاب کنید. چون این نوع موبرها، مرطوب‌ کننده قوی دارند. اگر چه، نتیجه کرم‌ موبر هم تنها چند روز ماندگار است و بعد از این مدت، موها دوباره بر می‌گردند.

نکته: استفاده از کرم موبر می تواند باعث خشک شدن پوست شما شود؛ پس از کرم های موبر حاوی مرطوب کننده استفاده کنید تا جوش و آکنه نزنید!

شاید بپرسید که چطور می توان از کرم موبر برای از بین بردن موهای زائد استفاده کرد؟ در ادامه این مطلب با روش استفاده از کرم های موبر آشنا خواهید شد.

طرز صحیح استفاده از کرم‌ موبر چگونه است؟

  • پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استعمال روی صورت، تست آلرژی را انجام دهید. یعنی مقدار اندکی از کرم را روی پوست بزنید و تا 24 ساعت منتظر بمانید. اگر هیچ‌ گونه قرمزی، جوش یا خارش را تجربه نکردید، کار را ادامه دهید؛
  • یک لایه از کرم را روی ناحیه مورد نظر بمالید؛
  • 5 تا 10 دقیقه اجازه دهید تا روی پوست شما بنشیند؛
  • حالا از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن کرم و موهای کنده ‌شده استفاده کنید؛
  • در پایان، صورت را با آب گرم بشویید و آرام خشک کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اصلاح صورت و ابرو بانوان هم ارائه میده؟

درماپلنینگ؛ اصلاح موهای صورت با یک ابزار ناشناخته!

شاید اولین بار باشد که نام درماپلنینگ (Dermaplaning) را می‌شنوید. این تکنیک یا بهتر بگوییم وسیله، یک نسخه متفاوت از اصلاح با تیغ است. ابزار کوچکی شبیه چاقو، لایه بالایی پوست را برداشته و در نتیجه؛ موها نیز همراه آن خارج می‌شوند. به عبارت دیگر در این روش، حذف موهای زائد از طریق لایه ‌برداری انجام می‌گیرد.

درماپلنینگ در مقایسه با شیوه‌هایی که در بالا نام بردیم، ماندگاری بیشتری دارد: 2 هفته. هر چند برخی معتقد هستند که بعد از اصلاح با این روش، موها ضخیم‌تر خواهند شد؛ اما این ادعا مبنای علمی ندارد. تنها کاری که باید پس از درما انجام دهید، استفاده از یک سرم آبرسان قوی است تا رطوبت بیشتری را به پوست بدهد.

نکته: درماپلینینگ، ماندگاری بیشتری نسبت به سایر روشهای اصلاح صورت دارد؛ اما بهتر است بعد از مشورت با متخصص زیبایی، این روش را برای از بین بردن موهای زائد انتخاب کنید.

درماپلنینگ؛ یک روش مؤثر برای اصلاح موی صورت
درماپلنینگ؛ یک روش مؤثر برای اصلاح موی صورت

وکس کردن؛ بهترین روش اصلاح صورت خانم ها

برخی از راه‌هایی که امروز برای درمان موهای زائد به کار می‌روند، پیشینه تاریخی طولانی دارند. مثلاً وکس کردن که اتفاقاً خیلی هم محبوب است، در گذشته‌های دور هم مورد استفاده بوده است. این تکنیک شما را برای 4 هفته از دست موهای زائد خلاص می‌کند. اینکه وکس صورت در خانه انجام دهید یا سالن، انتخاب خودتان است. همچنین شما می‌توانید بین وکس داغ و نواری یکی را برگزینید.

نکته: وکس کردن، محبوب ترین و رایج ترین روش برای از بین بردن موهای صورت و گردن است که چربی های پوست را هم از منافذ پوستتان خارج می کند.

قبل از وکس کردن، باید اصول این کار را بدانید تا بتوانید بدون ایجاد زخم و سوختگی روی پوستتان، این روش را اجرا کنید:

چند نکته کاربردی که باید پیش از وکس کردن بدانید

  • وکس کردن یک نوع لایه ‌برداری اندکی خشن است که عوارضی مانند قرمزی را برای پوست‌های حساس به دنبال دارد. از این رو، حتماً پیش از انجام آن؛ پاکسازی پوست در خانه را با کرم‌های لایه ‌بردار قوی مثل AHA ها و سالیسیلیک اسید به تأخیر بیندازید؛
  • همانطور که می‌دانید، پوست صورت، از دیگر نقاط بدن حساس‌تر است. ترجیحاً به جای وکس داغ، سراغ وکس‌های نواری بروید؛
  • پس از اصلاح موهای صورت با وکس، در مصرف محصولات مراقبت از پوست و حتی لوازم آرایشی هم محتاط باشید. اگر این سوال برایتان پیش آمد که بعد از اصلاح چیکار کنیم جوش نزنیم، فقط کافی است مرطوب‌ کننده‌های ملایم و روغن‌های تسکین ‌دهنده را امتحان کنید؛
  • اگر وکس نواری در دسترس شما نیست، حداقل وکس‌های ملایم و سبک را بخرید که آسیبی به پوست صورتتان نرسانند؛
  • بهتر است بیش از یک کاردک داشته باشید. چون استفاده مداوم از یکی، ممکن است موجب انتقال باکتری و در نهایت، عفونت شود؛
  • تست حساسیت را فراموش نکنید. چک کنید که آیا دمای وکس مناسب است یا خیر. به خاطر داشته باشید که وکس نباید خیلی داغ باشد تا منجر به تحریک پوست شود؛
  • به‌ طور کلی، اصلاح موهای صورت با وکس کمی آزار دهنده است، اما نباید خیلی دردناک باشد. علاوه بر این، در صورت مصرف رتینوئید وکس برای شما مناسب نیست؛
  • این ماده چسبنده می‌تواند آکنه و موهای زیر پوستی را با خود به دنبال داشته باشد.

برای انجام وکس، مراحل زیر را دنبال کنید

حالا که زمینه‌های لازم (تست آلرژی و غیره) را مهیا کرده‌اید، این قدم‌ها را بردارید:

  • دست‌ها و صورت را خوب بشویید؛
  • وکس را در حالی که صورت را محکم نگه داشته‌اید، روی صورت بمالید؛
  • محکم و به یک ‌باره نوار وکس را در جهت رویش مو بکشید؛
  • پس از اتمام کار، باقیمانده وکس را با روغن بچه پاک کنید و سپس مرطوب ‌کننده بزنید.
وکس نواری؛ بهترین روش اصلاح صورت خانم ها
وکس نواری؛ بهترین روش اصلاح صورت خانم ها

وکس شکر؛ بدون نگرانی به اصلاح موهای صورت بپردازید

دانه‌های ریز شکر تنها برای اسکراب به کار نمی‌روند. آنها می‌توانند موهای ناخواسته را هم از بین ببرند. وکس شکر از طریق بیرون کشیدن موها از ریشه عمل می‌کند، نه سطح پوست. از این رو، نتیجه با توجه به رشد موی هر فرد، تقریباً 3 هفته دوام می‌آورد. طرز استفاده از این نوع وکس هم با نمونه معمولی آن یکسان است. فقط اینکه برای جلوگیری از هرگونه کبودی، تنها به یک لایه نازک از آن اکتفا کنید.

یکی از نگرانی‌هایی که در مورد وکس کردن در خانه وجود دارد، پیشروی زیاد در موها و به ویژه ابرو است. از این بعد، وکس شکر (چه خانگی باشد و چه بازاری)، جایگزین بهتری است. چون به راحتی با آب پاک می‌شود. متأسفانه در مورد موچین یا کرم شما چنین امکانی ندارید. پس اگر فکر می‌کنید که زیاده ‌روی کرده‌اید، دستپاچه نشوید.

به دنبال راهی برای فرم دادن به ابروها هستید؟ بند انداختن را تمرین کنید

باز هم یک روش قدیمی و محبوب دیگر برای اصلاح موهای صورت: بند انداختن. از این متد سنتی می‌توانید برای مرتب کردن یا اصلاح ابرو در خانه و نیز از بین بردن موهای زائد بالای لب، کنار صورت و چانه کمک بگیرید. در تکنیک بند انداختن، موها از فولیکول جدا می‌شوند. به همین دلیل نیز ماندگاری در مقایسه با موچین و تیغ، بیشتر است.

نکته: اگر می خواهید موها از ریشه بیرون بیایند، از بند استفاده کنید؛ زیرا ماندگاری بند انداختن از تیغ و موچین بیشتر است و سریعا شاهد رشد موهای صورت نخواهید بود!

این موارد را پیش از بند انداختن به یاد داشته باشید

اگر در زمره کسانی هستید که قرار است به اصلاح صورت برای اولین بار بپردازید، بد نیست چند نکته را در مورد بند اندازی بدانید.

  • در این متد دیرینه از موهای زیر پوستی خبری نیست؛
  • مواد شیمیایی در بند انداختن جایی ندارند و این یعنی حداقل ریسک واکنش پوست؛
  • به خاطر جدا شدن مو از فولیکول‌ها، درد خفیف کاملاً طبیعی است؛
  • برای کاهش درد، توصیه می‌کنیم که از کرم بی حسی (قبل کار) یا کمپرس آب گرم (بعد کار) استفاده کنید؛
  • این روش نیازمند مهارت است. پس اگر خودتان فاقد آن هستید، کار را به کاردان بسپارید؛
  • در صورتی که آکنه فعال دارید، به ‌هیچ وجه سراغ بند انداختن نروید،
  • به کارگیری بند برای درمان موهای زائد، روش دقیقی است که تا 6 هفته ماندگار است؛
  • در بند انداختن یک قانون وجود دارد: اگر می‌توانید مو را حس کنید، پس می‌توانید آن را بردارید!

اپیلاسیون؛ اصلاح موهای صورت به شیوه مدرن

یک تکنیک کاملاً امروزی برای خلاصی از شر موهای نا خواسته صورت، اپیلاتور است. با استفاده از این دستگاه کوچک برقی،  تا 4 هفته از موها خبری نیست. پس اگر سرتان شلوغ است و وقت بند انداختن یا شیوینگ را ندارید، همین روش را امتحان کنید. جالب است بدانید که اپیلاتور درست مانند این دو شیوه عمل می‌کند، با این تفاوت که چند مو را همزمان بیرون می‌کشد. به ‌علاوه، چون حذف مو از ریشه انجام می‌گیرد، ماندگاری بیشتری دارد.

نکته دیگر این است که اپیلاسیون در خانه گاهی منجر به این می‌شود که موها نازک‌تر در بیایند. از سوی دیگر، نیازی به آماده ‌سازی صورت نیست. با این حال لایه ‌برداری آن هم چند روز قبل، می‌تواند صورت را صاف کرده و ریسک ایجاد موهای زیر پوستی را از بین ببرد.

نکته: روش اپیلاسیون هم ماندگاری خوبی دارد و موها را از ریشه بیرون می آورد. برای این کار نیاز است که ابزار اپیلاسیون یا همان اپیلاتور را خریداری کنید.

چطور از اپیلاتور استفاده کنیم؟

فارغ از اینکه اصلاح صورت برای اولین بار را به کمک اپیلاتور انجام می‌دهید یا خیر، روش درست استفاده از آن این‌گونه است:

  • اپیلاتور را در زاویه 90 درجه نگاه دارید؛
  • دستگاه را در جهت رشد مو حرکت دهید، در حالی که پوست را محکم نگه داشته‌اید؛
  • خیلی آرام را اپیلاتور را روی صورت بکشید تا مو نشکند. دقت کنید که آن را روی پوست فشار ندهید.
  • اگر پس از پایان، هنوز احساس درد می‌کنید، از یخ استفاده کنید تا التهاب و تورم را کاهش دهد.
اپیلاسیون؛ تکنیک مدرن اصلاح موهای زائد صورت
اپیلاسیون؛ تکنیک مدرن اصلاح موهای زائد صورت

موکَن فنری؛ یک بند انداز دستی و ساده برای اصلاح موهای صورت

شاید در مورد این وسیله های کوچک و کاربردی شنیده باشید. موکن‌ها، فنرهای کوچکی هستند که مو را مستقیم از ریشه بیرون می‌آورند. چیزی شبیه بند انداختن اما با سرعت بسیار بالاتر. چون دیگر لازم نیست که هر مو را به ‌طور جداگانه بیرون بکشید!

نکته: موکن فلزی هم برای اصلاح موهای صورت به کار می رود؛ اما ممکن است پوستتان را با موکن گاز بگیرید!

سخن پایانی

در انتهای این نوشته می خواهیم نظر و تجربه شما از هرکدام از این روشهای اصلاح صورت را بدانیم. برای ما بنویسید که کدام یک از این روشها برای اصلاح صورت مناسب تر است؟ آیا تجربه خوبی از اجرای این روشها داشته اید.

همانطور که دیدید روش‌های اصلاح موهای صورت، بسیار زیاد و متنوع هستند. ضمن اینکه هر یک از آنها، مزایا و معایب خود را دارند. در انتخاب بهترین متد، شما باید به نوع پوست و ساختار موهای خود دقت کنید. علاوه بر این، مراقبت‌های قبل و بعد از انجام تکنیک‌های بالا را هم نادیده نگیرید. مثلا تجربه یکی از خانمها این بود که قبل از وکس کردن صورت، مراحل پاکسازی پوست را انجام داده بود و از ماسکهای لایه بردار هم استفاده کرده بود و به همین دلیل بعد از وکس، پوستش ملتهب شده و آثار سوختگی روی پوستش ظاهر شده بود! به همین دلیل است که رعایت این نکات قبل از انتخاب روشهای اصلاح موهای زائد اهمیت زیادی دارد.

اگر علاقه‌مند هستید تا نکات جالب‌تری را درباره متدهای زیبایی و آرایش بخوانید، به سایر مقالات سایت و اپلیکیشن هوم سرویز سر بزنید. ما در این مطالب به سوالات بسیاری درباره راه‌های مراقبت از پوست و مو پاسخ داده‌ایم. همچنین برای دسترسی به محتواهای ویدیویی هوم سرویز به آپارات هوم سرویز سر بزنید. محتواهایی که می‌توانند به شما در پیاده سازی یک سبک زندگی سالم کمک کنند.

قیمت اصلاح صورت و ابرو بانوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا