بنایی و دکوراسیون

ایده های ساده و شیک برای نقاشی درب حیاط

نکات مهم در رنگ آمیزی درب حیاط

نقاشی درب حیاط ساختمان کاری است که در ظاهر کلی ساختمان تاثیر بسیار زیادی می گذارد و یکی از قسمت های مهم در نمای ساختمان است. اما متاسفانه خیلی اوقات به این بخش توجه خاصی نمی شود یا برای نقاشی درب حیاط ساختمان، از ایده های جذاب استفاده نمی شود و در نقاشی درب ساختمان، به یک رنگ ساده و بی روح بسنده می شود.

ایده های بسیار زیادی برای نقاشی درب ساختمان وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید و درب حیاط ساختمان را از سادگی خارج کرده و به یک درب لوکس و چشم نواز تبدیل کنید. برای انتخاب یک رنگ عالی برای درب حیاط ساختمان خود، تنها کافی است که با این ایده ها آشنایی کافی داشته باشید و بدانید که کجا از هر کدام استفاده کنید.

در این مقاله ما می خواهیم در مورد ایده نقاشی درب حیاط ساختمان صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید به بهترین شکل این کار را انجام دهید و اصلا چه ایده هایی وجود دارند که به زیبایی و جذابیت بیشتر درب ساختمان شما کمک می کنند.

اگر به فکر نقاشی درب حیاط ساختمان هستید یا می خواهید در نمای ساختمان یک تغییر اساسی و دیدنی ایجاد کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی جذاب و ایده هایی فوق العاده را در خصوص درب حیاط ساختمان به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

رنگ آمیزی درب حیاط با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ایده ساده و شیک برای رنگ درب حیاط

شاید فکر کنید که درب حیاط اهمیت خاصی ندارد و رنگ آن نمی تواند تاثیر خاصی را در زیبایی ساختمان بگذارد، اما باید بدانید که نقاشی درب حیاط ساختمان به صورت اصولی، می تواند باعث شود که در نگاه اول ساختمان جلوه خاصی در دید بیننده یا خریدار ایجاد کند!

تصور کنید که برای دیدن خانه به یک ساختمان می روید و درب ورودی آن ساختمان بسیار زشت و بدرنگ است و به خوبی رنگ آمیزی نشده است، در این صورت هر چقدر هم که ساختمان لوکس و جذاب باشد، اما برخورد اولی که با آن داشته اید بسیار بد بوده است و این موضوع می تواند در تصمیم گیری شما برای خرید یا اجاره خانه، نقش مهمی داشته باشد.

برای دیگران نیز به همین صورت است و مخصوصا اگر می خواهید ساختمان به زودی به فروش برسد، باید به درب حیاط آن توجه ویژه و خاصی داشته باشید. شما می توانید رنگ آمیزی درب حیاط خانه خود را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن و در سریعترین زمان این کار را برای شما انجام دهند.

انتخاب رنگ درب ساختمان
انتخاب رنگ درب ساختمان

در ادامه می خواهیم برخی از اصول و ویژگی های مهمی که رنگ درب حیاط باید داشته باشد را ب همراه ایده های جذاب برای رنگ آمیزی درب حیاط بررسی کنیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی درب حیاط ساختمان هم ارائه میده؟

1- رنگ را هماهنگ با نمای ساختمان انتخاب کنید:

اولین موضوعی که رعایت آن کمک می کند رنگ درب حیاط جذابیت بیشتری داشته باشد، این است که با نمای ساختمان شما کاملا هماهنگ باشد و بر اساس نما انتخاب شود. مثلا اگر از نمای رومی استفاده می کنید، سعی کنید برای نقاشی درب حیاط ساختمان رنگ هایی را انتخاب کنید که به همان فضا نزدیک باشند و بتوانند حس و حال ساختمان را بهتر منتقل کنند.

حالا اگر از نمای چوبی استفاده می کنید، باید سعی کنید رنگ درب را به گونه ای انتخاب کنید که همان حس و حال چوبی بودن را به مخاطب منتقل کند. این موضوع شاید کم اهمیت به نظر برسد؛ اما در نتیجه نهایی می تواند تاثیر بسیار فوق العاده ای داشته باشد.

2- به جذاب بودن رنگ توجه داشته باشید:

برخی از رنگ ها هستند که در گذشته فقط از آنها برای درب حیاط ساختمان استفاده می‌شد؛ اما در حال حاضر دیگر این رنگ ها کاربردی ندارند و حتی می توانند باعث زشتی ظاهر ساختمان شوند و ساختمان را قدیمی جلوه دهند!

به همین خاطر باید سعی کنید که از رنگ هایی در درب ساختمان استفاده کنید که جذابیت بالایی دارند و جدید هستند و می توانند به ساختمان شما جلوه زیبایی ببخشند. مثلا رنگ های روشنی که اخیرا برای نقاشی درب حیاط ساختمان استفاده می شوند، می توانند حتی به ساختمان های قدیمی هم جلوه ای نو و زیبا ببخشند.

جذابیت رنگ درب ساختمان
جذابیت رنگ درب ساختمان

3- چند رنگ را امتحان کنید:

در سال های اخیر، اکثرا درب حیاط به صورت طرحدار است و دیگر از درب های ساده بسیار کمتر استفاده می شود. درب طرحدار این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید خلاقیت بیشتری را از خودتان به نمایش بگذارید و نقاشی زیباتری انجام دهید.

برای اینکه بتوانید رنگ درب را بهتر طراحی کنید، بهترین کار این است که مثلا رنگی ساده را برای زمینه انتخاب کنید و از یک یا چند رنگ برای رنگ آمیزی گل ها یا طرح های درب استفاده کنید. این حالت هم درب را از حالت ساده خارج می کند و هم باعث می شود که درب منزل شما جلوه زیباتری داشته باشد.

مثلا احتمالا زیاد دیده اید که خیلی از ساختمان ها رنگ اصلی درب را مشکی انتخاب می کنند و طرح یا گل های درب را با رنگ طلایی تزئین می کنند تا جلوه جذاب و لوکسی را برای ساختمان ایجاد کند.

4- جنس درب را در نظر بگیرید:

نکته مهم دیگری که باید در نقاشی درب حیاط ساختمان در نظر بگیرید، این است که به جنس درب دقت کنید و سعی کنید بر اساس جنس آن بهترین رنگ را انتخاب کنید. مثلا اگر درب حیاط ساختمان جنس چوبی دارد، سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که طرح های زیبای چوب را بهتر به نمایش بگذارند و جلوه آن را بیشتر کنند.

یا اگر درب ساختمان فلزی است که اکثرا این جنس درب رایج تر است، سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید که به فلز جلوه بیشتری می بخشند. همچنین اگر درب ساختمان به صورت ترکیب چوب و فلز است، می توانید خلاقیت های بیشتری را از خودتان به نمایش بگذارید و رنگ های زیبایی را در نقاشی آن به کار ببرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی درب حیاط ساختمان هم ارائه میده؟

ایده های جالب برای انتخاب رنگ درب ساختمان
ایده های جالب برای انتخاب رنگ درب ساختمان

ایده های جالب برای نقاشی درب حیاط ساختمان

تا به اینجا در مورد این موضوع صحبت کردیم که اصلا نقاشی درب حیاط ساختمان باید چه ویژگی هایی داشته باشد و در انجام آن به چه نکاتی باید توجه کنیم. حالا می خواهیم به سراغ ایده هایی برویم که کمک می کنند درب حیاط جذاب تر و زیباتر به نظر برسد و جلوه بهتری پیدا کند. پس همچنان با ما همراه باشید.

1- رنگ های کلیشه ای را کنار بگذارید:

اولین نکته ای که اهمیت خیلی زیادی دارد و درب شما را متمایز و خاص می کند، این است که سعی کنید از رنگ های کلیشه ای استفاده نکنید. عموما رنگ هایی که در نقاشی درب حیاط ساختمان استفاده می شوند شامل سفید، مشکی، قهوه ای، سرمه ای و… هستند.

اگرچه این رنگ ها بسیار متداول هستند و مورد استفاده قرار می گیرند، اما اگر می خواهید که درب ساختمان شما جذابیت بیشتری داشته باشد و متمایز شود، بهتر است از رنگ های جدید و جذاب استفاده کنید.

مثلا رنگ هایی مانند زرشکی، خردلی، آبی کم رنگ و… رنگ هایی هستند که کاربرد بسیار کمی دارند؛ اما می توانند به متفاوت بودن درب حیاط ساختمان کمک زیادی کنند. پس سعی کنید به همان رنگ های کلیشه ای همیشگی محدود نشوید و رنگ های جدید را نیز تجربه کنید.

البته باید این نکته را مجددا یادآوری کنیم که رنگ درب حیاط ساختمان بهتر است با نمای ساختمان و درب های دیگر هماهنگی داشته باشد و به صورتی نباشد که رنگ آن باعث شود ساختمان زشت و ناموزون به نظر برسد.

2- از ابزارهای طرحدار استفاده کنید:

در صنعت نقاشی ساختمان هر روز پیشرفت های زیادی اتفاق می افتد و امکانات جدیدی به وجود می آیند که می توانند به رنگ آمیزی بهتر کمک زیادی کنند. ابزارهای طرحدار یکی از جدیدترین امکاناتی هستند که می توانید با استفاده از آنها، طرح های جدیدی را برای درب حیاط ایجاد کنید.

مثلا برای نقاشی درب حیاط ساختمان، می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که به چوب نزدیک باشند و از ابزارهای طرح چوب نیز استفاده کنید و آنها را با یک رنگ متمایز روی درب ایجاد کنید تا جلوه ای چوبی به درب حیاط ببخشند.

استفاده از چنین ابزارهایی می تواند کمک کند که جلوه درب حیاط زیباتر و جذاب تر شود و بتوانید درب متفاوتی را برای خانه خودتان ایجاد کنید.

انتخاب رنگهای براق برای درب خانه
انتخاب رنگ براق برای درب

3- از رنگ های براق استفاده کنید:

رنگ درب حیاط معمولا به صورت مات انتخاب می شود و همین مات بودن درب، باعث می شود که حس خوبی به بیننده منتقل نشود؛ اما براق بودن درب حیاط می تواند باعث شود جلوه جذاب تری داشته باشد.

به همین خاطر سعی کنید برای نقاشی درب حیاط ساختمان از رنگ های مات استفاده کنید و بر اساس جنس درب چنین رنگ هایی را انتخاب کنید. مثلا برای درب های فلزی می توانید رنگ روغنی مات خریداری کنید تا بتوانید درب حیاط را زیبا و جذاب رنگ آمیزی کنید.

4- رنگ های قابل شستشو را انتخاب کنید:

درب حیاط همیشه در معرض آلودگی است؛ مخصوصا در شهرهایی مانند تهران و کرج که آلودگی هوا بسیار بالاست، حتی اگر از رنگ های براق استفاده کنید پس از مدتی بر اثر کثیف شدن و چسبیدن آلودگی به درب، رنگ درب مات خواهد شد.

به همین خاطر سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که قابلیت شستشو را داشته باشند و بتوانید به راحتی در زمان نیاز درب حیاط را شستشو داده و آن را به حالت اولش برگردانید.

البته رنگ های روغنی معمولا این قابلیت را دارند و می توانید به راحتی و با آب، درب حیاط را بشویید و تمیز کنید؛ اما اگر از رنگ دیگری استفاده می کنید، حواستان به این موضوع باشد.

به این نکته هم باید اشاره کنیم که قابل شستشو بودن به این معنی نیست که با ابزارهای سخت روی درب کار کنید، بلکه باید سعی کنید با ابزارهای شستشوی نرم مانند اسفنج و… کار شستشوی درب را انجام دهید تا آسیب و خراشی به آن وارد نشود و هنگام نظافت ساختمان با مشکلی مواجه شوید.

استفاده از گیاهان در کنار درب اصلی ساختمان
استفاده از گیاهان در کنار درب اصلی ساختمان

5- از گیاهان در اطراف درب استفاده کنید:

این ایده ارتباط زیادی به نقاشی درب حیاط ساختمان ندارد؛ اما می تواند زیبایی آن را چند برابر کند. استفاده از گیاهان و گل های تزئینی در کنار درب حیاط ساختمان جلوه رنگ درب حیاط را بیشتر می کند و باعث می شود که جذاب تر به نظر برسد.

مثلا اگر درب شما رنگ مشکی دارد، می توانید از گل های زرد رنگ در کنار آن استفاده کنید تا رنگ درب را برجسته تر کنند و احساس بهتری را به بیننده منتقل کنند. یا اگر از رنگ های روشن برای نقاشی درب ساختمان استفاده می کنید، می توانید از گل هایی که با آن رنگ هماهنگی دارند استفاده کنید تا جلوه درب بسیار جذاب تر و زیباتر شود. پس حواسمون باشه گلکاری محوطه ساختمان را فراموش نکنیم.

نورپردازی درب ساختمان
نورپردازی درب ساختمان

6- نورپردازی را فراموش نکنید:

یکی دیگر از ایده هایی که می تواند به جلوه بیشتر رنگ درب حیاط ساختمان کمک کند، این است که اطراف درب نورپردازی انجام دهید. نورهای مخفی در طراحی دکوراسیون و نمای ساختمان استفاده زیادی دارند. یکی از استفاده های آنها این است که می توانید در اطراف درب حیاط، نور مخفی قرار دهید تا جذاب و برجسته شود.

همچنین بر اساس نکاتی که در موارد قبلی گفتیم سعی کنید رنگ نورها را به صورتی انتخاب کنید که با رنگ اصلی درب هماهنگ داشته باشند و به عنوان مکمل عمل کنند و زیبایی بیشتری ایجاد کنند.

خیلی از افراد از نورهای مخفی به روش نادرستی استفاده می کنند و به رنگ آنها توجهی ندارند و همین موضوع باعث می شود که این نورها به جای زیبایی بخشیدن به ظاهر ساختمان، نمای ساختمان را زشت و ناهماهنگ جلوه دهند؛ پس با نورپردازی، نمای خانه خود را زیباتر کنید. همچنین اگر حس می کنید نمای ساختمان نیز چرک و آلوده به نظر می رسد و نیاز به نقاشی نمای ساختمان و یا شستشوی نمای ساختمان داشتید روی هوم سرویز حساب کنید.

شما می توانید رنگ آمیزی و نقاشی درب منزل خود را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند:

رنگ آمیزی درب حیاط با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نقاشی درب ساختمان
نقاشی درب ساختمان با هوم سرویز

جمع بندی

در این مقاله در مورد ایده های جالب برای نقاشی درب حیاط ساختمان صحبت کردیم و در ابتدا گفتیم که اصلا نقاشی درب ساختمان چه اهمیت و جایگاهی دارد و چرا مهم است. سپس بررسی کردیم که برای رنگ درب ساختمان باید چه اصولی را رعایت کنید و رنگ باید چه ویژگی هایی را داشته باشد تا بتواند جلوه و نمای ساختمان شما را جذاب تر و فوق العاده تر کند.

در ادامه نیز با هم بررسی کردیم که چه ایده هایی را می توانید استفاده کنید تا بتوانید درب حیاط ساختمان را به روشی متفاوت نقاشی کنید و جلوه آن را زیباتر کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با ایده های جالب برای نقاشی درب حیاط ساختمان آشنا شوید و بهترین انتخاب ممکن را برای درب حیاط ساختمان خودتان داشته باشید.

همچنین این نکته را باید بگوییم که اگر خودتان تخصص کافی در این کار ندارید، حتما سعی کنید از نقاش های متخصص هوم سرویز برای رنگ آمیزی درب حیاط کمک بگیرید تا این کار را به صورت حرفه ای برایتان انجام بدهند. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا